Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hans er fundet...
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 19:16

Hans Jørgensens fravær er hermed forklaret:

http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?rss=3574

Fra : Pico

Dato : 08-03-07 00:34

Kim Frederiksen wrote:
> Hans Jørgensens fravær er hermed forklaret:
>
> http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?rss=3574

Det er vel hvad man må forvente når man er "der" selvom politiet har advaret
og henstillet til at man holder sig væk.
Nu skal vi nok i lang tid hørere om hvor synd det er for de stakkels
uskyldige der er blevet taget med, for alle er selvfølgelig uskyldige, al
smadren, ildpåsættelser osv. er selvfølgelig opstået helt af sig selv.
En gang imellem har man lyst til at brække sig når alle de pårørende mm.
står frem i TV og fortæller hvor gode deres børn er
--
MVH
Pico

Fra : Brian Lund

Dato : 08-03-07 01:24

> [...]
> En gang imellem har man lyst til at brække sig når alle de pårørende mm.
> står frem i TV og fortæller hvor gode deres børn er

Jeg tvivler på at Hans på noget tidspunkt har været bevæbnet med andet end
en Canon..!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 02:24

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in

> Jeg tvivler på at Hans på noget tidspunkt har været bevæbnet med andet
> end en Canon..!

Det kan være at hans speedlight har sat fut i noget... ;)

//Casper

Fra : Hans

Dato : 08-03-07 01:37

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> advaret
>
> Jeg tvivler på at Hans på noget tidspunkt har været bevæbnet med andet end
> en Canon..!
>

> Brian

Vil nødigt have en Canon 100/400 i nakken...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-03-07 07:39

Pico wrote:

> Nu skal vi nok i lang tid hørere om hvor synd det er for de
> stakkels uskyldige der er blevet taget med, for alle er
> selvfølgelig uskyldige, [...]

Nok i ca. så lang tid som vi skal høre på politik i alle mulige andre
grupper end politikgruppen, fordi forargede personer har behov for at
få luft for deres følelser.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 08:49

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Nok i ca. så lang tid som vi skal høre på politik i alle mulige andre
> grupper end politikgruppen, fordi forargede personer har behov for at
> få luft for deres følelser.

Jamen velkommen i den klub!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-03-07 08:55

Toke Eskildsen wrote:

> Nok i ca. så lang tid som vi skal høre på politik i alle mulige andre
> grupper end politikgruppen, fordi forargede personer har behov for at
> få luft for deres følelser.

Hmm... det skyldes nok, at der er politik indblandet i alting, og hvis vi
lige ser bort fra familiefotos såsom talentløse knipserier af snotnæser
og turistsnapshots, så forholder de fleste billeder sig til det samfund
som vi lever i, og fotos er netop et udtryksmiddel, som på en meget klar
måde kan afspejle og formidle politiske synspunkter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hansen

Dato : 08-03-07 14:47

> [...]
> vi lever i, og fotos er netop et udtryksmiddel, som på en meget klar måde
> kan afspejle og formidle politiske synspunkter...

Og snotnæser og turisme er ikke en del af vores samfund ?? LOL

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-03-07 16:46

Hansen wrote:

> Og snotnæser og turisme er ikke en del af vores samfund ?? LOL

Jow... men disse motiver er som regel så intetsigende, at de ikke er
politiske...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-03-07 09:19

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> En gang imellem har man lyst til at brække sig når alle de pårørende mm.
> står frem i TV og fortæller hvor gode deres børn er
NARRØV.!!

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 09:48

"Ole Christiansen" <ofc£@£mail.£tele.£dkfjern£> skrev i en meddelelse

> NARRØV.!!

Uha hvor er du voksen og følsom. Gjorde det godt at få luft?
Det er åbenbart ikke sjovt når ens dogmer kommer på kant med loven - Det
skaber helt åbenlyse frustrationer.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-03-07 10:08

> [...]
>
> Uha hvor er du voksen og følsom. Gjorde det godt at få luft?
> Det er åbenbart ikke sjovt når ens dogmer kommer på kant med loven - Det

Ja. En gammel sur stodder på 60 år. Så kan vedkommende sgu hoppe over i
politik.

--
Ole

Fra : ksk

Dato : 09-03-07 12:59

> Ja. En gammel sur stodder på 60 år. Så kan vedkommende sgu hoppe over i
> politik.

du svare på Alex men din beskrivelse passe på NRE hvem mener du er en
surgamle stodder som også er en narrrøv

KsK

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-03-07 12:47

Ole Christiansen skrev i XFPHh.9$VR.3@news.get2net.dk dette:

> NARRØV.!!

Subtil argumentation!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-03-07 14:46

Jan Boegh wrote:

> Subtil argumentation!

Ja den er på et niveau, som selv du ka' fatte...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-03-07 09:58

Pico wrote:

> [...]
> En gang imellem har man lyst til at brække sig når alle de pårørende mm.
> står frem i TV og fortæller hvor gode deres børn er

Og jeg vil nøjes med at konstatere, at du ikke kun er en talentløs
knipser, du er også en fascistoid idiot...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Pico

Dato : 08-03-07 10:27

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Og jeg vil nøjes med at konstatere, at du ikke kun er en talentløs
> knipser, du er også en fascistoid idiot...!

Jeg beundre ofte din fantastiske viden, Niels Hvis du ikke forstår det,
hvad der er stor sansynlighed for, er det ironisk ment.

Hvor kender du forøvrigt mine knipserier fra ? Nå det er rigtigt du svare jo
aldrig, udslynger kun dumheder

Og jeg der for år tilbage har besluttet mig til kun at læse, aldrig
komentere noget fra NRE, ja ja beslutninger holder ikke altid.
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 10:51

> Og jeg vil nøjes med at konstatere, at du ikke kun er en talentløs
> knipser, du er også en fascistoid idiot...!

I bund og grund er du prototypen på en fascist med den udtalelse.
Du påberåber dig patent på "sandheden", og knægter Pico's ret til at have en
anden mening, ved at nedgøre ham og hænge ham ud.
Det er faktisk fascisme/gammelkommunisme når den stinker mest.

Fra : Jakob

Dato : 08-03-07 18:38

In article <45efdc69$0$52175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Alex
Linaa" <www.linaa.com> says...
> [...]
> anden mening, ved at nedgøre ham og hænge ham ud.
> Det er faktisk fascisme/gammelkommunisme når den stinker mest.

Glem det, det er alt for dybt til at gnavpotten fatter det.

Hygge

Jakob

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-03-07 05:45

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Hans Jørgensens fravær er hermed forklaret:
>
> http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?rss=3574

Det må man sku ikke håbe for ham... hvis hans har og bar det synligt et
pressekort så burde han ikke være nuppet...
Ening med at hvis man befinder sig det forkerte sted blandt sten kastene
unger er man sku selv ude om at blive nappet med, MEN har man et gyldigt
pressekort er sagen en helt anden!!!
Så Hans keep up the good work!!!!

Mvh Torben

Fra : rt

Dato : 08-03-07 08:08

> [...]
> Ening med at hvis man befinder sig det forkerte sted blandt sten kastene
> unger er man sku selv ude om at blive nappet med, MEN har man et gyldigt

Hans har ikke pressekort så vidt jeg ved...

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jesper HVL

Dato : 08-03-07 12:30

Kim Frederiksen wrote:
> Hans Jørgensens fravær er hermed forklaret:
>
> http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?rss=3574

Tjaaa... Det er jo det der kommer ud af at besætte et hus. Man bliver
anholdt

Har man ikke noget pressekort er man jo "blot" en almindelige borger. Så
Hans skal behandles som alle andre der har været med til at besætte et
hus. At han er fotograf/kunstner giver ham ikke specielle rettigheder.
Det er det man har pressekortet til.

/j.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-03-07 14:11

Jesper HVL wrote:

> [...]
> Hans skal behandles som alle andre der har været med til at besætte et
> hus. At han er fotograf/kunstner giver ham ikke specielle rettigheder.

Hvorfor skulle en person med et pressekort være mere end "blot" en
almindelige borger...?

Paradokset er iøvrigt, at det ikke kom til vold eller kampe da politiet
ryddede Ungdomshuset, så der kan næppe være sigtelser for vold imod
politet, og en ulovlig husbesættelse koster kun en bøde på mellem 500 og
1.000 kroner, derfor er en varetægtfængling i foreløbigt 14 dage temmelig
meget ude af proportioner...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper HVL

Dato : 08-03-07 14:51

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hvorfor skulle en person med et pressekort være mere end "blot" en
> almindelige borger...?

Pressekort giver en del privillegier. Bl.a. muilghed for at komme bag
politiafspærringer, og andre steder, hvor almindelige borgere ikke må
komme og tage billeder. Det ved du jo også godt. Derfor er en
pressefotograf med pressekort lidt mere end "blot" en almindelige borger

> [...]
> politet, og en ulovlig husbesættelse koster kun en bøde på mellem 500 og
> 1.000 kroner, derfor er en varetægtfængling i foreløbigt 14 dage

Det kan jo så diskuteres. Men det er denne gruppe jo ikke det rette
forum til

/j.

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-03-07 12:55

Jesper HVL skrev i 45f014d5$0$826$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> [...]
> komme og tage billeder. Det ved du jo også godt. Derfor er en
> pressefotograf med pressekort lidt mere end "blot" en almindelige

Uden at vide det, tror jeg ikke du har ret. Pressekortet bruges til at
identificere sig overfor folk, der kan afgøre om man må et eller andet, og
jeg kunne bedst forestille mig, at det, der sker er, at politiet gerne vil
udvise imødekommendehed overfor offentligheden og bruger pressekortet til at
identificere pressens folk. Men at de skulle være udstyret med rettigheder
til at komme bag politiafspærringer forekommer mig usandsynligt.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-03-07 18:23

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
Men at de skulle være udstyret med rettigheder
> til at komme bag politiafspærringer forekommer mig usandsynligt.

Hej jan..

det gør kortet, altså giver adgang bag politiets afspærring.Bag på mit står
der følgende:

"Dette kort giver adgang gennem politiafspærringer jf.dog bestemmelsen i
justitsministeriets cirkulære nr. 211 af 20 december 1995."

Så jan det gør det.. og ved flere lejlighedder bliver man bedt om at bære
det synligt, især ved stats og minister besøg samt kongehuset..
Jeg har dog kun engang skulle vise kortet til politiet for at få adgang,
men det er også på bornholm her kender de mig og omvendt..

Så hvis Hans havde båret sit pressekort synligt havde han måske undgået en
evt anholdelse..

mvh torben

Fra : Jens G

Dato : 08-03-07 17:02

On Thu, 08 Mar 2007 14:11:20 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>1.000 kroner, derfor er en varetægtfængling i foreløbigt 14 dage temmelig

Mon ikke politiet går ud fra at dem der var i huset var der for at
bruge arsenalet af diverse kasteskyts mod politiet når huset skulle
ryddes?
At de så blev overrasket og ikke nåede at reagere er da kun glædeligt,
så de ikke kan tiltales for vold.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-03-07 23:41

Jens G wrote:

> Mon ikke politiet går ud fra at dem der var i huset var der for at
> bruge arsenalet af diverse kasteskyts mod politiet når huset skulle
> ryddes?

I Danmark kan man ikke dømme kollektivt, og hvis politiet ikke kan knytte
enkelt personer til det kasteskyts der var i Ungdomshuset, så er der ikke
rigtig noget at komme efter.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 09-03-07 12:31

> I Danmark kan man ikke dømme kollektivt, og hvis politiet ikke kan knytte
> enkelt personer til det kasteskyts der var i Ungdomshuset, så er der ikke
> rigtig noget at komme efter.

passe ikke rocker drabet i lufthavn hvad en kollektivt dom

KsK

Fra : Jens G

Dato : 09-03-07 17:15

On Thu, 08 Mar 2007 23:40:55 +0100, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>enkelt personer til det kasteskyts der var i Ungdomshuset, så er der ikke

Jamen så bliver de jo ikke dømt, og alt er vel så OK?

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-03-07 19:07

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> politet, og en ulovlig husbesættelse koster kun en bøde på mellem 500 og
> 1.000 kroner, derfor er en varetægtfængling i foreløbigt 14 dage

14 dage?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-03-07 23:36

Jesper Juul wrote:

> 14 dage?

Ja... 14 dages varetægtsfængsel har været standarden i forbindelse med
rydningen af Ungdomshuset...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-03-07 10:37

> Ja... 14 dages varetægtsfængsel har været standarden i forbindelse med
> rydningen af Ungdomshuset...

Du er meget off-topic, find en anden gruppe!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Jesper Juul

Dato : 09-03-07 19:10

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Ja... 14 dages varetægtsfængsel har været standarden i forbindelse med
> rydningen af Ungdomshuset...

Det vidste jeg slet ikke:
http://www.bt.dk/article/20070306/KRIMI/703060307

Fra : Jakob

Dato : 08-03-07 18:39

In article <45eff39f$0$847$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk says...
> [...]
> Hans skal behandles som alle andre der har været med til at besætte et
> hus. At han er fotograf/kunstner giver ham ikke specielle rettigheder.

præcis, ser intet odiøst i den historie men det hører jo med til
historien at han ikke har brokket sig over anholdelsen endnu :0).

Hygge

Jakob

Fra : rAnders

Dato : 09-03-07 14:31

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Hans Jørgensens fravær er hermed forklaret:
>
> http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?rss=3574

Nææ, jeg synes nu nærmere jeg nu mangler en forklaring på både hvor hans er,
og den side du henviser til er blevet af.

Søren.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-03-07 14:52

rAnders wrote:

> Nææ, jeg synes nu nærmere jeg nu mangler en forklaring på både hvor hans er,
> og den side du henviser til er blevet af.

Hans sidder nok i Vestre fængsel, og der er nok en eller anden
MYSQL-database på www.pressefotografforbundet.dk - som er gået i udu...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 09-03-07 22:06

On Wed, 7 Mar 2007 19:15:39 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Hans Jørgensens fravær er hermed forklaret:
------------------------

Hvem er Hans - eller er jeg gået glip af noget ?
Tilsyneladende kender I ham alle !

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 09-03-07 22:13

Se http://nathue.dk/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : ksk

Dato : 09-03-07 22:14

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ------------------------
>
> Hvem er Hans - eller er jeg gået glip af noget ?
> Tilsyneladende kender I ham alle !

LOL ja Hans er kendt i billedersnak for hans billeder fra ungen og da han
røg på forside af EK med et billeder ,, hans er mere fornuftigt her på
usenet end han er i RL ( åbenbart ) hans ha en hjemme side der hedder
nathuer

i billedersnak emme efterlysning køre der også en debat omkrig Hans

se evt. her
http://www.pressefotografforbundet.dk:80/index.php?rss=3574

KsK