Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søges erfaringer med 220 V studiolamper og~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-03-07 21:28

Vi er lige et par stykker der diskuterer mulighederne for at lave en sen
aftensession nede på en havn
Men vore studioflash er jo beregnet til 220V. ER der nogen der har prøvet at
bruge en alm. benzingenerator i forbindelse med sådan et setup?
Kan den trække 3 fakler? 600 W/s ?

Råd modtages med kyshånd!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-03-07 21:46

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Men vore studioflash er jo beregnet til 220V. ER der nogen der har prøvet at
> bruge en alm. benzingenerator i forbindelse med sådan et setup?

Jeg har ikke erfaring med at bruge studieflash på generatoren, men den
leverer en fin sinusformet vekselspænding. Og den generator, jeg bruger
kan levere 3kW, så den skulle ikke kunne have problemer, eftersom de
fleste husholdningsstikkontakter kun kan levere 2.3kW (230Volt gange 10 Amp)

Bo //

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-03-07 22:14

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan levere 3kW, så den skulle ikke kunne have problemer, eftersom de
> fleste husholdningsstikkontakter kun kan levere 2.3kW (230Volt gange 10

¨Jeg mente også den skulle kunne klare sagen uden problemer, Der var bare en
af vennerne, der mente, at den ikke kune følge med, når man baldrer flashen
af

Men som sagt, jeg mener også den burde kunne.
Kunne bare være rart med en hands on erfaring, så bekymringen er manet i
jorden inden vi når så vidt

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ksk

Dato : 04-03-07 22:36

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men som sagt, jeg mener også den burde kunne.
> Kunne bare være rart med en hands on erfaring, så bekymringen er manet i

ja så hade den rigtigt gruppe nok været dk.teknik.energi .. hvor fanden er
all netbetjernt henne

KsK

Fra : ksk

Dato : 04-03-07 21:55

> [...]
> Men vore studioflash er jo beregnet til 220V. ER der nogen der har prøvet
> at bruge en alm. benzingenerator i forbindelse med sådan et setup?

kig dog på generator ydelse . det pleje vel at stå på type skilt

hvor svært kan det være for sådan en geni som dig ?

Ps husk benzin og check olie

ROFLOL
KsK

Fra : ai

Dato : 04-03-07 22:43

eller en 12 volt til 220 volt inverter, med to udtag, 1000W
de virker fremragende sålænge der er liv i bilen,
godt råd..lad endelig motoren køre så længe som muligt.
www. tele-online.dk
v/ai

Fra : Fly

Dato : 09-03-07 13:56

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

ER der nogen der har prøvet at bruge en alm. benzingenerator i forbindelse
med sådan et setup?

--------------------------

Hejsa!

Jeg har tit brugt de der billige generatorer til alt muligt andet end
fotoopgaver, men håber at mit svar kan bruges

Den generator jeg selv har er sådan en ca 800-kroners sag som yder 650W
derudaf og 800W som spidsbelastning. For at tæske den godt igennem prøvede
jeg gradvist at belaste den mere og mere ved at indkomle flere og flere 100W
og 150W lamper. Helt op til de 800 watt leverede den stadig 210-230 V og
holdte også frekvensen nogenlunde.

Fra 850W og opefter begyndte den at "sprutte" noget = kom virkelig på
arbejde og både spænding og frekvens faldt. Intet problem for glødelamper
men måske til det udstyr du skal bruge. Først ved over 1200W slog sikringen
fra - ja den er nu skiftet til en der passer til 900W...

Et par fif:
-Fyld tanken med det rigtige blandingsforhold af olie
-Tjek olie hvis der er separat kammer til det
-Rens evt. tændrøret og luftfilteret inden

Idéen med en 12 --> 230V konverter er jeg ikke vild med. Jeg har brændt to
af den slags af til de opgaver hvor jeg nu bruger generator. Problemet er
at de nok ikke helt er dimensioneret til de høje belastninger der er opgivet
som max. F.eks. vil en belastning på 1000W trække samme strøm fra
bilbatteriet som 20 forlygter trækker eller det som bilens starter bruger.
Og det kræver altså noget af både batteriet og ledninger hen til
konverteren. Men til 100-200W er de fine nok. Så trækkes der også "kun" 8-17
ampere.

Håber at mit svar kan bruges

--
-Fly