Silent Hill, The Devils Reject og Hostel
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-02-07 15:06

Så fik jeg set lidt gys, splat og mystik...

Vi startede med Hostel. Den fik jeg ikke meget ud af, bortset fra en dårlig
fornemmelse i maven. Den første halvetime med de dejlige damer og bare
bryster var da vældig underholdende, men resten af filmen brød jeg mig ikke
om. Selve splat-delen tror jeg ikke engang var specielt splattet (har ikke
så meget erfaring i den afdeling) men synes faktisk ikke det var det værste.
Der var dog en scene hvor vi glider forbi alle de her celler hvor folk
tortureres, den gav mig kvalme, ikke så meget fordi man så ret meget, men
fordi jeg bare komme til at tænke på hvor sygt dette ville være, hvis det
var virkelighed. Men filmen sagde mig ikke noget, synes bare den var
syg...det er måske anbefaling nok for nogen

Så så vi The Devils Rejects, og efter hvad jeg har skrevet ovenover, så
burde jeg også synes den var elendig, for den var også meget syg og vammel,
med ene af utiltalende personer i hovedrollerne. Men mærkelig nok synes jeg
faktisk den var ok. Kan ikke forklare hvorfor, måske fordi dens personer var
utrolig mere interessante end Hostel, og fordi at det faktisk lykkedes Rob
Zombie at vende ens sympati et øjeblik i filmen, hvor man faktisk er ligeved
at få sympati og ondt af de stakkels sindsyge og utrolig modbydelige
Rejects. Desuden var der et kæmpe modsætningsforhold mellem soundtracket og
filmens billeder, og det fungerede rigtig godt.

Tilsidst sluttede vi af med Silent Hill. Når man sidder to mennesker alene
med alt lys slukket og fuldt koncenteret om filmen, så fungerer den altså.
Den har en grum, grum snigende uhygge og nogle modbydelige billeder der
vente tilbage til mig et par gange i løbet af natten, mens jeg forsøgte at
få en smule nattesøvn. Den fik mig til at mindes den imho dårlige sci-fi
Event Horizon, men hvor EH ikke lykkedes, så gør Silent Hill det. Vil gerne
anbefale den spil filmatisering.

BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Peter Heide

Dato : 25-02-07 17:35

> [...]

> utrolig modbydelige Rejects. Desuden var der et kæmpe modsætningsforhold
> mellem soundtracket og filmens billeder, og det fungerede rigtig godt.

Jeg har det lige omvendt. Syntes at Hostel på sine præmisser er
en god film. Og det ER altså en af de slemme hvad angår tortur-
scener imho. Jeg har set meget lige fra Guinea Pigs til Mordum og
denne rangerer blandt the topper most of the popper most hvad det
angår. ( Hostel Spec. Ed. Uncut. Den med borermaskinen)
Og så er der også en lille dosis sort humor i filmen og en god historie.
Slutningen er thumbs up !

Devils Rejects er ren spekulation.Rob Zombie er og bliver en
elendig instruktør. Hele filmen er så utiltalende og det eneste fede
er at alle bliver slagtet i filmen , så DJ 2 forhåbentlig ikke kommer
på tale.

Silent Hill, faldt vi simpelthen i søvn til. Den blev ved og ved og ved....

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-02-07 18:59

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> elendig instruktør. Hele filmen er så utiltalende og det eneste fede
> er at alle bliver slagtet i filmen , så DJ 2 forhåbentlig ikke kommer

Kan godt forstå du synes den er dårlig, kan heller ikke forklare hvorfor jeg
synes den er god. Men dog er jeg dybt uenig når du siger at Rob er en
elendig instruktør, ihvertfald at dømme ud fra denne, har ikke set "House
of..." I forhold til Hostel, så synes jeg faktisk at DJ er bedre instrueret.
Hostel er lige efter bogen. Okay hvis Hostel er noget af det værre, ja jeg
synes den er klam, men troede der fandtes endnu sygere film derude. Går
normal uden om film som DJ og Hostel, der umiddelbart kun byder på
modbydelig tortur. Men nu gav jeg dem altså en chance, og overraskende nok
så synes jeg faktisk om The Devils Reject.

> Silent Hill, faldt vi simpelthen i søvn til. Den blev ved og ved og
> ved....

Så synes jeg i skulle se den igen med en kop kaffe, for den var altså
fed............Måske har vi bare meget forskellig filmsmag

BK

Fra : Peter Heide

Dato : 25-02-07 19:18

..

> [...]
> byder på modbydelig tortur. Men nu gav jeg dem altså en chance, og
> overraskende nok så synes jeg faktisk om The Devils Reject.

Jeg nævnte som eks.Necromantic, Guinea Pig etc. Film som helt klart er total
frastødende.
Hvor vold,tortur og somregel død er den eneste handlig modsat Hostel som har
en historie.
Så du har ret ,der findes noget der betydelig sygere en Hostel derude ,men
det er
film lavet for et meget begrænset publikum eller drengrøve, der bare skal
se det værste.Så de bagefter ka' sige "øh mand,det var sgu' da ikke noget"

Jeg syntes thverttilfælde at Hostel indfrier forventningerne ifbm m. gore
og sadisme.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-02-07 20:01

> [...]
> se det værste.Så de bagefter ka' sige "øh mand,det var sgu' da ikke noget"

Har vist godt nok hørt om Guinea Pig, det asiatisk ikke? Ja vil godt give
ret i at Hostel har en historie, også mere end jeg havde regnet med.
Positivt nok fyldt torturen i Hostel ikke så meget som jeg havde troet (men
nok).

> Jeg syntes thverttilfælde at Hostel indfrier forventningerne ifbm m. gore
> og sadisme.

Det gør den nok også, jeg er som sagt ikke normalt til den slags film. Men
hvorfor jeg så kan lide The Devils Reject fatter jeg heller ikke selv, for
den har som sådan meget mindre historie end Hostel.

BK

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-02-07 20:08

On Feb 25, 7:17 pm, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:

> [...]
> se det værste.Så de bagefter ka' sige "øh mand,det var sgu' da ikke noget"

Så vil jeg gerne lige slå et slag for Ichi the Killer. Den er Hostel,
Necromantic, Guinea Pig, Mermaid in manhole og alle de andre film i
den dur langt overlegen på to punkter: Den har en god intelligent
historie som man skal være kvik for at fange helt. Slutningen er endda
åben til fortolkning. Derudover er den blodig på måder som de andre
film slet ikke har fantasi til. Hvis man kan underholde sig af
splatterfilm bør man bestemt se Ichi the Killer

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Heide

Dato : 25-02-07 20:15

> [...]

film slet ikke har fantasi til. Hvis man kan underholde sig af
splatterfilm bør man bestemt se Ichi the Killer

Yes. Ichi the Killer er en ekstrem oplevelse. Mener at TP havde
DVDen til slag for 25,-kr i sommers. Kan også klart anbefales
h´wr fra.

Fra : Jesper

Dato : 06-03-07 01:38

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
> film slet ikke har fantasi til. Hvis man kan underholde sig af
> splatterfilm bør man bestemt se Ichi the Killer

Glem ikke Audition! Og så er der Men Behind the Sun ej at forglemme!
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.