Sort orm??
Fra : Charlie

Dato : 02-03-07 00:57

Hejsa

Jeg har for anden gang set en ca. 1½ - 2 tyk sort orm på min kats hale. Jeg
har kigget i bøger og på nettet, men ingen steder er en sådan orm beskrevet.
Nogen der ved hvad det er?
Er det bare noget der er kommet på dens hale, ude i haven ved det sted den
besørger? Eller er det en involdsorm jeg skal til dyrlæge med?
Jeg har en ormekur til at ligge, så hvis det kan behandles med det ville det
jo være dejligt, da dyrlægen er ret dyr.... Men den skal jo heller ikke
rende rundt og være syg...
Hilsen
den bekymrede

Fra : Charlie

Dato : 02-03-07 01:43

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 15:58

> "Charlie" <charlie@nalnet.dk> skrev i en meddelelse

Mine katte er rigtig gode til at samle snegle op i pelsen, ja dem uden hus
på.

Og så har jeg lige ham der, Ælsker at samle snegle med hus op i munden og
placerer dem i huset et sted. Møgkat.

Så se i haven om der er noget der ligner.
Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 03-03-07 12:15

--- OK! så har vi hørt det med Det gibbede godt nok i mig, da jeg
læste beskrivelsen, det lyder som 'en værre dævvel', som jeg også ville
blive temmelig forskrækket over at finde på Gias strudsefjer af en hale
- huha!

> Mine katte er rigtig gode til at samle snegle op i pelsen, ja dem uden hus
> på.

---OK, det har jeg så aldrig læst om, interessant - og det er jo det,
der er super ved gruppen her: Man lærer immer noget nyt, af og til mer'
eller mindre forbløffende...

> Og så har jeg lige ham der, Ælsker at samle snegle med hus op i munden og
> placerer dem i huset et sted. Møgkat.

--- Hii hii hii Ja ja, kolde afvaskninger fra morgenstunden,
og slimede snegle surprise, jo jo, møgkat er ordet Jeg
hoverer rigtig over at have en stue-sofa-perser, der nægter at gå på
altanen, når der er sne.....

> Så se i haven om der er noget der ligner.
> Mvh Allan

Have fuuun med dine vilddyr, Allan, og fortæl endelig
Her bliver Gia bare forskrækket over dørklokken, da hun lå på måtten og
blev nusset, så hun spandt som en generator.... Max' af drama, hva'
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-03-07 13:50

Charlie wrote:
> [...]
> det
> ville det jo være dejligt, da dyrlægen er ret dyr.... Men den skal
> jo heller ikke rende rundt og være syg...

Jeg er overbevist om, at den er blevet slæbt med ind fra haven. Min
erfaring med indvoldsorm er, at de er hvide. Ormen har måske siddet på
en busk, hvor kattens hale har strejfet den. Jeg tror at du skal se
tiden an, jeg er helt sikker på at det ikke er noget farligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 15:51

> [...]
> busk, hvor kattens hale har strejfet den. Jeg tror at du skal se tiden an,
> jeg er helt sikker på at det ikke er noget farligt.

Og jeg vil give Tove ret
Kig i haven. Ja led efter nogle der ligner, Ormen er vel ikke flad på maven
?

Jeg fik et chock da den ene miver hoppede op i sengen og der dryssede en
masse røde små ederkopper af. Eller Tæger?
Det var det nu ikke, det var spindemider, der er helt uskadelige for store
dyr.
Men de sagde næsten pop når man trykkede på dem. Og røde pletten der blev.

Han havde sovet ude i haven, åbentbart der hvor de boede

Så tjeck om de er flade på maven. Og gå ud i haven og se om du kan finde
nogen.
Eller læg et billede et sted. Så kan ormen nok identiffereres.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 16:02

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så tjeck om de er flade på maven. Og gå ud i haven og se om du kan finde
> nogen.
> Eller læg et billede et sted. Så kan ormen nok identiffereres.
>
> Mvh Allan

Nåe ja jeg glemte lige
Er de flade på maven er det nok en snegl, men billeder og så kan du få den
identificeret.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-03-07 16:24

Allan wrote:
> [...]
>>

> Nåe ja jeg glemte lige
> Er de flade på maven er det nok en snegl, men billeder og så kan du

Jamen jeg er slet ikke i tvivl om, at det er et "havedyr". Med den
milde vinter vi (med en smule undtagelse) har haft, så har alskens
kryb jo overlevet, hvilket så ikke vil komme os til gode til sommer

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 16:42

> [...]
Og Allan skrev igen. en masse mere
JaJa jeg ved det
Min citatcetiknik stinker nogle gange, Så skyd mig dog

Jeg lærrer det vel på et tidspunkt

Men den sorte orm er nok en snegl hentet fra haven. Det er set her:.-( Ja
dem uden skal på. De hænger fast overalt, når miver sover i haven.
For, de andre, med skal på, skal transporteres fra i haven til munden til
skoen., eller som gave et sted. Mener Kosmos Åbenbart?

Mvh Allan