John Wayne - jeg tror den hedder delichans~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-02-07 21:58

Hej,

Som ung da vi fik vores første video maskine havde min far en fil med John
Wayne.. Jeg mener det er den danske titel, men er ikke sikker.

Noget med vogn som skal beskyttes. Og masser af indianer.

Jeg har slevfølgelig været igang med at kigge på hans film i IMDB, men kan
ikke rigtig finde noget. Jeg har også kigget på den som hedder War Wagon,
men tror ikke det er den.

Nogen som kan hjælpe?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-02-07 22:23

Jesper Nielsen skrev blandt andet:

> Som ung da vi fik vores første video maskine havde min far en fil med
> John Wayne.. Jeg mener det er den danske titel, men er ikke sikker.

"Diligencen" er en John Ford-klassiker:
http://www.imdb.com/title/tt0031971/

Den er også omtalt i femte bind af Bjørn Rasmussens "Filmens hvem hvad
hvor" (1970) som en af verdens bedste film.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-07 00:10

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> men kan ikke rigtig finde noget. Jeg har også kigget på den som
> hedder War Wagon, men tror ikke det er den.

Prøv alligevel at se lidt på dette link. Diligencen (Stagecoach)
omhandler nemlig en vogn (diligence), der skal beskyttes da de bliver
overfaldet af indianere. Jeg synes, at det er en rigtig god film, har
efterhånden set den nogle gange gennem årene, det er faktisk en af de
bedste film med John Wayne efter min mening.

http://da.wikipedia.org/wiki/Diligencen_(film)

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-03-07 00:46

Tove Krieger skrev bl.a.:

> Jeg synes, at det er en rigtig god film, har efterhånden set den nogle
> gange gennem årene, det er faktisk en af de bedste film med John Wayne
> [...]

Så nu er du måske i færd med at skrive en artikel til Wikipedia? Man ser
frem til at læse den. Har du læst Bjørn Rasmussens omtale af filmen i
bogen jeg omtalte?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
Min far og jeg har altid vidst alting. Det jeg ikke vidste, vidste han.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-07 13:33

Jørgen Grandt wrote:

> Så nu er du måske i færd med at skrive en artikel til Wikipedia?
> Man ser frem til at læse den. Har du læst Bjørn Rasmussens omtale
> af filmen i bogen jeg omtalte?

Jeg forstår ikke hvad du mener med, at jeg måske er i færd med at
skrive en artikel til Wikipedia. Det har jeg absolut ikke i sinde, så
"man" har desværre ikke har noget at se frem til.

Jeg kom til at skrive mit indlæg uden at have læst dit først, hvor jeg
kan se at du har givet et fyldestgørende svar, og nej jeg har ikke
læst Bjørn Rasmussens omtale af bogen, men jeg var en stor fan af BR
da han levede, jeg så altid hans udsendelser. Han var en hyggelig
cigarrygende fyr. Om han så var lige så begejstret for Diligencen som
jeg, aner jeg ikke en dyt om, jeg synes bare personligt at det er en
pragtfuld film

Fra : Jan Andersen

Dato : 01-03-07 13:49

On Thu, 1 Mar 2007 13:33:05 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg forstår ikke hvad du mener med, at jeg måske er i færd med at
>skrive en artikel til Wikipedia. Det har jeg absolut ikke i sinde, så
>"man" har desværre ikke har noget at se frem til.

Tror han prøver at fortælle dig at dit link ikke virker.
http://da.wikipedia.org/wiki/Diligencen_%28film%29

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-07 14:00

Jan Andersen wrote:

> Tror han prøver at fortælle dig at dit link ikke virker.
> http://da.wikipedia.org/wiki/Diligencen_%28film%29

Linket virker fint nok her ( hentet med Firefox). Jeg sendte netop det
link, fordi hele handlingen er beskrevet.

Fra : David T. Metz

Dato : 01-03-07 14:30

Tove Krieger skrev:

> Linket virker fint nok her ( hentet med Firefox). Jeg sendte netop det
> link, fordi hele handlingen er beskrevet.

Nej, problemet er sidste tegn: ")", som ikke er en del af linket. Prøv
at læse din egen post og klikke på det. Eller klik her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Diligencen_(film

David

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-07 14:59

David T. Metz wrote:

> Nej, problemet er sidste tegn: ")", som ikke er en del af linket.
> Prøv at læse din egen post og klikke på det. Eller klik her:
> http://da.wikipedia.org/wiki/Diligencen_(film
>
> David

Ja, du har ret. Noget er der gået galt. Man kan dog (ad en lille omvej
komme ind på det rigtige link). Hvis man klikker på "Eller søge efter
diligencen film i andre artikler" kommer man ind på en side hvor der
bl.a. står " Diligencen film - Relevans 100.0 %" --", hvis man klikker
på det så kommer man ind på den rigtige side, men jeg kan da godt se
at det ikke er meningen med et link. Jeg undskylder mange gange

Fra : Jan Andersen

Dato : 01-03-07 15:00

On Thu, 1 Mar 2007 14:00:19 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Linket virker fint nok her ( hentet med Firefox). Jeg sendte netop det
>link, fordi hele handlingen er beskrevet.

Ja, hvis du copy-paster linket over i en browser virker det ok.
Men, hvis du klikker på dit link fra en (rigtig newsreader, som
Forte Agent, så virker linket ikke.
Nu kan jeg se at både dig og Jørgen bruger Outlook som newsreader, så
hvis du kan klikke og han ikke kan, ja så...?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-03-07 15:27

Jan Andersen skrev bl.a.:

> Nu kan jeg se at både dig og Jørgen bruger Outlook som newsreader, så
> hvis du kan klikke og han ikke kan, ja så...?

Jeg kan godt åbne Toves link, men jeg fik og får blot en relativ tom
Wikipedia-side hvor der bl.a. kun står at "du kan starte siden
Diligencen (film". Jeg havde tid til at grave mig dybere ind i den
udmærkede encyklopædi. Det *ikkedefekte* link kigger jeg på en anden
dag.

Fra : David T. Metz

Dato : 02-03-07 09:39

Jørgen Grandt skrev:
> Det *ikkedefekte* link kigger jeg på en anden
> dag.

Det defekte link er defekt i kraft af at det ikke er det intenderede. Se
herom mit svar til Tove.

Afgørelsen af om noget er defekt eller ej sker ikke kun ved om noget har
en virkning eller ej, men typisk om det har den tilsigtede virkning
eller ej. Vi kan diskutere det i dk.kultur.sprog, hvis du lyster. FUT sat.

David

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-03-07 16:37

Tusind tak for hjælpen til jer alle.. :)

Jesper

Fra : ML-78

Dato : 01-03-07 17:16

Jesper Nielsen skrev:

> [...]
kan
> ikke rigtig finde noget. Jeg har også kigget på den som hedder War

Den danske titel for "The War Wagon" er i øvrigt "Panserdiligencen".

ML-78