Mange computer forretninger snyder DR
Fra : N_B_DK

Dato : 28-02-07 09:40

Mange computerforretninger bryder loven og undlader at indberette til
Danmarks Radios licenskontor, når kunder køber nye computere.

Kæder som Merlin og Zitech oplyser ikke om køb, mens fx. Fona gør, skriver
metroXpress.

Det var sq godt nok en underligt holdning at have, er der nogen der snyder
folk er det da DR!

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-02-07 09:49

> Det var sq godt nok en underligt holdning at have, er der nogen der snyder
> folk er det da DR!

Hvis der var nogen forretninger der tilmeldte mig til licenskontoret, ville
jeg benytte mig af min returret på produktet.

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 10:00

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis der var nogen forretninger der tilmeldte mig til licenskontoret, ville
> jeg benytte mig af min returret på produktet.

Er du da ikke tilmeldt i forvejen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 28-02-07 10:09

In news:1hu8p2h.1ouisp315vi3okN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Er du da ikke tilmeldt i forvejen?

Hvis der er nogen der skal indberette det er det da ens ISP, IKKE dem man
køber computeren af, hvad ved de om man har internet (over 256Kb)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 14:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis der er nogen der skal indberette det er det da ens ISP, IKKE dem man
> køber computeren af, hvad ved de om man har internet (over 256Kb)

Jeg tænkte nu mere på det uhyre begrænsede antal beboere her i landet,
der ikke har fjernsyn ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-02-07 10:25

> Er du da ikke tilmeldt i forvejen?

Nej, jeg har hverken fjernsyn, radio eller internet

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 14:23

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Nej, jeg har hverken fjernsyn, radio eller internet

Åh, så er det det jeg kan læse, her på nettet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-02-07 14:28

> Åh, så er det det jeg kan læse, her på nettet ...

Jep ... jeg sidder på jobbet

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 14:55

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Jep ... jeg sidder på jobbet

Og skriver til usenet? Det gør jeg ikke, når jeg i morgen sidder på
jobbet. Det kan jeg garantere for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-02-07 14:58

> Og skriver til usenet?

Ja, og?

/Kim

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 21:07

On 2007-02-28 14:22:43 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Åh, så er det det jeg kan læse, her på nettet ...

DU mener ikke at folk kan poste på USENET (eller bruge andre dele af
nettet) fra job, på bilioteket eller hos venner og bekendte eller
familie?

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 06:31

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> DU mener ikke at folk kan poste på USENET (eller bruge andre dele af
> nettet) fra job, på bilioteket eller hos venner og bekendte eller
> familie?

Dagligt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 01-03-07 05:41

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in

> nettet) fra job, på bilioteket eller hos venner og bekendte eller
> familie?

- eller ved hjælp af et modem????

--
GB

Fra : BigBother

Dato : 28-02-07 10:43

> Er du da ikke tilmeldt i forvejen?

Hvem gider betale til DR's ressourcespild?

Man skal bare huske at betale kontant og undlade at oplyse navn/adresse når
man køber elektronik. Desuden skal man undgå at der kan ses nogen skærme
igennem vinduer udefra eller når døren åbnes. Hvis DR-folkene kommer i deres
"pejlevogn" (som de er holdt op med at kalde det efter at det blev afsløret
som fup) og banker på skal man bare sige "jeg har ikke tid" og lukke døren.
Undgå at komme ind i en diskussion om, hvor vidt de må komme igen en anden
dag eller lignende. De har ikke ransagningskendelse, så man er i sin gode
ret til at lade være med at lukke dem ind eller tale med dem. Det bedste er
selvfølgelig en dørspion så man helt kan undgå at lukke op for dem. Og så
skal man heller ikke have en internetforbindelse på over 256 Kbit/s. Hvis
man vil have en hurtigere forbindelse kan det klares ved at flere husstande
deler den samme forbindelse med et lokalt netværk.

Jeg har dog selv en internetforbindelse på over 256 Kbit/s, og betaler
derfor licens, så disse råd er bare nogen jeg har hørt, hvis man vil spare
de 2000 kr halvårligt.

--
Never in modern history has an event of such cataclysmic significance been
shrouded in such mystery.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-02-07 10:47

In news:45e54ea8$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> typed:
>Hvis man vil have en hurtigere forbindelse kan det klares
> ved at flere husstande deler den samme forbindelse med et lokalt
> netværk.

Ovenstående er ikke korrekt, der betales pga af hastigheden af den betalte
forbindelse, og derfor kan du gøre hvad du vil, er opkoblingen på 256Kb
eller mere skal der betales.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : BigBother

Dato : 28-02-07 12:24

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> forbindelse, og derfor kan du gøre hvad du vil, er opkoblingen på 256Kb

Den husstand der har forbindelsen skal selvfølgelig betale, men de andre
husstande, der er koblet på lokalnetværket kan vel slippe. Så kunne de jo
f.eks. deles om licensen. Mon ikke den slags foregår på mange kollegier?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 14:31

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> [...]
> f.eks. deles om licensen. Mon ikke den slags foregår på mange kollegier?

Næppe. Alle kollegieværelser har vel indbygget RJ45-stik, og
højhastighedsadgang til internettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BigBother

Dato : 28-02-07 16:23

> Næppe. Alle kollegieværelser har vel indbygget RJ45-stik, og
> højhastighedsadgang til internettet.

Men hvis de bruger det er de vel nødt til at tilmelde sig, og det bliver vel
registreret og sendt til DR, eller hvordan?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 20:38

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Men hvis de bruger det er de vel nødt til at tilmelde sig, og det bliver vel
> registreret og sendt til DR, eller hvordan?

Det er da i forhold til loven ligegyldigt om de bruger det eller ej;
værelsets lejer skal alligevel betale medielicens ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BigBother

Dato : 01-03-07 00:47

> Det er da i forhold til loven ligegyldigt om de bruger det eller ej;
> værelsets lejer skal alligevel betale medielicens ...

Også hvis netforbindelsen er slået fra?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 06:31

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Også hvis netforbindelsen er slået fra?

Kan man da det på et kollegieværelse? Og kan en studerende i dag
overhovedet klare sig uden laptop og internetforbindelse ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 01-03-07 08:14

In news:1hua9mc.f4ajzumqxylyN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Kan man da det på et kollegieværelse? Og kan en studerende i dag
> overhovedet klare sig uden laptop og internetforbindelse ?

Ja da, man fjerner bare patch kablet i krydsfeltet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 28-02-07 16:02

In news:45e56661$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> typed:
> Mon ikke den slags foregår på
> mange kollegier?

Nope. (eller jo men det er ikke lovligt)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 21:06

On 2007-02-28 09:39:54 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> said:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/02/28/005832.htm
>
> Mange computerforretninger bryder loven og undlader at indberette til
> Danmarks Radios licenskontor, når kunder køber nye computere.

Fint! Fuck DR og deres licensgestapo!

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : N_B_DK

Dato : 28-02-07 23:42

In news:2007022821055610672-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk,
Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> typed:
> Fint! Fuck DR og deres licensgestapo!

100% enig.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-02-07 21:50

N_B_DK wrote:
> [...]
> skriver metroXpress.
>

> Det var sq godt nok en underligt holdning at have, er der nogen der

Man skal vist være en No_brain for at mene at det gør en forskel. Eftersom
internet leverandører helt sikkert på sigt, bliver bedt om at indberette
bredbåndsforbindelser, er det sgu da hip som hvem der er stikkeren.

Igen et eksempel på en problematik du ikke har kunnet tænke til ende.

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 28-02-07 23:38

In news:45e5eae2$0$13993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
> [...]
> Eftersom internet leverandører helt sikkert på sigt, bliver bedt om
> at indberette bredbåndsforbindelser, er det sgu da hip som hvem der

Nej det er ikke, har man internet abb over 256Kb så er man licens pligtig,
det er man ikke bare fordi man har en computer (UDEN INTERNET adgang). kan
du se forskellen ? det er heller ikke dit elselvskab der fortæller DR at du
skal betale licens vel ?

> Igen et eksempel på en problematik du ikke har kunnet tænke til ende.

Og det kunne du jo så heller ikke selv, ellers havde du jo ikke skrevet
ovenstående sludder.

--
MVH.
N_B_DK