Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med CompactFlash
Fra : kk

Dato : 03-03-07 11:38

Hej NG,
Hvis jeg er OT, så ret mig ind!
CF slot'en på min Medion er holdt op med at virke.
Når jeg putter CF-kortet ind, sker der ikke noget, udover at kortet lyser.
Det ses ikke i "Denne computer"
Jeg har et gult udråbstegn i en "USB lagerenhed", - er der en sammenhæng?
Fejlfinding siger at "Enheden kan ikke starte"
Det er ikke muligt at geninstallere denne enhed, d.v.s det er det, men det
hjælper ikke noget.
Der er ingen bøjede kontaktpunkter når man kigger ind i CF-enheden.
Jeg kan bruge den tilsvarende slot på min HP PSC-1600 All-In-One, Derfor er
problemet ikke
katastrofalt, men jeg vil da gerne have det løst, hvis det er muligt.
Er der en guru som kan hjælpe?
mvh
kk

Fra : Hans

Dato : 03-03-07 12:39

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> problemet ikke
> katastrofalt, men jeg vil da gerne have det løst, hvis det er muligt.

Det sker nogle gange ved Medion. Fjern kortlæseren i Enhedhåndtering, og
genstart. I 98% af de kendte tilfælde installerer Windows de nødvendige
drivere, og kortlæseren kører de næste par år...

Fra : kk

Dato : 03-03-07 14:40

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> genstart. I 98% af de kendte tilfælde installerer Windows de nødvendige
> drivere, og kortlæseren kører de næste par år..

Tak for svaret.
Jeg prøvede at fjerne det gulmærkede usb-lagermedie og genstarte, som du
foreslår. Det hjalp ikke noget.
Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal efter noget andet i enhedshåndteringen.
Kan du fortælle mig, hvad sådan en kortlæser optræder som i
enhedshåndteringen?
mvh
kk.

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 04-03-07 11:28

Hej.

On Sat, 3 Mar 2007 14:39:55 +0100, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

>Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal efter noget andet i enhedshåndteringen.
>Kan du fortælle mig, hvad sådan en kortlæser optræder som i
>enhedshåndteringen?

Som du selv har nævnt: "USB-lagerenhed"

Løste samme problem i går.
Prøvede først at fjerne og reinstallere, men måtte til sidst have
sidedækslet af computerkassen og give stikkene gymnastik.
Efter genstart opdagede windows "ny hardware" og installerede
kortlæseren.

NB. Driverne ligger på drev D:\Driver\cardreader.

Mvh
Ove
Landskabsbilleder, mest fra Sønderjylland:
www.ilsoee.dk

Fra : kk

Dato : 04-03-07 15:58

"Ove Ilsoee" <o_ils@operafjernmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kortlæseren.
>
> NB. Driverne ligger på drev D:\Driver\cardreader.

Mange tak, men det hjalp heller ikke. Der ligger heller ikke nogen drivere
på maskinen.
Her du et link til den driver du nævner, eller kan du sende den direkte til
mig, så vil jeg prøve at genindlæse den.
Men siden alt andet usb-grej virker fint, er det nok tvivlsomt om det
hjælper.
mvh
kk

Fra : Tonni

Dato : 04-03-07 16:08

Hej!

Har selv prøvet at stå i den situation!
Her hjalp det at flytte cardreaderen over i et andet usb-stik...

mvh.
Tonni

Fra : kk

Dato : 04-03-07 16:53

"Tonni" <hauge@hardware.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Har selv prøvet at stå i den situation!
> Her hjalp det at flytte cardreaderen over i et andet usb-stik...
>
> mvh.
> Tonni

Det kan jeg godt se, men den er indbygget i fronten, sammen med en del andet
usb-grej.
Så med mindre det kan gøres via software, så kan jeg ikke se, hvordan?
mvh
kk

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 04-03-07 17:12

On Sun, 4 Mar 2007 16:53:04 +0100, kk wrote:

> Det kan jeg godt se, men den er indbygget i fronten, sammen med en del andet
> usb-grej.
> Så med mindre det kan gøres via software, så kan jeg ikke se, hvordan?

Har selv en Medion stationær der efterhånden er et par år gammel. Den har også
været gået død i CF læseren. Det hjalp at lave TOTAL power off. IE sluk bagpå/
hiv stikket ud i et minuts tid. Det er IKKE nok at "slukke" maskinen da der
så stadig er power på USB enhedder.
/hjj

Fra : kk

Dato : 04-03-07 21:28

"Hans Jørgen Jakobsen" <hjj@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagpå/
> hiv stikket ud i et minuts tid. Det er IKKE nok at "slukke" maskinen da

Hej hjj,
BINGO!
Det var det der skulle til!
Det virkede 100% og alle er nu glade.
Jeg takker mange gange, også til de andre, hvis svar desværre ikke kunne
bruges.
Håber at kunne gøre gengæld en dag.
mvh
kk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-03-07 19:59

kk wrote:
en Medion stationær der efterhånden er et par år gammel. Den har

> Hej hjj,
> BINGO!
> Det var det der skulle til!
> Det virkede 100% og alle er nu glade.

Så nu har Du en metode til både at holde kortlæseren i live OG spare
standby strøm

Bo //

Fra : kk

Dato : 06-03-07 16:55

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en Medion stationær der efterhånden er et par år gammel. Den har

> Så nu har Du en metode til både at holde kortlæseren i live OG spare

Det har du da ret i, jeg tror at jeg vil bruge det - sådan som du siger.
Mange tak,
mvh
kk

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 05-03-07 16:32

On Sun, 4 Mar 2007 15:57:47 +0100, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

>Her du et link til den driver du nævner, eller kan du sende den direkte til
>mig, så vil jeg prøve at genindlæse den.

Jeg kan se andetsteds i tråden, at problemet er løst, så du må have
driveren et eller andet sted.
Under "Start" kan du da ikke vælge "Beskrivelse af PC'en"?
Her vælges "Vigtige kataloger" og her er bl.a. nævnt D:\Driver og
D:\Tools.

Fra : Jesper Juul

Dato : 04-03-07 18:57

Ove Ilsoee skrev:
> [...]
> kortlæseren.
>
> NB. Driverne ligger på drev D:\Driver\cardreader.

Hvordan kan du vide det?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : emj

Dato : 04-03-07 22:28

Jesper Juul skrev:

>Hvordan kan du vide det?

Det er mest sandsynligt, når det er en Medion PC.

Hilsen emj

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-03-07 16:59

emj skrev:

> Det er mest sandsynligt, når det er en Medion PC.
>
> Hilsen emj

Ok, men det kommer vel også an på opsætningen?

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 05-03-07 16:25

On Sun, 04 Mar 2007 18:56:41 +0100, Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com>
wrote:

>Hvordan kan du vide det?

Fordi Medion har placeret dem der.

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-03-07 16:59

Ove Ilsoee skrev:

> Fordi Medion har placeret dem der.

Kommer vel helt an på hvordan den er sat op?

Fra : kk

Dato : 05-03-07 18:05

> Fordi Medion har placeret dem der.
>
> Mvh
> Ove
>Hej Ove,
Jeg tror nu, at hvis de er på computeren, så er det på partition E:\
(Recovery)
Der ligger i hvert fald nogle usb .inf filer.
Men alt virker nu.
Min medion er fra feb 05, så det er nok den samme som hjj's, hvis råd fik
den til at virke.
mvh
kk