forkølet kat
Fra : Brian Olesen

Dato : 27-02-07 01:10

Hejsa
Nåh nu har Zimba lige haft en værre gang forkølelse / influenza.
Vi har ikke vaccineret ham de sidste par år og det tror vi nu nok at vi
begynder med igen efter denne oplevelse.

Min kone var ude et fremmed sted, hvor de havde katte og det er helt sikkert
derfra han har fået smidten. For lidt over en uge efter var det zimbas tur.
Hold op han nyste og rystede sig nogle dage i træk inden det gik over.

Vi er jo glade for katte og hilser gerne på dem vi møder rundt omkring, så
nu må der vaccine til igen af den gamle dreng.
Det kunne jo være noget mere alvorligt vi fik med hjem næste gang.

Mvh. brian

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 27-02-07 13:20

Brian Olesen skrev:

> Vi er jo glade for katte og hilser gerne på dem vi møder rundt omkring, så
> nu må der vaccine til igen af den gamle dreng.

Ja, hvis han er en ældre kat, er det ekstra vigtigt, for deres
immunforsvar er ikke helt så godt som i de unge år ...

Niels Peter

Fra : lh

Dato : 27-02-07 14:49

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis han er en ældre kat, er det ekstra vigtigt, for deres
> immunforsvar er ikke helt så godt som i de unge år ...
>
> Niels Peter

Mine katte ER vaccineret, men har også lige haft en omgang forkølelse. Jeg
oplever altså de får sådan en omgang selvom de er dækket ind mod bla
kattesyge/influenza. Mine fik det efter jeg har haft en kat på et
dyrehospitalt. Det sammen oplevede jeg for et par år siden. Også en kat
havde været indlagt. Vel hjemme brød en forkølelse eller lign ud hos den og
smittede hele flokken.

lh

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-02-07 23:56

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrehospitalt. Det sammen oplevede jeg for et par år siden. Også en kat
> havde været indlagt. Vel hjemme brød en forkølelse eller lign ud hos den

Jeg tror nu, at der findes mange forskellige vira som rammer katte ligesom
vi kender det fra os selv.

Mvh. brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 00:07

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror nu, at der findes mange forskellige vira som rammer katte ligesom
> vi kender det fra os selv.
>
> Mvh. brian

Min dyrlæge har altid gjort et stort nummer ud af fortælle at vacinen
mugligvis ikke virker pga mutationer.
Så jo du har nok, desværre ret.

Nu er mine i indhegning så det sætter risikoen en del ned, og så kommer de
på kattepension, Hmm det skulle være at de skal have den sprøjte igen næste
gang.
Mvh Allan

Fra : Brian Olesen

Dato : 10-03-07 16:58

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu er mine i indhegning så det sætter risikoen en del ned, og så kommer de
> på kattepension, Hmm det skulle være at de skal have den sprøjte igen

Det er nok en god ide.

Mvh. brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-02-07 23:55

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis han er en ældre kat, er det ekstra vigtigt, for deres
> immunforsvar er ikke helt så godt som i de unge år ...

Ok. Ja det er nu mest en talemåde. Han er kun 3 år.

Mvh. Brian

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 28-02-07 12:36

Brian Olesen wrote:

> Ok. Ja det er nu mest en talemåde. Han er kun 3 år.
>
> Mvh. Brian

Nå, ja, det er jo ingen alder

MVH Niels Peter