Look what I got!
Fra : Mr. D

Dato : 26-02-07 20:55

For 49,95 i Føtex lige nu kan man få krigsdramaer som f.eks.:

The Lost Battalion
Hitler - The rise of evil
Sophie Scholl
Saints and Soldiers
Twin Sisters
The Great Raid

Det er da værd at ta' med!

.... og i Kvickly har de en lignende hylde til samme pris med
Westernklassikere

simon

Fra : Mikael Schøler

Dato : 26-02-07 23:20

Mr. D wrote:
> For 49,95 i Føtex lige nu kan man få krigsdramaer som f.eks.:
>
> The Lost Battalion
> Hitler - The rise of evil
> Sophie Scholl
> Saints and Soldiers
> Twin Sisters
> The Great Raid
>
> Det er da værd at ta' med!
>
> ... og i Kvickly har de en lignende hylde til samme pris med
> Westernklassikere
>
> simon

Er der nogle af disse der er must have?

Fra : Anders

Dato : 27-02-07 00:25

Fra : Mr. D

Dato : 27-02-07 20:50

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af disse der er must have?

Der er ingen gamle klassikere imellem. Det er alle nyere produktioner. Men
da jeg godt kan lide WWII krigsdramaer og -film, har jeg haft dem alle på
ønskelisten siden de kostede 199,- pr. stk.

Jeg har kun set the great raid, og det er en udmærket film. Ellers er det
Sophie Scholl, der har vundet sølvbjørne og
jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg, som nok er den mest roste film af
bundtet. Twin Sisters har en oscar-nominering som bedste udlandske film, og
Hitler blev nomineret til 7 emmy'er. Selv glæder jeg mig til at se Saints
and Soldiers og The Lost Battalion (WWI) dog uden at kende andet til dem end
historien fortalt på bagsiden.

simon

Fra : konstman

Dato : 27-02-07 21:43

> Selv glæder jeg mig til at se Saints
> and Soldiers og The Lost Battalion (WWI) dog uden at kende andet til dem end
> historien fortalt på bagsiden.

Lidt hjælp kan man få fra de to største film-databaser på nettet:

www.imdb.com

og den voldsomt undervurderede/ukendte
www.allmovie.com

Disse steder kan være med til at kvalificere ens køb noget mere - hvis
man kan begå sig på engelsk.

Danske www.scope.dk er vist den største filmdatabase af de
dansksprogede, men har ikke nær så mange film som de ovenfor nævnte,
og nogle af anmeldelserne/handlingsreferaterne er skrevet af sprog- og
filmmæssige analfabeter, andre er ganske gode.

mvh

Jan K