Nørrebro ligenu: Vi forbereder os på krig.~
Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 13:23

Flere butikker og banker på Nørrebrogade har besluttet at lukke og
barrikadere sig inden eftermiddagens anmeldte demonstration
På Nørrebro frygter beboerne og de handlende, at man endnu ikke har
set det værste efter rydningen af Ungdomshuset på Jagtvej 69.

Flere butikker og banker på Nørrebrogade har derfor besluttet at lukke
og barrikadere sig med plader for vinduerne. Enkelte butikker holder
stadig åben, men de har taget alt ind fra gaden, så det ikke kan
bruges som kasteskyts. Politiet forbereder sig også på en travl
eftermiddag og aften. Flere styrker fra Fyn og Jylland er indkaldt, og
elever på politiskolen er blevet bedt om at være i alarmberedskab.

Ifølge chefkriminalinspektør Per Larsen skal politiskoleeleverne ikke
deltage i egentlige gadekampe, men blot assistere ved
vejafspærringer.

Aktivisterne har anmeldt en demonstration klokken 17.00 på
Blågårdsplads, og flere frygter, at netop den demonstration vil
udvikle sig til nye kampe mellem demonstranter og politiet.

Ordensmagten opfordrer derfor alle til at holde sig væk fra Nørrebro.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 13:30

On 1 Mar., 13:22, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> udvikle sig til nye kampe mellem demonstranter og politiet.
>
> Ordensmagten opfordrer derfor alle til at holde sig væk fra Nørrebro.

Nørrebros skoler og institutioner lukket.Børn, der ikke er blevet
hentet, er blevet flyttet til nærliggende institutioner og klubber, og
der har de det godt.

Kirker står åbne, som tilflugts steder.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-03-07 14:03

Patruljen wrote:

> Nørrebros skoler og institutioner lukket.Børn, der ikke er blevet
> hentet, er blevet flyttet til nærliggende institutioner og klubber, og
> der har de det godt.

Fint!

> Kirker står åbne, som tilflugts steder.

Flot gestus fra kirkernes side, men jeg håber S'gu Fand'me (pardon my
french!) ikke at kirkerne dermed risikerer at blive taktiske tilflugtssteder
for eventuelle opportunistiske autonome.

(Hvilket jo desværre mest af alt minder om de Geneve-konventionskonflikter,
man blandt andet kender fra Irak, når oprørere gemmer sig i "fredhellige"
moskeer, hvorfra de ellers aktivt beskyder modparten...)

Derfor vil jeg således håbe at kirkerne (der så vidt jeg husker i
forbindelse med alt mit studierelaterede Lutheranisme-flip juridisk/teknisk
set er STATSEJENDOM - i modsætning til katolsk tid, hvor kirker og klostre
som Den Katolske Kirkes konkrete ejendom var egentligt, decideret neutralt
"helle", hvilket jo sådan set også fremragende forklarer dette fra
barneleges kendte ords etymologiske oprindelse) lader panserne komme ind og
snuppe eventuelle "barrikaderede autonome" med ud hvis de altså vælger
illegitimt at misbruge disse gæstfri kirker som "taktiske brohoveder" og
fortsætte gadekampene derfra...

Anders Peter Johnsen

Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 14:11

On 1 Mar., 14:02, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> snuppe eventuelle "barrikaderede autonome" med ud hvis de altså vælger
> illegitimt at misbruge disse gæstfri kirker som "taktiske brohoveder" og

Der er anmeldt demonstartion kl 17.00 på Blågårdsplads. Man vil
forsøge at tænde de unge 2.gere i det kvarter, det er der vist ingen
tvivl om. Der er altid " blodtørst " på Blågårdsplads, når mørket
falder på.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 14:17

On 1 Mar., 14:11, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> forsøge at tænde de unge 2.gere i det kvarter, det er der vist ingen
> tvivl om. Der er altid " blodtørst " på Blågårdsplads, når mørket

Politiet sorterer i S - togene i indfaldsvejene til København.
Politiet er igang, ligenu, på Brøndby Øster station, med at luge ud.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 14:20

On 1 Mar., 14:17, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Politiet sorterer i S - togene i indfaldsvejene til København.
> Politiet er igang, ligenu, på Brøndby Øster station, med at luge ud.
>
> Venlig hilsen Bruun.

Warming - Pas på dig!

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 14:27

On 1 Mar., 14:02, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Fint!

Hep. Skoler og instutioner har haft evakueringsplaner fra December

> Flot gestus fra kirkernes side, men jeg håber S'gu Fand'me (pardon my
> french!) ikke at kirkerne dermed risikerer at blive taktiske tilflugtssteder
> for eventuelle opportunistiske autonome.

Ja - jeg så det kun i fordifarten. Og det gik hurtigt - så jeg ved
ikke helt -

Fra : Patruljen

Dato : 01-03-07 23:08

> [...]
> forsøge at tænde de unge 2.gere i det kvarter, det er der vist ingen
> tvivl om. Der er altid " blodtørst " på Blågårdsplads, når mørket

Planen lykkedes for de autonome. Det er lykkedes dem, at få
indvandrere indviklet i kampene -
1 time efter deres demonstration kl.17.00, deltager indvandrere i
gadekampene -

NØRREBRO (ekstrabladet.dk): En række andengenerationsindvandrere har
nu kastet sig ind i forreste linje i kampene på Nørrebro.

De kæmper ikke for retten til et Ungdomshus, men reagerer på det, de
kalder æreskrænkelser fra politiets side.

- Grunden til at vi blander os i det her er, at nogle af vores
familiemedlemmer er blevet anholdt og kørt ud til Hareskoven. Der blev
de rullet ind i tæpper og banket af politiet, fortæller en af dem til
ekstrabladet.dk.

Det er ikke første gang, andengenerations-indvandrere deltager aktivt
i gadekampe på Nørrebro.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-07 00:25

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> falder på.

Det er ikke første gang, andengenerations-indvandrere deltager aktivt

BW: Hvad kæmper helligkriger-banderne for vedr stjålet
Blågårdsgade-skole?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 10:16

> [...]

> familiemedlemmer er blevet anholdt og kørt ud til Hareskoven. Der blev
> de rullet ind i tæpper og banket af politiet, fortæller en af dem til

Ja, ok, den køber jeg ikke ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 02-03-07 11:19

In news:1hucf65.152i363vfm352N%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:

> Ja, ok, den køber jeg ikke ...

Har sat et kryds i kalenderen.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 02-03-07 13:03

On Fri, 2 Mar 2007 10:15:56 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Ja, ok, den køber jeg ikke ...

og?

du kan slet ikke forestille dig at disse 2. g. voldsmænd blot griber
en chance til at angribe samfundet når den nu ligger lige for?

/Albert Camus/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 13:05

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> og?
>
> du kan slet ikke forestille dig at disse 2. g. voldsmænd blot griber
> en chance til at angribe samfundet når den nu ligger lige for?

Nej, jeg køber ikke deres fantasifulde forklaing ang. politiet ... læs
lige hvad jeg skriver for en gangs skyld.

/thomas

Fra : @

Dato : 02-03-07 13:24

On Fri, 2 Mar 2007 13:05:00 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Nej, jeg køber ikke deres fantasifulde forklaing ang. politiet ... læs
>lige hvad jeg skriver for en gangs skyld.

det gør jeg skam også

og derpå stillede jeg et spørgsmål angående 2. g'ernes virkelige
begrundelse for at begynde på vold og hærværk

/Albert Camus/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 13:32

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> det gør jeg skam også
>
> og derpå stillede jeg et spørgsmål angående 2. g'ernes virkelige
> begrundelse for at begynde på vold og hærværk

begrundelse ? .. hvor mange af de stenkastene demonstranter, danskere
eller ej, har i virkeligheden ungdomshuset som egentligt motiv. Nej vel,
det er nok i højrere grad blot en god lejlighed til at få gang i gaden,
det samme kan vel siges om invdrerbøllerne.

Forresten så læser jeg hele tiden 2.g'er som om det er flok
gymnasielever ...

/thomas