Helmer and son
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 13:09

Heller ingen Oscar til Søren Pilmark og i mine øjne helt ok. Jeg må
indrømme at jeg sad med et lidt underligt udtryk i ansigtet da jeg havde
set Helmer og søn. Den varede 9 minutter (selvom imdb siger 13) og handlede
om... hvad? En far/søn konflikt som ikke var der?

Bevares, det er en "pudsig" film, men ikke en jeg vil huske i mange år
frem. Jeg synes der har været meget mere kød på de andre danske kortfilm
(Ernst og Lyset, Valgaftenen osv.).

Hvad siger I til den?

//Casper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-02-07 13:17

Casper <smokehat> writes:

> Bevares, det er en "pudsig" film, men ikke en jeg vil huske i mange år
> frem. Jeg synes der har været meget mere kød på de andre danske kortfilm
> (Ernst og Lyset, Valgaftenen osv.).
>
> Hvad siger I til den?

Jeg er ganske enig. Men gamle, nøgne mennesker er jo altid et hit. Det
er dog bedre, når de kører motorcykel, som i Waking Ned Devine.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 13:36

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> Jeg er ganske enig. Men gamle, nøgne mennesker er jo altid et hit. Det
> er dog bedre, når de kører motorcykel, som i Waking Ned Devine.

Ja, men det kunne vi nok ikke forvente...

Men jeg får da lyst til at sige "Go' røv, Per" :)

//Casper

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 15:50

"Casper" <smokehat> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bevares, det er en "pudsig" film, men ikke en jeg vil huske i mange år
> frem. Jeg synes der har været meget mere kød på de andre danske kortfilm

Jeg er helt enig, og så synes jeg Per Pallesen overspiller da han sidder i
skabet, måske har han bare spillet for meget teater.

/Poul

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-02-07 18:54

P Kaasing skrev:

> Jeg er helt enig, og så synes jeg Per Pallesen overspiller da han
> sidder i skabet, måske har han bare spillet for meget teater.

Det bed jeg også mærke i. Til gengæld var jeg vild med den måde, Ditte
Hansen indtog rummet på. Hun er en bemærkelsesværdig skuespiller.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 09:33

Til gengæld var jeg vild med den måde, Ditte
> Hansen indtog rummet på. Hun er en bemærkelsesværdig skuespiller.

Hende er jeg vild med - håber hun får meget at lave.

HC

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-02-07 19:03

Casper skrev:

> [...]
> år frem. Jeg synes der har været meget mere kød på de andre danske
> kortfilm (Ernst og Lyset, Valgaftenen osv.).

Jeg var nu ret glad for filmen. Elegant sat op og sikkert udført i
forhold til så mange andre af de danske kortfilm, jeg har set. Jeg
synes, konflikten ikke blot mellem far og søn, men også mellem bror og
søster, antydes fornemt. Hvis konflikten synes at fordufte hurtigt, er
det vel, fordi pointen snarere ligger i forløsningen.

Tematisk synes jeg, filmen berører noget væsentligt i vores forhold
til gamle. Man kan så diskutere, om Pallesens rolle ligner noget, man
ser på et typisk dansk plejehjem.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 20:23

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Tematisk synes jeg, filmen berører noget væsentligt i vores forhold til
> gamle. Man kan så diskutere, om Pallesens rolle ligner noget, man ser på
> et typisk dansk plejehjem.

Ja, og netop det synes jeg gør filmen utroværdig.

/Poul