Kattelugt
Fra : JS

Dato : 26-02-07 17:09

Hej NG

Jeg bor i en lejlighed hvor der tidligere har boet en kat, men det er
i hvert fald mere end et år siden. Når der ikke har været luftet ud i
et par dage, kan man tydeligt lugte det. Hvad kan det være? Jeg har
aldrig selv haft kat, så jeg ved ikke om det er gammelt kattetis der
sidder i gulvet, eller hvad det er?

Kan man gøre noget - evt. vaske hele lejligheden med Rodalon? Man
skulle bare synes at når det er så længe siden, ville det ikke gøre
fra eller til at vaske nu?

Alle forslag er velkomne, tak

mvh JS

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 26-02-07 17:37

<klip>Jeg bor i en lejlighed hvor der tidligere har boet en kat, men det er
i hvert fald mere end et år siden. Når der ikke har været luftet ud i
et par dage, kan man tydeligt lugte det. Hvad kan det være?
</klip>

Nu spørger jeg bare lige-----har du observeret svamp i lejligheden/opgangen?
Det kan nemlig give en rigtig grim lugt - som godt kan forveksles med "død
kat" / "gammelt pis"
--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Gainsbourg

Dato : 26-02-07 18:13

Mulighed 1 - Det har ikke noget med kat at gøre, men er svamp eller fugt
eller alternativt en død mus/rotte et sted inden i konstruktionen.

Mulighed 2 - Katte lugter ikke i sig selv, som fx. hunde. Når der lugter af
kat er det enten fordi der står urensede kattebakker med afføring og urin
fremme eller fordi der bor/har boet en fertil (han)kat der har strintet
(tisset) op af ting. Fertile (ukastrerede) hankattes tis lugter helt
ufatteligt afskyeligt og fertile hankatte er af samme årsag noget man kun
har hvis man er opdrætter og i så tilfælde oftest i løbegård/kattehus
udendørs.

Hvis det er kattestrint kan du vaske fx. med Rodalon. Men vær opmærksom på
at det sagten kan være opad væggene/paneler/tapet etc. der er strintet og
ikke kun på gulvet.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : JS

Dato : 26-02-07 20:10

On 26 Feb., 18:12, "Gainsbourg" <isl41...@THORSTENimage.dk> wrote:
> [...]
> at det sagten kan være opad væggene/paneler/tapet etc. der er strintet og

Tak for begge svar.

Jeg kan udelukke svamp i ejendommen/opgangen.

Gainsbourg: Hvis en fertil hankat har boet i lejligheden for et år
siden (og har strintet), kan det så stadig lugte så længe efter? Og
mon det stadig ville kunne fjernes med Rodalon?

mvh

JS

Fra : HSLK

Dato : 13-03-07 09:40

Hejsa

Der er et produkt som hedder R10 det fjerner lugt og det er super godt du
kan købe det hos matas.

Knus Henriette.