Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bryllupsfotograf
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 05-03-07 22:19

Svende på dk.fritid.foto,

Min søster skal giftes i/omkring Aalborg i begyndelsen af juni, så
derfor ville jeg gerne høre om nogle af jer kender til
anbefalelsesværdige bryllupsfotografer i området?

Det drejer sig kun om selve de opstillede fotografier af brudeparret,
da min bror og jeg rigeligt kan dække festen osv - men det "officielle"
bryllupsbillede har ingen af os styr på.

PS. Hvis nogle læser dette og mener de er kompetente til opgaven, så
kontakt mig personligt (adressen virker) og kan måske finde ud af
noget.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-03-07 13:44

Peter Fjelsten skrev:
> [...]
>
> PS. Hvis nogle læser dette og mener de er kompetente til opgaven, så
> kontakt mig personligt (adressen virker) og kan måske finde ud af

Du kan finde dygtige og gode fotografer i hele landet inde på
http://www.colourart.dk/

Og priserne er til at betale sig fra.

Mvh
Simon

Fra : E.M.

Dato : 06-03-07 17:42

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> da min bror og jeg rigeligt kan dække festen osv - men det "officielle"
> bryllupsbillede har ingen af os styr på.

www.mariagerfoto.dk

Mvh. E.M.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-03-07 18:14

E.M. skrev i Message-ID: <45ed99cf$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>:
> www.mariagerfoto.dk

Da denne side ikke synes at virke i Opera får de ikke mig som kunde.

--
<gallery><http://gallery.fjelsten.dk/nyeste/?g2_itemId=453>

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 10:10

Peter Fjelsten <fjelsten@despammed.com> wrote in news:1581786442
$20070306181355@fjelsten.invalid:

> Da denne side ikke synes at virke i Opera får de ikke mig som kunde.

Genialt argument... :D

//Casper

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-07 11:20

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Da denne side ikke synes at virke i Opera får de ikke mig som kunde.

Godt argument!

Du kunne også bevæge dig ned at se hvad de laver af billeder, sådan rent
"fysisk".

Men nu jeg har fat i pennen, så lad mig anbefale:

http://www.colourart.dk/kaj_andersen.htm

Det er nok den jeg syntes er den bedste "bryllupsfotograf" i området!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-03-07 11:41

Leif Langgaard skrev i Message-ID:
<45ee91bb$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>:
> Du kunne også bevæge dig ned at se hvad de laver af billeder, sådan
> rent "fysisk".

Det har valgt at sortere mig fra som kunde. Det er deres valg.

> Det er nok den jeg syntes er den bedste "bryllupsfotograf" i området!

Fino! Jeg havde også fundet ham via den lænke Simon sendte.

Fra : Per O.

Dato : 07-03-07 13:24

> Det har valgt at sortere mig fra som kunde. Det er deres valg.

jeg tror du vil opdage at der er rigtig mange som er bedøvende ligeglade med
alle de som bruger diverse alternative browsere. I det store billede er det
nok dig der går glip af mere end firmaerne.
Mine hjemmesider er heller ikke optimeret til andet end Internet Explorer,
for det kan simpelthen ikke betale sig at sidde og bruge tid på diverse
ligegyldige browsere, som kun et fåtal bruger alligevel.
Pointen er, at den der bliver mest snydt er dig, når du har den holdning til
din omverden.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-03-07 13:38

Per O. skrev i Message-ID:
<2b199$45eeaf1d$5293e211$31478@news.arrownet.dk>:
> Pointen er, at den der bliver mest snydt er dig, når du har den
> holdning til din omverden.

Den holdning har du lov til at have - men jeg er ikke enig.

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 07-03-07 17:34

> Per O. skrev i Message-ID:
>
> Den holdning har du lov til at have - men jeg er ikke enig.

Det er jo ikke et spørgsmål om at være enig, fakta taler for sig selv.
Kigger du statistik på de fleste hjemmesider vil du opleve, at ca. 75-85% af
de besøgende bruger IE og resten er en gang skrammel. Hvis siden skal
optimeres til Opera, så skal den også optimeres til Firefox, Netscape og
hvad de alle sammen hedder. Og sjovt nok, så ser siderne sgu ikke ens ud i
nogle af dem. Derfor vil jeg give Per ret, lav siden til IE, da det er den
de fleste alligevel bruger, fejl i aflæsning af koder eller ej.

MVH
Thomas

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-03-07 20:54

Thomas Sass Pedersen skrev i Message-ID:
<45eee96e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>:
> Derfor vil jeg give Per ret, lav siden til IE, da det er den de fleste
> alligevel bruger, fejl i aflæsning af koder eller ej.

Og jeg har så valgt ikke lægge penge i nogle foretagener, der har den
holdning.

Derudover mener jeg internettet vil blive et skidt sted hvis jeres
holdning vinder helt. Men det er 100% OT og jeg vil ikke deltage i den
del af diskussionen længere.

Fra : Per O.

Dato : 09-03-07 17:39

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Per O. skrev i Message-ID:
>
> Den holdning har du lov til at have - men jeg er ikke enig.

Det ville da også være et selvmål af rang, hvis du var enig

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Lotte

Dato : 07-03-07 19:25

Peter Fjelsten skrev:

> Det har valgt at sortere mig fra som kunde. Det er deres valg.

Nemlig! Iøvrigt er det ikke vanskeligt at kode efter standarden, så
siderne virker - alt andet lige - i enhver browser.

[om Kaj Andersen]

> Fino! Jeg havde også fundet ham via den lænke Simon sendte.

Ham ville jeg også bruge! Og jeg ville /aldrig/ overlade den slags
optagelser til en fotograf, der ikke har erfaring med bryllupsbilleder -
der er der alt for mange følelser på spil og forventninger til
billederne på denne dag.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-03-07 20:52

Lotte skrev i Message-ID: <45ef0380$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>:

> Nemlig! Iøvrigt er det ikke vanskeligt at kode efter standarden, så
> siderne virker - alt andet lige - i enhver browser.

Præcis. At nogen ikke er i stand til det er ikke mit problem.

> [...]
> optagelser til en fotograf, der ikke har erfaring med bryllupsbilleder -
> der er der alt for mange følelser på spil og forventninger til

Nemlig. Derfor har jeg også sagt til søsteren (en en ven der også har
bedt mig) at man bør få en prof til det.

Fra : Preben

Dato : 08-03-07 09:19

> Nemlig! Iøvrigt er det ikke vanskeligt at kode efter standarden, så
> siderne virker - alt andet lige - i enhver browser.

Det forstår jeg simpelthen ikke nogen kan sidde og sige. Det er ligeså
let at overholde standarden som ikke.

Dog skal man lige huske at Internet Explorer ikke altid overholder
standarden helt fint, men hvis man angiver hvilken doctype man bruger er
de fleste ting altså fint overholdt.
CSS understøttelse er dog ikke nær så stor som i f.eks. Firefox.

Jeg koder alt mit til firefox og laver så derefter enkelte tilretninger
for at det virker i IE. Det har jeg fundet som det letteste og hurtigste.

Hvis man ikke koder efter nogen standard vil man højst sandsynligt
alligevel opdage, at når der kommer en ny IE så ser det ikke ud som i
tidligere version. Det er i hvert fald hvad historien har vist.

KOD EFTER STANDARDEN - det sparer tid fremover. Det er altså ikke særlig
svært - har du prøvet? Det er få ting du skal gøre for at det overholder
alle standarder.

Kig på html.dk hvis du er i tvivl om noget - der står det mest
nødvendige, hvis du altså ikke har brug for at lave drop-down menuer i
ren CSS (uden javscript).

Nå, men det er OT og hvis diskussionen skal fortsætte, må det vist
hellere være i en anden gruppe. Jeg bliver bare så arrig når folk af
uvidenhed siger det er mere besværligt at følge standarden, for det er
det altså ikke. Det eneste der er lidt irriterende er IE og dens måde at
opfatte standarden på nogle gange, men som sagt kan en doctype gøre
ufattelig meget. Af det jeg bruger normalt er der vist kun lige en
ekstra text-align man skal huske at sætte.

Tidyhtml til firefox kan anbefales som validator.

Fra : Preben

Dato : 08-03-07 09:37

Preben skrev:
> [...]

Jeg skal vist lige undskylde engang her - det er jo heller IKKE
vanskeligt at læse hvad der står. Men jeg gjorde det åbenbart ikke før
jeg skrev.

Sorry Men vi er jo bare enige - hehe.

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-03-07 11:12

On Mar 7, 10:09 am, Casper <smokehat> wrote:
> Genialt argument... :D

Yeps, så kan de lære det. :) Hvad er pointen med en hjemmeside, hvis
man ikke kan se den. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-03-07 09:41

On Mar 7, 1:24 pm, "Per O." <webmas...@tosseparkering.dk> wrote:
> jeg tror du vil opdage at der er rigtig mange som er bedøvende ligeglade med
> alle de som bruger diverse alternative browsere. I det store billede er det
> nok dig der går glip af mere end firmaerne.

Hvordan når du frem til det?

Jeg overvejer at købe en vare. Jeg prøver hos A, men deres hjemmeside
fungerer ikke. Så prøver jeg hos B, de har et godt tilbud jeg benytter
mig af.
Hvem er gået glip af noget her? Det er da butikken "A". Det kan godt
være jeg ville have sparet lidt hos A, men de er til gengæld gået glip
af en hel handel, og potentielt en tilbagevende kunde. (Jeg handler i
hvert fald helst steder jeg er vant til.)

> Mine hjemmesider er heller ikke optimeret til andet end Internet Explorer,
> for det kan simpelthen ikke betale sig at sidde og bruge tid på diverse
> ligegyldige browsere, som kun et fåtal bruger alligevel.

Lav det efter standarderne, så virker det i alle browsere. Optimer du
bare til IE derudover, det er da fint nok. Det gør jeg da også, selv
om jeg kun bruger skidtet til at teste HTML i.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-03-07 09:48

On Mar 7, 5:33 pm, "Thomas Sass Pedersen" <s...@mail.tele.dk> wrote:
> Hvis siden skal
> optimeres til Opera, så skal den også optimeres til Firefox, Netscape og
> hvad de alle sammen hedder.

Man skal da godt nok gå op i det, hvis man vil _optimere_ til så mange
browsere. Man kunne jo bare holde sig til standarderne og lave noget
fornuftigt HTML der bare virker i dem alle, og så evt. optimere til
den eller de mest brugte browsere. Så svært er det altså heller ikke.

> Og sjovt nok, så ser siderne sgu ikke ens ud i nogle af dem.

Det har aldrig været meningen at det skal være ens. Det er ikke en
brochure, det er interaktiv kommunikation.

> Derfor vil jeg give Per ret, lav siden til IE, da det er den
> de fleste alligevel bruger, fejl i aflæsning af koder eller ej.

Hvorfor lave siden til IE og ramme de fleste, når man kan lave til
_browsere_ og ramme alle?
Det _er_ altså ikke sværere.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : 2rb1

Dato : 08-03-07 11:58

Har du fundet en fotograf?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 08-03-07 13:28

2rb1 skrev i Message-ID:
<45efec30$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Har du fundet en fotograf?

Jeg er blot ved at indsamle data - det er min søster, der vil stå for
kontakten. Har du da yderligere forslag?

Fra : hh

Dato : 08-03-07 20:37

Prøv at få din søster til at kikke på

www.foto-graferne.dk