Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
webbilledgalleri (Porta), men albumliste/m~
Fra : michael bs

Dato : 03-03-07 09:14

Jeg har fundet en webgalleri generator, jeg er meget glad for, nemlig Porta.

Problemet er, at Porta laver eet album men ikke selve
albumstrukturen/mappestrukturen med albums med undermapper, som igen kan
have undermapper osv.

Findes der et program, der kan lave selve strukturen men hvor man så kan
bruge Porta til at lave hver enkelt mappe/album?
Eller findes der et program der er ligeså simpelt som Porta og som også kan
lave mappestrukturen?

mvh Michael

Fra : emj

Dato : 03-03-07 09:24

michael bs skrev:

>Eller findes der et program der er ligeså simpelt som Porta og som også kan
>lave mappestrukturen?

Picasa
http://picasa.google.com/

Hilsen emj

Fra : michael bs

Dato : 03-03-07 11:13

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Picasa
> http://picasa.google.com/
>
> Hilsen emj

Der er man begrænset til at bruge deres egen server?

Jeg har min egen hjemmeside, som jeg betaler til, så det er vel ikke muligt
for mig at bruge picasa som webalbumgenerator?

Jeg leder efter noget som ligner Porta, men hvor man også kan lave en
mappestruktur med undergallerier.

mvh Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-03-07 09:27

michael bs skrev:
> [...]
> bruge Porta til at lave hver enkelt mappe/album?
> Eller findes der et program der er ligeså simpelt som Porta og som også kan

Som jeg for nogen tid siden læste vejledningen, kan Porta lave
undermapper, men da der er andet jeg savner i Porta, fik jeg det ikke
til at virke. Dette andet er, at jeg kan ikke se hvordan jeg kan linke
mellem mapper uden at skulle via "home". Dette spml. har ligget på Porta
Foram siden 12, jan. uden svar, så jeg opgav Porta til fordel for Jalbum.
Den letteste måde, jeg har fundet ud af, er en forside hvor jeg kun
retter numrene og deres links. Herunder er der nummererede undermapper,
hvor "home-linket" sker pr. auto, men links mellem undermapperne laves
i hånden i eks. kompozer.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : michael bs

Dato : 03-03-07 10:37

> Som jeg for nogen tid siden læste vejledningen, kan Porta lave
> undermapper, men da der er andet jeg savner i Porta, fik jeg det ikke til
> at virke.

Jeg har ledt og ledt men den funktion er godt nok gået min næse forbi. Hvor
fandt du det i vejledningen?

> [...]
> numrene og deres links. Herunder er der nummererede undermapper, hvor
> "home-linket" sker pr. auto, men links mellem undermapperne laves

Jeg kan se på din HP hvad du mener.

Jeg har brug for mere mappestruktur. Lad os sige at jeg fotograferer 10
teaterstykker på DKT. Hver af disse har en mappe, som så har undermapper med
prøvesituationsbilleder fra forskellige datoer. Hver mappe og undermappe er
illustreret med en thumbnail.
Det kan minigal2 let gøre, men den kan ikke håndtere mange filer og er fuld
af bugs.
Hvis der var et program, der kunne lave mappestrukturen og så jeg kunne lade
Porta lave indholdet i hver mappe, ville det være perfekt. Jeg kan meget
godt lide flash versionens måde at præsentere billederne.

mvh Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-03-07 12:15

michael bs skrev:
> [...]
> Porta lave indholdet i hver mappe, ville det være perfekt. Jeg kan meget
> godt lide flash versionens måde at præsentere billederne.

Det er muligt at jeg husker forkert og man skal lave mapperne, men Porta
så kan lave web-gallerier til mapperne. Prøv evt. at se om ikke kompozer
kan (se på "ludvigs hjørne")

Fra : rt

Dato : 03-03-07 17:55

> [...]
> bruge Porta til at lave hver enkelt mappe/album?
> Eller findes der et program der er ligeså simpelt som Porta og som også

JAlbum kan vist lave det du søger.
Prøv at kigge her:
http://www.discipline.dk/dd/DDsPhotos/DD/index.html

Det er forsiden, der indeholder fem gallerier, som så
hver især indeholder under-gallerier, osv.

--
De bedste hilsener,

/rt

Fra : michael bs

Dato : 03-03-07 19:30

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er forsiden, der indeholder fem gallerier, som så
> hver især indeholder under-gallerier, osv.

Ja, det er lige præcis sådan en mappestruktur jeg ønsker. Problemet er, at
jeg gerne vil have det udseende som Porta kan give, som fx det her:
http://michaelbennati.dk/galleri2/
hvor jeg lige har smidt nogle tilfældige ferieknips op til illustration. Jeg
ville gerne bibeholde dette udseende og så bare have flere mapper og
undermapper som jeg omtalte.

mvh Michael

Fra : rt

Dato : 03-03-07 20:34

> [...]
> hvor jeg lige har smidt nogle tilfældige ferieknips op til illustration.
> Jeg ville gerne bibeholde dette udseende og så bare have flere mapper og

Hmm, ja. Jeg ved at JAlbum har forskellige skins, men
dem har du sikkert luret igennem.

--
De bedste hilsener,

/rt

Fra : michael bs

Dato : 05-03-07 10:58

> Hmm, ja. Jeg ved at JAlbum har forskellige skins, men
> dem har du sikkert luret igennem.

Ja og jeg kan bedre lide Porta. Men mappestrukturer er ikke en feature ved
porta.

Se her:
http://www.michaelbennati.dk/galleri2/index.html

Jeg kan lide hver enkelt galleris udformning (Porta) men slet ikke indeks
siden (linket) og kommer der undermapper til dag1 dag2 osv bliver det først
rigtigt noget rod.
Hvordan løser man dette?

mvh Michael

Fra : rt

Dato : 05-03-07 11:47

> [...]
>
> Jeg kan lide hver enkelt galleris udformning (Porta) men slet ikke indeks
> siden (linket) og kommer der undermapper til dag1 dag2 osv bliver det

Jeg ved ikke hvordan det kan løses.
I JAlbum kan man oprette mapper og undermapper,
navngive dem osv. som i Windows Stifinder. Derefter
hives billederne bare over i.

Jeg er ikke ekspert i JAlbum - det var lige til. Måske
Jan Bøgh ved noget??

Porta kender jeg slet ikke, men ja, de ser ellers godt ud,
og en sød lille pige du har

Sorry, kan ikke hjælpe.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jesper HVL

Dato : 12-03-07 11:04

michael bs wrote:
> [...]
> siden (linket) og kommer der undermapper til dag1 dag2 osv bliver det først

_NÅR_ du finder ud af det så siger du lige til ikke Synes nemlig
også at porta har et lækkert interface. Synes dog ydermere at der
mangler en "slide show" funktion.

/j.