Effektiv udrensningskur?
Fra : Helle

Dato : 06-03-07 16:51

Hejsa

Jeg har i mit liv spist rigtig meget usundt og fed mad så jeg må have en
masse affaldsstoffer indeni. Jeg er altid ekstremt træt, udmattet og utilpas
og min hud er absolut ikke pæn!
Jeg vejer 20 kg for meget.

Findes der nogen effektiv udrensningskur? fx hos en biopat eller lignende?
jeg drikker en hel del vand i løbet af dagen som jo også renser.
Jeg er ikke interesseret i at skulle leve af citroner og grøn the i en hel
uge

Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?

Mvh Helle

Fra : hamder

Dato : 06-03-07 18:36

"Helle" <liljepigen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> uge
>
> Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?

Jeg ønsker ikke at nedgøre dine ønsker om at gøre noget godt for dig selv og
din krop. Men der findes ingen kur, som 'gør det hele godt igen'... Også
selvom alle farvede blade har 3 nye af slagsen hver uge.
Der er 2 muligheder: Enten vælger du at lægge dine kost- og motionsvaner om,
eller også vælger du at fortsætte som nu. De fleste vælger sidste mulighed,
og det er også helt forståeligt, for det er rigtig svært at vælge at lave
sine vaner om. Det ved jeg af egen erfaring.
Men hvis dit ønske om at blive sund er kraftigt nok, så kan det sagtens lade
sig gøre. Og så ved du sikkert også hvad du bør gøre:
http://www.netdoktor.dk/madogkrop/artikler/overvaegtabsundt.htm
http://www.netdoktor.dk/overvaegt/artikler/kostsund.htm
http://www.netdoktor.dk/overvaegt/artikler/motionlevlet.htm

Jeg ønsker dig ihvertfald al mulig held og lykke (og gå-på-mod, som nok er
det vigtigste).

Fra : Helle

Dato : 06-03-07 20:24

> [...]
> http://www.netdoktor.dk/overvaegt/artikler/motionlevlet.htm
>
> Jeg ønsker dig ihvertfald al mulig held og lykke (og gå-på-mod, som nok er

Jeg ville heller ikke tage en udrensningskur for at tabe mig, det ved jeg
godt at det ikke kan bruges til. Ja selvfølgelig skal jeg tabe mig og
undlade de usunde ting, men det var mere om der findes noget der ligesom kan
renses alle de års affaldsstoffer ud? eller kommer de automatisk ud når man
taber sig?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-03-07 20:46

"Helle" <liljepigen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> men det var mere om der findes noget der ligesom kan renses alle de års
> affaldsstoffer ud? eller kommer de automatisk ud når
> man taber sig?

Hvad er det helt konkret for "affaldsstoffer" du vil have renset ud?

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle

Dato : 06-03-07 21:21

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45edc51b$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Helle" <liljepigen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det helt konkret for "affaldsstoffer" du vil have renset ud?
>
> Mvh. Lisbeth

Hmm det ved jeg ikke...tænker bare på der må være ophobet en masse som ikke
så nemt kommer ud? alt det sukker og fedt, dårlig fordøjelse..

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-07 21:28

Helle skrev den 06-03-2007 21:21:

> Hmm det ved jeg ikke...tænker bare på der må være ophobet en masse som ikke
> så nemt kommer ud? alt det sukker og fedt, dårlig fordøjelse..

og hvordan tror du, at en fornuftig kost vil hjælpe på at fjerne
sukkeret/fedtet og få gang i den dårlige fordøjelse?

som hamder skriver: der findes ingen nemme løsninger, selvom
ugebladene gør deres bedste for at tude os ørene fulde. Og så da slet
ikke de selvudnævnte biopater, healere eller hvem der nu har fundet på
et eller andet spændende urtemikstur man blander op i noget kogende vand.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-03-07 16:24

> Hmm det ved jeg ikke...tænker bare på der må være ophobet en masse som
> ikke så nemt kommer ud? alt det sukker og fedt, dårlig fordøjelse..

Problemet er måske ikke, at noget har hobet sig op - problemet er nok
snarere det, der IKKE er i din krop i form af vitaminer, mineraler samt
sunde proteiner og fedtstoffer.

Hvis man har levet usundt i længere tid - så usundt at det mærkes og ses -
vil stort set enhver "sund kur", der består at naturlige fødevarer i
varieret mængde være et stort plus for din krop. En sådan "kur" kan også
give dig den følelse, du garanteret søger efter, når du søger en
"udrensningskur".

Det handler om, formoder jeg, at du har brug for at føle, at du gør noget
godt for dig selv og din krop - noget, som kan mærkes. Og den psykiske
effekt skal heller ikke underkendes!

Jeg er enig med Carsten i, at de otte kostråd strengt taget er alt, hvad du
behøver følge! Men vil du meget gerne gøre noget, der overbeviser dig om, at
nu gør du noget særligt for dig selv og din krop, så kan du roligt gå på
biblioteket og låne eksempelvis Lene Hanssons bog. Eller andre bøger med
sunde kure.

Jeg er IKKE tilhænger af hendes principper, som i et vist omfang er det rene
nonsens! MEN.... har du levet usundt i længere tid, er det sikkert og vist,
at din krop vil have godt af at du gør noget, der kan kickstarte din lyst
til at få det bedre. Og selv om mange af de sunde kure langt fra er de
mirakelkure, de giver sig ud for at være, så er de fleste af dem afgjort
mange gange sundere for kroppen og psyken end junkfood diverse.

Så hop du bare på en kur! Men lad være med at smide en masse penge ud på
piller, pulver eller særlige udresninger.

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle

Dato : 07-03-07 19:36

> Så hop du bare på en kur! Men lad være med at smide en masse penge ud på
> piller, pulver eller særlige udresninger.
>
> Mvh. Lisbeth

Tusind tak for dit rigtig gode svar.

Kh Helle

Fra : P.L.

Dato : 13-03-07 04:05

On Wed, 7 Mar 2007 19:36:19 +0100, Helle wrote:

> Tusind tak for dit rigtig gode svar.
>
> Kh Helle

Lige et ekstra indspark.

Husk at store piger sagtens kan være pæne piger, det vigtigste er at du har
det godt og nyder livet.

Held og lykke med dit project.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-07 21:23

Helle skrev den 06-03-2007 16:50:
> Hejsa
>
> Jeg har i mit liv spist rigtig meget usundt og fed mad...

Nævn noget.

>... så jeg må have en
> masse affaldsstoffer indeni.

Hvem har bildt dig det ind?

Og hvad er de der hersens affaldsstoffer for nogen størrelser? Nævn
nogen.

> Jeg er altid ekstremt træt, udmattet og utilpas
> og min hud er absolut ikke pæn!
> Jeg vejer 20 kg for meget.
>
> Findes der nogen effektiv udrensningskur?

nej!

> fx hos en biopat eller lignende?

Det eneste som du renser er din pengepung/bankkonto for penge, som du
bør bruge på noget mere fornuftig.

> jeg drikker en hel del vand i løbet af dagen som jo også renser.

Hvad renser vand?

Vand hjælper de forskellige organer til at fungere optimalt, ja men
decideret renser.....naaaaaaaaah.

> Jeg er ikke interesseret i at skulle leve af citroner og grøn the i en hel
> uge

Hvad er det så en udrensningskur går ud på?

De udrensningkure som jeg har kendskab til går ud på, at man i en kort
periode (oftest en uge) lever af forskellige the-blandinger evt.
suppleret med økologiske grønsager i mindre omfang.

> Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?

Drop det der med udrensningskure! Træf et mere strategisk valg: Spis
hellere fornuftig fx de 8 kostråd.
http://www.altomkost.dk/de8kostraad/De8Kostraad/De8kostraad/forside.htm

Du vil i løbet af forholdsvis kort tid opdage, at din træthed,
udmattethed og utilpashed bliver mindre, samt at din hud bliver pænere.
Som sidegevinst vil du endda tabe dig et par kilo.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
23 kilo lettere end for varigt vægttab.
da jeg var størst.

Fra : Marianne

Dato : 06-03-07 21:28

> Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?

Ja, absolut. Men det er ikke nogen snuptagsløsning.

Se fx http://www.detoxditliv.dk/ eller
http://www.sundhedsrevolutionen.dk/forside/

Du behøver ikke følge de ret dyre programmer, de sælger. Læs og lad dig
inspirere.

Hvis du i en periode, fx 1 md, dropper alt sukker og hvidt brød/pasta/ris og
spiser meget grønt, noget frugt, ordentligt kød/fisk, en vis mængde olie -
og ingen alkohol - får du det markant bedre.

Det er *hårdt* de første 4-5 dage. Trap evt. kulhydraterne ned over en uge,
hvis du vil undgå det værste. Men når det er overstået vil du mærke en
kraftig forbedring, og man får behov for 1-2 timer mindre søvn.

mvh
marianne

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-07 21:51

Marianne skrev den 06-03-2007 21:27:

> Ja, absolut. Men det er ikke nogen snuptagsløsning.

enig!

> Se fx http://www.detoxditliv.dk/ eller

Øhhh, er apotek ikke en slags beskyttet titel?

på hjemmesiden er der en del af deres webshop som de kalder for apotek.

Udover mine nakkehår allerede har rejst sig ved at læse linket, så
ringer alle alarmklokker ved indholdet

> http://www.sundhedsrevolutionen.dk/forside/

Tak for advarslen!

Hvor herre til hest....de bevæger sig på grænsen til at være
kvaksalvere! Hvis ikke over grænsen!

helbredende mad!
Hvad pokker er det for en størrelse?

> Du behøver ikke følge de ret dyre programmer, de sælger. Læs og lad dig
> inspirere.

Til at vide hvordan man ikke skal gøre?

> [...]
> hvis du vil undgå det værste. Men når det er overstået vil du mærke en
> kraftig forbedring, og man får behov for 1-2 timer mindre søvn.

Helt enig

Fra : Marianne

Dato : 07-03-07 00:35

> Hvor herre til hest....de bevæger sig på grænsen til at være kvaksalvere!
> Hvis ikke over grænsen!
>
> helbredende mad!
> Hvad pokker er det for en størrelse?

Begge site-ejere er anerkendte og veluddannede mennesker på hver deres felt.
Det står dig frit for at være uenig i principperne.

mvh
marianne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 02:23

Den 07-03-07 00.34 skrev Marianne følgende:

> Begge site-ejere er anerkendte og veluddannede mennesker på hver deres felt.

Kan man blive uddannet til at lokke penge ud af mere eller mindre syge
mennesker ved at stikke dem blår i øjnene? Er det den uddannelse, der
hedder detoxolog? Eller er det kokkeuddannelsen, du tænker på?

Hvis vi skal blive i samme boldgade, så må det jo være helt i orden,
hvis en tømrer begynder at tilbyde kurser i brugen af helbredende træ -
han er jo fagmand.

Men jeg er imponeret af, at Oscar Umahro Cadogan har helbredt sig selv
for sin kroniske tarmbetændelse via sin store viden om biokemi. Han har
dermed bevist, at han allerede som 18-19-årig vidste mere end den
samlede lægevidenskab. I hvert fald, hvis der er tale om en af de to
kroniske tarmbetændelser, som jeg kender til (og der er vist ikke andre
end de to).

Jeg må indrømme, at jeg håber, han blot er selvoverbevist ignorant -
ellers vil jeg sige fy føj! At bilde mennesker ind, at de kan undgå fx
kroniske tarmsygdomme og autisme ved hjælp af "helbredende, syndigt
lækker mad og spændende kurser og workshops for alle".

De to ovennævnte sygdomme har INTET med kosten at gøre. Nogle af de
andre, der nævnes på siden, /kan/ have noget med kosten at gøre, men det
er nok mere end tvivlsomt, om sidens kostråd gør nogen forskel i forhold
til de almindelige kostråd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tag på opdagelsesrejse i fantastisk flotte fraktaler.

Fra : C.H

Dato : 07-03-07 12:42

> De to ovennævnte sygdomme har INTET med kosten at gøre.

Æhhh?

Mener du ikke, at ingen undersøgelser har hidtil kunne påvise en sammenhæng
mellem kost og de to sygdomme?
Der er en væsentlig forskel på de to ting og personligt synes jeg du tager
munden AL for fuld!

(I øvrigt findes der flere kroniske tarmsygdomme end de to)

CH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 13:36

Den 07-03-07 12.41 skrev C.H følgende:

> Æhhh?
>
> Mener du ikke, at ingen undersøgelser har hidtil kunne påvise en sammenhæng
> mellem kost og de to sygdomme?

Ja.

> Der er en væsentlig forskel på de to ting og personligt synes jeg du tager
> munden AL for fuld!

De to ting, er det de to sygdomme? I så fald har du helt ret, de har
ikke noget med hinanden af gøre. Egentlig er det ikke mig, der kæder de
to sygdomme sammen, men siden der hævder, at deres kost kan forhindre de
to sygdommene - og flere andre sygdomme, som ellers ikke har noget med
de to at gøre.

> (I øvrigt findes der flere kroniske tarmsygdomme end de to)

Crohn og Colitis Ulcerosa, hvilke andre kroniske tarmbetændelser findes
der? Og kan de også resultere i en stomi?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : C.H

Dato : 07-03-07 13:44

> De to ting, er det de to sygdomme?

Nej, jeg mener at der er stor forskel på de to udsagn:
"De to ovennævnte sygdomme har INTET med kosten at gøre."
Og:
> [...]

> Crohn og Colitis Ulcerosa, hvilke andre kroniske tarmbetændelser findes
> der? Og kan de også resultere i en stomi?

Cøliaki, kollagen colitis og lymfocytær colitis. Det er muligt, der er
flere. Jeg ved ikke, om der er eksempler på at de to sidste har ført til
stom.

CH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 15:06

Den 07-03-07 13.43 skrev C.H følgende:

> [...]
> Og:
> "Ingen undersøgelser har hidtil kunne påvise en sammenhæng mellem kost og de

Tja, så kunne man jo aldrig udtale sig sikkert om noget. Der har været
en masse undersøgelser for at kunne finde en sammenhæng med kosten og
Chrohn/Colitis, det samme gælder sikkert autisme. Og man har endnu ikke
fundet en sammenhæng.

> Cøliaki, kollagen colitis og lymfocytær colitis. Det er muligt, der er
> flere. Jeg ved ikke, om der er eksempler på at de to sidste har ført til
> stom.

Cøliaki fører vist heller ikke til en stomi, og det er for øvrigt heller
ikke en betændelsestilstand. Mit gæt er stadig, at kokken har Chrohn
eller Colitis Ulcerosa, og at det er en af dem eller begge, man påstår
at kunne helbrede/forhindre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : C.H

Dato : 07-03-07 16:07

> [...]
> masse undersøgelser for at kunne finde en sammenhæng med kosten og
> Chrohn/Colitis, det samme gælder sikkert autisme. Og man har endnu ikke

Jeg mener faktisk ikke man bør udtale sig så skråsikkert om noget - der må
altid være plads til tvivl. Kender du eventuelt til lofflex, der er udviklet
på Cambridge?
Her viser undersøgelser det stik modsatte.

> [...]
> Colitis Ulcerosa, og at det er en af dem eller begge, man påstår at kunne

Cøliaki giver, som både Morbus Crohn og Colitis Ulcerosa, inflammation af
tarmslimhinden. Og når de to "tarmbetændelser" hedder som de gør på dansk,
så er det vist en tilsnigelse, da der reelt ikke er betændelse men
inflammation.
Et misk-mask, som kommer af mangel på passende ord på dansk.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig i, at det altid er problematisk når en
ikke-læge udbreder sig om helbredelsesmetoder på - indtil nu - kroniske og
uhelbredelige sygdomme.
Taler han udelukkende for sig selv, kan jeg ikke se problemet.

CH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 17:28

Den 07-03-07 16.07 skrev C.H følgende:

> Jeg mener faktisk ikke man bør udtale sig så skråsikkert om noget - der må
> altid være plads til tvivl.

Så er vi ikke helt enige. På nogle områder eller sammenhænge vil jeg
give dig ret. Hvis jeg var forsker og udtalte mig professionelt, burde
jeg fx helt klart ikke have udtalt mig sikkert. Men som privatperson i
en nyhedsgruppe, mener jeg nu godt, jeg kan tillade mig at udtale mig
sikkert på det foreliggende grundlag.

> Kender du eventuelt til lofflex, der er udviklet
> på Cambridge?
> Her viser undersøgelser det stik modsatte.

Nu du nævner den, har den vist tidligere været nævnt her eller i
dk.videnskab.sundhed. Jeg fandt lige denne side:
http://www.crohns.org.uk/Docs/3/The%20Dietary%20treatment%20of%20Crohns%20Disease.html

Og kan se, at jeg rent faktisk selv har været udsat for "kuren" tilbage
i '88. Dog uden det gjorde nogen forskel. Jeg har ikke hørt om andre her
i gruppen, der har været på "astronautkost", og muligheden blev ikke
omtalt, da jeg fik et nyt udbrud for et par år siden. Måske man
herhjemme har testet kuren og opgivet den igen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : C.H

Dato : 07-03-07 18:09

> [...]
> gruppen, der har været på "astronautkost", og muligheden blev ikke omtalt,
> da jeg fik et nyt udbrud for et par år siden. Måske man herhjemme har

Jeg tror helt ærligt at det er fordi man i DK fuldstændig har afskrevet kost
som en faktor i de inflammatoriske tarmsygdomme.
Jeg har dog hørt om en læge, der stillede det gode spørgsmål. Hvis kost ikke
har indflydelse på tarmsygdomme, hvordan kan det så være, at det er virksomt
at "koble" et stykke tarm fra i en periode? At det stykke tarm der ikke
løber afføringen igennem får færre sygdomsforandringer?

Jeg ved det selvfølgelig ikke.
Jeg ved, at jeg selv har haft stor lindring ved at ændre mine kostvaner, men
jeg kan jo kun tale for mig selv.

Og så håber jeg, at der er læger, der bliver ved med at stille
spørgsmålstegn.

CH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 19:07

Den 07-03-07 18.08 skrev C.H følgende:

> Jeg tror helt ærligt at det er fordi man i DK fuldstændig har afskrevet kost
> som en faktor i de inflammatoriske tarmsygdomme.

Jo, men man afskriver den vel ikke uden grund. Det kunne da egentlig
være meget sjovt at vide, om min kur i sin tid har været med i
overvejelserne. Når man læser om lofflex, virker det jo som om, det er
noget forholdsvis nyt, og det var altså helt tilbage i 88, at jeg var på
astronautkost (bvadr!).

> [...]
> at "koble" et stykke tarm fra i en periode? At det stykke tarm der ikke
> løber afføringen igennem får færre sygdomsforandringer?

Er det beviseligt virksomt? Problemet med Crohn/Colitis er jo, at
sygdommen netop kan gå i ro, uden nogen påviselig grund. Mit sidste
udbrud var for øvrigt i tyktarmen, hvor der ikke havde været afføring
igennem i cirka 16 år på det tidspunkt.

> Og så håber jeg, at der er læger, der bliver ved med at stille
> spørgsmålstegn.

Det er der da heldigvis. Personligt er jeg meget spændt på, hvordan
parasit-behandlingen vil udvikle sig i de kommende år. Det vil jo være
rart med noget virksomt hvis/når jeg får et nyt udbrud - indtil nu er
det kun kniven, der har virket på mig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : C.H

Dato : 07-03-07 19:50

> [...]
> Når man læser om lofflex, virker det jo som om, det er noget forholdsvis
> nyt, og det var altså helt tilbage i 88, at jeg var på astronautkost

Var du på en lofflex-lignende kur efter astronautkosten?
Og ingen effekt på hverken det ene eller det andet?

> [...]
> var for øvrigt i tyktarmen, hvor der ikke havde været afføring igennem i

Jeg aner ikke om det er bevist eller ej - men lægen har tilsyneladende gjort
den erfaring, at der kan være symptomlindring i det "tomme" stykke tarm.

> [...]
> parasit-behandlingen vil udvikle sig i de kommende år. Det vil jo være
> rart med noget virksomt hvis/når jeg får et nyt udbrud - indtil nu er det

Også jeg håber - jeg har heller ikke været for heldig med medicin, men har
dog ikke fået kniven at mærke endnu...
Jeg glæder mig i øvrigt også til se resultaterne af Heidelbergforsøgene med
lecithin...

CH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 20:22

Den 07-03-07 19.49 skrev C.H følgende:

> Var du på en lofflex-lignende kur efter astronautkosten?
> Og ingen effekt på hverken det ene eller det andet?

Nej, jeg kom aldrig længere end til astronautkosten. Jeg tror ikke, man
dengang prøvede med at teste forskellige madvarer, men at man
udelukkende brugte astronautkosten til at skabe ro i tarmen. Da det ikke
gjorde nogen forskel, blev jeg opereret.

> Også jeg håber - jeg har heller ikke været for heldig med medicin, men har
> dog ikke fået kniven at mærke endnu...

Hvor længe har du haft sygdommen, og er det Crohn eller Colitis?

Jeg må indrømme, at med mine hidtige erfaringer, har jeg ikke lyst til
at prøve et længere medicinforløb - medmindre der kommer helt nye
behandlingsmuligheder til. I anden omgang var sygdommen ikke så slem,
fordi den var lokaliseret i endetarmen, som alligevel ikke blev brugt
til noget. Men jeg har absolut ikke lyst til at gennemgå et forløb som
første gang. Der er kniven langt at foretrække.

Det kan være svært at forstå, når man er ikke har prøvet, men den første
operation var en enorm lettelse. Det føltes som at blive født påny. Dels
kom kræfterne (og kilo'ene) tilbage, og dels blev det pludseligt muligt
at gå i byen uden hele tiden at skulle spekulere på, hvor det nærmeste
toilet befandt sig. De fleste vil nok tage det at skulle have stomi
noget tungere, end jeg gjorde, men i dag er det vist meget normalt at
man forsøger med en tilbagelægning, så stomien kun er midlertidig.

> Jeg glæder mig i øvrigt også til se resultaterne af Heidelbergforsøgene med
> lecithin...

Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt særlig meget med. Jeg tænker ikke
så meget på den slags, når det ikke er aktuelt. Har du et link til noget
læsestof?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : C.H

Dato : 07-03-07 21:49

> [...]
> forskel, blev jeg opereret.

> Hvor længe har du haft sygdommen, og er det Crohn eller Colitis?

Jeg blev diagnosticeret i 1999 med CU. Havde dengang et kort forløb, der
stort set kun involverede endetarmen. Jeg blev behandlet med Asacol
stikpiller og udbruddet var væk efter et par måneder.
Næste udbrud kom i 2003 og har været der siden. Jeg er blevet behandlet med
stor dosis asacol, som min tarm ikke længere kan tåle. Jeg har fået
pentasaindhældninger, colifoam uden virkning, forsøgt Imurel men fik
leverpåvirkning. Er nu lige startet i Salazopyrin-behandling.
Jeg har ikke fået prednisolonbehandling fordi jeg ganske enkelt ikke har
villet have det. Nu er det så ikke så aktuelt fordi sygdommen ikke er så
anfaldsagtig og vurderingen er, at der sandsynligvis vil være tilbagefald
efter kuren er stoppet.

> [...]
> noget. Men jeg har absolut ikke lyst til at gennemgå et forløb som første
> gang. Der er kniven langt at foretrække.

Jeg må indrømme, at jeg også synes disse eksperimenter trækker lidt tænder
ud. Jeg kan også blive lidt fristet af den kniv når jeg er allermest træt af
sygdommen.

> [...]
> tungere, end jeg gjorde, men i dag er det vist meget normalt at man
> forsøger med en tilbagelægning, så stomien kun er midlertidig.

Det er lige præcis det, at man altid bliver nødt til at have et toilet ved
sin side der gør, at jeg bliver fristet af kniven. Jeg synes det er
invaliderende. Selv i perioder, hvor min tarm generelt har det ok (under 5
besøg dagligt og nogenlunde samlet), så kan jeg stadig ikke holde på det. Og
forsøger jeg sker der uheld med masser af blod og smerter.
Efter sådan et uheld ligner en stomi "a walk ind the park"

> Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt særlig meget med. Jeg tænker ikke
> så meget på den slags, når det ikke er aktuelt. Har du et link til noget
> læsestof?

Som regel følger man jo kun med, når det er aktuelt - og når der er
perioder, hvor det går godt, jamen så handler det jo om at leve - og tvinge
sig lidt væk fra den "identitet" som syg, man kan risikere at anskaffe sig i
de dårlige perioder. Jeg tror, jeg ville gøre som dig - bare følge med
perifært.

Jeg kan henvise til dette link - måske du har googlet dig frem til det i
forvejen:
http://www.klinikum.uni-heidelberg.de/Lecithin-Studie-bei-Colitis-ulcerosa.4386.0.html

Samtidig kan jeg sige, at der er et par stykker fra forummet her:
http://www.vores-forum.dk/mcogcu

der har deltaget i forsøget og en enkel, der lige nu selv forsøger sig med
lecithin-granulat fra Heidelberg.

Til sidst vil jeg lige undskylde overfor trådstarteren for dette enorme
sidespring.

CH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 23:39

Den 07-03-07 21.48 skrev C.H følgende:

> Jeg blev diagnosticeret i 1999 med CU.

Så er du jo "heldig". Den kan helbredes helt med kniven i modsætning til
Crohn.

> Jeg må indrømme, at jeg også synes disse eksperimenter trækker lidt tænder
> ud. Jeg kan også blive lidt fristet af den kniv når jeg er allermest træt af
> sygdommen.

Sabina, der også holder til her i gruppen, blev opereret for nogle år
siden, og fik sidenhen etableret en pouch. Hvis du ikke allerede er
faldet over de gamle tråde , så prøv at søge tilbage i gruppen (nok
bedst via Google Groups), hvis du ellers er interesseret i hendes
erfaringer.

Under alle omstændigheder, så held og lykke med behandlingerne. Det er
slet ikke sjovt, og jeg forstår udmærket, du fravælger prednisolon,
selvom det ellers er en effektiv medicin.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-03-07 23:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg må indrømme, at med mine hidtige erfaringer, har jeg ikke lyst til
> at prøve et længere medicinforløb - medmindre der kommer helt nye
> behandlingsmuligheder til.

Er det til CU eller Crohn at man idag benytter Remicade?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : C.H

Dato : 10-03-07 10:36

> Er det til CU eller Crohn at man idag benytter Remicade?

Det er Crohn.
Der er dog lidt forskelle angående CU rundt omkring i landet. Jeg ved, at
man på Rigshospitalet og andre sjællandke hospitaler hurtigt anbefaler
Remicade til CU-patienter, hvor man slet ikke tilbyder den behandling på
Fyn.
Det er i øvrigt oppe at vende, om det er hensigtsmæssigt at give Remicade
før steroid-behandling for CU. Jeg mener, det laver lidt eksperimenter med
det på Rigshospitalet.

CH - der bor på Fyn og derfor ikke umiddelbart har muligheden.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-03-07 21:34

C.H wrote:

> Det er i øvrigt oppe at vende, om det er hensigtsmæssigt at give
> Remicade før steroid-behandling for CU.

Med hvilken begrundelse?

Mvh, Uffe Ravn

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 10:14

Marianne skrev den 07-03-2007 00:34:

> Begge site-ejere er anerkendte og veluddannede mennesker på hver deres felt.

Anerkendt af hvem? At de har været i morgentv gør dem ikke til anerkendte.

Uddannet i hvad?

> Det står dig frit for at være uenig i principperne.

Og det er jeg så. Eller bedre sagt: det er ikke principperne jeg er
uenig i, men forklædningen!

Prøv lige at se, hvad deres 10 kostråd går ud på

1. Skån din krop for alt tilsat sukker, både det synlige, usynlige
og kunstige.
2. Spis fuldkornsprodukter og “fuldgryn”. De raffinerede kan kroppen
ikke bruge.
3. Sky ikke fedt. De rigtige fedtstoffer gavner og slanker.
4. Spis protein af ordentlig kvalitet.
5. Spis bælgfrugter, nødder, frø og kerner hver eneste dag.
6. Spis dig smuk i økologiske grøntsager, frugter og bær hver dag.
Mindst 600 gram.
7. Drik 1½ liter vand, ren grønsags- og frugtjuice, grøn te eller
urtete hver dag. Hvis du bare må have kaffe eller alkohol, så gå efter
nydelse, kvalitet, lidt og godt.
8. Spis regelmæssigt. Spring aldrig morgenmaden over. Flere små
måltider er vejen frem.
9. Spis afbalancerede måltider med sundt fedt, kvalitetsprotein,
”hele” kulhydrater og grøntsager. Og selvfølgelig så økologisk som muligt.
10. Selv med så god mad, er det en god ide at tage en
multivitamin/mineral alligevel. Hvis du vil understøtte med flere
kosttilskud, så rådfør dig med fagfolk først.

Og så samlign med de 8 kostråd

Spis frugt og grønt - 6 om dagen
Spis fisk og fiskepålæg - flere gange om ugen
Spis kartofler, ris eller pasta og groft brød - hver dag
Spar på sukker - især fra sodavand, slik og kager
Spar på fedtet - især fra mejeriprodukter og kød
Spis varieret og bevar normalvægten
Sluk tørsten i vand
Vær fysisk aktiv - mindst 30 minutter om dagen

Du kan forhåbentlig selv se, at der er meget meget stor sammenfald
mellem de to "koncepter".
(((udover, at de 8 kostråd også indeholder et motions-element og ikke
har så meget med kost at gøre.....men så kald dem de 7 kostråd, hvis du
vil))).

De syv/otte kostråd er så gratis og indeholder ikke noget tip om ekstra
piller og miksturer.

Jeg er godt nok ikke medlem af mensa eller skeptica.dk, men det tager
altså ikke lang tid at afsløre den type mennesker (ups, skrev jeg
virkelig mennesker).

Fra : lh

Dato : 07-03-07 13:24

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil))).
>

> De syv/otte kostråd er så gratis og indeholder ikke noget tip om ekstra

Som jeg læser det har Helle jo slet ikke bedt om en slankekur og det virker
jo som om hun godt kan skelne mellem udrensning og vægttab.
Så lad være med at komme med alle mulige opstød som "der er ingen nemme
løsninger" - det ved Helle (og formentlig mange andre) jo godt.
Det var ikke det hun bad om. Om andre tror på udrensning er jeres problem,
men føler Helle det er det rigtige for hende til en evt start, og hun vil
bruge penge på det, så må det jo være hendes valg.
Jeg er hverken overvægtig eller tilhænger af diverse "naturlæger" der
plukker folk økonomisk, men når det er sagt så føler jeg der er nogle ting
der vitterlig virker. Men det er så et spørgsmål hvor langt man vil gå og
prøve bla.
Jeg ved der findes udrensningskure men kender ikke selv til hvordan man gør,
men når nu Helle føler det er det rigtige for hende, må andre kunne henvise
til hvad det er man gør og hvordan.
Held og Lykke Helle.

lh

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-07 13:50

Den 07-03-07 13.23 skrev lh følgende:

> [...]
> der vitterlig virker. Men det er så et spørgsmål hvor langt man vil gå og

Men så er det jo kun fint, at der er nogle, som kan sige "Kejserens
klæder", så dem, der har lyst til at prøve forskellige ting, kan prøve
nogle af de mere seriøse ting og dermed måske øge chancerne for, at det
virker.

Hvis nu Sundhedsrevolutionen havde holdt sig at sælge de almindelige
kostråd i en lidt anden forklædning, så var der næppe nogen, der havde
løftet et øjenbryn. Men når man hævder, man kan helbrede eller forhindre
bestemte sygdomme via deres kostråd - heriblandt sygdomme som intet har
med kosten at gøre, så er der al grund til at råbe vagt i gevær.

> Jeg ved der findes udrensningskure men kender ikke selv til hvordan man gør,
> men når nu Helle føler det er det rigtige for hende, må andre kunne henvise
> til hvad det er man gør og hvordan.

Hvis du ville have et mere fyldigt hår ved at hyle mod fuldmånen, skulle
vi så fortælle dig, hvordan du hyler - eller skulle vi fortælle dig, at
det måske ikke er den mest virkningsfyldte måde at få mere fyldigt hår på?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 14:00

lh skrev den 07-03-2007 13:23:

> Som jeg læser det har Helle jo slet ikke bedt om en slankekur og det virker
> jo som om hun godt kan skelne mellem udrensning og vægttab.

Som jeg læser Helles indlæg, så er hun blevet et offer* for den
"udrensningsindustri" som tuder os ørerne fulde af, at kroppen ikke
selv kan finde ud af at skille sig af med det unavngivne paraply-begreb:
affaldsstoffer.

Jeg savner stadig eksempler på hvad disse affaldsstoffer er for
nogen størrelser?

*: ok, et lidt voldsomt udtryk, så tænk istedet for noget i retning af,
at hun er blevet indlullet i den retorik, som udbydere af mere eller
mindre underlødige udrensningskurs-udbydere benytter sig af.

> Så lad være med at komme med alle mulige opstød som "der er ingen nemme
> løsninger" - det ved Helle (og formentlig mange andre) jo godt.

Hvis hun vidste det, så ville hun ikke efterlyse en "nem" løsning.

Derudover spurgte hun om: gode hints, erfaringer og forslag.
Og det får hun.

> Det var ikke det hun bad om. Om andre tror på udrensning er jeres problem,
> men føler Helle det er det rigtige for hende til en evt start, og hun vil
> bruge penge på det, så må det jo være hendes valg.

Ja, valget er hundrede procent hendes.

Mit (og formentlig også Lisbeth Jacobsens og Kim Ludvigsens) gode hint
er, at udrensningskure er spild af penge!

> Jeg er hverken overvægtig eller tilhænger af diverse "naturlæger" der
> plukker folk økonomisk, men når det er sagt så føler jeg der er nogle ting
> der vitterlig virker.

Hvis det vitterligt virker, så bør det ikke være svært at dokumentere!

> Men det er så et spørgsmål hvor langt man vil gå og
> prøve bla.

Prøve er noget man gør med tøj, når man er på shoppetur eller
forbereder en skuespilsforestilling. ja, det gør man med prøver.

Hvorfor ikke vælge rigtig første gang?

> Jeg ved der findes udrensningskure

fortæl fortæl.

> men kender ikke selv til hvordan man gør,

hvor jeg dog elsker sætninger med men.
Hvad kan man bruge din viden til, når du ikke ved hvordan man gør?

> men når nu Helle føler det er det rigtige for hende, må andre kunne henvise
> til hvad det er man gør og hvordan.

Hvordan ved du, hvordan Helle føler?

> Held og Lykke Helle.

Held og lykke ønsker man kun folk, når de er igang med noget, hvor der
er en reel usikkerhed om resultatet.

Hvis de havde gang i noget vitterligt virksomt, så skulle der ikke bygge
på noget så skrøbeligt som: held og lykke

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 14:02

Fra : Helle

Dato : 07-03-07 14:33

> [...]
> uge
>
> Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?

Bare glem jeg spurgte. Et eller andet sted er jeg da også selv i tvivl om
hvorvidt kroppen man have gavn af en udrensningskur. Grunden til jeg søger
det er fordi jeg er uren og grim hud og er ekstremt træt og altid føler mig
fysisk syg.
Jeg søgte IKKE en slankekur!

Og ja, jeg ved godt hvordan man taber sig og at man ikke kan tabe sig af en
udrensningskur. Jeg ved godt hvad man skal spise og ikke spise og bla bla
bla.

Som sagt søgte jeg en udrensningskur og ikke en slankekur eller vægttabskur.

Jeg spurgte bare om nogen kendte til noget effektivt og det lader det så til
at der ikke er nogen der gør

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 14:41

De 8 kostråd: www.altomkost.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 14:51

Helle skrev den 07-03-2007 14:32:

> Bare glem jeg spurgte.

Hvorfor dog det?

> Et eller andet sted er jeg da også selv i tvivl om
> hvorvidt kroppen man have gavn af en udrensningskur.

Al mulig forståelse for dine tvivl. Denne tvivl bør du holde fast i og
endda undersøge nærmere.

> Grunden til jeg søger
> det er fordi jeg er uren og grim hud og er ekstremt træt og altid føler mig
> fysisk syg.

Mon det har en sammenhæng med hvad, hvordan og hvorfor du spiser?

> [...]

> udrensningskur. Jeg ved godt hvad man skal spise og ikke spise og bla bla

Prøv at omsætte din viden til handling.
Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken for, at din urene og grimme hud
snart bliver til fortid og din træthed bliver mindre.....og din følelse
af fysisk sygdom også bliver mindre. Altså medmindre du er reelt
fysisk syg, i så tilfælde bør du søge læge.

> Som sagt søgte jeg en udrensningskur og ikke en slankekur eller vægttabskur.

Du gav altså heller ikke muligheder. Du ville gerne have en kur, men
ville ikke "ofre" en uges mikstur-indtagelse. Hvilket de
udrensningskure jeg har hørt om altså indebærer.

Fortæl lidt om hvad du kunne forestille dig en sådan udrensningskur skal
indeholde for at du kan afslutte din søgning?

som skrevet: www.altomkost.dk

Fra : lh

Dato : 07-03-07 15:31

> [...]
>
> Fortæl lidt om hvad du kunne forestille dig en sådan udrensningskur skal
> indeholde for at du kan afslutte din søgning?

Gab altså.... Helle har lige kommenteret hvad jeg faktisk lagde en kommentar
til. Hun søger IKKE en slankekur og du bliver bare ved og ved.........
Hvorfor bliver du, Carsten, så ved med at dunke hende oven i hovedet med
"kost råd". Og stadig, hun beder IKKE om en slankekur så med hvad ret
blander du dig i om hun bør tabe sig. Det lyser dine indlæg jo bare af. Har
du fordomme mod folk, der vejer for meget?
Ja jeg er stadig ikke overvægtig!!! Men jeg kan blive vred over at andre har
så travlt med hvordan andre bør se ud og hvad de skal gøre. Det ved de
fleste mennesker jo udmærket godt selv.

lh

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 16:06

lh skrev den 07-03-2007 15:30:

> [...]
> til. Hun søger IKKE en slankekur og du bliver bare ved og ved.........
> Hvorfor bliver du, Carsten, så ved med at dunke hende oven i hovedet med

kald det kostråd.... kald det udrensningsråd.... kald det hvad du vil.

Jeg pakker IKKE tingene ind i en eller anden mystisk mikstur og
forlanger 450 kroner pr. 100 gram for det.

Men fortæller om en ganske lødig fremgangsmåde, som kan hjælpe Helle med
hendes urene og grimme hud, samt med stor sandsynlig går det af med
trætheden og følelsen af at være fysisk syg*.

*: husk at søge læge for at udelukke en fysisk sygdom fx diabetes,
forhøjet blodtryk eller tilsvarende.

Jeg skal naturligvis beklage, at jeg ikke har evner ud i
konceptudvikling og urte-miksturblandingens ædle kunst, samt forlange en
ågerpris for produktet, som jeg i markedsføringsmæssig øjemed på fornem
retorisk vis pakker ind i fx østens årtusind gamle kulturer.

> Og stadig, hun beder IKKE om en slankekur så med hvad ret
> blander du dig i om hun bør tabe sig.

Læser du hvad jeg skriver?

Men lad mig gentage:
------
[...]

Og med hvilken ret jeg gør det? Tja, lad mig gentage Helles spørgsmål
fra det oprindelige indlæg:

-------
Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?
-------

Hvem har "puttet penge i dig"? Hvad bidrager du med...altså udover din
indstængte vrede mod lødige forslag? En skjult agenda?

> Det lyser dine indlæg jo bare af.

Gør de?
Jeg nævner vægttabet som en bivirkning i ét indlæg. og du gør det
til hovedtemaet!

Så hvem blæser hvad op?

> Har
> du fordomme mod folk, der vejer for meget?

Har jeg fordomme mod mig selv? øhhhh
Har jeg fordomme mod den del af min omgangskreds (familie, venner,
kolleger) som er overvægtig?

Afgjort nej!

Men jeg har fordomme med udbydere af underlige produkter! Afgjort ja.
Og indtil der kommer ordentlig dokumentation for et givent produkt, så
forbliver det sådan.

> Ja jeg er stadig ikke overvægtig!!!

Det gør dine indlæg mere konstruktive af, at du praler med din manglende
overvægt?
Er der en eller anden grund til, at du har lyst til reklamere med din
ikke-overvægtige tilstand? Har du en eller anden agenda for at
fortælle, hvad fede mennesker må mene eller ikke mene?

> Men jeg kan blive vred over at andre har
> så travlt med hvordan andre bør se ud og hvad de skal gøre.

Damen spørger altså efter hints, erfaringer og forslag.
Og det får hun.

Er du kommet med noget?
Eller har du bare noget galde i overskud som du har lyst til at vælte ud
over undertegnede? I så fald bør du nok kigge nærmere på dine egne
fordomme.....Det kan være, at du bliver vred på dig selv!

> Det ved de
> fleste mennesker jo udmærket godt selv.

gør de?
Helle skriver, at hun er i tvivl om det er udrensningskure som er det
rigtige at gøre.

Og hvis de "fleste mennesker" godt selv vidste hvad skulle....så ville
diverse underlødige producenter af udrensningskure og slankesnask ikke
have en chance.
Nej du, beklager: hvis "de fleste" virkelig VED hvad, hvordan og
hvorfor man skal gøre, så gjorde man det også....uden underlødige produkter.

Fra : hamder

Dato : 07-03-07 16:27

For det første: Et elegant tip, som gør det lettere for folk at læse et
indlæg: Fjern de linjer, som ikke er specielt nødvendige for at folk forstår
hvad du skriver om. Dette gøres ved at fjerne teksten, og så indsætte '
*snip* ' .
I dette indlæg har jeg benyttet det lidt ekstremt, så du kan se hvordan det
kan bruges.
På denne måde kan folk se, at du har fjernet noget. Bare et godt råd, som
vil give dig bedre feed back.

"lh" <lhmail@mail.dk> wrote in message

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
*snip*

> [...]
> blander du dig i om hun bør tabe sig. Det lyser dine indlæg jo bare af.
> Har du fordomme mod folk, der vejer for meget?

Carsten er ganske rigtigt meget insisterende, og hans sprogbrug kan godt
irritere. Men rent faktisk skriver han jo ikke, at det drejer sig om at tabe
sig. Han skriver, at hans bud er, at det at følge fornuftige kost- og
motionsråd på lang sigt giver et velvære, som er mere blivende og stabilt,
end en halvårlig udrensning kan give. Og her er jeg iøvrigt ganske enig. At
hun måske taber sig ved samme lejlighed vil være en sidegevinst i hendes
jagt på større sundhed og fysiskt velvære. At føle sig sund, og at være
sund, hænger jo ofte sammen.

> Ja jeg er stadig ikke overvægtig!!! Men jeg kan blive vred over at andre
> har så travlt med hvordan andre bør se ud og hvad de skal gøre. Det ved de
> fleste mennesker jo udmærket godt selv.

Enig. Men der er forskel på overvægtige. Jeg kender en pige, som vejer 10kg.
for meget, og derfor har dårlige knæ, og føler sig ret elendig. Og jeg
kender en pige, som vejer mere end 20kg. for meget, som ikke på nogen måde
er besværet af sin vægt. Jeg tillader mig at være efter den første veninde,
men ikke den anden. Og det har ikke noget med vægt og udseende at gøre, men
livskvalitet og velvære. Det samme som Helle søger.
Så i god mening vil jeg gerne støtte op om Carstens budskab, omend jeg gerne
vil formulere mig på en lidt mere ydmyg måde:
God kost og motion er den hidtil bedste vej der kendes til fysisk sundhed og
velvære.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 16:43

hamder skrev den 07-03-2007 16:27:

> Carsten er ganske rigtigt meget insisterende, og hans sprogbrug kan godt
> irritere.

Tja, jeg vidste ikke, at jeg skal være
puttenusse-kløeunderhagen-nøjjjhvorerdetsyndfordig pædagog-agtig.

Med al respekt for pædagogisk arbejde og hvad det kræver. På den anden
side, så er det her nyhedsgrupperne og der får man altså råt for usødet
(uden sukker), så at sige.

Rart at se, at der findes nogen som rent faktisk læser hvad der står og
ikke laver et halvhjertet forsøg på at skyde skribenterne (denne gang:
undertegnede) nogle mere eller mindre skumle
hensigter/meninger/holdninger i skoene.

nemmerlig.

Fra : hamder

Dato : 08-03-07 13:59

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Med al respekt for pædagogisk arbejde og hvad det kræver. På den anden
> side, så er det her nyhedsgrupperne og der får man altså råt for usødet

Du har skrevet i mange år, så jeg tænker, at du har fundet dig din måde at
skrive på. Og den er jo med garanti effektiv overfor nogle, mens andre
ganske rigtigt kunne savne noget
"puttenusse-kløeunderhagen-nøjjjhvorerdetsyndfordig pædagog-agtigt", hvilket
nok mere er den stil jeg tilstræber, når jeg ikke er i for dårligt humør :)

Fra : Marianne

Dato : 07-03-07 20:47

> Jeg spurgte bare om nogen kendte til noget effektivt og det lader det så
> til at der ikke er nogen der gør

Jo. Jeg kender til dem, jeg har skrevet om længere oppe. De har begge
effektive kure.

mvh
Marianne

Fra : gb

Dato : 07-03-07 15:44

"Helle" <liljepigen@gmail.com> wrote in

> Nogen gode hints, erfaringer eller forslag?

Kontakt Skandinavisk Yoga- og Meditationsskole (nej, jeg har ingen
aktier i foretagendet, jeg er buddhist...) og forhør dig om "shank
prakshalan".

--
GB

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 16:14

gb skrev den 07-03-2007 15:44:
> "Helle" <liljepigen@gmail.com> wrote in

> Kontakt Skandinavisk Yoga- og Meditationsskole (nej, jeg har ingen
> aktier i foretagendet, jeg er buddhist...) og forhør dig om "shank
> prakshalan".

Det vi andre kalder for: tarmskylning

http://www.scand-yoga.org/dansk/artikler/alle_numre_af_bindu/bindu_24/tarmskylning

http://www.netdoktor.dk/centre/mave/tarmskylning.htm

Det skal nok hjælpe på den urene og grimme hud

Fra : gb

Dato : 08-03-07 10:13

> Det vi andre kalder for: tarmskylning
> http://www.scand-yoga.org/dansk/artikler/alle_numre_af_bindu/bindu_
> 24/tarmskylning

Jeps.

> http://www.netdoktor.dk/centre/mave/tarmskylning.htm

Nej.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-03-07 10:18

gb skrev den 08-03-2007 10:13:

> Nej.

Hvorfor nej?

Hvad er der galt med neutral information om tarmskylning?

Fra : gb

Dato : 08-03-07 16:04

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in news:45efd4d6$0$90268
$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvad er der galt med neutral information om tarmskylning?

Det er der skam ikke noget galt med, men den form for tarmskylning, dit
link fra netdoktor beskriver, er en helt anden proces end den yogiske.

Jeg har selv prøvet den yogiske metode, som i sin helhed strækker sig
over 14 dage (med selve shank prakshalan udført efter tre dages
forberedelse), så jeg har en empirisk viden om, hvordan det virker.

Du vil vel heller ikke sammenligne æbler og bananer?

--
GB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-03-07 19:14

> Du vil vel heller ikke sammenligne æbler og bananer?

Det er mad, det er frugt, det består primært af kulhydrater og der er
vitaminer i. Jo, der er masser af punkter, hvor æbler og bananer er direkte
sammenlignelige

Mvh Maria

Fra : gb

Dato : 08-03-07 20:14

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> Det er mad, det er frugt, det består primært af kulhydrater og der
> er vitaminer i. Jo, der er masser af punkter, hvor æbler og
> bananer er direkte sammenlignelige

Så æbler og damptromler, da. Han ligestiller to vidt forskellige
processer, og det må skylles (hehe) uvidenhed om de pgl. processer.

--
GB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-03-07 22:49

> Så æbler og damptromler, da. Han ligestiller to vidt forskellige
> processer, og det må skylles (hehe) uvidenhed om de pgl. processer.

Tarmskylning er s.. da tarmskylning. Metoden er forskellig, resultatet -
mangel på samme - er det samme.

Mvh Maria

Fra : P.L.

Dato : 09-03-07 01:47

On Thu, 8 Mar 2007 22:49:12 +0100, Maria Frederiksen wrote:

> Tarmskylning er s.. da tarmskylning. Metoden er forskellig, resultatet -
> mangel på samme - er det samme.

Nej ikke helt, det kan forgå både analt og oralt, den der forgår oralt er
en flere dages kur med indtagelse af store mængder lunken saltvand, den er
bestem ikke ufarlig, og den analt, hmm tjaee.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-07 00:23

gb skrev den 08-03-2007 16:03:
> [...]

> over 14 dage (med selve shank prakshalan udført efter tre dages
> forberedelse), så jeg har en empirisk viden om, hvordan det virker.

Jamen, så fortæl da, hvordan man skyller tarme på den yogiske metode?

Fra : gb

Dato : 09-03-07 00:55

> Jamen, så fortæl da, hvordan man skyller tarme på den yogiske
> metode?

Til forskel fra metoden med propylenglykol og duodenal-sonder,
starter man med tre dages forberedende diæt og yogaøvelser, som
påvirker tarmsystemet, f. eks. nauli (slå det selv op på Wikipedia
eller Google).

Man drikker under selve forløbet, som typisk varer en dag, to glas
isotonisk saltvand på kropstemperatur, laver fysiske øvelser som
arbejder tarmindholdet ud den dertil beregnede vej, drikker igen
to glas isotonisk saltvand, laver øvelser etc. indtil det, som
kommer ud, er klart, eventuelt med en smule grønfarvning fra galden.

Derefter drikker man så hurtigt som muligt en halv liter isotonisk
saltvand på ca. 20 gr. celsius, hvilket får pylorus-sphincteren til
at lukke af, så man kan fremkalde opkastning ved at stikke en finger
i halsen.

Derefter indtager man et specielt tillavet måltid bestående af ris,
som er kogt helt til vælling, tilsat klaret smør (ghee), hvorefter
man hviler sig til den følgende dag.

De næste 14 dage holder man så en diæt, som er skånende for det
gastro-intestinale system, f. eks ingen rå grøntsager, kød eller
stærke krydderier. Og selvfølgelig ingen slik, snacks, røg og
spiritus.

Desuden kombinerer man med nogle grundlæggende koncentrationsøvelser
(tratak, koncentration på et enkelt punkt - se Wikipedia) og generel
hatha-yoga-praksis. Dette er en vigtig del af praksisen, og ganske
virkningsfuld.

Resultatet var for mit vedkommende, at jeg føler mig - og var -
flere kilo lettere, var helt klar i hovedet og iøvrigt havde det som
jeg ikke har haft det siden jeg var barn, før jeg fik tillært mig
alle mine dårlige vaner.

Metoden er en del af den klassiske hatha-yoga, og er beskrevet i det
yogiske kildeskrift Hatha Yoga Pradipika. Formålet med Hatha-yoga er
at genoprette balancen mellem "sol" (ha) og "måne" (tha), eller på
nutidssprog, hjernens to hemisfærer.

Prøv det - i stedet for at afvise det på forhånd uden at kende noget
til det. Jeg vil dog kun anbefale at man tager "turen" maksimalt én
gang om året.

--
GB

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-07 01:32

gb skrev den 09-03-2007 00:54:

snip: udtømning af tarmen vha saltvand og 14 dages diæt, samt "hive
stikket ud"-sceancer.

> Prøv det - i stedet for at afvise det på forhånd uden at kende noget
> til det.

Afvise er vist for meget sagt. Snarere give dig en mere naturlig
forklaring på din oplevelse (Overvej den - istedet for at afvise det på
forhånd uden at kende noget til det)

Du skriver noget i retning af, at du føler dig lettere efter de 14 dage.
Jamen det er jo klart. Du har været på kur både rent fysisk men også
mentalt via de "hive stikket ud"-sceancer .
Det kan enhver anden kur med indbygget "hive stikket ud"-sceancer også
gøre efter 14 dage.

Problemet ved denne kur er, at man ikke lærer noget om

kost og motion i hverdagen

i de 14 dage.
Man oplever hvordan diæten er i 14 dage. Så snart de 14 dage er
overstået, så står den igen på pizza, CocaColaNonZero/Light,
chokoladebarer og Haribos Flyvende Tallerkner.

Og som du selv siger, så bør man kun tage "turen" 1 gang om året.
Hvad med at, man holder sig en livsstil, så man er fri for "turen"?

> Jeg vil dog kun anbefale at man tager "turen" maksimalt én
> gang om året.

Jeg tror, at jeg takker nej.

Fra : gb

Dato : 09-03-07 13:28

> Man oplever hvordan diæten er i 14 dage. Så snart de 14 dage er
> overstået, så står den igen på pizza, CocaColaNonZero/Light,
> chokoladebarer og Haribos Flyvende Tallerkner.

Nix.

> Og som du selv siger, så bør man kun tage "turen" 1 gang om året.
> Hvad med at, man holder sig en livsstil, så man er fri for
> "turen"?

Nu er det en yogapraksis.

> Jeg tror, at jeg takker nej.

Det skal du da være velkommen til - jeg fortæller bare om min egen
empiriske oplevelse.

--
GB

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-03-07 19:14

gb skrev den 09-03-2007 13:27:

> Det skal du da være velkommen til - jeg fortæller bare om min egen
> empiriske oplevelse.

Empirisk betyder vel bare: erfaringsmæssig.

hvorfor behøvedes du at sætte: empirisk foran oplevelse?

Giver det ikke sig selv, at din oplevelse er noget du har erfaret?

Eller findes der noget du har oplevet som ikke tæller med i dine erfaringer?

Fra : M. Andersen

Dato : 08-03-07 19:11

Kære Helle

Sikke en debat dit indlæg har skabt!

Jeg kan virkelig godt forstå at du gerne vil gøre noget godt for din krop -
foråret står for døren og vintertrætheden trænger til at få et los i røven

Jeg har prøvet en rigtig god udrensning. Det var ikke fordi jeg skulle have
en udrensning, men kuren havde altså den effekt du efterlyser.
I en hel måned (30 dage) for et år siden spiste jeg intet sukker (heller
ikke madvarer med tilsat sukker), intet honning/sirup, ingen rosiner. Ingen
mælkeprodukter (tog kalkpiller) og ingen hvedeprodukter (heller ikke så
nemt, der er hvedemel i mange rugbrød). Og så drak jeg kun vand, omkring
1½-2 liter om dagen.
Det var super besværligt og meget af tiden levede jeg af grøntsagssuppe med
rodfrugter og kylling.
Grunden var at jeg havde noget udslæt og hudlægen anbefalede mig at prøve
det og se om det havde en effekt - for at konstatere om det var
fødevare-allergi.
Det var hårdt, meget hårdt, for jeg elsker sukker, mælkeprodukter og
hvedebrød.
Men allerede efter en uge, følte jeg mig friskere, vågnede mere udhvilet,
havde mere energi og var frisk længere tid om aftenen. Jeg følte mig også
mindre oppustet. Det var fantastisk.
Jeg tabte 5 kilo, men dem tog jeg på igen, da jeg begyndte at spise normalt,
så der var ikke noget at være bekymret for.
Efter den måned hvor jeg holdt denne kur, gik jeg tilbage til at spise
normalt igen. Mange vil måske undre sig når resultaterne var så
overvældende, men jeg synes simpelthen det var for hårdt.
Min hud blev superflot, men det havde ingen effekt på mit udslæt - så det
var altså ikke madallergi.
Men jeg synes det var en strålende "udrensning" og opkvikker og vil absolut
anbefale dig den, hvis du synes du trænger til et kick

Mange hilsner og god fornøjelse

Mette

PS. En sideeffekt af kuren var at da jeg fik min første cola, synes jeg den
smagte virkelig ulækkert og jeg har ikke drukket det siden - det var ellers
min hofdrik...nu er vand min hofdrik - godt vand smager forrygende.

Fra : Helle

Dato : 09-03-07 15:07

> [...]
> ellers min hofdrik...nu er vand min hofdrik - godt vand smager forrygende.

Jeg har før været på DDV (De Danske Vægtkonsulenter) hvor jeg tabte 10 kg og
der hed det også nul sukker og hvedemel og jeg kan tydelig huske hvor meget
bedre jeg fik det. Jeg kan såmænd sagtens undvære hvidt brød og hvedemel men
sukker...uha...det er virkelig svært. Jeg spiser ret meget sukker hver dag
og kan simpelthen blive komplet hysterisk og kan slå ihjel hvis ikke jeg får
det sukker hver dag/aften.
Jeg ville rigtig gerne prøve denne her "kur" igen, men har simpelthen ikke
rygrad til at holde mig fra det forbandede sukker. Jeg er faktisk ret sikker
på at det er sukkeret der gør mig så utilpas, træt og grå/grim hud. Men
hvordan pokker stopper jeg med det...suk...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 15:20

> [...]
> sikker på at det er sukkeret der gør mig så utilpas, træt og grå/grim hud.
> Men hvordan pokker stopper jeg med det...suk...

Denne måneds udgave af magasinet Q har tips til sukkernarkomaner- herunder
hvordan man slipper af med uvanen. Jeg har ikke selv problemet og læste ikke
vejledningen, der blandt andet lå som et ekstra tillæg, som jeg desværre har
smidt ud. Men tjek selv hos din lokale bladpusher *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-03-07 15:48

Helle wrote:
> [...]
> Jeg er faktisk ret sikker på at det er sukkeret der gør mig så
> utilpas, træt og grå/grim hud. Men hvordan pokker stopper jeg med

Det *er* desværre et spørgsmål om ryggrad hvad enten man synes om det
eller ej. Jeg er selv glad for søde sager, men kan dog ved hjælp af
lidt viljestyrke holde det meget nede.

http://www.janjosefsen.dk/sukkerafhangighed.htm

Der er mange flere forklaringer hvis du googler på "sukkernarkomani"

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : M. Andersen

Dato : 09-03-07 16:39

Jeg arbejder som psykoterapeut specifikt med overvægtige kvinder der er
sukkerafhængige.
Tit er det nemlig en følelsesmæssig årsag der skaber afhængigheden. Derfor
skal du prøve at undersøge om det er når du er træt, ked eller vred at du
spiser sukker, for så skal du finde ud af hvad du kan gøre i stedet for.

Hvis det "blot" er en dårlig vane, er det rygrad - og du skal betragte dig
selv som en alkoholiker - der er ingen gylden middelvej, du ryger i, hvis du
spiser sukker igen. Så NUL sukker for evigt. Og så er vi tilbage ved det
psykiske; hvis du ved hvor meget bedre du får det - hvor vigtig er du og dit
velbefindende for dig så?

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at efter en måned bliver det MEGET nemmere at
undvære sukker.

Held og lykke

Mette

Fra : Helle

Dato : 10-03-07 12:46

"M. Andersen" <mga_ssinjin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og dit velbefindende for dig så?
>
> Jeg kan i øvrigt fortælle dig at efter en måned bliver det MEGET nemmere

Hmm hele mit liv er jeg blevet stopfodret med sukker og ja, det bruges og
har altid været brugt som en trøst når jeg har været vred, ked af det, syg
eller manglede omsorg/tryghed/nærhed. Når jeg var uvenner med min søster
lokkede hun med slik, når jeg havde slået mig eller var ked af noget fik jeg
slik af mine forældre.Når jeg kedede mig fik jeg noget slik, hver eneste
aften fik jeg slik og ville kun være i stuen med mine forældre hvis min mor
havde noget usundt at diske op med.

I dag bruger jeg det stadig når jeg er vred, utryg, ked af det, sur, syg,
bange, keder mig....og ja, jeg har nogle psykiske problemer som jeg arbejder
intensivt med i prof. behandling. Det er skide hårdt og så falder jeg endnu
nemmere i med sukkeret.
Hvis ikke jeg får mit sukker så ryster jeg, bliver urolig, tuder og bliver
enormt hidsig - det er virkelig sygt og ubehageligt og ikke mindst FLOVT!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 15:50

"Helle" <liljepigen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm hele mit liv er jeg blevet stopfodret med sukker

Men det betyder jo ikke, at du behøver blive ved *S*

> Hvis ikke jeg får mit sukker så ryster jeg, bliver urolig, tuder og bliver
> enormt hidsig - det er virkelig sygt og ubehageligt og ikke mindst FLOVT!

Afvænning!

Hvis du har vedtaget med dig selv, at det er uundværligt, så Er det
uundværligt. Du skal derfor arbejde med dine overbevisninger, hvis du vil af
med sukkeret. Spørgsmålet er så, om du gerne vil?

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle

Dato : 10-03-07 21:22

> Hvis du har vedtaget med dig selv, at det er uundværligt, så Er det
> uundværligt. Du skal derfor arbejde med dine overbevisninger, hvis du vil
> af med sukkeret. Spørgsmålet er så, om du gerne vil?

JA det vil jeg gerne, men er nok bare ikke skide motiveret for virkelig at
kæmpe lige pt. Jeg har nul mentale kræfter...måske det hjælper nu hvor
foråret kommer.
Det er skide træls både for helbredet og økonomien med alle de usunde
ting...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 21:38

> [...]

> JA det vil jeg gerne, men er nok bare ikke skide motiveret for virkelig at
> kæmpe lige pt. Jeg har nul mentale kræfter...måske det hjælper nu hvor

De mentale kræfter kommer og går ikke med en årstid - de kommer og går med,
hvad du vil opnå med dét, du gør. Hvis du eksempelvis har et grundlæggende
behov for at trøste/belønne dig selv og tillige har besluttet, at den bedste
eller nemmest måde at gøre dét på er at spise sukker, så vil dét ikke
forandre sig med årstiden.

Spørgsmålet er, hvad der er vigtigt for dig. Og vigtigst?

> Det er skide træls både for helbredet og økonomien med alle de usunde
> ting...

Ja. Men hvis det er vigtigere for dig at spise sukker som trøst, så bliver
du ved med det, så længe dét er dit behov.

Prøv at kig dine ønsker og behov efter i sømmene. Altså dem, der stikker
dybere end dét, der "kunne være meget rart". Såsom at holde op med at spise
slik. Du skal finde ud af, hvad der er virkelig vigtigt for dig. Hvordan det
kan opfyldes og hvad du er parat til at gøre for at opfylde det.

Er det vigtigt for dig at blive sund og rask? At spise sundere? At droppe
sukkeret? Så vigtigt, at du vitterlig vil gøre noget for det? Eller skal det
komme sådan nærnest af sig selv..... med foråret? For er du ikke motiveret
for virkelig at gøre noget for sagen, ændrer tingene sig ikke.

Så prøv at finde ud af, hvad du VIRKELIG vil og hvad du vil have ud af det.
Dér ligger energien nemlig til at gøre noget for sagen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle

Dato : 11-03-07 07:26

Så prøv at finde ud af, hvad du VIRKELIG vil og hvad du vil have ud af det.
> Dér ligger energien nemlig til at gøre noget for sagen.
>
> Mvh. Lisbeth

Hmm det var faktisk et godt svar... du får mig alligevel til at tænke lidt
over tingene. Jeg går straks i tænkeboks
Tak for din hjælp og ærlige svar, det er rart

Mvh Helle

Fra : M. Andersen

Dato : 11-03-07 00:21

30 dage Helle - det er alt hvad du skal igennem uden sukker. Så får du det
bedre.
Dine følelser af vrede, irritation osv er ikke flove, men helt naturlige. En
sukkernarkoman uden sukker er som en kvinde med max PMS.
Men alle dine følelser er helt naturlige og en del af dig. De skal
integreres, så du forstår at der intet pinligt er ved at være i dem og vise
dem til omverdenen.
Omverdenen har fået bildt dig ind at dine følelser var uønskede og nu holder
du dem nede med sukker, selvom du er voksen og selv kan bestemme hvad du vil
med dit liv.
Du kom ind i gruppen her med et helt specifikt ønske, nemlig at gøre noget
godt for dig selv
Gør det! 30 dage uden sukker. Jeg sværger du vil elske dig selv for det - og
være stolt af at det kunne lade sig gøre

Mette

Fra : Helle

Dato : 11-03-07 07:27

> [...]
> Gør det! 30 dage uden sukker. Jeg sværger du vil elske dig selv for det -
> og være stolt af at det kunne lade sig gøre

Okay....vil overveje det og forsøge at indstille mig på det for jeg vil
virkelig gerne af med den sukkertrang og enorme træthed.

Mvh Helle

Fra : M. Andersen

Dato : 11-03-07 08:33

> Okay....vil overveje det og forsøge at indstille mig på det for jeg vil
> virkelig gerne af med den sukkertrang og enorme træthed.
>
> Mvh Helle

Flot. Sådan gør du:

Sæt en dato NU. F.eks. onsdag d. 14/3-07. Den dag skal være sukkerfri.
Du skal nu bruge mandag og tirsdag på at købe sundt ind, planlægge dine 3
hovedmåltider og dine 3 mellemmåltider, køb dem og gør dem klar. Du må gerne
tyvstarte
Smid alt sukkerholdigt ud, brød, pålæg, musli, youghurt, slik, kager, samt
drikkevare udover te og kaffe - vand har du i vandhanen osv osv

Når du vågner på onsdag, beslutter du at det KUN skal være denne dag du
ikke spiser sukker. Sig højt: I dag vil jeg være sukkerfri!
Når du så kommer hen til aften, skal du rose dig selv for at det lykkes - en
hel dag uden sukker, det er virkelig godt gået.
Du skal bestemme at du dagen efter vil beslutte om også den dag skal holdes
sukkerfri. Dagen efter når du vågner beslutter du straks at denne dag skal
være sukkerfri og siger det højt. Og sådan bliver du ved - så er det
overskueligt. Du kan hele tiden sige til dig selv: Det er kun i dag, jeg
skal bare igennem denne ene dag, så har jeg klaret den
Så skal du nok klare dig igennem de 30 dage!

Held og lykke, jeg krydser fingre og hepper på dig - og brug gruppen til at
fortælle om hvad der sker med dig undervejs - vi skal nok (jeg skal i hvert
fald) støtte dig

Knus

Mette

Fra : Marianne

Dato : 11-03-07 13:48

> [...]
> Smid alt sukkerholdigt ud, brød, pålæg, musli, youghurt, slik, kager, samt
> drikkevare udover te og kaffe - vand har du i vandhanen osv osv

Et par kommentarer mere:

Det gælder *også* sukkerfri sodavand.

Vær forberedt! Hav masser af de grøntsager, du bedst kan lide, parat. Gerne
lidt frugt også. Og protein + olie hjælper på det værste.

De første 5 dage er en udfordring. Bagefter går det meget nemmere.

God fornøjelse.

Marianne

PS: Hvis du een gang har gennemført 30 dage 'sukkerfri' er det meget nemmere
at spise sukker 1 dag eller en uge, og så droppe det igen påny. Fødselsdage
etc. kan være temmelig svære at være med til uden sukker. Det gør mindre -
sæt parentes om dagen og start så igen i morgen.

Fra : M. Andersen

Dato : 11-03-07 22:40

> [...]
> Fødselsdage etc. kan være temmelig svære at være med til uden sukker. Det
> gør mindre - sæt parentes om dagen og start så igen i morgen.
Hej Marianne

Hvis man er sukker-man og skal have undtagelser, så skal man på forhånd have
lavet en helt nøjagtig liste over hvornår undtagelserne gælder og HVAD det
gælder. F.eks.
Familiens børns fødselsdage: 1 bolle, 1 krus cacao og 1 stk lagkage. Intet
andet.
Fester uden invitation: alt hvad der kan indtages i et tidsrum på 4 timer.
Derefter slut.
Fester med invitation: alt indtil midnat

Og så skal man huske at glæde sig til det og nyde det man får med stort
velbehag og uden dårlig samvittighed!

Osv

Ellers kan hver dag nemt blive en fest og så er man sgu lige vidt!

Mette

Fra : bell@steenholm.dk

Dato : 04-04-07 07:50

On 6 mar, 14:24, "Helle" <liljepi...@gmail.com> wrote:

> [...]
> renses alle de års affaldsstoffer ud? eller kommer de automatisk ud når man

Hej . Der findes en produkt i America. Dr. Natura Colonix. De siger
det er meget effektiv men det koster!!!
www.drnatura.com