Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Produktfoto klister
Fra : Jonathan

Dato : 01-03-07 14:25

Hejsa

Jeg skal bruge noget der kan holde en fingerring oprejs. Jeg så en
udenlandsk side omtale noget der hed "prop wax".
Hvad er det på dansk, eller findes der et bedre middel?

Hilsen
Jonathan

Fra : /Peter

Dato : 01-03-07 14:38

"Jonathan" <jopr@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal bruge noget der kan holde en fingerring oprejs. Jeg så en
> udenlandsk side omtale noget der hed "prop wax".
> Hvad er det på dansk, eller findes der et bedre middel?

Ler, modelvoks eller i den dur

Fra : Max

Dato : 01-03-07 14:51

Hej Jonathan

> udenlandsk side omtale noget der hed "prop wax".
> Hvad er det på dansk, eller findes der et bedre middel?

Segllak, eller brug modelervoke eller elefantsnot
fra kontorforsyningen.

Mvh Max

Fra : Jonathan

Dato : 01-03-07 17:23

Max skrev:
> Hej Jonathan

> Segllak, eller brug modelervoke eller elefantsnot
> fra kontorforsyningen.
>
> Mvh Max

Det vil nok være alt for synligt ved så små ting.

Fra : Max

Dato : 01-03-07 18:06

Hej Jonathan

> Det vil nok være alt for synligt ved så små ting.

Du kunne ikke forestille dig at man bare brugte lidt ?

Eller er en mulighed da også en lille varmlimpistol.

--
Mvh Max

Fra : Jonathan

Dato : 01-03-07 20:14

Max skrev:
> Hej Jonathan

> Du kunne ikke forestille dig at man bare brugte lidt ?
>
> Eller er en mulighed da også en lille varmlimpistol.

Jo, men modelervoks er ikke kraftigt nok, ej heller elefantsnot. Derfor
er der for synligt.

Jonathan

Fra : Max

Dato : 01-03-07 20:47

Hej Jonathan

> Jo, men modelervoks er ikke kraftigt nok, ej heller elefantsnot.

Skal ringen ikke stå lodret ?

Har du prøvet limpistolen ?

--
Mvh Max

Fra : Jonathan

Dato : 02-03-07 09:10

Max skrev:
> Hej Jonathan

> Skal ringen ikke stå lodret ?
>
> Har du prøvet limpistolen ?

Er det da en specient hurtigtørende lim i sådan en pistol? Vil det ikke
sætte mærker?

Jo, den skal stå lodret, men vægten er forskudt, så den kan ikke stå selv.

Fra : Max

Dato : 02-03-07 12:19

Hej Jonathan

> Er det da en specient hurtigtørende lim i sådan en pistol? Vil det
> ikke sætte mærker?

Limpistolen er jo med smeltelim, det binder når det afkøles, og
med små klatter går det hurtigt. Det vil ikke sætte mærker i en
metal ring, men vil på underlaget hvis det er papir, stof eller
et lignende materiale.

> Jo, den skal stå lodret, men vægten er forskudt, så den kan ikke stå

Ok.

Mvh Max

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-03-07 20:24

Jonathan skrev i EZQFh.17$H33.5@news.get2net.dk dette:

> Er det da en specient hurtigtørende lim i sådan en pistol?

Ja, det køler hurtigt ned, hvorefter det er en ret stiv plastisk masse med
hæderlig klæbeevne. Og en limpistol koster næsten ingen penge i
byggemarkedets tilbudskasser.

> Vil det
> ikke sætte mærker?

Ikke på hårde overflader - måske på ikke for glat papir..

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : JDD

Dato : 05-03-07 14:21

> Jeg skal bruge noget der kan holde en fingerring oprejs. Jeg så en
> udenlandsk side omtale noget der hed "prop wax".
> Hvad er det på dansk, eller findes der et bedre middel?

hvad med at hænge den i en fiske snøre, og fjerne det i photoshop bagefter,
så skal du arbejde på hovedet med din lyssærning.