Rurernes bosættelse
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-03-07 11:03

Hermed et link ang. emnet Rurer:
http://dspace.ruc.dk/bitstream/1800/1399/1/rapport+i+pdf.pdf
Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 05-03-07 15:45

Harding E. Larsen sendte dette med sin computer:
> Hermed et link ang. emnet Rurer:
> http://dspace.ruc.dk/bitstream/1800/1399/1/rapport+i+pdf.pdf
> Mvh/Harding

Udemærket rapport. Hvad gav den i karakter?

Dog en lille sidebemærkning.
- Det er godt at rurerne ikke kan læse, for så ville de sætte sig så
fast som der står i rapporten, og så skulle vi til at fjerne dem med
tryklufthammer som der står skrevet man skal.

Indtil videre har jeg klaret mig med en kraftig plastic skraber og lidt
halvgroft sandpapir. :/

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-03-07 21:38

Hej Ole,

Karakteren er ikke opgivet i linket på nettet.

Ja de studerende har nok besøgt noget større end en lystbådehavn
for at anvende udsagnet om tryklufthamre.

På lystbåde kan man jo fjerne de få rurer der evt. skulle sætte
sig i randzonerne på en behandlet bund med en fiberskraber og
lidt citronsyre- eller saltsyreopløsning, efterfulgt af rigelige
mængder vand.

Rapporten giver os dog et indtryk af rurernes adfærd, evne til
forplantning og deres hæfteegenskaber på overflader.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 01:05

Tak for interessant link ... bare man dog kunne finde "et
rurlimopløsende stof" istedet for den omgang med salt- eller anden syre
.... Man har svært ved at forestille sig, hvordan de små bæster svømmer
omkring, for at finde et godt sted at "bo" ... og det er mig fortsat
ubegribeligt, at de kan trives på en messingpropeller ... wauw for en
tilværelse!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Harding E. Larsen (slet DAZLO)" <harding@DAZLOlarsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:11730892830.393037022081877@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 06-03-07 22:00

Ja, jeg vil gætte på at et enzym vil kunne gøre det. Er der nogen der har
forsøgt sig af den vej ? Fx med biotex ?

Bjarke