Bedste udenlandske : De Andres Liv (Oscar ~
Fra : Peter Heide

Dato : 26-02-07 04:39

Man kan ikke altid få det som man vil. Havde håbet på
Pan's Labyrinth. Men der er noget der tyder på den også er god ;
den tyske.

Så ingen Oscar til Bier. Fortjent.

Nåh...nu står der en flæbende amazone og skaber sig på scenen. Tid til at gå
i seng.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-02-07 11:33

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> writes:

> Så ingen Oscar til Bier. Fortjent.

Nåeh, det er da en løjerlig påstand. Hun har lavet en film, som nogle
uhyre betydningsfulde amerikanske filmfolk har vurderet er en af
verdens bedste i år 2006. Akademiets medlemmer mente så ikke, at den
ligefrem er DEN bedste - og det har de jo ret i - men det er stadig en
umanerligt fin hædersbevisning.

Og Bier har jo også sagt, at nomineringen har haft markant betydning
for hendes arbejdsforhold på den amerikanske film hun er i gang med at
lave (Things we lost in the fire).

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 26-02-07 17:12

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan ikke altid få det som man vil. Havde håbet på
> Pan's Labyrinth. Men der er noget der tyder på den også er god ;
> den tyske.

Pan's Labyrinth overraskende mig enormt positivt. Virkelig en fortryllende
film. Kan kun anbefale at man ser den.

Jeg vil se om jeg kan finde De Andres Liv på dvd et sted. Hvis den vinder en
Oscar må den være lidt værd... :)

Mvh Anders

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anders

Dato : 26-02-07 20:42

> [...]
> film. Kan kun anbefale at man ser den.
>
> Jeg vil se om jeg kan finde De Andres Liv på dvd et sted. Hvis den vinder

Den havde klart fortjent at vinde, men den kan da ikke være kommet på DVD
endnu?...ihvertfald ikke med danske undertekster!
(med mindre man kender de "rette" folk)

-Anders

Fra : Lars C

Dato : 26-02-07 21:16

Anders skrev:

>Den havde klart fortjent at vinde, men den kan da ikke være kommet på DVD
>endnu?...ihvertfald ikke med danske undertekster!
>(med mindre man kender de "rette" folk)

Den kommer med danske undertekster den 27. februar (i morgen)

--
Lars C

Fra : Anders

Dato : 26-02-07 22:15

> Den kommer med danske undertekster den 27. februar (i morgen)
>

> Lars C

Det lyder godt

- Så skal man bare vente et par måneder til den koster 50,-

-Anders

Fra : Beeblebrox

Dato : 26-02-07 22:59

Flerbrugerkonto wrote:
> Jeg vil se om jeg kan finde De Andres Liv på dvd et sted. Hvis den vinder en
> Oscar må den være lidt værd... :)

Jeg forlod biografen med indtrykket af, at det var det bedste drama jeg
havde set til dato. Nu et par måneder efter ligger den vel på en delt
førsteplads med en række andre fantastiske film. Absolut spændende og
rørende og med stof til eftertanke; ikke en film man bare slipper
samtidigt med at man smider resterne af popkornene ud.

Jeg gav den 10 på IMDB.

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>