Giv racen skylden.
Fra : pwh

Dato : 28-02-07 01:14

Fulgtes med en Boxerhan på ca 2 år idag.
Til at starte med ville den meget gerne hoppe op af mig og hilse på,
mig generer det ikke, men ejerinden begyndte med at det måtte den ikke.

Ok, jeg sagde så til hende at 1) det generede mig ikke,
2) jeg opdragede ikke på andres hunde, det måtte hun gører selv.
Hun gloede åndsvagt på mig, jeg prøvede så yderlige at forklarer hende
at jeg ikke fandt mig i at andre opdragede på mine, og jeg derfor heller
ikke gjorde det på andres når de ikke var til gene for mig.

Der stod hun vist helt af.
Men finder/forventer i andre jer i at fremmede mennesker opdrager
på jeres hunde, det gør jeg da ikke, man må tage ansvar for sine egne,
ikke for andres hvor ejeren er i sigte.

Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-02-07 01:48

On Wed, 28 Feb 2007 01:14:09 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hun gloede åndsvagt på mig, jeg prøvede så yderlige at forklarer hende
>at jeg ikke fandt mig i at andre opdragede på mine, og jeg derfor heller
>ikke gjorde det på andres når de ikke var til gene for mig.

Mine hopper osse op ad folk, og hvis Hans kan komme til det forsøger
han at klatre op på skødet af gæster. Jeg siger at han forstår et NEJ,
eller NED, men det skal komme fra den han forsøger at klatre op til.
Kommer det fra mig, så er han totalt døv... lige i den situation.

>Der stod hun vist helt af.
>Men finder/forventer i andre jer i at fremmede mennesker opdrager
>på jeres hunde, det gør jeg da ikke, man må tage ansvar for sine egne,
>ikke for andres hvor ejeren er i sigte.

Nej, jeg forventer det ikke, og vil da heller ikke ha' at andre skal
opdrage på mine hunde, men de skal sige fra, hvis det bliver for
meget. Jeg har ikke noget imod at have Hans hængende, og det har de
fleste af vores gæster så heller ikke, men kommer der nogen der har
noget imod det, og ikke selv kan sige fra, så træder jeg selvfølgelig
til.

Havde engang besøg af en dame der jagtede en af mine katte ned fra et
bord. Jeg blev skidesur, for katten havde sin hyggekrog oppe på det
bord, og der er ingen andre end mig der skal bestemme hvor mine dyr må
være i mit eget hjem! He! Hun blev noget flov.

>Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
>en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

Naturligvis. Bare spørg Marie!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 28-02-07 09:56

Leyna, skrev:

> [...]
> bord, og der er ingen andre end mig der skal bestemme hvor mine dyr må
> være i mit eget hjem! He! Hun blev noget flov.

Sådan her jeg det også, ingen skal kommanderer rundt
med hverken mig selv eller mine dyr

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-02-07 06:44

> Fulgtes med en Boxerhan på ca 2 år idag.

damens forklarig på at hun havde
> en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

næ, ulydige er de vel ikke, men så kloge at de prioriterer hvad der er
vigtigst for dem i det aktuelle øjeblik..*GGGGG*.
de kan være så smaskuartige at man er ved at eksplodere af raseri..
og så artige og lydige at man tror man har fået en forkert hund med hjem..
det er det der er sjovt med en boxer.. (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 28-02-07 09:54

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> og så artige og lydige at man tror man har fået en forkert hund med
> hjem.. det er det der er sjovt med en boxer.. (-;

Mener nu også at hun udtrykte det som at Boxere havde det
med at blive døve ind imellem
Den kom feks. heller ikke hver gang hun kaldte på den,
den slags ville jeg slet ikke kunne leve med.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 28-02-07 10:01

Jens skrev:
Men finder/forventer i andre jer i at fremmede mennesker opdrager
på jeres hunde, det gør jeg da ikke, man må tage ansvar for sine egne,
ikke for andres hvor ejeren er i sigte.

Andre skal bestemt ikke opdrage på min hund, men må gerne sige fra hvis den
er "for meget".

Hvis de begynder at komandere "sit" "dæk"
og lign. så kommer jeg helt i det RØDE felt.

Hanne

Fra : C.H

Dato : 28-02-07 09:58

> [...]
> Men finder/forventer i andre jer i at fremmede mennesker opdrager
> på jeres hunde, det gør jeg da ikke, man må tage ansvar for sine egne,

Jeg kunne aldrig drømme om at opdrage på andres hunde, og jeg ville blive
stik-rasende, hvis nogen gjorde det på min, når jeg stod lige ved siden af.
Hvis min hund springer op beder jeg folk om at ignorere ham fuldstændig, stå
helt stille med siden til, mens jeg får ro på hunden. Den hjælp vil jeg
rigtig gerne have, men opdrage? Nix...

Jeg kan ikke forestille mig andet end at hunden vil blive forvirret, hvis
nogen uden for flokken pludselig begynder at irettesætte den - når sådan
noget sker er den jo som regel lidt oppe at køre og derfor er sanserne lidt
mere åbne en ellers.
Nej, skidt ide...

> Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
> en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

Tihi... Jeg springer lige så let og elegant det spørgsmål over, som var
trådens emne

Connie - som i øvrigt overvejer at skifte ønskehund nr. to ud med en
boxer..... (den har altid været rotte).

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 10:40

"C.H" <> skrev i en meddelelse>

> [...]
> stå helt stille med siden til, mens jeg får ro på hunden. Den hjælp vil
> jeg rigtig gerne have, men opdrage? Nix...

Jeg har en golden, der ellevild med mennesker og gerne vil slikke på hånden
og hoppe opad hvis han får lov til det. Når vi møder folk, så siger jeg nej
til hunden og forhindrer den i at komme tæt på.
Men flere vil alligevel gerne hilse på hunden. Jeg meddeler at hunden
slikker og hopper op, men de siger at det ikke gør noget. Ok, så får den lov
til at hilse, og den bliver helt overstadig.

Selv når jeg beordrer hunden til at ligge ned og siger NEJ til den, så
kommer folk hen til den og opfordrer den til at snakke med dem. Det
medvirker at hunden vælger at lukke ørerne for mig.

Så er det at jeg bliver arrig, hvis de vil opdrage den til at lade være med
at slikke f.eks. ved at slå dens undermund op i overmunden eller nive den
hårdt i øret så den piver. De var advaret og kunne have ladet være med at
hilse på hunden hvis de ikke bryder sig om at den slikker.

Det at slikke ligger dybt i hunden. Den har altid haft et behov for at
slikke på hænder. Måske er det en retrievertendens. Men det korte af det
lange er at den kan ikke lade være med at slikken
uden et NEJ.

Et NEJ forstår den, men at andre niver den i øret kan den selvfølgelig ikke
forstå.

Hvis man ikke bryder sig om dens opførsel, så kunne man jo lade være med at
kalde på den selvom at jeg beordrer hunden til at ignorere dem.

Lisbeth

Fra : pwh

Dato : 28-02-07 10:53

Lisbeth, skrev:

> [...]
> eller nive den hårdt i øret så den piver. De var advaret og kunne
> have ladet være med at hilse på hunden hvis de ikke bryder sig om at

Jeg ville gå helt amok hvis nogen begyndte at tilføje mine hunde smerte,
jeg ville i givent tilfælde håbe at de selv fandt ud af at bide fra sig.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 12:49

"pwh" <> skrev i> Lisbeth, skrev:

> Jeg ville gå helt amok hvis nogen begyndte at tilføje mine hunde smerte,
> jeg ville i givent tilfælde håbe at de selv fandt ud af at bide fra sig.
>
> /Jens

Min hund har aldrig sagt fra, den piber kun.
Den har knurret af andre hunde - aldrig af mennesker

Lisbeth

Fra : pwh

Dato : 28-02-07 13:17

Lisbeth, skrev:

> Min hund har aldrig sagt fra, den piber kun.
> Den har knurret af andre hunde - aldrig af mennesker

Tvivler nu også på at mine hunde ville bide fra sig hvis nogen slog
eller nev dem, men jeg tvivler også på at nogen ville tage chanchen

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-02-07 11:00

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Connie - som i øvrigt overvejer at skifte ønskehund nr. to ud med en
> boxer..... (den har altid været rotte).

Nårhh..så er du da ikke helt tabt bag en vogn..*GG* (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-02-07 23:16

On 28 Feb., 01:14, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
>
> Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
> en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

Den er jo vild med dig Jens!

Jens jeg kan lige så godt sige det som det er - en Boxer er ikke til
at stole på. Og de vokser aldrig fra det! De får såkaldte
hjerneblødninger på det mest ubelejlige tidspunkter. Til den ene
lydighedsprøver kan de hente alle pokaler hjem og til den næste kan
der gå hjerneblødning i det hele. En voksen gammel Boxer kan te sig
som en hvalp. Langtidafdækning kan blive forstyrret af en flue eller
sommerfugl som Boxeren bare må kravle hen til og studere eller fjolle
rundt om

En Boxer bliver sent moden - det tager vel ca 9-10 år En Boxer
bliver aldrig voksen. Og forventer man labrador-lydighed skal man nok
købe en labrador. Men hold op en glad hun og klassens klovn - det
bliver aldrig kedeligt med en Boxer i huset. Men man skal nok være af
en speciel støbning for at have Boxer. Hund ligner ejer og ejer ligner
hund. Man kan sagtens komme langt med en Boxer, men der er altid et
vist spændingsmoment i konkurrencer - ligger man i top eller fiasko
*GG*

Uden direkte indblanding kan du støtte ejeren ved at du ignorerer
hunden når den gør noget uhensigtsmæssigt og kun give hunden
opmærksomhed når den stopper med det uhensigtsmæssige.

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 08:38

spoi@sol.dk, skrev:

> Den er jo vild med dig Jens!

Bastian er ret glad for mig, kender ham godt i forvejen
Jeg kender så bare ikke ejerinden af den ret godt da det ellers
pgr sygdom har været datteren der har luftet ham.

> En Boxer bliver sent moden - det tager vel ca 9-10 år En Boxer
> bliver aldrig voksen. Og forventer man labrador-lydighed skal man nok
> købe en labrador.

Så er det nok ikke en race jeg skal have

> [...]
> hund. Man kan sagtens komme langt med en Boxer, men der er altid et
> vist spændingsmoment i konkurrencer - ligger man i top eller fiasko

Lydighed i hverdagen vil jeg altid forvente/kræve af en hund jeg ejer,
konkurrencer er ligegyldigt for mit vedkommende.

> Uden direkte indblanding kan du støtte ejeren ved at du ignorerer
> hunden når den gør noget uhensigtsmæssigt og kun give hunden
> opmærksomhed når den stopper med det uhensigtsmæssige.

Jeg skal nok lade værer med ligefrem at opforodre den til at hoppe op af mig,
men aktivt at deltage i dens opdragelse gider jeg ikke.
Skal jeg begynde at opdrage på andres hunde ville det blive med mine metoder,
det tror jeg ikke damen ville have sat pris på, jeg er nok lidt mere
kontant end hun er, men nok også mere effektiv

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 09:17

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

*GGGGGGG* hvor er det præcist formuleret...(-;
-med mindre boxeren er syg på den ene eller den anden måde, så får man
aldrig en gammel hund , men en hvalp i voksenskind.

mvh. Marie -hvis boxere lige nu ligger og fiser den af foran brændeovnen.

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 03-03-07 00:45

> Samme år fik han fat i en sækkestol fuld af små kugler inde i
> soveværelset - sikke et syn der mødte os da vi kom hjem fra arbejde.
> Han kom os glad i møde med kugler i næsen, ørerne og øjnene. Der var
> kugler overalt i soveværelset. En Boxer bliver aldrig voksen.
>
> - Det gør en russell heller ikke og det gør bestemt ikke noget. Men når den
> er rigtig strid, kan man have den under armen. Det kan man vist ikke så nemt
> med en boxer?

he he det mener en Boxer bestemt ikke. Hvis man sidder ned er de
eminent til lige at liste op på skødet. Nu får du lige en
toilethistorie;O| Sad engang på toilettet og Gizmo fik åbnet døren og
kom ud til mig. Lagde det ene forben op på mine ben og vupti havde han
liste begge bagben op og så sad han der - og ned igen nej ikke om han
ville. Han klistrede til mig hvis jeg prøvede at skubbe ham ned -
forbenen om halsen på mig- Det må have været et komisk syn - jeg
skældte og smælte. Ned kom han men ikke uden jeg fik røde striber på
benene fra hans klør.

> [...]
> ikke stå for. Berta var blevet bedt om at holde sig væk, hvilket hun da også
> gjorde - dvs hun lå helt spændt op ved siden af mig!
> Pludselig tog fanden ved hende - eller rettere, jeg slap kontakten med hende
> et øjeblik. Hun fløj af sted, hen på gæsten, der sad i vores sofa.. Op af det
> ene ben, videre op på skulderen, rundt om nakken og ned igen - gryntende,
> med tungen ud af halsen og ørerne godt tilbage. Og væk var hun!Gæsten så
> noget forvirret ud og brillerne sad skævt - og mig? Ja, jeg kom altså til at
> grine, men undskyldte naturligvis min stride køter

Ha ha kan lige se det for mig. Hun lyder som noget at et livsstykke
Lige så snakkende og livsglad som en Boxer lyder det til Vores
Boxer havde også svært ved at få besked om ikke at gå hen til en gæst
- men han brugte kravlemetoden - og hver gang han bemærkede at vi
kiggede på ham lå han bomstille med lukkede øjne - hofnar. Han bakkede
også baglæns hen mod gæster som om det gjorde nogen forskel.

Vi har engang passet to Boxere ud over vi havde Gizmo. Min mand havde
så besluttet at de måttte sove i soveværelset i sengen - så ksulle han
nok skifte sengetøj næste dag - ja jeg gjorde lidt modstand Puha
de fyldte. På et tidspunkt blev det alligevel for meget for min mand
og han hentede en madras og lagde sig på den og vupti lå der to hunde
oven på ham - og jeg kunne fylde i sengen sammen med den ældste af
herrerne

En gang hvor han blev bidt voldsomt af en anden hund havde han fået
lampeskærm på. Den kunne han godt nok ikke lide. Gik ind i alt - Men
han fandt hurtigt ud at det var lettere at bakke rundt i huset med den
skærm. Uha ja og jeg kom til at smide en godbid på gulvet - klunk
sagde det og lampeskærmen var lige i gulvet og Gizmos snude 10 cm oven
over - det er ikke sådan med en flad snude - det havde jeg ikke lige
tænkt over

Uha har pludselig så mange dejlige minder om Gizmo.

LN

Fra : Leyna

Dato : 03-03-07 09:34

On 2 Mar 2007 15:44:30 -0800, spoi@sol.dk wrote:

> [...]
>og han hentede en madras og lagde sig på den og vupti lå der to hunde
>oven på ham - og jeg kunne fylde i sengen sammen med den ældste af

Det har jeg osse prøvet. 2 hunde fyldte hele sofaen, så man ikke kunn
få sig en lille middagslur. Jaja, så lagde man sig da bare på en
madras på gulvet, og vupti var sofaen tom og man havde 2 skrumler
moslende rudt på sig, for at få den bedste plads. *SUK*

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-02-07 23:18

On 28 Feb., 06:44, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> og så artige og lydige at man tror man har fået en forkert hund med hjem..
> det er det der er sjovt med en boxer.. (-;

Ha jeg kan se vi er helt enige. Boxeropskriften som de er når det er
en rigtig Boxer.

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 06:27

> [...]
>
> mvh. mariewww.photopassion.dk

Ha jeg kan se vi er helt enige. Boxeropskriften som de er når det er

Nemmerlig! (-;

Har i iøvrigt fået fat i noget nyt liv til huset?

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-02-07 23:23

On 28 Feb., 09:54, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> med at blive døve ind imellem
> Den kom feks. heller ikke hver gang hun kaldte på den,
> den slags ville jeg slet ikke kunne leve med.

Yep lytlapperne stoppet godt ind i øregangene
Den er jo kun 2 år

Vi har også en 2 årig Boxer på vore træningshold der stad tager hvalpe
runden ved indkald. Men hold op han er morsom - fuld af livsglæde og
gnist.
Nej man skal ikke vælge en Boxer, hvis man ønsker en toplydig hund.
Men en gang Boxer - altid Boxer. De sætter liv i kludende.

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 06:30

> [...]

Nej man skal ikke vælge en Boxer, hvis man ønsker en toplydig hund.
Men en gang Boxer - altid Boxer. De sætter liv i kludende.

for pokker da, jeg har to to-åringe i huset!, tro mig, man kan blive
VANVITTIG!.
Men også få latterkramper, for hvor er det nogle sprudlende glade og
livselskende hunde.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-02-07 23:32

> [...]
>
> Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
> en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

Nej jeg ville ikke direkte opdrage på andres hunde, men jeg ville også
sige fra ud fra mine personlige grænser hvis denne er overskredet. I
den pågældende situation ville jeg jeg ignorere hunden eller sige nej
og skubbe hunden ned - men nok ignorering. Mon ikke kun måbede fordi
du kom ind på emnet uden hun på nogen måde have givet udtryk for at du
burde sætte hendes hund på plads.?
Jeg ville da nok glo lidt hvis en fremmed begyndte at fortælle mig at
de ikke ville opdrage på min hund. Ville nok synes det var en
besynderlig kommentar fordi jeg aldrig ville acceptere det eller
forvente dette af en fremmed.

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 08:45

spoi@sol.dk, skrev:

> [...]
> og skubbe hunden ned - men nok ignorering. Mon ikke kun måbede fordi
> du kom ind på emnet uden hun på nogen måde have givet udtryk for at du

Tror jeg ikke, hvorfor skulle jeg uopforordret begynde at udbrede mig om det.
Hun sagde noget i retning af at den altså ikke måtte hoppe op af mig,
jeg bad den ikke om det, jeg hilste bare på den.
Det tolkede jeg helt klart som om at jeg skulle gører noget ved
hendes hunds adfærd, en adfærd som generede hende men ikke mig.
Ellers var det vel hunden og ikke mig der skulle have det af vide.

> [...]
> de ikke ville opdrage på min hund. Ville nok synes det var en
> besynderlig kommentar fordi jeg aldrig ville acceptere det eller

Sådan oplevede jeg ikke situationen,
men det kan hun self godt have gjort.
Synes bare et par gange at jeg har oplevet at folk ligesom
forventer at andre deltager i opdragelsen af deres hunde,
der går min grænse, for jeg vil ikke have at andre gør det med mine.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 06:52

On 1 Mar., 06:26, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:
> <s...@sol.dk> skrev i en meddelelsenews:1172701109.139767.225910@q2g2000cwa.googlegroups.com...

> Ha jeg kan se vi er helt enige. Boxeropskriften som de er når det er
> en rigtig Boxer.
>
> Nemmerlig! (-;
>
> Har i iøvrigt fået fat i noget nyt liv til huset?
>
> mvh. mariewww.photopassion.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Nej desværre. Vi synes ikke rigtigt vi har tiden og overskudet lige
nu. Vi arbejder helt vildt meget for tiden samtidig med vi jo har
vores lille datter som vi også vil bruge vores tid sammen med. Så lige
nu ville være synd for en hund.
Men jo vi savner en hund - men uha liv i huset savner vi ikke - vi har
en to årig der nærmest kravler op af væggene. Hun har så meget hun
skal nå.
Men vi er stadig hundesittere for hele vores hundeklub når behovet
opstår og min mand er træner - og der er hele familien med - så helt
Boxer-fri er vi heldigvis ikke. Hvis det stod til vores datter så fik
vi en med det samme. Hun elsker hunde.

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 07:35

> [...]

opstår og min mand er træner - og der er hele familien med - så helt
Boxer-fri er vi heldigvis ikke. Hvis det stod til vores datter så fik

He!..
Jeg husker alt for godt, da vi fik cairnterrieren Ebbe, der er en måned i
mellem ham og vores yngste søn.
Rasmus var en evigt skrigende unge, der så godt som aldrig sov, og Ebbe en
damphund der løb på vægge og lofter og var totalt uden for pædagogisk
rækkevidde..hold da op!. ufatteligt at nogen af os andre i husstanden ikke
endte på en tosseanstalt!.
Rasmus er stadig eksplosiv til tider GG.. men Ebbe er da blevet en dejlig
hund i det mindste..(-;
Jeg gruer for den dag, hvor jeg må se mig om efter en anden race end boxeren
(pga. min elendige fysik) der er ingen anden race der har samme sind, og det
er den der er så unik for boxeren, sindet og udtrykkene!. -Hvor belastende
boxeren så end kan være til tider, så er der noget om snakken, en gang
boxer, altid boxer!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 08:28

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Hvor belastende boxeren så end kan være til tider, så
> er der noget om snakken, en gang boxer, altid boxer!.

Tror du ikke at det udsagn bliver brugt om alle racer,
af dem der har racehunde.
Det er da mit indtryk at folk generelt er ret trofaste
overfor den race som de nu engang har fundet behag i,
synes da ikke der her i gruppen er den helt store interesse
for at eksperimenterer når der skal købes ny hund

/Jens (som ikke selv er racefanatiker)

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 17:32

On 1 Mar., 08:28, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> synes da ikke der her i gruppen er den helt store interesse
> for at eksperimenterer når der skal købes ny hund

Ja både og. Tror mere på at når man finder den race man bare passer så
godt sammen med så skifter man ikke sådan lige.

Vi har haft forskellige hunde op gennem barndommen, voksenliv - hver
for sig og sammen. Bla puddel, schæfer, gravhund, cocker, Jeg var
fatisk meget glad for gravhunden - stor hund i en lille krop og en
dejlig selvstændighed.. Men efter vi har haft boxer kunne jeg ikke
finde på at gå tilbage til en gravhund.

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 17:59

spoi@sol.dk, skrev:

> Ja både og. Tror mere på at når man finder den race man bare passer så
> godt sammen med så skifter man ikke sådan lige.

Precis det jeg mener.

/Jens (som ikke har fundet racen endnu)

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 17:36

On 1 Mar., 09:17, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
> aldrig en gammel hund , men en hvalp i voksenskind.
>
> mvh. Marie -hvis boxere lige nu ligger og fiser den af foran brændeovnen.

apropi fise - pha Gizmos prutter savner jeg ikke!!! Jeg tror du ved
hvad jeg mener

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 19:31

i voksenskind.

> mvh. Marie -hvis boxere lige nu ligger og fiser den af foran brændeovnen.

apropi fise - pha Gizmos prutter savner jeg ikke!!! Jeg tror du ved
hvad jeg mener

jeps det gør jeg, og det har jeg også altid sagt, at det med fiseriet burde
høre med til racestandarden!, men ved du hvad?, uden at skulle prædike, så
har jeg ikke oplevet det her totale gasudslip fra mine to bulderbasser, så
vinduer og døre må åbnes før man kan få luft i stuen, efter jeg er begyndt
at barfe!. begge de to tidligere boxere, specielt den sidste var storslem
til det.
Men nu, vi oplever der aldrig!.
så det må have noget med maden kombineret med tarmsystemet der gør
forskellen.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 20:01

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
> i voksenskind.

Plader, plader, plader;plader Boxersind
Kan racen opdrages til at værer lydig i hverdagen
eller kan den ikke.
Jeres træningskonkuenccer er uden interesse for mig, da det er leg
og jeg ikke forventer at mine hunde er lydige når vi leger.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 20:50

> Plader, plader, plader;plader Boxersind
> Kan racen opdrages til at værer lydig i hverdagen
> eller kan den ikke.

jo da så absolut!, med forbehold for humoristisk og kreativ lydighed..GG.
men en duksedreng bliver en boxer nok aldrig.

> Jeres træningskonkuenccer er uden interesse for mig, da det er leg
> og jeg ikke forventer at mine hunde er lydige når vi leger.

livet er en leg for en boxer..

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 17:44

On 1 Mar., 08:44, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> hendes hunds adfærd, en adfærd som generede hende men ikke mig.
> Ellers var det vel hunden og ikke mig der skulle have det af vide.

Jeg gik jo bare ud fra det du skrev. vidste jo ikke der var mere til
historien

Det har jeg aldrig oplevet.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 17:48

On 1 Mar., 08:37, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Bastian er ret glad for mig, kender ham godt i forvejen
> Jeg kender så bare ikke ejerinden af den ret godt da det ellers
> pgr sygdom har været datteren der har luftet ham.

> Så er det nok ikke en race jeg skal have

Nej det tror jeg heller

> Lydighed i hverdagen vil jeg altid forvente/kræve af en hund jeg ejer,
> konkurrencer er ligegyldigt for mit vedkommende.

Uhhh hvor kedeligt
Det kan du jo kun kræve af dig selv og din hund. 99% lydighed ligger
ikke til alle racer og ejere

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 18:06

spoi@sol.dk, skrev:

> Uhhh hvor kedeligt
> Det kan du jo kun kræve af dig selv og din hund. 99% lydighed ligger
> ikke til alle racer og ejere

Der har du totalt tabt mig, hvorfor er det kedeligt med en lydig hund.
Mine er der ikke helt endnu, Tyson vel 99.9% og Angel vel 98%.
Det er jo slet ikke det samme som at de ikke har megen frihed,
vil vædde på at de har mere frihed end dine hunde

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 18:30

On 1 Mar., 18:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Det er jo slet ikke det samme som at de ikke har megen frihed,
> vil vædde på at de har mere frihed end dine hunde

Ha ha den vinder du i hvert fald og den var jo nem at vinde.

Ja tænkte nok jeg havde tabt dig - sådan er der jo så meget.
Vi er jo nogen der godt kan lide de mere selvstændige racer og synes
at netop det der uforudsigelige ved en race er sjovt ig hold op hvor
kan man grine af en Boxer. De er så fjollede.

talte med en tysk Boxerejer der fortalte at de i tyskland havde prøvet
at bruge den i politihunde tjenesten idet det faktisk er en dygtig
brugshund. Men de måtte opgive. Alt for legesyg. Ånder og lever for at
lege. Så en bold eller andet i farvande, så er alt andet glemt.

Kender også en der tog sin Boxer med på jagt. De måtte alle gå hjem
fordi Boxeren spolerede hele jagten. Hoppede op og ned som en
hoppebold og ville lege med de andre hunde. Men sjoveste jagttur de
havde været på.

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 18:49

spoi@sol.dk, skrev:

> [...]
> at netop det der uforudsigelige ved en race er sjovt ig hold op hvor
> kan man grine af en Boxer. De er så fjollede.

Selvstændighed sætter jeg såmænd også pris på, det er Angel.
Men direkte uopdragen og ulydig sætte jeg ikke pris på.
Det "hul" får jeg udfyldt af min kat, den forlanger jeg ikke lydighed af,
og den accepterer jeg også til en vis grænse er plagsom, katte må alt

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 19:21

On 1 Mar., 18:48, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Det "hul" får jeg udfyldt af min kat, den forlanger jeg ikke lydighed af,
> og den accepterer jeg også til en vis grænse er plagsom, katte må alt

En boxer kan skam være mere lydig end en labrador - hvis det passer
den. Så det er altså sjældent at det er konstant ulydighed. Men samme
pålidelighed mht labrador skal man ikke forvente. Feks det med at
dække sine labber af midt på træningspladen og så træne de andre
hunde. Og hundene rører sig nærmest ikke. Det kan måske lykkes for en
boxer men ikke uden at røre på sig- næh så har de alle fire stænger i
vejret, så hoppes der lidt op og ned og så kryber man lidt til venstre
og lidt til højre. Og ja kommer der en bold susende så bliver det
rigtig svært for en Boxer. De ændrer ligge stilling så de langsomt
flytter på sig. Og hver gang man kigger ligger de bomstille. Og alle
andre er flade af grin. Det sgu da underholdning. Og hvis man ikke kan
se det sjove i det så er man da humørforladt

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 19:39

[...]

GGGG.. en klassiker når vi træner, er at Loui, som ellers elsker
træningspladsen og er ret dygtigt, når ellers han finder det sjovt, er at de
bliver dækket af på afstand, og føreren skal gå væk, ude af syne, for
derefter at lave indkald.. det klarer han også fint, men ret tit har jeg
kunnet høre latterbrølet blandt de øvrige førere og bag mit skjul se min
hund komme kravlende i min retning, og han kan kravle stærkt!. Ligeledes
hvis vi går lineføring, noget som keder loui i den grad, jamen så smider man
sig da på maven og kravler i stedet, tempoet er det samme, og så med det her
flabede grin i fjæset.. altså, man har svært ved at holde masken! (-;
eller man træner med signaler på afstand, og pludselig går der kortslutning
i hovedet på møgdyret og han begynder at fjolle rundt og gø i stedet og
sabotere træningen fuldstændig..suk altså!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 20:12

On 1 Mar., 19:38, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
> i hovedet på møgdyret og han begynder at fjolle rundt og gø i stedet og
> sabotere træningen fuldstændig..suk altså!.

Åh ja kender typen HAn er så lækker.

Vores kom engang ud af sit gitter-hundebur og da han var ude var buret
klappet sammen - hvordan han så end har klaret det - for siderne
lukkes ind i buret for at klappes sammen. Og så kravlede han ellers
lystigt lang klubshuset. Det så så komisk ud da han kom kravlende ud
fra sit skjule. Houdini blev han kaldt derefter.

Han har også prøvet at klare fiasko point til en c-arbejds prøve. Da
min mand sagde plads. - lystrede han prompte og måsen i jorden ved
siden af figuranten, mens han kiggede forelsket på figuranten. Ja selv
figuranten måtte grine og bøje sig ned og give Gizmo et kram.

Han lavede også tysker vending. Dvs ved inkald ind med front mod mig
og ved plads en ½ meter op i luften og vending i luften og så ind på
min venstre side - dvs ikke bagom. Det gik lynhurtigt - så lydig kunne
han skam sagtens være.

Engang hvor vi lavede fremadsendelse - skulle vi lave fremadsendelse
omkring et skjul - dvs hunden frem og omkring skjul og jeg skulle så
løbe lige frem og møde ham på den anden side af skjulet - men han kom
tilbage uden jeg så det og vi løb frontalt sammen. Ihh han syntes det
var mægtig skægt jeg sådan smed mig på græsset for at lege med ham.

Vi har to på holdet der laver såkaldte piruetter. Dvs ½ meter op i
luften og så en hel omgang rundt om sig selv så de igen har front
fremad. Når det gør dette ved vi så er det ballade med de to- så skal
der laves ulykker.

Ja det er svært for Jens at forstå at den slags spilopmager uden total
lydighed kan være så tiltrækkende på nogle mennesker - men det er bare
fordi Jens ikke er klar over at vi er af samme støbning

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 20:50

spoi@sol.dk, skrev:

> Ja det er svært for Jens at forstå at den slags spilopmager uden total
> lydighed kan være så tiltrækkende på nogle mennesker - men det er bare
> fordi Jens ikke er klar over at vi er af samme støbning

Jeg tror du totalt har misforstået min natur.
Jeg værdsætter netop naturlig opførsel fra mine dyrs side meget.
Men igen synes jeg det er vigtigt for mig at kunne styrer mine
hunde 100%, det skylder jeg vel også mine medmennesker/medhunde.

Det har aldrig været et ønske fra min side at få "hunderobotter",
så jeg slås da dagligt med Angel med at hun synes at "snorfri"
afstand til mig snildt kan værer 8-10 meter, hvor jeg mener 3-4 meter.
Tyson har jeg fået lært det, men den lille mokke mener stadig at hun
ved bedre end mig, så det giver nogle lidt anstrengende ture stadig

/Jens (som heldivis er 222 gange mere stædig end Angel)

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 20:14

On 1 Mar., 19:31, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
> til det.
> Men nu, vi oplever der aldrig!.
> så det må have noget med maden kombineret med tarmsystemet der gør

Vi var klar over hvad der var på færde for kunne se det på Gizmo - han
brød sig ikke om sine egne prutter så skyndte sig væk og så kunne vi
sidde der.

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 20:47

> [...]

Vi var klar over hvad der var på færde for kunne se det på Gizmo - han
brød sig ikke om sine egne prutter så skyndte sig væk og så kunne vi

LOL.. vores den sidste så ud til at skamme sig uendeligt meget når han
gassede os, og som regel gjorde han det samme som gizmo..GG..

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-07 21:57

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> [...]
>
> LOL.. vores den sidste så ud til at skamme sig uendeligt meget når
> han gassede os, og som regel gjorde han det samme som gizmo..GG..

LOL Åh nej, nu kommer jeg altså igen til at tænke på min datters
tidligere boxer Bobber . Det var ham jeg tidligere har fortalt om, der
sad hele juleaftensdag, savlende foran ovnen og så "Fjernsyn for dig",
med flæskesteg og and i hovedrollerne.

Når der lige pludselig bredte sig en mindre behagelig duft onkring
ham, så kunne vi se på ham og sige "Pyyyh Bobber du fiser". Hans
udtryk var lige til at falde om af grin over, han var simpelthen så
flov med et udtryk som en forfulgt uskyldighed, og med et sørgmodigt
udtryk luskede han ud af stuen. Kors hvor jeg dog elskede den skønne
hund. Han var netop også lige så vidunderligt fjollet og hvalpet som I
beskriver jeres er, og det sind elskede vi allesammen. Der blev
*meget* tomt da han ikke var her mere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 06:05

> [...]
> så vidunderligt fjollet og hvalpet som I beskriver jeres er, og det sind
> elskede vi allesammen. Der blev *meget* tomt da han ikke var her mere.

LOL!!!.. jeps, det var en ægte boxer ham bobber, skønt navn i øvrigt!.

mvh. marie -der ikke kan lade været med at synes at det er herligt at
ødelægge jens`s tråd
(-;

www.photopassion.dk¨

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 06:19

> [...]
>>
> LOL!!!.. jeps, det var en ægte boxer ham bobber, skønt navn i øvrigt!.
>
> mvh. marie -der ikke kan lade været med at synes at det er herligt at

Det skal du såmænd heller ikke afholde dig fra.
Spørgsmålet er så mere om du ødelægger tråden mere
for dig selv end for mig ved mere eller mindre bevidst
at misforstå topic og dreje debatten over på egen race.
Mit gæt er at den på den måde bliver lagt død ret hurtigt,
interessen for Boxere her i gruppen er nok ret begrænset

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 06:45

> Det skal du såmænd heller ikke afholde dig fra.
> Spørgsmålet er så mere om du ødelægger tråden mere
> for dig selv end for mig ved mere eller mindre bevidst
> at misforstå topic og dreje debatten over på egen race.

Jeg har såmænd ikke misforstået noget, vejen slog et sving, og så vidt jeg
husker spurgte du selv om boxere generelt var ulydige, og der kom utallige
ekspempler, så helt oftopic har det ikke været vel? (-;

> Mit gæt er at den på den måde bliver lagt død ret hurtigt,
> interessen for Boxere her i gruppen er nok ret begrænset

højst sandsynligt, men så har der været lidt guf for minoriteterne (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 07:07

> [...]
> vidt jeg husker spurgte du selv om boxere generelt var ulydige, og
> der kom utallige ekspempler, så helt oftopic har det ikke været vel?

God morgen Marie

Det var såmænd heller ikke for at brokke mig,
men når tråden bliver for indspist dør den altså ud.
Topic var ikke om Boxere var ulydige, men om damen
der tilfældivis var Boxerejer brugte racen som undskyldning
for at hun ikke evnede at styre den.

> højst sandsynligt, men så har der været lidt guf for minoriteterne (-;

Men der skal vel værer plads til os alle, nu har vi sikkert hørt
nok om Boxerens fordele/ulemper og kan vel så gå tilbage til
at snakke om hunde generelt

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 07:17

> [...]
> Mit gæt er at den på den måde bliver lagt død ret hurtigt,
> interessen for Boxere her i gruppen er nok ret begrænset

citat:
Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

/Jens

og det har vi så forklaret!
var det ikke også topic?
((-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 07:43

> [...]

> Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
> en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

Jeg har måske udtryk mig lidt kluntet, eller Boxerejerne
har valg at gribe bolden til at få en (måske savnet) Boxerdebat.

Topic var fra min side at få en debat omkring det
at bruge en race som undskyldning for ikke at kunne
opdrage sin hund, det var så tilfældivis en Boxer.
Jeg er så ikke blevet meget klogere på om den race
kan opdrages til alm lydighed eller ej, men da til gengæld fået
en del rekvalme for racen i stedet for

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 08:02

> [...]
> Jeg er så ikke blevet meget klogere på om den race
> kan opdrages til alm lydighed eller ej, men da til gengæld fået

nænæ..ikke trække i land, søde jensemand!.. du skrev selv, og vi har
forklaret meget udførligt med mange eksempler!
og nej, det er ikke rekvalme, men sande facts!.*G*

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 08:12

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> nænæ..ikke trække i land, søde jensemand!.. du skrev selv, og vi har
> forklaret meget udførligt med mange eksempler!
> og nej, det er ikke rekvalme, men sande facts!.*G*

Trækker ikke spor i land, men prøver bare (forgæves) at få
tråden tilbage på sporet.

Var det info om Boxerracen jeg udelukkende efterlyste
havde jeg nok udformet topic lidt anderledes,
men fred værer med det.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 02-03-07 14:38

pwh wrote:
> Topic var fra min side at få en debat omkring det
> at bruge en race som undskyldning for ikke at kunne
> opdrage sin hund, det var så tilfældivis en Boxer.

Tilbage på topic

Jeg må med skam erkende at jeg med min PON også bruge racen som
undskyldning - lidt i hvertfald.
PON'er er berygtede for deres meget store mistro overfor fremmede, og
opdrættere gør et meget stort nummer ud af at ejer skal gøre en stor indsats
for at socialisere hunden maximalt.
Vi træner stadig næsten dagligt med vores Philana ( nu på 2. år), for at få
hende til at fatte at man behøver ikke knurre ad alle mennesker.
På træningsbanen går det fint med at lade andre hundeejere hilse på hende,
hun hilser logrende og glad - men alle andre steder nix- det vil hun bare
ikke.
Det er som om hun af og til vælger nogle mennesker som hun bare ikke vil
hilse på. En enkelt af vores venner, han skal bare se på hen fra den anden
ende af stuen - så knurrer hun
Og sidst vi var ved dyrlægen, kunne han heller ikke komme til hende, selvom
han ellers har været blandt hendes favoritter.
Ind til videre knurrer hun "bare" og trækker sig baglæns bag vores ben, hvor
hun så står nysgerrigt og prøver om hun kan snuse sig til hvad det er for
nogle vi snakker med. 5-10 minutter senere vil hun som regel gerne hilse på
og lade sig klappe.

Jeg synes det er svært og bøvlet - men nej, Jens jeg giver ikke op. Hun skal
knagme lære det.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-03-07 13:27

> [...]

> øvrigt!.
> mvh. marie -der ikke kan lade været med at synes at det er herligt

Ja, han er godt nok blevet "hellig" ham Jens Jeg kan sagtens
huske, da vi allesammen (Jens inklusive) gik off-topic for et godt ord
(og fik på puklen for det). Jeg synes da, at vi havde det meget sjovt,
og Jens var én af dem der forsvarede os mest. Men det var selvfølgelig
også i de "gode gamle dage" for et par måneder siden.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 14:34

> [...]
> af dem der forsvarede os mest. Men det var selvfølgelig også i de "gode

nu er det jo også hans tråd der bliver saboteret,..((-;
og jo, det er skønt med lidt snik snak igen (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 03-03-07 01:06

On 2 Mar., 23:12, Leyna <l...@leyna.dk> wrote:

> Nu kan jeg bare ikke tie stille længere!!!
> Jeg ved godt at min Vaks "kun" er en lab- look alike, men meget mere
> DAMP-hund finder du næppe. Jeg forstår ikke hvor dit billede af lab'en
> kommer fra, for dem jeg har mødt i min tid har da været nogle med
> krudt i måsen, og du får dem til at lyde som om de bare er sofadyr.
> Hvor har du dog det fra?

erfarring
Har ikke mødt andet end - forholdvis rolige labber(og det har altså
betsemt også sine fordele - tro mig en Boxer kan også drive en til
vanvid Jeg mener virkelig damphund på speed.
Vi har rigtigt mange dejlige labber i vores omgangskreds og også på
træningsholdet og det er en helt anden kategori energi. Men synes
Labradoren er meget løbe ivrig - feks på gå ture.

Generelt synes jeg de er lettere at opdrage til god opførsel og "pli
og regler". Vi har en i vennekreden der på et tidspunkt to labber og
en Rhodeian Ridgeback. Alle tre kunne hun gå med i snor sammen med
barnevogn og en dreng i hånden - uden én af dem snuste eller elttede
ben. Først når hun gav dem lov til at snuse - snuste de. De var så
velopdragne - at man knapt mærkede de har hund når man er hjemme hos
dem

Men selvfølgelig er der undtagelser. De Boxere vi har haft har været
roligere end normalen for racen. Bortset fra hvis der var udsigt til
leg. Min mand trænede altid via leg. Dvs belønning var feks lidt leg i
stedet for godbid. Det kunne jeg ikke gøre - han væltede mig
simplethen omkuld - til meget morskab for de andre på holdet.

Vi passer ofte en labrador - og hun er ikke en sofahund men rolig selv
om hun ikke bare ligger og sover. Jeg tror man skal have prøvet at
være lidt længere tid sammen med en Boxer for at forstå energiniveauet
til tider- især de første 3-5 år af dens liv. Men energi niveauet gør
dem også meget arbejdsivrige heldigvis.

> De fleste af de billeder jeg har af mine egne ER godt nok fra sofaen,
> men det er fordi ellers kan man ikke fange dem med kameraet. :D

Ha ha ja kender det godt - pokkers med den forsinkelse på vores
digitale kamera - det samme gælder med vores datter. Puha hvor har vi
mange billeder med feks en hånd - ja eller tomme billeder

LN

Fra : Leyna

Dato : 03-03-07 09:30

On 2 Mar 2007 16:06:23 -0800, spoi@sol.dk wrote:

>Vi har rigtigt mange dejlige labber i vores omgangskreds og også på
>træningsholdet og det er en helt anden kategori energi. Men synes
>Labradoren er meget løbe ivrig - feks på gå ture.

Det må jeg så erklære mig meget enig i. Vaks kunne løbe hele dagen
hvis det skulle være og det meste af natten med.
Han elsker at lege og kan blive ved og ved... lige som sin søn Oy. Det
passer ham rigtig godt at have fået hvalp i huset.

> [...]
>ben. Først når hun gav dem lov til at snuse - snuste de. De var så
>velopdragne - at man knapt mærkede de har hund når man er hjemme hos

Okay, så kan jeg godt se hvad du mener. Her "overfalder" hundene altid
gæster. Der skal kæles og klappes og gerne mosles.

Og så må jeg lige poste dette link, som ganske vist ikke handler om
hverken boxer eller lab, men om en hund som i hvert fald fik mig til
at grine højlydt.
http://www.olivers.dk/ESInfotext.aspx

Sådan en hund MÅ man bare elske, ikk'?

Fra : Ragna

Dato : 02-03-07 09:20

Tove skrev:
> LOL Åh nej, nu kommer jeg altså igen til at tænke på min datters
> tidligere boxer Bobber

Så fik Tove også mig på banen!
I min barndom havde vi en boxer og en lille gårdhund.
Den lille hund var den ældste, og da boxeren kom til (som et-årig
genbrugshund, fordi han var slem til at tage høns i sit gamle hjem), vogtede
den lille meget over sin hundekurv og forsvarede den mod den store, der
gerne ville mase sig ned i kurven.
Der opstod tit nogle ubetalelige scener, hvor boxeren "bakkede" hen mod
kurven, hvor den lille lå og snerrede af raseri, indtil boxerbagdelen kom så
tæt på, at gårdhunden fortrak, højt knurrende.Under hele seancen havde
boxeren et meget uskyldigt udtryk i ansigtet, som sagde: "Hvem, mig? Jeg gør
da ikke noget"
Ellers var de to gode venner, og en juleaften indgik de et frugtbart
samarbejde.
Mens familien nød desserten inde i stuen, gik boxeren helt mod sædvane på
bordet og halede skroget af julegåsen ned på gulvet, hvorefter de to fik sig
et bedre måltid.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-03-07 13:36

Ragna wrote:

> Så fik Tove også mig på banen!

LOL ja, og denne gang ikke med kattesnak.

> [...]
> knurrende.Under hele seancen havde boxeren et meget uskyldigt
> udtryk i ansigtet, som sagde: "Hvem, mig? Jeg gør da ikke noget"

LOL Jeg tror, at man selv skal have oplevet en boxer, og kunne se
dens "uskyldige" mine for sig. Jeg har aldrig set det udtryk hos andre
hunde, og enhver dommer ville frikende boxeren på stedet, hvis den
stod anklaget for noget.

Kloge vovser

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 14:33

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> boxeren et meget uskyldigt udtryk i ansigtet, som sagde: "Hvem, mig? Jeg

GGG... bare fordi man er boss og en lille gårdhundelort, så kan man jo prøve
lykken med den venlige side (bagparten)..

vi har også en lille hund her i flokken, Ebbe, en cairnterrier. Og det er
helt klart ham der er overhoved her, og det ved boxerne godt. Loui, hannen,
kan godt ind i mellem afprøve Ebbes grænser af, men fortryder
bitterligt....ind til næste gang. (-;

> [...]
> bordet og halede skroget af julegåsen ned på gulvet, hvorefter de to fik

HEHE.. det var sikkert gårdhunden der sagde han skulle.. (-;
det har jeg endnu til gode.. Emma ville ikke overraske mig, hvis hun en dag
gjorde det, hun er vanvittig madglad.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 20:26

On 1 Mar., 20:00, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Jeres træningskonkuenccer er uden interesse for mig, da det er leg
> og jeg ikke forventer at mine hunde er lydige når vi leger.

He he Jens nu skriver vi jo ikke kun om dine interesser.
Hvad mener du med lydighed. Hvis du mener lydighed som en
"afrettet" labber så vil jeg sige at jeg ikke har mødt nogen endnu.
Hvis du mener hvad skal vi sige ca 90 %lydighed ja - men ofte ikke før
2-3 års alderen. Nivauet af ulydighed synes jeg forsvinder lidt med
alderen - men selv en 9 årig halvblind Boxer kan tage en hvalperunde.

Jeg var på et tidpunkt inde på en super hjemmeside, hvor der stod en
del om racens sind og det var faktisk meget godt skrevet . siden
fandtes vist både på svensk og dansk. Måske nogen ved havd det er for
en.

LN

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 20:58

spoi@sol.dk, skrev:

> He he Jens nu skriver vi jo ikke kun om dine interesser.

Min tråd, så der må kun skrives om mine interesse, æv bæv

> Hvad mener du med lydighed. Hvis du mener lydighed som en
> "afrettet" labber

Du bliver ved med dine lydige Labber, jeg kender personligt kun
en eneste som lever op til det.
Kender 1 rimeligt velopdragen formel 1'er, ellers er de Labber
jeg kender som de fleste andre hunde, altså smaskulydige i mine øjne.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 20:49

> [...]
>
> Men for at vende tilbage til topic, damens forklarig på at hun havde
> en ulydig hund var at Boxere er ulydige af natur ???

læs her
http://www.canis.se/oppdretter/rasepres.php?raseid=49

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 21:15

spoi@sol.dk, skrev:

> læs her
> http://www.canis.se/oppdretter/rasepres.php?raseid=49
>
> LN

Jeg kan/vil ikke læse svensk

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 21:49

læs her
http://www.canis.se/oppdretter/rasepres.php?raseid=49

LN

den er føjet til foretrukne til senere nærlæsning..takker! (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 20:55

On 1 Mar., 20:49, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Men igen synes jeg det er vigtigt for mig at kunne styrer mine
> hunde 100%, det skylder jeg vel også mine medmennesker/medhunde.

100 % skal man ikke forvente. Intet levende kan kontrolleres 100% -
heldigvis - min mening.
Du skylder dine medmennekser at de ikke er til gene og du viser
hensyn. Dette hensyn kan man sagtens tage uden ens hun er totalt
lydig.

> [...]
> ved bedre end mig, så det giver nogle lidt anstrengende ture stadig
>
> /Jens (som heldivis er 222 gange mere stædig end Angel)

Det gør hun da også - mon der er lidt Boxer i hende

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 21:07

spoi@sol.dk, skrev:

> 100 % skal man ikke forvente. Intet levende kan kontrolleres 100% -
> heldigvis - min mening.

Nej, det er korrekt.
Men jeg tilstræber det, og opgiver ikke med et par flade undskyldninger
som at jeg har en race der får "hjerneblødninger" osv, osv.
Det er mig der sætter kursen, ikke hunden.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 20:56

On 1 Mar., 20:49, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
>
> jo da så absolut!, med forbehold for humoristisk og kreativ lydighed..GG.
> men en duksedreng bliver en boxer nok aldrig.

Så rigtig skrevet - livet og hverdagen er en leg for Boxeren.

LN

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 21:13

spoi@sol.dk, skrev:

> Så rigtig skrevet - livet og hverdagen er en leg for Boxeren.

Fint nok.
Men i har nok ikke helt forstået hvor jeg ville hen med topic,
det var ikke for at starte en Boxerdebat, men for at nå frem
til at damen nok brugte racen som en undskyldning.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-03-07 21:47

> Fint nok.
> Men i har nok ikke helt forstået hvor jeg ville hen med topic,
> det var ikke for at starte en Boxerdebat, men for at nå frem
> til at damen nok brugte racen som en undskyldning.

uhadada...nu gik vi vist hen i plidder pladder spalten..
topic?, hvilken topic? *G*, vi er ihvertfald to, der er glade for at du
bragte et interessant emne ind..GGG..
((-;
mvh.marie

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 23:30

On 1 Mar., 21:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> som at jeg har en race der får "hjerneblødninger" osv, osv.
> Det er mig der sætter kursen, ikke hunden.

Ja hver mand sin interesse
Ja vi havde bare et super godt kammeratskab. Ikke noget kæft trit og
retning her.
Selvfølgelig lydighed - men med plads til lidt egenrådighed.
Personligt synes jeg jo så at en total "afrettet" hund er kedelig, så
det ville jeg aldrig efterstræbe.
Men hver mand sin smag heldigvis.
LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 23:32

On 1 Mar., 21:46, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
>
> uhadada...nu gik vi vist hen i plidder pladder spalten..
> topic?, hvilken topic? *G*, vi er ihvertfald to, der er glade for at du

Ja for søren vi greb chancen da den bød sig
Så kan man nok lære ikke at bringe emnet boxer op igen - det bliver en
laaaang tråd

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 01-03-07 23:41

On 1 Mar., 21:56, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> [...]
> hund. Han var netop også lige så vidunderligt fjollet og hvalpet som I
> beskriver jeres er, og det sind elskede vi allesammen. Der blev

Dejlig beskrivelse af Bobber. Kunne altså ikke lade være med at trække
på smilebåndet over din beskrivelse med ovnen.

Vi savner også frygtligt vores Gizmo.
Hvis du har lyst ka du se nogle billeder her

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1601

LN

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-03-07 13:12

spoi@sol.dk wrote:
> On 1 Mar., 21:56, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
>

> Dejlig beskrivelse af Bobber. Kunne altså ikke lade være med at
> trække på smilebåndet over din beskrivelse med ovnen.

Jeg ville ønske at du havde været der, for det syn kan ikke beskrives.
Pokkers osse' at man ikke tænkte på at tage et billede.

> Vi savner også frygtligt vores Gizmo.
> Hvis du har lyst ka du se nogle billeder her

Jeg kan godt forstå at I savner Gizmo. Hvor var han bare en smuk og
dejlig hund at se på. Inden I får set jer om, så er der såmænd en
lille ny babyboxer på tapetet igen. I skal bare sunde jer lidt,
hvilket er forståeligt.

Vi havde en pragtfuld schæfer Asia samtidig med at min datter og
svigersøn havde Bobber. De boede på førstesalen i huset hvor vi så
havde stueetagen. Asia og Bobber var uadskillelige og de bedste venner
i verden, men man var aldrig i tvivl om at Asia var dronningen og
Bobber var hofnarren

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 07:00

On 2 Mar., 06:18, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Mit gæt er at den på den måde bliver lagt død ret hurtigt,
> interessen for Boxere her i gruppen er nok ret begrænset

Ja tråde har det jo med at få forgreninger.

Vi nyder det i hvert fald. Hvis du kan og vil læse dansk kan de se og
læse om Gizmo her - også om hans lydighed
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1601

LN

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 07:16

spoi@sol.dk, skrev:

> Ja tråde har det jo med at få forgreninger.

Det er også fint nok, vi skal bare passe på at tråden ikke
bliver så indspist at den dør ud med det samme.

> Vi nyder det i hvert fald. Hvis du kan og vil læse dansk kan de se og
> læse om Gizmo her - også om hans lydighed
> http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1601

Kender godt Gizmo fra "gamle dage", flot hund
Men det var helt tilfældigt at tråden blev bygget omkring en Boxer,
det var mere det med at damen brugte racen som undskyldning for
at den var smaskulydig.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 15:50

On 2 Mar., 07:42, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg har måske udtryk mig lidt kluntet, eller Boxerejerne
> har valg at gribe bolden til at få en (måske savnet) Boxerdebat.

Ja du under os da heller ikke noget ;O(

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 15:55

On 2 Mar., 08:11, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> tråden tilbage på sporet.
>
> Var det info om Boxerracen jeg udelukkende efterlyste
> havde jeg nok udformet topic lidt anderledes,

Det er da når tråde forgrener sig det mange gange bliver mest
spændene.;O

Og vi har svaret dig - både på svensk og dansk. Vi svarer efter vores
erfarringer med den race vi nu endang kender bedst.

LN

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 16:10

> [...]

Og vi har svaret dig - både på svensk og dansk. Vi svarer efter vores
erfarringer med den race vi nu endang kender bedst.

ja, og efter det spørgsmål som jens nu engang kom med, sååååå... (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-03-07 18:31

<spoi@sol.dk>

<gætselv@.dk>

> [...]
> men fred værer med det.
>
> /Jens

Det er da når tråde forgrener sig det mange gange bliver mest

------------------------------

Ja, jeg har da hygget mig med boxerhistorierne. Jeg anede ikke de var sådan
nogle charmerende banditter
Egentlig er jeg lidt utryg ved boxere. Som 11 årig, blev jeg angrebet af en
boxer der stod bundet udenfor en butik. Jeg skulle tage min cykel der stod
ved siden af hunden, og så angreb den mig pludseligt. Heldigvis var den jo i
snor, så den fik "kun" fat i min hånd, hvor jeg stadig har ar.
Da ejeren kom ud af butikken, tog han bare sin køter og lod mig stå.

Så tak for historierne

- Winnie, der har to møghunde. Men de er jo mest møghunde, fordi de er Jack
Russells

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 18:50

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den jo i snor, så den fik "kun" fat i min hånd, hvor jeg stadig har ar.
> Da ejeren kom ud af butikken, tog han bare sin køter og lod mig stå.

Uhh.. det var da ikke et godt billede du så har haft af boxeren!, den har
garanteret passet på cyklen, uden at vide at det var din..(-;
samme uheldige minder har jeg om både schæferen og gravhunden, har også ar
efter dem begge.

> - Winnie, der har to møghunde. Men de er jo mest møghunde, fordi de er
> Jack Russells
russler skal være møghunde (-; pragtfuld race!!!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-03-07 21:03

"Torben og Marie-louise Ager"skrev i
> [...]
> efter dem begge.

> russler skal være møghunde (-; pragtfuld race!!!

Takker - det skal jeg lade gå videre til damerne

- Winnie

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 15:58

On 2 Mar., 09:19, "Ragna" <rahas...@TAKtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> bordet og halede skroget af julegåsen ned på gulvet, hvorefter de to fik sig

He he ja man må sige at Boxeren har ansigt og mimik.

Sjov historie og tak for den.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 16:01

On 2 Mar., 13:12, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> [...]
> havde stueetagen. Asia og Bobber var uadskillelige og de bedste venner
> i verden, men man var aldrig i tvivl om at Asia var dronningen og

*GG* he he ja hofnar og klassens klovn. Men nu skal "mænd" jo finde
sig i meget fra damernes side. Synes det er lidt utroligt som
Boxersindet kan beskrives så præcist - har ikke mødt en der har
afviget fra dette sind endnu.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 16:06

On 2 Mar., 13:27, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> [...]
> og Jens var én af dem der forsvarede os mest. Men det var selvfølgelig
> også i de "gode gamle dage" for et par måneder siden.

Ja jeg husker det også. Pssssst - der er nok forskel hvem der går off
topic - for nu at gå rigtig off topic
Jep det er også noget møg ikke at være i centrum her *GG*

LN

Fra : pwh

Dato : 02-03-07 17:36

spoi@sol.dk, skrev:

> Ja jeg husker det også. Pssssst - der er nok forskel hvem der går off
> topic - for nu at gå rigtig off topic

I er såmænd meget velkommende til at gå OT, det var bare mit indtryk
at et par stykker ikke havde forstået topic.

> Jep det er også noget møg ikke at være i centrum her *GG*

Hvordan skal jeg forstå den bemærkning.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 16:08

On 2 Mar., 13:35, "

Jeg tro man skal have Boxerhumor for at vælge en Boxer *GG*

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 17:52

On 2 Mar., 17:35, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> I er såmænd meget velkommende til at gå OT, det var bare mit indtryk
> at et par stykker ikke havde forstået topic.

> Hvordan skal jeg forstå den bemærkning.

Boxerer har vist ikke din store interesse!!!

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 02-03-07 20:16

On 2 Mar., 18:49, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]
> garanteret passet på cyklen, uden at vide at det var din..(-;
> samme uheldige minder har jeg om både schæferen og gravhunden, har også ar

Ha ja - passet på cyklen
Sjovt det er to racer jeg også er blevet bidt af - alligevel har jeg
dog haft en gravhund.

terrier når de er værst og sødest Ja vi er jo nogle der ikke ønsker
en labrador - selv om jeg til tider synes det er en dejlig og rolig
hund. En Boxer kan godt køre en træt. Med en damphund på speed kan man
i et øjeblik godt tænker- nu tryller jeg dig om til en labrador - men
så gør den et eller andet fjollet og så ligger man flad af grin. Da
vores var 8 år fik han fat i nogle reklamer som han løb rundt med i
munden udenfor - fuld drøn frem og reklamerne tog udsynet pga blæst og
fart - med fuld hammer ind i hjørnet på vores anhænger - han slap
prompte og trissede ind og lagde sog i sofaen , hvor han nærmest ikke
flyttede sig i tre dage. Stakkels hund. Men der var da håb for han
voksede fra det fjjolleri

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 20:46

> [...]
> efter dem begge.

Ha ja - passet på cyklen
Sjovt det er to racer jeg også er blevet bidt af - alligevel har jeg

jamen det har jeg jo også!, en ruhåret ved navn sofus..
jeg ville godt have gravhund igen, men det må jeg ikke, derfor fik vi en
cairn.

Ja vi er jo nogle der ikke ønsker
en labrador - selv om jeg til tider synes det er en dejlig og rolig
hund.

en labber er da også en rar og godmodig hund, helt sikkert!
men nok for "kedelig" til mit gemyt.

En Boxer kan godt køre en træt. Med en damphund på speed kan man
i et øjeblik godt tænker- nu tryller jeg dig om til en labrador - men
så gør den et eller andet fjollet og så ligger man flad af grin.

lige præcis!
og det gør man mange gange i løbet af en dag, og dobbelt så mange gange når
der er to lokomotiver i huset!.

[...]

avs...han har haft hovedpine den arme hund!

[...]

jo tak, jeg ved det!.
Emma fik sat en stopper for sækkestole her i huset, da hun kom forrige
sommer..for pokker med kugler der er i sådan en stol!!!.
Jeg kom hjem en dag, og blev mødt af en sandt kuglehelvede, først chokket,
bagefter lettere rødglødende af arrigskab, og igen et øjeblik efter kunne
jeg ikke lade være med at grine og takke en eller anden for at det ikke var
min mand der først kom hjem GGG..
jeg finder stadig kugler rundt omkring..

jeg vil dog forsøge igen med sækkesenge, da hun lader til, at være kommet
over den fase med at flænse sine senge.
det er trods alt (næst efter sofaen) det foretrukne sovested jeg endnu har
haft til hundene.

Eller Emma og vores yngste drengs hul i græsplænen..suk.. vi har opgivet at
dække det til.
Emma graver for rasmus, som derefter henter vand og sejler med skibe i
det..(-;

En Boxer bliver aldrig voksen.

nej! og tak for det!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-03-07 21:01

<spoi@sol.dk> skrev

> [...]

> efter dem begge.

Ha ja - passet på cyklen
Sjovt det er to racer jeg også er blevet bidt af - alligevel har jeg

- Åh ja

Ja vi er jo nogle der ikke ønsker
en labrador - selv om jeg til tider synes det er en dejlig og rolig
hund.

- Syns jeg da også, men finder bare sådanne racer lidt kedelige.

[...]

- *LOL* Stakkels hund

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-03-07 21:34

.. En Boxer bliver aldrig voksen.

> - Det gør en russell heller ikke og det gør bestemt ikke noget. Men når
> den er rigtig strid, kan man have den under armen. Det kan man vist ikke
> så nemt med en boxer?

nej det er ærgerligt, for det havde været rart ind i mellem!
Der er visse fordele ved de mindre hunde, og det er da klart en af dem!.

> [...]
> hun!Gæsten så noget forvirret ud og brillerne sad skævt - og mig? Ja, jeg
> kom altså til at grine, men undskyldte naturligvis min stride køter

sjovt altså, for sådan er mine også, alle 3 overfor folk der ikke kan lide
hunde, eller er bange for dem, meget mere end med andre mennesker.
Min mor feks. hun bryder sig ikke om dyr generelt, og kan nøjes med at dutte
hundene på hovedet med sin strikkepind, når de tigger og trygler om lidt
anerkendelse fra hende... og kattene får hun kuldegys af..mærkelig kvinde..
men samtlige dyr kappes om at chikanere hende mest muligt og ebbe, cairnen
laver også de stunts som du beskriver, med hurtig som et lyn at være oppe på
sofaryggen, hen og ned og op og VÆK igen.. og efterlade min mor med tabte
masker i strikketøjet og et meget anstrengt udtryk i hovedet..

hmmm..måske derfor hun ikke er så tit på besøg? GGG..

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Leyna

Dato : 02-03-07 23:13