Vaccinationer
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 08:47

Hej Gruppe

Jeg har været i kontakt med en opdrætter i forbindelse med ny hvalp i huset.
Hvalpen rundede de 18 uger i søndags, og det er jeg ikke så nervøs for.
Snakkede med opdrætteren, der fortalte at de da sørme ikke var vaccineret
eller chippet, da den nye ejer måtte stå for dette - til min store
forundring når de altså er 18 uger nu (?)

Mit spørgsmål går så på:
Er det lovpligtigt at hunden skal vaccineret ved 12+16 uger?
Eller er det bare en generel "rettesnor", uskreven regel?

Hilsen Camilla
-som sagde nej tak til en useriøs opdrætter

Fra : jytte

Dato : 28-02-07 09:16

On 28 Feb., 08:46, "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote:
> Mit spørgsmål går så på:
> Er det lovpligtigt at hunden skal vaccineret ved 12+16 uger?

Det er slet ikke lovpligtigt at du vaccinerer din hund, blot
ufatteligt dumt ikke at gøre det...

> Eller er det bare en generel "rettesnor", uskreven regel?

Ja

> Hilsen Camilla
> -som sagde nej tak til en useriøs opdrætter

Det kan jeg godt forstå, det havde jeg også gjort

Jytte M

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 09:26

KLIP

Tak for svaret Jytte.
Personligt har jeg haft to hvalpe til de var henholdsvis 16 og 18 uger. Dem
vaccinerede jeg da, for det synes jeg var almindelig kutyme!

Hun virkede i det hele taget useriøs med andre ting også, og havde skrevet
de var med stamtavle, så da jeg ringede og hørte var de ikke registreret
nogen steder og det var "kun" fordi hun vidste hvem selvfølgelig mor, men
også far var.

Hilsen Camilla
-som er åben overfor nogle der kender en GD der er klar til at flytte ind
her hos dræbertæven

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 28-02-07 11:33

Vi har hvalpe, og de er både chippet, og vacineret, sundhedsbog, og
stamtavle, medfølger naturligvis.
Så er det naturligvis 100% stueopdræt
www.torsted-hundepension.dk

Mvh
Kennel Great Dane
Anita & Søren Andersen.
Tlf. 97333861

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 11:56

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:45e55a63$0$52198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vi har hvalpe, og de er både chippet, og vacineret, sundhedsbog, og
> [...]

Hej Anita og Søren

Se det var bedre, tak for jeres besyr - i bliver kontaktet

Hilsen Camilla

Fra : jopa

Dato : 28-02-07 12:02

Søren & Anita Andersen skriblede bla:
> Vi har hvalpe, og de er både chippet, og vacineret, sundhedsbog, og
> stamtavle, medfølger naturligvis.
> Så er det naturligvis 100% stueopdræt
> www.torsted-hundepension.dk

Er de registreret i Dansk Kennelklub ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 12:10

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål går så på:
> Er det lovpligtigt at hunden skal vaccineret ved 12+16 uger?
> Eller er det bare en generel "rettesnor", uskreven regel?

Vaccinen er ikke lovpligtig, men det er chippen fra 16 senest uger svjh..

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : makkerlone

Dato : 28-02-07 12:22

Som opdrætter (DKK) vælger jeg at vaccinere hvalpene, når de er 7 uger
gamle. Stort set alle mine hvalpekøbere går til hvalpemotivation med
deres nye hvalp, og alle hundeklubber kræver en vaccinationsattest
inden opstart. Og når jeg som opdrætter har sørget for at få hvalpen
vaccineret, kan hvalpekøberne starte til hvalpemotivation med det
samme (hvilket er en fordel!!!).

K.h. Lone Sommer
Asasara Border Collies

Fra : C.H

Dato : 28-02-07 14:31

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du skriver, at alle hundeklubber kræver vaccinationsattest inden
træningstart.
Det er ikke korrekt.

Vi startede til træning da vores hvalp var 8 uger og han blev vaccineret
første gang da han var 12 uger. Herefter krævedes der vaccinationsattest i
klubben.

Connie

Fra : makkerlone

Dato : 28-02-07 14:38

> [...]
> første gang da han var 12 uger. Herefter krævedes der vaccinationsattest i

Hvilken klub er det?

Lone Sommer

Fra : C.H

Dato : 28-02-07 15:31

> [...]
> første gang da han var 12 uger. Herefter krævedes der vaccinationsattest i

Hvilken klub er det?

___________________________________

Hvorfor?

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 18:26

C.H, skrev:
> "makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvilken klub er det?
>
> ___________________________________
>
> Hvorfor?

Hvorfor er det en hemelighed ???

/Jens (som er pis-nysgerrig)

Fra : C.H

Dato : 01-03-07 22:39

> Hvorfor er det en hemelighed ???
>
> /Jens (som er pis-nysgerrig)

hahaha!!!

Det er da ikke en hemmelighed
Jeg var bare nysgerrig efter motivationen for at få klubben penslet ud. Jeg
fornemmede en hvis skepsis om det mon kunne være en ordentlig klub, der
havde den slags uansvarlige regler. (Og det var så ironisk ment )

Det er såmænd bare schæferhundeklubben....

Connie... Der beklager, at der er gået lidt tid inden jeg svarede

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 07:54

C.H, skrev:
> [...]
> ment )
> Det er såmænd bare schæferhundeklubben....

Nå der er forklaringen på at han er blevet racist

/Jens

Fra : C.H

Dato : 02-03-07 14:28

> Nå der er forklaringen på at han er blevet racist
>
> /Jens

Det kan jeg ikke forestille mig, for de leger slet ikke med hinanden, når de
er til træning.... så han har ikke leget med flere schæferhunde end andre
racer... - når man lige ser bort fra hans kuldsøskende inden han kom
hjemmefra selvfølgelig....

Så deeeeet

Connie

Fra : Christina & Ivan

Dato : 03-03-07 10:54

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:es7h52> Det er såmænd
bare schæferhundeklubben....

> Connie... Der beklager, at der er gået lidt tid inden jeg svarede

Hej,
ikke for at blande mig, og så måske lidt alligevel.
Der må være forskellige regler i de forskellige kredse.
Jeg træner også med min nye hvalp i schæferhundeklubben, og
jeg skulle have attest med på, at min hvalp var vaccineret 1. gang.

Det var bare det jeg ville sige..hej

Christina

Fra : C.H

Dato : 03-03-07 13:05

"Christina & Ivan" <thamissletdette@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg træner også med min nye hvalp i schæferhundeklubben, og
> jeg skulle have attest med på, at min hvalp var vaccineret 1. gang.

Jeg er også ganske sikker på, at det er retningslinjer de forskellige kredse
sætter op hver især. Jeg kan ikke finde noget generelt regelsæt hos
schæferhundeklubben ihvertfald.
Startede du træning da din hund var otte uger?

Connie

Fra : makkerlone

Dato : 28-02-07 15:39

> Hvorfor?

Fordi jeg er nysgerrig efter at vide, hvilken klub det er, jeg aldrig
har hørt om.

Lone