Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS + Sandisk extreme IV?
Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 07-03-07 11:20

Hejsa

Jeg har lige prøvet at sætte et Sandisk Extreme IV 4GB kort i mit Canon 30D
kamera, men det vil ikke bruge kortet.. skriver bare, at der er en fejl ved
kortet og at jeg skal slukke kameraet og tage kortet ud igen..
Nu her hvor jeg er kommet på arbejde prøvede jeg lige på et 400D, og her
virker det heller ikke. Fejlen er den samme, den vil ikke benytte kortet.

Det mærkelige er, at kortet fint kan læses i kortlæseren på min computer.
Man kan skrive og læse data fra det. Jeg har så også lige forsøgt at bruge
det på et Nikon D200, og der virker det fint nok.

Jeg har ringet til Canon supporten og spurgt om hjælp, der mente de at det
var kortet som havde problemer... Hvad mener i? Bør jeg prøve at kontakte
importøren af kortet og høre om de vil bytte kortet, eller er det Canon
kameraene som der er noget galt med?

Mvh Anders

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 07-03-07 12:42

"Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

hmm fandt vist svar på Sandisks hjemmeside.. http://tinyurl.com/2govlq ..
Men jeg har prøvet hvad de har foreslået, uden det hjalp.Hmm.

Mvh Anders

Fra : Magnus

Dato : 07-03-07 15:02

> hmm fandt vist svar på Sandisks hjemmeside.. http://tinyurl.com/2govlq ..
> Men jeg har prøvet hvad de har foreslået, uden det hjalp.Hmm.

Fik du det til at virke for jeg har også et Canon 30D hvor jeg er ved at
skulle købe et hurtigt 4 Gb kort og havde tænkt mig at købe det samme som du
omtaler der er problemmer med.

Hvad skal man så vælge hvis SanDisc generations IV kort ikke funger i Canon
30D?

/Magnus

Fra : Brian Lund

Dato : 07-03-07 15:12

> [...]
du
> omtaler der er problemmer med.
>
> Hvad skal man så vælge hvis SanDisc generations IV kort ikke funger i

Extreme III virker upåklageligt, ihvertfald i EOS 350D og 20D!
(Eller Transcend eller Kingston Elite Pro (selvom Kingstons er lidt sløve))

Brian

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 07-03-07 17:29

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse

> Fik du det til at virke for jeg har også et Canon 30D hvor jeg er ved at
> skulle købe et hurtigt 4 Gb kort og havde tænkt mig at købe det samme som
> du omtaler der er problemmer med.

Nej jeg har ikke fået det til at virke..

Det skal for resten siges, at jeg arbejder i en foto butik, men jeg har ikke
haft held med at snakke med sælgerne fra firmaerne.. Og I herinde er jo ofte
bedre informeret end mange af sælgerne er
Jeg har snakket med Canon, både supportlinjen, samt vores salgskonsulent som
ringede pga. en kedelig sag med et objektiv som bliver ved med at ryge
til/fra rep. Spurgte ham i samme omgang om kortet, og hverken ham, eller den
teknikker han sad med, havde hørt om problemet før. Alle Canon folk mente at
det måtte være kortet som var defekt, til trods for at det virker på Nikon
D200..

Så har jeg haft ringet til Westheimer som har en stor del af Sandisk salget
herhjemme, og de vidste intet, men deres chef for Sandisk produkter var
heller ikke at træffe i dag.. Så jeg forsøgte mig også hos Hama, som også er
nogle af dem som sælger mange Sandisk kort.. Der mente han ikke at kortet
var defekt, når det kunne bruges i et D200.. Så måtte det bare være begge
Canon kamera som ikke kunne understøtte 4GB hukommelse.. og det ved jeg jo
(herinde fra) at ikke passer.. 20D kan jo fint bruge 8gb kort, i hvert fald
hvis man skal tro hvad der har stået her i nyhedsgrupperne på det seneste

Hama manden ville så lige undersøge sagen.. håber han finder ud af noget, så
jeg ikke selv skal kontakte Sandisk :)

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 17:36

> "Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har ikke fået det til at virke..

Har du prøvet at formatere det i dit Canon? Bare lade som ingenting og
formatere?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-03-07 19:23

Claus Petersen wrote:

> Har du prøvet at formatere det i dit Canon? Bare lade som ingenting og
> formatere?
>
> Mvh. Claus Petersen

Den kommer bare med følgende fejl:
"
Err99

Optagelse er ikke muligt.
Set power knappen til <OFF> og <ON> igen el. genindsæt batteriet.
"

Så der er ikke så meget at gøre..
Har prøvet at formatere kortet på computeren til FAT filsystemet, men det
virker heller ikke, så det er tilbage til FAT32.
Tror jeg sender det ind som værende defekt (hvilket det vel må være?) og så
køber et Extreme III eller måske bare et Trendscend eller Kingston.. dem ved
man da hvad er

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 10-03-07 09:12

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så
> køber et Extreme III eller måske bare et Trendscend eller Kingston.. dem

Hej alle !

Denne tråd slår bare fast, at man skal prøve sit nye kort nede hos
fotohandleren, inden man køber det (hmm).

mvh
Søren

Fra : Magnus

Dato : 10-03-07 12:44

> Denne tråd slår bare fast, at man skal prøve sit nye kort nede hos
> fotohandleren, inden man køber det (hmm).

Ifølge denne test så skulle Sandisk extreme IV være et af de hurtigste 4 Gb
kort til et Canon 30D?
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8478

Det må vel betyde at Canon 30D kameraet burde kunne bruge kortet?

Der er også et:
Lexar Pro Series 133X Write Acceleration 4GB

Men jeg har altid brugt Sandisk kort og derfor ville jeg også uden tøven
købe et Extreme IV 4 Gb kort indtil jeg så denne tråd.

Er der nogen der har erfaringer med kort fra "Lexar Pro Series" gerne i 4 Gb
størrelsen?
Jeg har skal bruge det professionelt og tager 4-5 Gb billeder om ugen og det
meste er sportsfoto hvor et hurtigt kort er en fordel.

/Magnus

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-03-07 14:00

Magnus wrote:

> [...]
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8478
>
> Det må vel betyde at Canon 30D kameraet burde kunne bruge kortet?

Hmm ja det må vel virke så.. Kan være der er forskellige produktioner af
deres kort, som så gør at enkelte sendinger er "defekte" hvor andre
virker..?
Jeg har sendt kortet ind og meldt det defekt. Lod det være op til importøren
af kortet at afgøre om de tør sende et nyt Extreme IV 4gb, eller om jeg bare
skal have kortet krediteret, samt tilsendt et extreme III 4gb..

Skal nok prøve at følge op herinde i gruppen, kan jo være at man får et svar
som gør en klogere :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk