diskosprolaps. Alternativ?
Fra : Per H

Dato : 26-02-07 18:05

Ka man selv gøre noget når man har en diskos i nakken?
og min H hånd er delvis følsesløs, samt smerter i skulderen.

jeg tænker på noget med nåle.
Vh Per

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-07 21:26

Per H wrote:
> Ka man selv gøre noget når man har en diskos i nakken?
> og min H hånd er delvis følsesløs, samt smerter i skulderen.
>
> jeg tænker på noget med nåle.
> Vh Per

Jeg synes da, at du skulle prøve en akupunktør. Jeg kender flere der
er blevet hjulpet.

http://www.kinesiskbehandlingscenter.dk/glade/index.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per H

Dato : 26-02-07 22:34

On Mon, 26 Feb 2007 21:25:43 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

>Jeg synes da, at du skulle prøve en akupunktør. Jeg kender flere der
>er blevet hjulpet.
>
>http://www.kinesiskbehandlingscenter.dk/glade/index.htm

Tnx

den vil jeg kontakte, for jeg må sige at jeg er ret træt af det dk
syghusvæsen.

Sidst jeg fik nåle for smerter i min albue, hjalp det 100% efter kun 2
behandlinger a 50 kr.

Vh Per

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-02-07 09:03

Per H wrote:

> [...]
> syghusvæsen.
>
> Sidst jeg fik nåle for smerter i min albue, hjalp det 100% efter

Ja, der kan du bare se. Akupunktur kan afhjælpe mange lidelser. 50,-
kr. pr. behandling har jeg dog aldrig hørt om, det er godt nok
billigt. Her i området (nordvestsjælland) er prisen 200,- kr. pr
behandling.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-02-07 11:15

<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg synes da, at du skulle prøve en akupunktør. Jeg kender flere der
>er blevet hjulpet.
>
>http://www.kinesiskbehandlingscenter.dk/glade/index.htm

Fantastisk hvis nålestik kan genskabe slidte bruskskiver
mvh Ebbe

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-02-07 11:35

Ebbe Hansen wrote:

> Fantastisk hvis nålestik kan genskabe slidte bruskskiver
> mvh Ebbe

Det er der vist heller ingen tvivl om at de _ikke_ kan, men det kan
hjælpe på smerterne. Nedslidte bruskskiver kan forbedres med piller
der indeholder Glucosamin, Chondroitin og MSM. Det ved jeg alt om, da
det har hjulpet ganske gevaldigt på min slidgigt. Jeg har taget dem i
1½ år, og kan kun anbefale dem. De er halvdyre men fantastisk
effektive.

Fra : Per H

Dato : 27-02-07 16:31

On Tue, 27 Feb 2007 11:34:35 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>det har hjulpet ganske gevaldigt på min slidgigt. Jeg har taget dem i
>1½ år, og kan kun anbefale dem. De er halvdyre men fantastisk
Nu har jeg "kun" smerter i skulderen, fordi en nerve der går ned
højre arm, og ud til de 2 sidste fingre, der så er følsesløse.

LÆGEN MENER AT DISKOEN. TRykker på den nerve.

Jeg tager diklon og ketogan, til natten.

de første3 uger lå jeg ned og vred mig af smerte, og min arm skulle
højt op, og presses bagud, for at ku holde det bare lidt ud.

havede det bedst når jeg lå ned.

De piller du omtaler er jeg ikke blevet tilbudt.

Vh Per

Fra : C.H

Dato : 28-02-07 10:11

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> højt op, og presses bagud, for at ku holde det bare lidt ud.
>
> havede det bedst når jeg lå ned.
>

> De piller du omtaler er jeg ikke blevet tilbudt.

Akupunktur er rigtig god til smerter, men det kan ikke lindre dine
føleforstyrrelser medmindre de er der på grund af overspændthed af
muskulaturen.
Den selvfølgelig heller ikke reparere, hvad der er ødelagt, men det er
muligt, at det kan forebygge at der sker mere.

Jeg vil anbefale dig at finde en akupunktør, der er posturolog. Her
undersøges du for skævheder i kroppen og disse skævheder rettes op med nåle
i ørene og/eller små indlæg i skoen. (I dit tilfælde vil jeg næsten tro, at
du kan nøjes med nålene). Det er et supplement til almindelige akupunktur,
som går lidt mere efter årsagen til smerterne frem for at lindre symptomer.

Desuden vil jeg anbefale dig at finde en akupunktør, der er RAB-godkendt -
dem finder du her, hvor du også kan finde en, der har en
posturologi-uddannelse: www.aku-net.dk

MVH.

CH - akupunktør

Fra : C.H

Dato : 28-02-07 10:19

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Desuden vil jeg anbefale dig at finde en akupunktør, der er RAB-godkendt -
> dem finder du her, hvor du også kan finde en, der har en

UUUPS!

Jeg undskylder - jeg troede faktisk jeg var i gruppen
DK.Helbred.behandling.alternativ.
Mit svar hører naturligvis ikke til her.

Beklager..

CH

Fra : Per H

Dato : 28-02-07 11:57

On Wed, 28 Feb 2007 10:18:46 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev:

>UUUPS!
>
>Jeg undskylder - jeg troede faktisk jeg var i gruppen
>DK.Helbred.behandling.alternativ.
>Mit svar hører naturligvis ikke til her.
>
>Beklager..

Det var mig der startede tråden i en forkert NG,

Vh Per

Fra : M. Andersen

Dato : 28-02-07 16:03

Hej Per :)

Du er meget velkommen til at kigge forbi www.diskusprolaps.info og se om der
er nogle erfaringer du kan bruge. Forummet er lige startet, men der er en
del folk derinde som har nogle erfaringer allerede

Mange hilsner

Mette - som tog initiativ til forummet