Blodtryk
Fra : oh@paradis.dk

Dato : 02-03-07 17:02

Hvornår måler man blodtryk.

Morgen inden vi står op er den "normal"
aften inden vi går i seng er den "normal" (inden vi rejser os fra tv
stolen)
Men midt på dagen er den lidt høj ca 150 for den høje

--
På forhånd tak

Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 08-03-07 16:52

On 2007-03-02 17:02:09 +0100, "oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> said:

> Hvornår måler man blodtryk.
>
> Morgen inden vi står op er den "normal"
> aften inden vi går i seng er den "normal" (inden vi rejser os fra tv stolen)
> Men midt på dagen er den lidt høj ca 150 for den høje

Hej Jørgen.

det er et glimrende tryk du har, normalt bør man taget sit blodtryk (nu
er der meget delte meninger om det så, her får du min) om morgenen, stå
op gå til spisebordet sæt dig ned og tag manchetten på venstre arm
(tættest på hjertet) sid i 3-5 min og slap af, mål så trykket vent 3-5
min og en gang til. 3x og find middel værdien.

Når man arbejder og snakker og hvad man ellers gør så stiger blodtrykket altid.

Håber du kunne bruge det til noget.

Hilsen Henrik

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 08-03-07 23:35

Henrik skrev:

> [...]
> min og en gang til. 3x og find middel værdien.
>
> Når man arbejder og snakker og hvad man ellers gør så stiger blodtrykket

Ja det kunne jeg.

Tak for svaret

fra
Jørgen

Fra : Peter Heide

Dato : 09-03-07 16:13

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hej Henrik,

Hvordan kan du sige 150 er glimrende når du ikke kender alder eller
den diastoliske ?

Jeg har selv døjet med forhøjet blodtryk og 150 er ikke glimrende.
absolut heller ikke alarmerende. 135/85 er nyeste max. tal.

Mr. oh paradis. Følg mit råd længere nede. Så kan du få blodtrykket
langt ned. Jeg er sjældent over max. tal.

Fra : Henrik

Dato : 09-03-07 18:04

On 2007-03-09 16:13:12 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> said:

> Hvordan kan du sige 150 er glimrende når du ikke kender alder eller
> den diastoliske ?
Ja det er min fejl, men normalt bekymre unge mennesker sig ikke om
blodtryk, så jeg havde en fornemmelse, og jeg indrømmer at det var rent
gætværk på omkring 40.. Sorry

> Jeg har selv døjet med forhøjet blodtryk og 150 er ikke glimrende.
> absolut heller ikke alarmerende. 135/85 er nyeste max. tal.
Ok det skifter meget, men hvis man er aktiv og stresset er det ikke
unormalt, og slet ikke midt på dagen, men selvfølgelig er det for højt,
hvis man er i hvile. Ordet Glimrende var måske lige i overkanten.
Undskyld for det...