RAM-spørgsmål: Dual-channel (1 GB) eller "~
Fra : Nielsen

Dato : 08-03-07 20:43

Jeg vil opgradere min PC: For tiden har den kun 512 MB ram (én klods), og
det rækker virkeligt ikke langt... Bundkortet er et ASRock AM2NF6G-VSTA.

Spørgsmålet er så, hvad der giver den hurtigeste pc:

1) Købe et RAM-modul nøjagtig magen til den nuværende RAM, (så jeg altså kan
køre dual-channel, og i alt kommer op på 2 x 512 MB = 1 GB), eller

2) glemme at gå efter et identisk RAM-modul (det er blevet temmeligt svært
at finde/dyrt), og så bare istedet købe et 1 GB ram-modul (så jeg kommer op
på 512 MB + 1 GB = 1,5 GB).

??

mvh Nielsen
http://www.berlinferiebolig.dk/
http://www.vildtfuglefoder.dk/

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-07 21:28

> [...]
>
> 2) glemme at gå efter et identisk RAM-modul (det er blevet temmeligt
> svært at finde/dyrt), og så bare istedet købe et 1 GB ram-modul (så jeg

Normalt giver det ikke det store med dual-channel, men det ville hjælpe med
lidt flere specs :)

Fra : Nielsen

Dato : 09-03-07 01:38

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Normalt giver det ikke det store med dual-channel, men det ville hjælpe
> med lidt flere specs :)

CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+

HD: 250 GB (SATA2)

Nuværende RAM: Kingston PC2-4300 DDR2 (ifølge CPU-Z, men min faktura fra
butikken siger "4200" istedet for "4300"...)

Bundkort: ASRock AM2NF6G-VSTA

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-03-07 01:48

On Thu, 8 Mar 2007 20:42:47 +0100, "Nielsen"
<nielsen81SLETDETTE@gmail.com> wrote:

> [...]
>at finde/dyrt), og så bare istedet købe et 1 GB ram-modul (så jeg kommer op

Hej

Jeg kører med løsningen med en 1 GB og en 512 MB uden problemer.
Hvad der er bedst kan jeg ikke sige.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Nielsen

Dato : 09-03-07 01:51

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg kører med løsningen med en 1 GB og en 512 MB uden problemer.
> Hvad der er bedst kan jeg ikke sige.

OK, det ender nok også bare med at jeg køber en 1 GB RAM-klods...