Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adapter til at læse SD i kamera til CF-kor~
Fra : Magnus

Dato : 07-03-07 14:49

Har to kameraer hvor det ene bruger SD og det andet CF kort.
Jeg har et CF kort på 2 Gb og to SD kort på henholdsvis 1 og 2 Gb.

Men da jeg engang imellem har brug for mere plads i mit kamera som bruger CF
kort så tænkte jeg kan man ikke få en adapter hvor man kan indsætte et SD
kort så det kan bruges i en CF port i kameraet. Jeg syntes ikke jeg har
kunne finde den i min søgning på nettet?

Hvor meget vil sådan en adapter betyde på overførselshastigheden til et SD
kort via en adapter i forhold til det hurtige CF kort jeg normalt bruger.

Da det kun er i specielle tilfælde jeg har brug for det og ikke gider have
for mange forskellige kort typer liggende så var det nok en smart ide.

/Magnus

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-07 15:13

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SD kort så det kan bruges i en CF port i kameraet. Jeg syntes ikke jeg har
> kunne finde den i min søgning på nettet?

http://www.mobile.daimler.dk/home.asp?Kat=3605744

Den må kunne købes billigere!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-07 15:29

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> http://www.mobile.daimler.dk/home.asp?Kat=3605744
>
> Den må kunne købes billigere!

Og den var så her:

http://cgi.ebay.de/Adapter-fuer-SD-MMC-auf-CF-Compact-Flash-Speicherkarte_W0QQitemZ270096694300QQihZ017QQcategoryZ136654QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hvis nogle vil købe, så lad os handle sammen og dele den forholdsvis høje
porto/ekspeditionsgebyr!

Fra : Martin Kiefer

Dato : 07-03-07 17:26

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message

> http://cgi.ebay.de/Adapter-fuer-SD-MMC-auf-CF-Compact-Flash-Speicherkarte_W0QQitemZ270096694300QQihZ017QQcategoryZ136654QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Læg lige mærke til dette: "Artikelstandort: Spedendo da Hong Kong, Hong Kong
"

fundet på ebay i Tyskland, sælges af en i USA og sendes fra Hong Kong.

Nok ikke et sted jeg ville aflevere mine penge...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-03-07 18:08

Magnus wrote:

Har Du tænkt om det ville være billigere at købe et CF kort, end at købe
et andet kort og en addapter ?

Jeg vil f.x. kunne hitte på at sælge et 4Gby kort billigt, da jeg ikke
bruger det efter at have anskaffet nogle 8Gby kort...

Bo //

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-07 19:38

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil f.x. kunne hitte på at sælge et 4Gby kort billigt, da jeg ikke
> bruger det efter at have anskaffet nogle 8Gby kort...

CF eller SD ?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-03-07 20:15

Leif Langgaard wrote:

> CF eller SD ?

Ja, Ja, ikke så nærtagende

jeg burde bare have været mere præcis: CompactFlash fra KingSton. Elite
PRO 45X står der på det, og jeg må jo nok hellere fremvise serienummeret
(fra kanten af kortet): 552060855-80C064... resten er slidt bort...

-uanset det, så ligger det i vitrinen sammen med flere andre
antikviteter , så 250 kr, portoen betaler jeg gern for at slippe af
med det...

-jeg skal lige af hensyn til andre o'plysse at jeg fik et nyt 8Gby fra
Kingston, som erstatning for det 4Gby kort, der gik tabt på min tur til
London. Max-smily anbefalede, at jeg kontakterede Kingston og undskyldte
at det var gået i u-du. Jeg returnerede det brugte kort gennem min
forhandler og modtog et HELT nyt. Hatten af

Bo //

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-07 23:59

> [...]
> PRO 45X står der på det, og jeg må jo nok hellere fremvise serienummeret
> (fra kanten af kortet): 552060855-80C064... resten er slidt bort...

Hej

Øv jeg mangler et SD 4gb kort, som ikke må være af den nye type SDHC, så jeg
leder videre