Kebab chilli-tomatsauce
Fra : Thomas Strandvig

Dato : 04-03-07 21:19

Hej Gruppe
Er der nogen der ved hvordan man laver den tomat chilli sauce der er på de
bedre shawarma steder.
Mvh Thomas

Fra : K.

Dato : 04-03-07 21:39

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Gruppe
> Er der nogen der ved hvordan man laver den tomat chilli sauce der er på de
> bedre shawarma steder.
> Mvh Thomas

Min pizzamand fortalte mig for nyligt at det er chilli man svitser i olie.
Når det er kølet lidt af, rører man ketchup i.
Når det så er kølet helt ned, i køleskab, røres salat-mayonaise i.

Fra : Thormod Johansen

Dato : 04-03-07 22:21

"K." <K@K.> wrote in message news:xrCdnTy5xd4fs3bYRVnyhQA@giganews.com...

> [...]
> Når det er kølet lidt af, rører man ketchup i.
> Når det så er kølet helt ned, i køleskab, røres salat-mayonaise i.

Og salatmayonnaise? Det lyder brandsprøjteme klamt.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 04-03-07 23:47

"Thormod Johansen" >> Min pizzamand fortalte mig for nyligt at det er chilli
man svitser i olie.

> Og salatmayonnaise? Det lyder brandsprøjteme klamt.

Jeg har et godt alternativ, hvor man laver en tomatpesto af soltørrede
tomater, tomat puré, rødvinseddike, olie, parmesan og hvidløg (mener det er
det hele). Engang lavede jeg så stor en portion, at jeg blev træt af det,
hvorfor jeg fandt på følgende:

Derefter varmer man chiliflager (jeg hakkede engang selv piri-piri - det er
for stærkt!) ved middel varme. Det blandes så med så meget af tomatpestoen,
man nu mener er godt. Det kan anbefales.

/Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-03-07 22:08

On Sun, 4 Mar 2007 21:39:25 +0100
"K." <K@K.> wrote:

> [...]
> olie. Når det er kølet lidt af, rører man ketchup i.
> Når det så er kølet helt ned, i køleskab, røres salat-mayonaise i.

Jeg fik i sin tid en opskrift der hed noget med chili, tomat puré og
olie.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk