Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lyskilde til kamera uden blitz
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-03-07 10:12

Jeg har et teknisk kamera (termovisionskamera), der kan lave infrarøde
billeder. Indbygget i dette kamera sidder der et digitalt kamera, men dette
har ikke indbygget blitz og derfor bliver mine billeder ofte ret mørke.

Findes der noget handy udstyr, som kan virke som lyskilde (blitz)? Der er
ikke et sådan "trigger-blitz-stik" i kameraet, så jeg er på udkig efter en
ekstern blitz eller lampe, der kan give lys i fx en 2 sekunders periode. Den
skal være batteridrevet og gerne ret mobil, muligvis monterbar på kameraet.

Kender noget til relevante produkter?

Lars

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-03-07 11:32

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstern blitz eller lampe, der kan give lys i fx en 2 sekunders periode.
> Den skal være batteridrevet og gerne ret mobil, muligvis monterbar på

Hej

Brug kameraet til det det er beregnet til!

Det er jo lavet til f.eks. at finde varme-lækager i huse, det er ikke
følsomt for synligt lys

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-03-07 21:50

> Brug kameraet til det det er beregnet til!

Mit spørgsmål gik altså ikke på hvor vidt jeg ved hvad jeg skal bruge
termovisionskameraet til. Derimod leder jeg efter lysudstyr der kan gøre at
jeg kan få glæde af termovisionskameaets indbyggede digitale kamera når der
nu ikke er lys nok, så jeg kan få et "synligt" foto af det jeg
termograferer.

Lars

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-03-07 09:57

> [...]
> at jeg kan få glæde af termovisionskameaets indbyggede digitale kamera når
> der nu ikke er lys nok, så jeg kan få et "synligt" foto af det jeg

Det fremgik vist også af mit svar at kameraet ikke er følsomt for synligt
lys, så prøv du bare med noget videolys som NRE foreslår

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-07 22:05

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Kender noget til relevante produkter?

Tjek op på noget video-lys, det findes også i batteridrevne vesioner...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-03-07 09:06

> Tjek op på noget video-lys, det findes også i batteridrevne vesioner...

Videolys - den var ny for mig. En hurtig Googling fik mig på sporet af denne
billige LED-udgave (229 kr), som jeg i første omgang vil prøve.

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=2403&MenuItemID=331

Tak for hintet

Lars