John Wayne II
Fra : Mr. D

Dato : 25-02-07 13:20

Ville lige lave en tråd med Jan Andersens anbefalinger, så jeg selv kan
finde den igen. Andre der har anbefalinger ud over de nævnte?

simon

Stagecoach (Fords fantastiske zoom-intro af Wayne's birolle var en
starmaker, om nogen)
They Were Expendable
3 Godfathers
Fort Apache (+ Fonda!)
Red River (ond som ind i h...... + Clift)
She Wore A Yellow Ribbon (Stikmodsat Leone's west, men fantastisk none
the less)
The Quiet Man (+ Maureen... suk!)
The Searchers (jamen, han kan jo spille, og Fords billeder! Aldrig er
en dør blevet åbnet og lukket så effektivt.)
Rio Bravo (sjov, anti High Noon)
The Man Who Shot Liberty Valance (print the legend, +Stewart & Marvin)
True Grit (fantastisk som knarvoren og både Darby & Campbell spiller
ok op til ham)
Chisum
The Shootist (et passende farvel til en stor mand)

Fra : Jesper

Dato : 25-02-07 15:10

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> ok op til ham)
> Chisum
> The Shootist (et passende farvel til en stor mand)

McQ
Cahill - US Martial
North To Alaska
Comancheros
The Undefeated
Donovan's Reef
Circus World
The War Wagon
The Sons of Katie Elder
The Alamo
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Optimus Prime

Dato : 26-02-07 10:35

Mr. D skrev:
> Ville lige lave en tråd med Jan Andersens anbefalinger, så jeg selv kan
> finde den igen. Andre der har anbefalinger ud over de nævnte?

Jeg er meget glad for McLintock! (http://www.imdb.com/title/tt0057298/)
- det er dog en komedie, så er man advaret

Iøvrigt synes jeg Wayne er kongen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-02-07 19:35

"Mr. D" skrev i en meddelelse

>. Andre der har anbefalinger ud over de nævnte?

Hondo

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen