To netkort og deling af internetforbindels~
Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 30-12-00 18:20

Jeg kører Windows ME og har nu tre PC i netværk. På den PC, der har
forbindelse til internet sidder to Realtek RTL8139/A) kort. Der er anvendt
følgende IP adresser 192.168.0.1 og 192.168.0.4 på host samt 192.168.0.2 og
192.168.0.3 de to klient PC. Undernetmasken er alle steder 255.255.255.0.
Jeg anvender to "krydset" kabler (hedder det vistnok) Opsætningen virker,
således at der er adgang til alle maskiner fra host og omvendt. Men jeg kan
ikke få deling af internetforbindelse til at virke. Jeg har prøvet at
anvende IP adresserne på host således. 192.168.0.1 og 192.168.1.1, men så er
der ikke adgang til netværket.
Jeg ved godt, at der normalt skal anvendes en anden løsning med hubs eller
router, men nu havde jeg et netkort og et kabel som kunne bruges.

mvh
Ole

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 09:46

Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 31-12-00 09:46

"Michael Rasmussen" <mic@dou.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Steen Olsen" <oso@mail.dk> wrote:

> Din opsætning burde fungere ?!?! Er du sikker på at du har installeret
> 'Deling af Internetforbindelse* ???

Ja, og det virkede da jeg kun havde to PCer i netværk

> Hvis du kører guiden 'Hjemmenetværk' burde alt fungere herefter.

Når jeg har kørt guiden "Hjemmenetværk" tildeles det ene kort adressen
192.168.1.1, men så der der ingen adgang til netværket.

mvh
Ole

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-12-00 15:05

"Ole Steen Olsen" <oso@mail.dk> wrote:

>Når jeg har kørt guiden "Hjemmenetværk" tildeles det ene kort adressen
>192.168.1.1, men så der der ingen adgang til netværket.

Netværk kan drille som ind i h%&§%#

Jeg kan se du anvender statiske IP-adresser. Det er udmærket med
192.168.0,xxx og netmasken 255.255.255.0. Men måske skal du ikke bruge
192.168.0.1, windows og nogen hardware kan finde på at bruge den. Jeg
vil anbefale adresserne 192.168.0.50 og opefter.

Foreslår lidt fejlsøgning:

Check med 'winipcfg.exe' at netkortene virkelig får den IP-adresse du
ønsker. Bemærk at opkaldskortet (ICSHARE adapteren) først får
IP-adresse når du 'er på' nettet.

Brug derefter 'ping.exe' for at checke netværket på alle maskiner -
HUSK ALLE MASKINER !!

Først ping 127.0.0.1 (den såkaldte loop adresse). Får du svar her, er
TCP/IP protocollen installeret OK på denne maskine.

Ping derefter netkortet(ene) (192.168.0.x) på den maskine du sidder
ved. Får du svar her, er TCP/IP protocollen bundet til netkortet og
kortet fungerer.

Til sidst ping'es netkortene på de andre maskiner. Får du svar her, er
der hul igennem - dvs netkort og kabler er OK.

----

Er alt installeret korrekt, burde du ha' en 'Deling af
Internetforbindelse' icon på proceslinien på din server.
Her skal der selvfølgelig være flueben ved 'aktiver deling'.
Internet forbindelsen skal ske via opkaldskortet, og netkortene skal
tilknyttes hjemmenetværket.

- - - -

God fornøjelse

MLR

Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 06-01-01 17:31

> God fornøjelse
>
> MLR

Tak for hjælpen. Alt virker næsten som det skal, dvs deling af mapper og
printer mv. Det eneste problem er nu, at jeg kun kan dele
internetforbindelse med den ene klient. Jeg har sat begge kort til i deling
af internetforbindelse. (hhv primære og sekundære netværkskort). Men det er
er tilsyneladende kun muligt at dele internet med èn ekstra pc, når man
anvender to netkort, som jeg gør.

Fra : Christian Hansen

Dato : 02-01-01 22:35

Ellers kunne du også prøve med Winroute. Den kan du sætte op til at køre
dhcp samtidig med at den deler din inet forbindelse....Virker fint.
mvh Christian Hansen