Hvordan ser 200 kalorier ud ?
Fra : Bjarne K.

Dato : 01-03-07 12:56

Bare lige en sjov hjemmeside jeg faldt over.

http://www.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm

Hmmmmm, her gik jeg og troede at coca cola var den helt store synder....

Bjarne K.

Fra : Kirsten Marker

Dato : 01-03-07 19:08

Sjov, interessant og brugelig for os der elsker mad og må skele til
kalorierne.
Så hermed min tak!
mvh/kirsten

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-03-07 23:19

"Kirsten Marker" <kmarker@mail.tele.dX> skrev i en meddelelse

> Sjov, interessant og brugelig for os der elsker mad og må skele til
> kalorierne.
> Så hermed min tak!
> mvh/kirsten

Ja lidt sjovt, at man kan faktisk spise 14kg blad selleri, eller 7,5 kg
chilli, om dagen, uden at tage på

Bjarne K.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 02-03-07 08:02

On 1 Mar., 23:18, "Bjarne K." <e...@neit.nej> wrote:

> Ja lidt sjovt, at man kan faktisk spise 14kg blad selleri, eller 7,5 kg
> chilli, om dagen, uden at tage på

Ja et ret sjot overblik og madvare, husk dog lige at flytte kommaet et
hak mere til venstre, det er 1,4 Kg selleri og 0,75 Kg Peber

MVH
KAsper

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-03-07 10:50

"Kasper Malmberg" <malmberg@gmail.com> wrote in message
> [...]
>

> Ja et ret sjot overblik og madvare, husk dog lige at flytte kommaet et
> hak mere til venstre, det er 1,4 Kg selleri og 0,75 Kg Peber

Ikke efter min beregning. En voksen kan indtage omkring 2000 kalorier om
dagen. Der er 200 kalorier i 1,4 kilo Selleri, ergo udgør 14 kilo 2000
kalorier (men måske jeg har overset noget)

Forøvrigt har jeg et eller andet sted hørt at ved fortæring af bladselleri,
bruger kroppen mere energi til forbræningn, end man får ind.

Bjarne K.

Fra : The MIp

Dato : 02-03-07 11:11

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

> [...]
>
> Forøvrigt har jeg et eller andet sted hørt at ved fortæring af
> bladselleri, bruger kroppen mere energi til forbræningn, end man får ind.

2000 kalorier kan opvarme 2 L vand 1 grad, med det ret begrænsede
energiindtag er det nok svært at holde varmen :)

Kilo kalorier - og derudover hedder SI standarden for energi Joule (gang
kalorier med ca. 4,184).

the_mip

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-03-07 16:54

> [...]

> dagen. Der er 200 kalorier i 1,4 kilo Selleri, ergo udgør 14 kilo 2000
> kalorier (men måske jeg har overset noget)

Ahh det kommer vel meget an på højde og drøjde vel?

Jeg spiser da ca. 1,5Kg Salat(icebergsalat,blomkål, bladsilleri,
pebberfrugt, agurk, majs) 1dåsetun m.vand, 1æg, 300kg kød gulerøder og
æbler... og det taber jeg mig da af.

> Forøvrigt har jeg et eller andet sted hørt at ved fortæring af
> bladselleri, bruger kroppen mere energi til forbræningn, end man får ind.

Det har jeg så også hørt noget om

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-03-07 20:34

> 300kg kød gulerøder og
> æbler... og det taber jeg mig da af.

Spiser du 300 kg. kød, gulerødder og æbler om dagen og taber dig af det?
Min gode mand, du er værdig til en plads i næste nummer af Ude&Hjemme ;)

--
Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-03-07 21:48

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Spiser du 300 kg. kød, gulerødder og æbler om dagen og taber dig af det?
> Min gode mand, du er værdig til en plads i næste nummer af Ude&Hjemme ;)

HAHA, du ved nok hvad jeg mener

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 02-03-07 08:02

> Ja lidt sjovt, at man kan faktisk spise 14kg blad selleri, eller 7,5 kg
> chilli, om dagen, uden at tage på

Ja et ret sjot overblik over madvare, husk dog lige at flytte kommaet

Fra : The MIp

Dato : 02-03-07 09:28

> [...]
>
> http://www.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm
>
> Hmmmmm, her gik jeg og troede at coca cola var den helt store synder....

Ja, især den med cola virkede underlig - men søgning på net gav for mig
overraskende:
1/2 L cola indeholder tilsyneladende kun 55 G sukker, hvilket danisco siger
svarer til energi på 4 Kc pr gram (4X 55= 220 - så det skal nok en slat
under 496g cola) og der er jo nok kun energi fra sukker i det "forurenede
vand".

Men eller er min tiltro til tilfældige sider der ikke kender forskel mellem
calorier og KILO calorier ikke stor.

the_mip

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 20:30

> http://www.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm
>
> Hmmmmm, her gik jeg og troede at coca cola var den helt store synder....

34 G bacom det var ikke maget..

Jan

Fra : Ole Laursen

Dato : 05-03-07 12:00

"Bjarne K." <nej@niet.ne> writes:

> Hmmmmm, her gik jeg og troede at coca cola var den helt store synder....

Det er fordi det er flydende. Du kan hurtigt hælde en halv liter væske
ned. Det tager betydeligt længere tid at tygge sig gennem det andet.

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/