Stille død for gruppen
Fra : pwh

Dato : 06-03-07 19:47

Ser ud til at det går som flere spåede
i forbindelse med al den brok der var for
et par mdr siden, gruppen er ved at dø ud.

Som jeg husker det lå vi på en 3' plads,
nu er vi nr 8 på Usenet i trafik.
http://news.frostbyte.dk/2007/
Ikke at kvantitet er det samme som kvalitet,
men kvaliteten er i mine øjne ikke blevet bedre,
faktisk tværtimod.

Feks. har der kørt 3 topic (startet af Connie)
om fastspændelse af hunde i bil.
Man gider altså åbenbart ikke engang følge igangværende tråde
og holde dem i live som førhen.
Man bralrer bare ud med sit eget lille firkantede problem og forventer
så at få svar på det, det kunne man sikker have læst i det forrige indlæg.

Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

/Jens

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 06-03-07 19:56

pwh skrev:
> Ser ud til at det går som flere spåede
> i forbindelse med al den brok der var for
> et par mdr siden, gruppen er ved at dø ud.

<klip>

> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Ej, det ville da være syndt, som det hedder på nudansk. Jeg lærer så
meget af at høre om, hvordan du griber livet an med Angel og Tyson... og
sendte jer såmænd en tanke, da jeg kom forbi engen sidst.

Venlig hilsen Dikte

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:28

Benedikte Brisson, skrev:

> [...]
> meget af at høre om, hvordan du griber livet an med Angel og Tyson...
> og sendte jer såmænd en tanke, da jeg kom forbi engen sidst.

Det er såmænd heller ikke med min gode vilje hvis gruppen dør ud,
men det kunne værer at man skulle holde en pause og kigge forbi igen
om nogle mdr og se hvordan det kører, pt kører det ikke godt.

/Jens

Fra : Sidse

Dato : 06-03-07 20:10

> [...]
>
> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Hej

Nu kan jeg jo ikke lade være med at føle mig en smule truffet, men jeg
tænker lidt følgende...

Jeg har læst 2 foregående topics om fastspændelse af hund i bil, ingen af
dem relaterer direkte til mit
problem, derfor starter jeg en ny tråd. det er vel ikke meget anderledes end
alle de tråde
der fx. handler om BARF eller hvad?
Når jeg skriver i NG regner jeg ikke med at få svar, men der sidder en masse
mennesker og læser
her, og hvis der lige sidder en med den gode ide´ jeg skal bruge og gider
skrive den, er jeg bare glad....
Hvis du ikke har erfaring eller gode idee´r til fastspændelse af hund i
bilen, kan du jo lade være
med at læse indlægget

Sidse

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:26

Sidse, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Nu kan jeg jo ikke lade være med at føle mig en smule truffet, men jeg
> tænker lidt følgende...

Tilfældigt at det var et af dine indlæg jeg hentydede til,
men helt klart overkill i mine øjne at starte på en frisk hvergang.

> Jeg har læst 2 foregående topics om fastspændelse af hund i bil,
> ingen af dem relaterer direkte til mit
> problem,

Så ville det i mine øjne værer naturligt at dreje samtalen over på
hvad du selv eftersøgte, emnet var i princippet det samme alle 3 gange.

> derfor starter jeg en ny tråd. det er vel ikke meget
> anderledes end alle de tråde
> der fx. handler om BARF eller hvad?

Øhh, hvad har det med Barf at gører.
Prøver du at stikke til mig er du helt galt på den, jeg får nærmere
skyld for at dreje samtlige tråde ind på Barf som slet ikke handler om det.

> Hvis du ikke har erfaring eller gode idee´r til fastspændelse af hund
> i bilen, kan du jo lade være
> med at læse indlægget

Der er jo ikke meget andet at læse her i gruppe for tiden
Nej, jeg har intet at komme med i den forbindelse og har derfor
ikke blandet mig i trådene.

/Jens

Fra : Sidse

Dato : 06-03-07 20:35

> Så ville det i mine øjne værer naturligt at dreje samtalen over på
> hvad du selv eftersøgte, emnet var i princippet det samme alle 3 gange.

Jeg valgte at krydsposte til dk.fritid.bil også, derfor starter jeg ny tråd.

Så vi burde have 1 tråd til samtlige emner, og så dreje den
i de retninger vi nu vil have, de handler jo alle sammen om hunde....

> Øhh, hvad har det med Barf at gører.
> Prøver du at stikke til mig er du helt galt på den, jeg får nærmere
> skyld for at dreje samtlige tråde ind på Barf som slet ikke handler om
> det.

Det har intet med BARF at gøre, jeg prøvede bare at lave et
eksempel på hvad en god del indlæg i gruppen handler om....

Jeg kan da også begynde at skrive en masse sjove ting
og oplevelser jeg har haft med min hund, men jeg tror
bare ikke de er så sjove for mange andre jeg mig selv, men det er det
du synes gruppen skal bruges til eller???

Sidse

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:55

Sidse, skrev:

> Jeg valgte at krydsposte til dk.fritid.bil også, derfor starter jeg
> ny tråd.

Det var som sagt ikke personligt ment, men blot et eksempel
på 3 indlæg næsten i hug der er samme topic i mine øjne.

> Så vi burde have 1 tråd til samtlige emner, og så dreje den
> i de retninger vi nu vil have, de handler jo alle sammen om
> hunde....

For tåbeligt til at jeg gider kommenterer.

> Det har intet med BARF at gøre, jeg prøvede bare at lave et
> eksempel på hvad en god del indlæg i gruppen handler om....

Og ????

> Jeg kan da også begynde at skrive en masse sjove ting
> og oplevelser jeg har haft med min hund, men jeg tror
> bare ikke de er så sjove for mange andre jeg mig selv, men det er det
> du synes gruppen skal bruges til eller???

Man kan sige at det nok i en vis udstræknig er hvad jeg gider at læse
da jeg (og mange andre) finder det ret underholdene.
Det er ikke det samme som at jeg mener at gruppen kun skal bruges til det,
men er der ikke læsestof nok for mig gider jeg da ikke komme her.

Tror stadig ikke på at man kan kører en hundegruppe på rent
praktiske oplysninger, så meget er der altså heller ikke i at have hund.

/Jens

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-03-07 20:21

pwh skrev:
> Ser ud til at det går som flere spåede
> i forbindelse med al den brok der var for
> et par mdr siden, gruppen er ved at dø ud.

Ikke enig.
> [...]
> http://news.frostbyte.dk/2007/
> Ikke at kvantitet er det samme som kvalitet,
> men kvaliteten er i mine øjne ikke blevet bedre,

Hvad er kvalitet ?? er det at høre om dine hunde som leger nede på
engen, eller en gang indforstået sludder og sladder mellen 2-3 skribenter ?

> [...]
>
> Man bralrer bare ud med sit eget lille firkantede problem og forventer
> så at få svar på det, det kunne man sikker have læst i det forrige indlæg.

Velkommen til usenet
Det er vist ikke kun begrænset til denne gruppe de problemer du nævner
der, men dog er det første gang i lang tid jeg har set det problem med 3
ens lydene spørgsmål på så kort tid her i gruppen.
> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Ok det er dit valg, hygge.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:02

Martin Vollert" <"Mit fornavn, skrev:
> pwh skrev:
>>
> Hvad er kvalitet ?? er det at høre om dine hunde som leger nede på
> engen, eller en gang indforstået sludder og sladder mellen 2-3
> skribenter ?

Tja det er jo et svært spørgsmål, men trafik i det hele taget
er da alfa og omega for en usenetgruppe.
Så for mig er det vel en god miks af sladder, gode diskussioner,
et lille skæderi og så da også helst nogle gode historier fra hverdagen.

> Ok det er dit valg, hygge.

En fan fornemmer jeg

/Jens

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-03-07 21:20

pwh skrev:

> [...]
> Så for mig er det vel en god miks af sladder, gode diskussioner,
> et lille skæderi og så da også helst nogle gode historier fra hverdagen.

Vi er enig i trafikken er vigtig men kun hvis den er relevant, om der er
5000 indlæg eller kun 3900 indlæg er imho ligegyldig når vi er oppe i de
tal, især hvis 800-1000 indlæg af de 5000 kun var tomme kalorier.
Jeg syntes da også man har set flere nye folk ankomme i den sidste tid,
og jeg er da sikke på der vil komme mere trafik stille og rolig hen over
tiden.

> En fan fornemmer jeg

Njaa ikke altid, men man kan jo ikke være venner med alle altid, men det
ved du vel
jeg kan bare ikke helt forstå dit korstog her i gruppen, hvis jeg skulle
være helt ærlig syntes jeg du skulle lave en OTD til en
fritid.hund.sniksnak.eller ligene, lige som nogle "udbrydere" gjorde i
fritid.bil for at skabe deres "egen" gruppe fritid.bil.teknik. fordi de
var trætte af alt den snik snak i fritid.bil.
Det er jo så bare den omvendte problemstilling her.

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:37

Martin Vollert" <"Mit fornavn, skrev:

> jeg kan bare ikke helt forstå dit korstog her i gruppen, hvis jeg
> skulle være helt ærlig syntes jeg du skulle lave en OTD til en
> fritid.hund.sniksnak.eller ligene

Jeg har ikke noget korstog, det var blot en konstatering af de
faktiske forhold lige pt.
Andre har haft korstog med seriøsitet, og jeg kom med en stikpille
om hvordan resultatet ser ud til at værer blevet.
Det var da nærmere dem der var utilfredes til at starte med der skulle
have dannet deres egen seriøs.hund.dk gruppe, hvorfor skulle jeg dog
fise af fordi 3-4 stykker brokker sig.
Men stemningen ser det ud til de har fået ødelagt, flot arbejde må jeg sige.

/Jens

Fra : lh

Dato : 07-03-07 07:01

> [...]
> fise af fordi 3-4 stykker brokker sig.
> Men stemningen ser det ud til de har fået ødelagt, flot arbejde må jeg

Og du kan ikke forestille dig at du har været med til at ødelægge stemningen
som du siger. Det er altid nemt at give alle andre skylden. Jeg kan rigtig
godt lide det nu mest er relevante ting der bliver taget op og ikke al den
chat og sniksnak, heller få men gode indlæg end mange og dårlige man bare
makere som læst uden at gide at læse dem. Og jeg syntes og der stille og
roligt dukker nye op. Alt skal jo have sin tid og folk lige have tiltro
igen. Og man skriver jo ikke bare for at skrive. Der skal da være noget at
skrive om.

lh

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 10:14

lh, skrev:

> Og du kan ikke forestille dig at du har været med til at ødelægge
> stemningen som du siger. Det er altid nemt at give alle andre
> skylden.

På hvilken måde mener du jeg har været det.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-03-07 09:24

On Tue, 6 Mar 2007 21:36:56 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men stemningen ser det ud til de har fået ødelagt, flot arbejde må jeg sige.

Sludder og vrøvl. Stemningen er vi jo allesammen med til at sætte, så
det er da bare et spørgsmål om at vi hygger lige som vi plejer.

Og så lige for at Tove måske kan få et par nye billeder til
albummet...
Der er nu kun en enkelt hvalp tilbage, og da der er en mulig køber
måtte jeg jo lige over til naboen og tage nogle nye billeder.
http://www.leyna.dk/trunte
Billeder af 'mor' og 'far' er genbrug, men de har nu heller ikke
forandret sig væsentligt, men den bette hvalp er ved at være halvstor.
Hun har bare de smukeste øjne. *SUK*

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 09:35

Leyna, skrev:

> Sludder og vrøvl. Stemningen er vi jo allesammen med til at sætte, så
> det er da bare et spørgsmål om at vi hygger lige som vi plejer.

Du skal ikke sige jeg sludrer når jeg vrøvler

> [...]
> Der er nu kun en enkelt hvalp tilbage, og da der er en mulig køber
> måtte jeg jo lige over til naboen og tage nogle nye billeder.

Hun er nu er køn hund.
Godt at det lykkedes at komme af med hvalpene alligevel.
Nu må du bare binde en knude på Vaks's tis....... så der ikke
kommer nye kuld, løbetiden nærmer sig vel igen for naboens tøser.

> Billeder af 'mor' og 'far' er genbrug, men de har nu heller ikke
> forandret sig væsentligt, men den bette hvalp er ved at være halvstor.
> Hun har bare de smukeste øjne. *SUK*

Blev hun malet sort eller mørkebrun ville hun værer perfekt

Ps.
Hvordan går det med at fodrer med Olivers,
Hans er vel ikke ligefrem begyndt at tabe sig endnu.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-03-07 12:57

On Wed, 7 Mar 2007 09:34:41 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hun er nu er køn hund.

Hun er bare superlækker, og så er hun en lille kælegøj.
Jeg er lidt spændt på om han mon beholder hende alligevel.
Hun er renlig - uden at han har trænet hende til det (oh, hvor er jeg
bare misundelig!) og så vil hun sove i arm om natten. Gu' ve' om han
kan få sig selv til at sælge hende...?

>Nu må du bare binde en knude på Vaks's tis....... så der ikke
>kommer nye kuld, løbetiden nærmer sig vel igen for naboens tøser.

De har skam lige overstået en løbetid, så vi har fred et par måneder
endnu, men jeg overvejer da at få Vaks kastreret...

>Blev hun malet sort eller mørkebrun ville hun værer perfekt

Naaah, så ville hun ligne alle de andre.
Men en sort snude ville ikke være af vejen!

>Ps.
>Hvordan går det med at fodrer med Olivers,

Det går rigtig godt. De kan alle tre godt li' det, og Hans' eksem er
ikke brudt ud endnu. Han har lidt røde ører, men jeg håber da at det
IKKE er eksem...

>Hans er vel ikke ligefrem begyndt at tabe sig endnu.

Jeg må erkende at jeg ikke har haft ham på vægten, men hans
energiniveau er ret højt for tiden, og jeg synes han ser lidt mindre
ud, men måske er det bare ønsketænkning. *GG*

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 19:22

Leyna, skrev:

> Det går rigtig godt. De kan alle tre godt li' det, og Hans' eksem er
> ikke brudt ud endnu. Han har lidt røde ører, men jeg håber da at det
> IKKE er eksem...

Nu er du obs på at de giver 15% rabat ved køb af 4 sække foder,
og de er ikke sarte med at man ikke må blande.
Jeg købte som regel 3 sække hundemad og en 5kg pose kattemad,
rabatten betalte faktisk for kattemaden. Så det kan betale sig at købe
rigeligt af gangen hos dem, rabatten gives også på alt hvad man ellers
køber af fiskeolie, tyggepinde, ect, ect.

/Jens (som stadig køber Olivers kattemad)

Fra : Leyna

Dato : 07-03-07 19:40

On Wed, 7 Mar 2007 19:21:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu er du obs på at de giver 15% rabat ved køb af 4 sække foder,
>og de er ikke sarte med at man ikke må blande.

Næ, det vidste jeg ikke.

>Jeg købte som regel 3 sække hundemad og en 5kg pose kattemad,
>rabatten betalte faktisk for kattemaden.

Hmmmm... Det er med i overvejelserne. Jeg købte "kun" 3 poser foder
sidst. En til de store, en til hvalp og så kattemaden.

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 20:06

Leyna, skrev:

> Næ, det vidste jeg ikke.

Mener nu ikke de lægger spor skjul på det.

> Hmmmm... Det er med i overvejelserne. Jeg købte "kun" 3 poser foder
> sidst. En til de store, en til hvalp og så kattemaden.

Ja der snød du dig selv for en god rabat
Du ser rabatten med det samme i indkøbsvognen så snart
du er over 4 poser hunde/kattemad.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-03-07 20:13

On Wed, 7 Mar 2007 20:06:12 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Mener nu ikke de lægger spor skjul på det.

Gør de heller ikke. Det er bare mig der ikke har set mig ordentligt
for.

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-03-07 11:34

Leyna wrote:

> Sludder og vrøvl. Stemningen er vi jo allesammen med til at sætte,
> så det er da bare et spørgsmål om at vi hygger lige som vi plejer.

Det er også lige det jeg mener Det kan vel næppe skade nogen

> Og så lige for at Tove måske kan få et par nye billeder til
> albummet...

Ja mange tak. Jeg nyder altså alle de dejlige hundebasser

> [...]
> forandret sig væsentligt, men den bette hvalp er ved at være
> halvstor. Hun har bare de smukeste øjne. *SUK*

Hvor er Trunte da bare en sød hund at se på. Håber at hun får en
familie snart. Med de øjne skulle det da ikke være så svært

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 07-03-07 13:02

On Wed, 7 Mar 2007 11:34:03 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hvor er Trunte da bare en sød hund at se på. Håber at hun får en
>familie snart. Med de øjne skulle det da ikke være så svært

Jeg er lige nødt til at tilføje at Trunte bare er det navn jeg har
givet hende. Hun hedder faktisk ikke noget endnu. Det må de nye ejere
selv sørge for.

Og ja, hun er ganske bedårende, og havde jeg overskud til det, så
havde jeg selv adopteret hende... som legekammerat til Oy naturligvis!

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-03-07 13:46

Leyna wrote:

> Jeg er lige nødt til at tilføje at Trunte bare er det navn jeg har
> givet hende. Hun hedder faktisk ikke noget endnu. Det må de nye
> ejere selv sørge for.

Enhver kan da se, at hun er en Trunte. Det er et perfekt navn til
hende.

> havde jeg selv adopteret hende... som legekammerat til Oy
> naturligvis!

LOL Ja naturligvis hvad ellers ?

Fra : Is

Dato : 06-03-07 20:35

.... gruppen er ved at dø ud ??

----
> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Jeg stiller spørgsmål her, hvis jeg mener andre "hunde mennesker" kan
have gode råd, hvor jeg så kan vælge det svar der passer mig, som
løsningen på mit sp.

Jeg svare, hvis det er et sp. hvor jeg synes jeg har en erfaring, som
jeg mener kan bruges på en eller anden måde.

Jeg kan også blande mig hvis JEG synes jeg har en sjov eller passende
kommentar.

men de lange diskussioner/tråde gider jeg normalt ikke at følge, for
jeg kan alligevel ikke huske hvem der har sagt hvad. Men det forhindre
jo ikke af jeg kigger med fra sidelinjen.

Hvis du synes der sker for lidt, kan du vel invitere BW her ind, han
skriver gerne om mangt og meget, (fra gr. dk.videnskab) ikke
nødvendigvis om hunde.

Erik Isager

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-03-07 21:02

pwh wrote:
> [...]
> http://news.frostbyte.dk/2007/
> Ikke at kvantitet er det samme som kvalitet,
> men kvaliteten er i mine øjne ikke blevet bedre,

Jeg synes da ellers, at jeg efter bedste evne har forsøgt at "pippe"
lidt med. Har været syg i 5 uger, og har derfor ikke været så meget på
dupperne.

Tråden om "racen" synes jeg da var ganske godt besøgt, selvom du ikke
syntes at man skulle snakke så meget om boxere ( herlige hunde).
Det er nu engang ikke nemt at stille alle tilfreds. Jeg synes da, selv
om jeg ikke har brug for at spænde en hund fast i bilen, at det er et
endda meget relevant emne for dem der sætter deres hunds/hundes
sikkerhed højt, det er jo lige så vigtigt som at spænde sine børn
fast.

Det der med 3. eller 8. plads på frostbyte kan da være uendeligt
ligegyldigt, når bare der bliver diskuteret hyggeligt som vi plejer.
Alle de dejlige historier, om sjove oplevelser med hundene er noget
jeg er helt vild med, og så er der andre der bliver direkte irriteret
over det (gad vide hvorfor). Ligeledes når nogen får en ny hund og
sender billeder. Det er *så* dejligt at kunne glæde sig med andre, men
som sagt tidligere er det svært at gøre alle tilpas.

Kattegruppen har også haft en lidt død periode, men jeg er sikker på
at begge grupper lige så stille blusser op igen. Det skulle undre mig,
hvis det ikke sker.

P.S. Hvis man ser godt efter, så er der altså mange grupper der har
haft det samme problem længe. Det er nok almindelig "vinter-syge".

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:23

Tove Krieger, skrev:

> Jeg synes da ellers, at jeg efter bedste evne har forsøgt at "pippe"
> lidt med. Har været syg i 5 uger, og har derfor ikke været så meget på
> dupperne.

Du er en af de trofaste Tove

> Tråden om "racen" synes jeg da var ganske godt besøgt, selvom du ikke
> syntes at man skulle snakke så meget om boxere ( herlige hunde).

Jeg var måske for hurtig der, men tråden blev bare for hurtigt OT
efter min mening, derfor prøvede jeg at få den tilbage på sporet.
Da der ikke var intersee for det holdt jeg da pænt min kæft og lod
Boxerfanatikerne pladrer i fred og ro

> [...]
> endda meget relevant emne for dem der sætter deres hunds/hundes
> sikkerhed højt, det er jo lige så vigtigt som at spænde sine børn

Har heller ikke kriticeret emnet, jeg har bare ikke så meget
at komme med i den forbindelse da jeg kun har bil på "lånt tid"
og ikke har gjort mere ud af det end at sætte et hundegitter op.

> Det der med 3. eller 8. plads på frostbyte kan da være uendeligt
> ligegyldigt, når bare der bliver diskuteret hyggeligt som vi plejer.

Det giver da netop en indikator af at trafikken og dermed hyggesnakken
er på kraftig tilbagegang, det er ikke for at vinde en konkurence.

> [...]
> sender billeder. Det er *så* dejligt at kunne glæde sig med andre, men
> som sagt tidligere er det svært at gøre alle tilpas.

I behøver heller ikke gører alle tilpas, i skal bare gører mig tilpas

> P.S. Hvis man ser godt efter, så er der altså mange grupper der har
> haft det samme problem længe. Det er nok almindelig "vinter-syge".

Hmm, kommer en del i bilgrupppen pt, den er ikke ligefrem vinterdød.

/Jens

Fra : lh

Dato : 07-03-07 07:05

> [...]
> er på kraftig tilbagegang, det er ikke for at vinde en konkurence.

> I behøver heller ikke gører alle tilpas, i skal bare gører mig tilpas

Undskyld ja, det er lige præcis det du vil have, det skal være som DU vil og
sådan!!!

lh

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 08:22

lh, skrev:

> Undskyld ja, det er lige præcis det du vil have, det skal være som DU
> vil og sådan!!!

To ting der kan irrerterer mig på usent, er folk der ikke har humor,
og folk der ikke gider klippe i deres indlæg.
Du klarede lige begge dele.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-03-07 22:39

> [...]
>
> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Jeg har læst indlæggene i denne tråd, men vælger lige at svare her på det
første.

Om gruppen går død?
Det tror jeg ikke, men den er ihvertfald blevet meget anderledes. Og
selvfølgelig er den det, da dem, som skrev allermest før stort set holder
sig væk nu. Der er til gengæld en del, jeg ikke har set før herinde, der har
skrevet - og så bliver det jo selvfølgelig noget andet, det er klart.

Jeg kunne have lov at håbe, at de gamle ville komme lidt mere på banen i
stedet for at trække sig fuldstændigt. Det ser lidt fornærmet og
kompromisløst ud. Jeg synes ikke, det behøver at være sådan - jeg er stadig
helt sikker på, at der er plads til os alle.

Jeg synes det virker som om, at dem, der har følt sig truffet har boykottet
gruppen - og det har selvfølgelig konsekvenser.
Hvis den boykot stoppede, så ville tingene jo atter forandre sig...

Jeg synes, vi skulle være lidt glade

Connie.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 06-03-07 23:24

Om gruppen er død ved jeg nu ikke. Men den er da blevet seriøs. Enten kan
man lide det, eller også kan man ikke. Personligt kan jeg sagtens hygge mig
alle mulige andre steder.

Til gengæld er jeg møgtræt af, at der skal tærskes langhalm på emnet. Og jeg
er endnu mere træt af, at enkelte ser sig tvunget til at opsætte normer for
hvad der skal skrives i gruppen, med hvilken ordlyd og hvor ofte.

Og jeg mener det er tåbeligt at måle gruppens succes og trivsel på en
hitliste.

- Winnie

Fra : Xenon

Dato : 07-03-07 07:57

Hej.
Jeg har fulgt gruppen i flere år, jeg læser det der er relevant for mig
resten springer jeg over, jeg skriver kun når man rammer ting der betyder
noget for mig, så det vil sige ikke så tit.
Vi er mange forskellige typer herinde og derfor bliver trådene mange gange
noget mudrede. så springer jeg dem da bare over..
Bare lige min mening.

Claus
Der elsker brugshunde

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 08:46

Xenon, skrev:
> [...]
> mig resten springer jeg over, jeg skriver kun når man rammer ting der
> betyder noget for mig, så det vil sige ikke så tit.

Så må du jo starte nogle flere tråde selv
Du er da en af dem der skriver rigtigt godt i mine øjne.

> Vi er mange forskellige typer herinde og derfor bliver trådene mange
> gange noget mudrede. så springer jeg dem da bare over..

Hvor svært kan det værer

/Jens

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 08:40

Winnie Schildknecht, skrev:
> Om gruppen er død ved jeg nu ikke. Men den er da blevet seriøs.

Ja seriøst ½-død

> Enten
> kan man lide det, eller også kan man ikke. Personligt kan jeg sagtens
> hygge mig alle mulige andre steder.

Kan jeg såmænd også sagtens.

> Til gengæld er jeg møgtræt af, at der skal tærskes langhalm på emnet.

Hvorfor deltager du så i debatten.
Eller er det nu dig der skal bestemme hvad vi andre må skrive om.

> Og jeg er endnu mere træt af, at enkelte ser sig tvunget til at
> opsætte normer for hvad der skal skrives i gruppen, med hvilken
> ordlyd og hvor ofte.

Dobbeltmoral er jo dobbelt så godt siger man jo
Skulle du ikke for nylig belærer mig om hvordan jeg burde
skrive til Hanne, eller det har du måske glemt.

Jeg har på intet tidspunkt gjort mig til dommer over hvad der må skrives,
det virkede bare tåbeligt med 3 enslydene indlæg lige i rap.
Det var da også kun Connies tråd der kom til at kører bare nogenlunde.

> Og jeg mener det er tåbeligt at måle gruppens succes og trivsel på en
> hitliste.

Det gør jeg heller ikke, læs dog hvad jeg skrev.
Men forudsætningen for at en gruppe fungerer er altså at der
er trafik, så jeg har løbende chekket op med det siden "krigen"
omkring juletid. Og vi rasler rask væk ned i trafik dag for dag.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-03-07 20:12

"pwh" skrev

> Hvorfor deltager du så i debatten.

Åh undskyld, det bryder du dig måske ikke om?

> Eller er det nu dig der skal bestemme hvad vi andre må skrive om.

Næ nej. Den opgave overlader jeg trygt til dig!

> Dobbeltmoral er jo dobbelt så godt siger man jo

Ja, det gør man jo!

> Skulle du ikke for nylig belærer mig om hvordan jeg burde
> skrive til Hanne, eller det har du måske glemt.

Uha, så du bærer altså alligevel nag. Det var lige godt pokkers - der må jeg
da have ramt dig.

> Jeg har på intet tidspunkt gjort mig til dommer over hvad der må skrives,
> det virkede bare tåbeligt med 3 enslydene indlæg lige i rap.

Dommer...

> Det gør jeg heller ikke, læs dog hvad jeg skrev.

Tak. Læser og forstår helt fint.

> Men forudsætningen for at en gruppe fungerer er altså at der
> er trafik, så jeg har løbende chekket op med det siden "krigen"
> omkring juletid. Og vi rasler rask væk ned i trafik dag for dag.

Og du mener stadig, at du ikke måler succesen efter hvordan listen ser ud!?
Der er da helt rigtigt færre indlæg end der har været. Til gengæld er de
mere saglige og informative end de nogensinde har været, og det lader til at
have lokket andre ud af busken, hvilket er helt fint med mig.

Men jeg er da imponeret over hvor meget du går op i gruppens aktivitet, selv
om jeg ikke helt forstår hvorfor.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 21:01

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Åh undskyld, det bryder du dig måske ikke om?

Du skal såmænd værer mere end velkommen,
ellers havde jeg vel ikke svaret dig, men ignoreret dig i stedet for.

> Næ nej. Den opgave overlader jeg trygt til dig!

Den gang pladder må du gerne uddybe og underbygge bedre,
ellers kan det kun opfattes som endnu et personangreb fra din side.

> Uha, så du bærer altså alligevel nag. Det var lige godt pokkers - der
> må jeg da have ramt dig.

*LOL*
Ramt mig, dream on Winnie, det er kun Usenet
Men vendekåber giver jeg ikke meget for,
kald du det bare at bærer nag hvis du vil.

> Dommer...

???????

> Tak. Læser og forstår helt fint.

Tvivler efterhånden.

> [...]
> gengæld er de mere saglige og informative end de nogensinde har
> været, og det lader til at have lokket andre ud af busken, hvilket er

Det er så dit indtryk at gruppen er mere seriøs, jeg har et andet.

> Men jeg er da imponeret over hvor meget du går op i gruppens
> aktivitet, selv om jeg ikke helt forstår hvorfor.

Der skal åbenbart ikke meget til at imponener dig.
Forstår du ikke mine bevæggrunde endnu,
så bliver du sikkert ikke klogere af at jeg for 500 gang
forklarer dem, det er nok viljen til at forstå det kniber med.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-03-07 21:19

"pwh skrev

> Du skal såmænd værer mere end velkommen,
> ellers havde jeg vel ikke svaret dig, men ignoreret dig i stedet for.

Det kunne jeg nu også have levet med.

> Den gang pladder må du gerne uddybe og underbygge bedre,
> ellers kan det kun opfattes som endnu et personangreb fra din side.

Orker egentlig ikke...

> *LOL*
> Ramt mig, dream on Winnie, det er kun Usenet
> Men vendekåber giver jeg ikke meget for,
> kald du det bare at bærer nag hvis du vil.

Takker!

> [...]
> så bliver du sikkert ikke klogere af at jeg for 500 gang
> forklarer dem, det er nok viljen til at forstå det kniber med.

Og så påstår man, at overdrivelse fremmer forståelsen...

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 22:11

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh skrev

> Det kunne jeg nu også have levet med.

Så lad dog værer med at svare på mine indlæg hvis du ikke
ønsker en debat med mig, ved du egenligt hvad du selv vil.
Når du ligefrem gang på gang opsøger tråde jeg har startet
må jeg vel have en formodning om at du gerne vil debaterer med mig.

> Orker egentlig ikke...

Jeg retter det lige til, "evner egentlig ikke..."

> Og så påstår man, at overdrivelse fremmer forståelsen...

Det kan værer du er undtagelsen der bekræfter reglen.

Sådan oplever jeg det da også med mine hunde (on topic igen)
Angel fatter tingene lynhurtigt, Tyson er noget mere tung i det
og skal have forklaret det mange gange før han fatter pointen.
Fordelen ved Tyson er så at når den først sidder der kan intet
aflærer det igen, Angel lider lidt mere af selektiv hukommelse

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-03-07 22:25

> [...]
> Når du ligefrem gang på gang opsøger tråde jeg har startet
> må jeg vel have en formodning om at du gerne vil debaterer med mig.

Gang på gang? Og nej Jens - jeg opsøger ikke ligefrem dine tråde - syntes
endnu en gang, du er paranoid.
Som du selv skriver, det er kun usenet, så tag det roligt. At jeg har været
uenig med dig et par gange, betyder ikke at jeg forfølger dig.
Faktisk er det en forsvindende lille %-del af dine indlæg jeg forholder mig
til. Det kunne da være du skulle lave en lille statistik over det også...

> Jeg retter det lige til, "evner egentlig ikke..."

Fint nok...

> Det kan værer du er undtagelsen der bekræfter reglen.

Ja, når du ligefrem har forklaret det hele 500 gange, skulle man tro det var
soleklart...

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 22:58

> Gang på gang? Og nej Jens - jeg opsøger ikke ligefrem dine tråde -
> syntes endnu en gang, du er paranoid.

Du har mange besynderlige meninger om mig du ikke kan underbygge,
fakta er da at du i de sidste 2 tråde jeg har startet har valgt at deltage.
Det ville jeg ikke selv gører hvis den person stod mig imod.

> Som du selv skriver, det er kun usenet, så tag det roligt. At jeg har
> været uenig med dig et par gange, betyder ikke at jeg forfølger dig.

Har aldrig påstået at du forfølger mig, det er en lettere omskrivning af
hvad jeg har udtrykt.
Men noget kunne da tyde på at jeg "trigger" et eller andet i dig
lige for tiden, men for at bruge din egen vending, dit problem og ikke mit.

> Faktisk er det en forsvindende lille %-del af dine indlæg jeg
> forholder mig til. Det kunne da være du skulle lave en lille
> statistik over det også...

Også, hvad har jeg ellers lavet statestik over.
http://news.frostbyte.dk/ har jeg intet med at gører, jeg linker bare.

> Ja, når du ligefrem har forklaret det hele 500 gange, skulle man tro
> det var soleklart...

Det ville de fleste nok mene,
men viljen til at forstå skal jo også værer til stede.
Hvis du ikke forstod den med de 500 gange, så betød det bare mange gange,
ikke at jeg lige precis mente 500 gange, forstod du så det.

/Jens (som snart keder sig over at småskændes med Winnie)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-03-07 23:11

"pwh" skrev

> [...]
> ikke at jeg lige precis mente 500 gange, forstod du så det.
>
> /Jens (som snart keder sig over at småskændes med Winnie)

Og alligevel gør du det gang på gang... Eller nå ja, 2 gange! Jeg må da
trigge noget hos dig for tiden!?

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 07:37

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Og alligevel gør du det gang på gang... Eller nå ja, 2 gange!

Jeg er jo et høflig menneske der svare folk der henvender sig til mig.
Men at du gider blive ved med at diskutere med mig fatter jeg ikke,
du klarer dig utroligt dårlig hver gang, men du er måske masochist.

> Jeg må
> da trigge noget hos dig for tiden!?

Det gør du helt sikkert, men læg lige mærke til hvem der
langer ud efter hvem til at starte med hver gang.
Jeg har vel lov til at forsvarer mig mod dine verbale angreb.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-03-07 08:36

"pwh" skrev

> Jeg er jo et høflig menneske der svare folk der henvender sig til mig.

Egentlig henvendte jeg mig heller ikke direkte til dig... Men ja, jeg har da
tilladt mig, at give mit besyv med i et par af de tråde du har startet.

> Men at du gider blive ved med at diskutere med mig fatter jeg ikke,
> du klarer dig utroligt dårlig hver gang, men du er måske masochist.

Det kan være vi begge er det så? For jeg er nu langt fra imponeret over din
diskusionsstil...

> Det gør du helt sikkert, men læg lige mærke til hvem der
> langer ud efter hvem til at starte med hver gang.
> Jeg har vel lov til at forsvarer mig mod dine verbale angreb.

Jeg hverken langer ud, eller angriber - det er helt din egen fortolkning
Jens. Jeg er sådan set bare uenig med dig.

Men siden vi begge to åbenbart keder os, så stopper vi den da bare her. Der
skal nok opstå andre diskusionsmuligheder en anden god gang

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 09:15

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Egentlig henvendte jeg mig heller ikke direkte til dig... Men ja, jeg
> har da tilladt mig, at give mit besyv med i et par af de tråde du har
> startet.

I denne tråd følte jeg helt sikkert at du sigtede bla. på mig,
derfor havde jeg vel lov til at svarer.
Var det ikke mig du tænkte på da du skrev dit første indlæg
kunne du bare have oplyst mig om det.

> Det kan være vi begge er det så? For jeg er nu langt fra imponeret
> over din diskusionsstil...

Den er også berygtet
Ikke engang min nye chef tør diskuterer med mig mere,
det kan måske trøste dig at jeg er blevet blidere med årene

> Jeg hverken langer ud, eller angriber - det er helt din egen
> fortolkning Jens. Jeg er sådan set bare uenig med dig.

Du er uenig, og skal så også lige komme med et par stikpiller.
Det er dine surheder der trigger mig, ikke det at du er uenig.

> Men siden vi begge to åbenbart keder os, så stopper vi den da bare
> her. Der skal nok opstå andre diskusionsmuligheder en anden god gang

Sikkert, men jeg ville da sætte pris på at det blev på et venligere
plan fra os begge i fremtiden, det er trods alt det rareste

/Jens (som fornemmer en opblødning fra Winnie's side heldigvis)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 08-03-07 00:12

> /Jens (som snart keder sig over at småskændes med Winnie)

Så hold dog op, i ter jer som børn, meget små børn. Jeres opførsel motiverer
ikke nogen til at deltage i gruppen, og slet ikke i jeres latterlige
diskussioner.
Har i ikke en fundats at holde jer til, så gruppen kan komme på "sporet",
jeg har ikke læst fundatsen endnu, men jeg forestiller mig at emnet
omhandler HUNDE og ikke andet.
For meget off-topic snak og personfnidder kan fordre en klage til udbyderen
med efterfølgende lukning af forbindelsen.

Bare lige for at i tænker jer om en ekstra gang!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 07:48

Leif Langgaard, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Så hold dog op,

Engang imellem skal luften åbenbart lige renses på Usenet mellem folk,
du skal se, Winnie og jeg bliver nok gode venner igen snart.

> For meget off-topic snak og personfnidder kan fordre en klage til
> udbyderen med efterfølgende lukning af forbindelsen.

*LOL*
Held og lykke med det.
Tele2 er min udbyder hvis det hjælper dig
*LOL*

> Bare lige for at i tænker jer om en ekstra gang!

Det ødelagde fuldstændigt dit indlæg at du kommer med trusler,
jeg synes du skal gører forsøget og få min forbindelse lukket

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-03-07 08:38

"pwh" skrev

> [...]
>
> *LOL*
> Held og lykke med det.
> Tele2 er min udbyder hvis det hjælper dig

Cybercity her...

- Winnie, der syntes det er sjovt der er kommet endnu et opsætsigt barn i
klassen. Velkommen til Leif

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 09:19

Winnie Schildknecht, skrev:
> "pwh" skrev

> Cybercity her...
>
> - Winnie, der syntes det er sjovt der er kommet endnu et opsætsigt
> barn i klassen. Velkommen til Leif

Mja, det er nok bare ikke lige måden at lægge ud på som spritny i gruppen.
Så jeg vil lige værer lidt forbeholden med at komme med en velkomst,
bryder mig ikke om at blive truet, det generer åbenbart ikke dig Winnie

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-03-07 10:29

On Thu, 8 Mar 2007 09:18:44 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Mja, det er nok bare ikke lige måden at lægge ud på som spritny i gruppen.
>Så jeg vil lige værer lidt forbeholden med at komme med en velkomst,
>bryder mig ikke om at blive truet, det generer åbenbart ikke dig Winnie

ihhh altså Jens! Hvor er din eventyrlyst blevet af?
Kan du slet ikke huske hvor skægt vi havde det dengang vi allesammen
skulle meldes til politiet for ... Ja jeg kan sg* ikke engang huske
for hvad. *GGG* Men underholdende var det da.

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 10:57

Leyna, skrev:

> ihhh altså Jens! Hvor er din eventyrlyst blevet af?

Jeg er nok blevet gammel og sat,
en tur på Engen er eventyr nok for mig ef terhånden

> Kan du slet ikke huske hvor skægt vi havde det dengang vi allesammen
> skulle meldes til politiet for ... Ja jeg kan sg* ikke engang huske
> for hvad. *GGG* Men underholdende var det da.

Hvis det var dengang med ham fiskeskipperen fik jeg
faktisk ond af manden, han var tydeligvis ikke rask i hovedet.
Mener bestemt ikke jeg deltog i det kor der kørte had på ham.

Synes bare det er en uheldig måde at Leif førte sig frem på,
fair nok at han skælder mig og winnie lidt ud for at småskændes
i en hundegruppe, det bør vi da ikke gører.
Men at begynde at true os er usmart, ovenikøbet når enhver
ved at det er totalt tomme trusler mht lukning af forbindelse.

Ps.
Kom til at tænke på at du skrev at Oy får specielt hvalpefoder
fra Olivers, da Angel havde hans alder fik hun bare alm Adult foder,
det ved jeg mange gør med de større racer for at de ikke skal vokse for hurtigt.
Synes også det var nemmest at de spiste det samme når jeg feks
smed tørkosten ude på græsplænen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-03-07 11:28

On Thu, 8 Mar 2007 10:57:15 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kom til at tænke på at du skrev at Oy får specielt hvalpefoder
>fra Olivers, da Angel havde hans alder fik hun bare alm Adult foder,
>det ved jeg mange gør med de større racer for at de ikke skal vokse for hurtigt.

Jeg troede netop at hvalpefoder til store racer sørgede for dette?
Men jeg tror nu osse at de får det samme næste gang jeg køber ind,
såeh...
Det er lidt nemmere at overskue, og så er der ingen der æder noget de
ikke må!

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 12:59

Leyna, skrev:

> Jeg troede netop at hvalpefoder til store racer sørgede for dette?

Der er vist godt med krudt i hvalpefoder,
men du kan jo prøve at sammenligne indholdet af feks. fedt og proteiner.

> Men jeg tror nu osse at de får det samme næste gang jeg køber ind,
> såeh...
> Det er lidt nemmere at overskue, og så er der ingen der æder noget de
> ikke må!

Også min tanke.
Angel fik Hills hvalpefoder til at starte med, det fik hun der
hvor jeg fik hende fra. Men jeg gik hurtigt over til Adult til hende.
Tyson er opvokset på noget der hed Rollos, det findes ikke mere,
og så har han prøvet Hennes + et par andre.
At det endte på Olivers var lidt tilfældigt, mener det primært var fordi
de var meget seriøse og imødekommende da jeg ringede til dem
for at spørge til fodermængde osv.
Dropper jeg barf bliver det også Oliver igen.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 08-03-07 16:39

> [...]
> de var meget seriøse og imødekommende da jeg ringede til dem
> for at spørge til fodermængde osv.
> Dropper jeg barf bliver det også Oliver igen.

Det var i de gode gamle dage, at man tidligt skulle gå på voksenfoder for at
forhindre de store hunde i at vokse for hurtigt.
Nu er hvalpefoderet tilpasset, så det er den bedste løsning for hunden i det
første leveår (afhængig af race, det er klart, nogen er udvoksede før
andre.)
Vi kommer til at fodre med Olivers Start Large Breed indtil Cassius fylder
et år. Et foder som NETOP forhindrer ham i at vokse for hurtigt.

I øvrigt - hvis der var logik i at gå over til voksenfoder for at undgå for
hurtig vækst, så ville det da kun give mening at give hvalpene det tidligt i
livet - altså i den periode, hvor de har mest fart på vækstmæssigt.

Connie

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 17:28

C.H, skrev:
> [...]
> Nu er hvalpefoderet tilpasset, så det er den bedste løsning for
> hunden i det første leveår (afhængig af race, det er klart, nogen er

Muligt du har ret, men som sagt voksede Angel op på Adult.

> Vi kommer til at fodre med Olivers Start Large Breed indtil Cassius
> fylder et år. Et foder som NETOP forhindrer ham i at vokse for
> hurtigt.

Mener at det er rimeligt nyt at de har fået et hvalpefoder til store racer,
de havde det ikke dengang Angel var "spæd", men anbefalede at man
fodrede med en større mængde Adult.
Så jeg vil med største sindsro anbefale Leyna at fodrer Oy med Adult,
han er jo heller ikke en helt lille hvalp mere.

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 08-03-07 18:02

> Mja, det er nok bare ikke lige måden at lægge ud på som spritny i gruppen.
> Så jeg vil lige værer lidt forbeholden med at komme med en velkomst,
> bryder mig ikke om at blive truet, det generer åbenbart ikke dig Winnie

Nej, ikke her på usenet - kan altså ikke rigtig tage det alvorligt. Og med
alle de tosser der færdes frit på usenet, ville det da være en præstation ud
over det vanlige, at blive smidt ud

- Winnie, der også er blevet *plonket* et par gange - det tager jeg da
heller ikke alvorligt

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 19:26

Winnie Schildknecht, skrev:

> Nej, ikke her på usenet - kan altså ikke rigtig tage det alvorligt.
> Og med alle de tosser der færdes frit på usenet, ville det da være en
> præstation ud over det vanlige, at blive smidt ud

Det kan du have ret i, udbyderne har nok mere travlt med at holde
på deres kunder end med at smide dem ud.
Hvad skulle vi dog gører hvis vi blev *plonket* af vores nuværende udbyder

> - Winnie, der også er blevet *plonket* et par gange - det tager jeg da
> heller ikke alvorligt

Jeg hygger mig vist også i et par killfiltre, det ødelægger ikke min nattesøvn

/Jens (som overvejer at skifte til fibernet, men det er ½-dyrt)

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 14:52

On Thu, 8 Mar 2007 00:12:10 +0100, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> wrote:

>For meget off-topic snak og personfnidder kan fordre en klage til udbyderen
>med efterfølgende lukning af forbindelsen.

100% teoretisk ÆvleBævle

Fra : jopa

Dato : 07-03-07 22:24

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> Ramt mig, dream on Winnie, det er kun Usenet
> Men vendekåber giver jeg ikke meget for,
> kald du det bare at bærer nag hvis du vil.

Hun var nu skæggere før i tiden når hun sniksnakkede om Berta Bims på
scoretur osv.
Sorry kunne ikke dy mig
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-03-07 22:50

"jopa" skrev
> "pwh" skrev
>
> Hun var nu skæggere før i tiden når hun sniksnakkede om Berta Bims på
> scoretur osv.
> Sorry kunne ikke dy mig

Ork, det skal du heller ikke - denne snak er alligevel formålsløs

Jeg er skam stadig skæg - men altså... Kaster jo ikke perler for svin vel

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 23:00

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hun var nu skæggere før i tiden når hun sniksnakkede om Berta Bims på
> scoretur osv.

Husker også kun Winnie som et hyggeligt menneske,
det bliver hun forhåbentligt igen

> Sorry kunne ikke dy mig

Ikke din stærkeste side

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-03-07 13:02

C.H skriblede bla:

> Jeg synes det virker som om, at dem, der har følt sig truffet har
> boykottet gruppen - og det har selvfølgelig konsekvenser.
> Hvis den boykot stoppede, så ville tingene jo atter forandre sig...

Jeg føler mig ikke truffet, men har valgt at give lidt albueplads til andre
i erkendelse af at der nok blev sniksnakket for meget, det var da det nogle
pointerede.

Følger da stadig lidt med en gang i mellem på sidelinien men har som sagt
valgt kun at kommentere hvad jeg finder interessant.
Der er så for tiden ikke så meget interessant at kommentere.
Venter stadig med spænding på indlæg fra dem der krævede mere seriøsitet.

Om gruppen er ved at uddø tror jeg ikke, men den har forandret sig lidt i en
kedeligere retning (syntes jeg) men sådan vil man jo have det og det må vi
sniksnakkere blot akceptere.

> Jeg synes, vi skulle være lidt glade
Ja da nu kommer foråret og så er der andre fornuftigere ting at tage sig til
end at sidde ved puteren.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 13:18

jopa, skrev:
> C.H skriblede bla:

> Ja da nu kommer foråret og så er der andre fornuftigere ting at tage
> sig til end at sidde ved puteren.

Det var det fornuftigste jeg længe har læst,
jeg synes allerede jeg kan fornemme foråret lidt i luften

/Jens (som savner at værer ude i sin have med vufferne)

Fra : jopa

Dato : 07-03-07 14:02

> Det var det fornuftigste jeg længe har læst,
> jeg synes allerede jeg kan fornemme foråret lidt i luften

Ja men jeg er jo fornuftig.
Har lige installeret Windows Vista og er rimeligt imponeret itv.
Sorry det var lige lidt OT
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 14:30

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Ja men jeg er jo fornuftig.

Host.

> Har lige installeret Windows Vista og er rimeligt imponeret itv.

Hvad går det ud på, hvilke fordele er der ved Vista.

> Sorry det var lige lidt OT

Lovligt i mine tråde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-03-07 14:44

pwh skriblede bla:

> Hvad går det ud på, hvilke fordele er der ved Vista.

Windows Vista er afløseren til Windows XP
Altså Windows nye styresystem.
Suverent flot grafisk brugerflade, og en ny lidt anderledes måde at arbejde
med windows på.
Skal lige lidt tilvænnelse til men har indbygget mange nye funktioner som
ikke var i tidligere windows versioner.

Den skal DU jo også på et tidspunkt have installeret da Bill Gates jo
formentlig stopper udviklingen/opdateringer med de tidligere windows
versioner.
Den kræver så noget mere Power end tidligere versioner men Ram koster jo
ikke så meget mere.

Det var din tråd så OT er tilladt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 17:14

jopa, skrev:
> [...]
> Skal lige lidt tilvænnelse til men har indbygget mange nye funktioner
> som ikke var i tidligere windows versioner.

Lyder spændende, jeg er ellers rimeligt glad for XP,
men det var man jo også for DOS i sin tid

> [...]
> versioner.
> Den kræver så noget mere Power end tidligere versioner men Ram koster

Jeg skifter sikkert ikke før næste gang jeg skfter Pc'er, jeg har de bedste
erfaringer med at skifte det hele ud på en gang, så det bliver om 1 års tid.
Pt trækker min 4600+ Dual Core fint nok, men om et år er den nok for sløv

> Det var din tråd så OT er tilladt.

Vi er ikke OT, vi holder bare tråden varm

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 09-03-07 21:54

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> versioner.
> Den kræver så noget mere Power end tidligere versioner men Ram koster jo

Kun ram eller også power? Og hvor meget af det ene h.h.v. det andet?

Jeg har nu altid holdt mig til at bevare det styresystem pc'en er født med,
så fungerer den bedst. Jeg har en gammel Thinkpad 366 MHz med Win98 og
Offfice 97. Den er fuldt så hurtig som min nuværende med XP. Jeg kan faktisk
ikke lige komme i tanke om nogen ting den ikke gør særlig godt, bortset fra
at arbejde med for grafikfiler.

Det var lige lidt mere OT, nu proppen er af......

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 10-03-07 09:50

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i meddelelsen

> Kun ram eller også power? Og hvor meget af det ene h.h.v. det andet?

1500mh og 1gb ram kan køre fint med Vista
Har så 2gb ram i min som måske er overkill, men hvad jeg betaler jo ikke for
det, heller ikke Vista der er en firmalicens
Kører med XP og Vista på samme maskine så kan man skifte alt efter behov
Forøvrigt en suveræn oplevelse itv

> Det var lige lidt mere OT, nu proppen er af......

Ja det var som sædvanlig Jens der startede

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-03-07 17:08

On Wed, 7 Mar 2007 14:01:48 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Ja men jeg er jo fornuftig.

Undskyld mig, men du har måske skiftet hyænekamelen ud?

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 17:27

Leyna, skrev:

> Undskyld mig, men du har måske skiftet hyænekamelen ud?

John har prøvet, men ingen tør overtage Milo

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-03-07 14:10

pwh wrote:

> Det var det fornuftigste jeg længe har læst,

John er da altid fornuftig

> jeg synes allerede jeg kan fornemme foråret lidt i luften

Jeg tror at din fornemmelse er helt rigtig

> /Jens (som savner at værer ude i sin have med vufferne)

Det varer såmænd ikke længe førend du igen kan sove sammen med hundene
i dit telt på græsplænen. Det må være dejligt om sommeren at sove i
det fri.

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 14:27

Tove Krieger, skrev:

> John er da altid fornuftig

Nogen ville måske stille spørgsmålstegn ved om
hans valg af hunderace er fornuftigt

> Jeg tror at din fornemmelse er helt rigtig

> Det varer såmænd ikke længe førend du igen kan sove sammen med hundene
> i dit telt på græsplænen. Det må være dejligt om sommeren at sove i
> det fri.

Det er også lige det jeg glæder mig til,
det skal nok lige værer lidt varmere om natten først

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-03-07 14:02

jopa wrote:
> C.H skriblede bla:

> Om gruppen er ved at uddø tror jeg ikke, men den har forandret sig
> lidt i en kedeligere retning (syntes jeg) men sådan vil man jo have
> det og det må vi sniksnakkere blot akceptere.

Det har du helt ret i

> Ja da nu kommer foråret og så er der andre fornuftigere ting at
> tage sig til end at sidde ved puteren.

Det bliver dejligt Vi har dog stadig et par tons sne i haven,
det går min mand og hakker lidt i så det smelter hurtigere. Foråret er
efter min mening den dejligste af årstiderne

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 14:32

Tove Krieger, skrev:
> Foråret er
> efter min mening den dejligste af årstiderne

Enig

/Jens (hvis hunde nu godt kan lide vinter med godt med sne)

Fra : Hm

Dato : 07-03-07 19:18

> [...]
> en
> kedeligere retning (syntes jeg) men sådan vil man jo have det og det må vi

Hej John
nu har jeg nu aldrig opfattet dig som sniksnakker. -:)
Jeg syntes da der skal være plads til forskellige ting, syntes også det var
fint at høre lidt om boxere, jeg fik ting at vide, som gjorde at jeg stadig
er sikker på at en boxer ikke er noget for mig.
Der er vist heller ingen der vil brokke sig over at du lige fortæller at du
har install. Vistra, og Jens´s svar på dette, for det blev skrevet på en
naturlig måde, det er først når det ender i det rene "pladder" at jeg står
af, men det er jo op til mig.

Hanne/ som "heller" ikke fik gået tur med hunden i dag

Fra : Jesper Lützen

Dato : 07-03-07 09:36

Jeg er også en af de, der har fulgt gruppen gennem længere tid på
sidelinien, og en af de ting, der i høj grad holdt mig helt fra at
skrive herinde var, at der dels var uendeligt meget indspist pladder,
og dels at kommentarerne fra bruger til bruger meget hurtigt kom til
at lyde som personangreb - og sådan synes jeg også denne tråd har
udviklet sig.

Det er egentlig ærgerligt, for det ER jo netop et spørgsmål om smag og
behag, men der hører jeg så til i den ende, hvor jeg foretrækker
tråde, der er relevante og seriøse indenfor gruppens emne. Vil jeg
snik-snakke, så findes der et hav af andre steder, der er mere
velegnede end usenet.

Venlig hilsen

Jesper Lützen

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 11:31

Jesper Lützen, skrev:
> [...]
> og dels at kommentarerne fra bruger til bruger meget hurtigt kom til
> at lyde som personangreb - og sådan synes jeg også denne tråd har

Så er det da ud over min fatteevne at du har gidet at følge gruppen
i længere tid hvis du ikke bryder dig om den.
Alternativt kunne du jo prøve at præge den i en retning du synes
den bør have.

> [...]
> tråde, der er relevante og seriøse indenfor gruppens emne. Vil jeg
> snik-snakke, så findes der et hav af andre steder, der er mere

Mener der skal værer plads til begge dele, for megen snik snak
gider jeg heller ikke selv, det skal overvejende værer hunderelevant
før jeg gider at deltage, men ikke nødvendigvis dybt seriøst.

/Jens

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-03-07 11:12

> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Hej Jens.

Ikke for at skuffe dig, men dette er en newsgruppe, her er alle velkomne,
uanset om der startes nye tråde eller ikke. Ikke alle har styr på "reglerne"
og laver måske noget, måske uhensigtsmæssigt, men lev med det, eller lad
være med at abonnere på gruppen. Man kan præge en gruppe, men ikke styre
den!

Nogle kommer nogle går, men der er nok altid hjælp at hente i gruppen
alligevel!

Fortsat god dag til alle!

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 11:34

Leif Langgaard, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens.
>
> Ikke for at skuffe dig, men dette er en newsgruppe, her er alle
> velkomne,

Også i mine øjne.

> [...]
> styr på "reglerne" og laver måske noget, måske uhensigtsmæssigt, men
> lev med det, eller lad være med at abonnere på gruppen. Man kan præge

Jeg prøver jo netop på at præge, har intet ønske om at styre noget som helst.

> Nogle kommer nogle går, men der er nok altid hjælp at hente i gruppen
> alligevel!

Jamen så må vi da håbe der kommer frisk blod til snart

/Jens

Fra : lh

Dato : 07-03-07 11:46

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Leif Langgaard
> "Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo

Enig!

lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-03-07 17:34

On 7 Mar., 14:01, "jopa" <a...@jp-web.invalid> wrote:

> Har lige installeret Windows Vista og er rimeligt imponeret itv.

<sniksnak>Nå, det er derfor vi ikke har hørt fra dig i længere tid!</
sniksnak>

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 07-03-07 18:17

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Har lige installeret Windows Vista og er rimeligt imponeret itv.

<sniksnak>Nå, det er derfor vi ikke har hørt fra dig i længere tid!</

Nææ er bare høflig, og forstår et hint

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-07 11:21

> [...]
>
> Er det stilen i fremtinden her i gruppen takker jeg også pænt af,
> som mange af de "gamle" skribenter åbenbart har valgt at gører.

Ikke for at være nysgerrig, men kan det undre dig ????.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 13:00

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for at være nysgerrig, men kan det undre dig ????.
>
> M.V.H....Benny..

Hvad kan undrer mig Benny, jeg skrev jo en del forskelligt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-07 13:09

> Hvad kan undrer mig Benny, jeg skrev jo en del forskelligt
>
> /Jens

Nej... Du skriver meget, men det ene, adskiller sig ikke, ret meget fra det
andet ..

Men det var jo ikke SUBJ...

Tja, man kunne jo gå tilbage og læse Hof-Joy tråden... Så tror jeg du finder
svaret...

Jeg tror også ( Uden at have set Connie's indlæg ) at læser du dem igennem,
vil du også finde svaret på, hvorfor Connie startede en ny tråd, fremfor at
følge den gamle.

Ja faktisk vil jeg sige... Bare opdagelsen af Frostbyte, satte sit enorme
spor på gruppen.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 09-03-07 14:14

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> fra det andet ..
>
> Men det var jo ikke SUBJ...
>
> Tja, man kunne jo gå tilbage og læse Hof-Joy tråden... Så tror jeg du

Jeg gider ikke sidde og gætte, kan du ikke precicerer det,
er det åbenbart ligegyldt for dig med et svar.

> Jeg tror også ( Uden at have set Connie's indlæg ) at læser du dem
> igennem, vil du også finde svaret på, hvorfor Connie startede en ny
> tråd, fremfor at følge den gamle.

Hvis du vil deltage i debatten forudsætter det at du følger bedre med,
Connie startede debatten omkring bur/fastspændelse i bil.
Det var de næste to der startede samme topic i nye tråde.

> Ja faktisk vil jeg sige... Bare opdagelsen af Frostbyte, satte sit
> enorme spor på gruppen.

Tror ikke det er blevet taget for meget andet end sjov.
Der er da ingen i denne gruppe der i ramme alvor begynder
at poste mere for at få en høj placering, hvad skulle den dog bruges til.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-07 15:39

> Jeg gider ikke sidde og gætte, kan du ikke precicerer det,
> er det åbenbart ligegyldt for dig med et svar.

Jo det kunne jeg godt... Men kan du ikke se det, tror jeg heller ikke.... At
jeg kunne forklare dig det, og så er der ingen grund til at prøve.... Så
ender vi bare i en ny Hof-Joy tråd.... Hvilket så absolut, vil være spild af
tid.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 11-03-07 18:49

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
> ikke.... At jeg kunne forklare dig det, og så er der ingen grund til
> at prøve.... Så ender vi bare i en ny Hof-Joy tråd.... Hvilket så

Til tider er det svært og få hoved eller hale på hvad du skriver Benny,
men bare du selv ved hvad du mener, så er alt sikker godt

/Jens