Prescription Diet Canine w/d (Hundefoder -~
Fra : Uni Bull

Dato : 27-02-07 17:02

Hej.

I mangel af bedre gruppe - dk.marked.privat.dyr er tilsyneladende
decideret til køb/salg af dyr - tilbyder jeg her:

Prescription Diet
Canine w/d
Hundefoder
78 dåser á 425ml/415gr
Best before: 03/2007

Er købt på helt lovlig vis da vi i sin tid fik et godt tilbud. Desværre har
hunden har fået sære vaner og gider ikke æde det mere!?
Det er helkonserves, så "best before"-datoen skal du ikke være så
bekymret for. Har været opbevaret køligt.

Skal vi sige seks flasker god rødvin eller kr. 300,- afhentet i Vallensbæk
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : jopa

Dato : 27-02-07 20:28

Uni Bull skriblede bla:
> [...]
>
> Er købt på helt lovlig vis da vi i sin tid fik et godt tilbud.
> Desværre har hunden har fået sære vaner og gider ikke æde det mere!?

Klart den er da ikke dum den ved jo godt at udløbsdatoen er i morgen.
Tror ikke du får det afsat herinde, folk er rimeligt glade for deres hunde
herinde

--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 27-02-07 21:41

jopa, skrev:
> Uni Bull skriblede bla:

> Klart den er da ikke dum den ved jo godt at udløbsdatoen er i morgen.
> Tror ikke du får det afsat herinde, folk er rimeligt glade for deres
> hunde herinde

Ved jeg snart ikke, der er da stadig mange der "fodrer" med tørkost

/Jens (hvis hunde hver iaften har spist 1 kg kylling + mix + lammeben)

Fra : jopa

Dato : 27-02-07 22:58

pwh skriblede bla:

> /Jens (hvis hunde hver iaften har spist 1 kg kylling + mix + lammeben)
Min har gnasket naboens stribede kat med hud og hår
Dertil 1 kg Olivers
--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 27-02-07 23:11

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Min har gnasket naboens stribede kat med hud og hår

Lidt rigtig mad har Milo så fået.

> Dertil 1 kg Olivers

Spild af penge.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-02-07 23:55

On Tue, 27 Feb 2007 21:41:08 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ved jeg snart ikke, der er da stadig mange der "fodrer" med tørkost

Som jo ikke betyder at de ikke holder af deres hunde!!!
Hans eksploderer sg* hvis han bliver tykkere, og tørkost kan jeg meget
bedre styre. Iøvrigt har der slet ikke været nogle problemer med at de
ikke gad æde tørkost. Faktisk er det nemmere at få Vaks til at spise
sin mad nu...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 28-02-07 00:27

Leyna, skrev:

> Som jo ikke betyder at de ikke holder af deres hunde!!!

Jeg skulle bare drille John

> [...]
> bedre styre. Iøvrigt har der slet ikke været nogle problemer med at de
> ikke gad æde tørkost. Faktisk er det nemmere at få Vaks til at spise

Jow, men det var jo også kun pgr allergi du skíftede,
ikke fordi de ikke gad æde tørkost.
Så kan du holde allergien for døren også på tørkost
(Olivers kan anbefales) er der vel heller ikke nogen grund for dig for at Barfe.

Som John flere gange rigtigt har pointeret er der ingen beviser for at
Barf er bedre end god tørkost rent ernæringsmæssigt.
Så helt seriøst, du skal ikke have spor dårlig samvittighed ved at
gå tilbage til tørkost hvis det fungerer bedre for jer.

/Jens (som nu vil Barfe lidt endnu)

Fra : Leyna

Dato : 28-02-07 01:52

On Wed, 28 Feb 2007 00:27:14 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jow, men det var jo også kun pgr allergi du skíftede,
>ikke fordi de ikke gad æde tørkost.

Korrekt, men Vaks sagde ofte nej tak til barfen, men han siger aldrig
nej tak til tørkosten. Det kom lidt bag på mig.

>Så kan du holde allergien for døren også på tørkost
>(Olivers kan anbefales) er der vel heller ikke nogen grund for dig for at Barfe.

Det er Olivers jeg bruger både til hunde og katte nu.

>Som John flere gange rigtigt har pointeret er der ingen beviser for at
>Barf er bedre end god tørkost rent ernæringsmæssigt.

Jeg tror nu stadig at de har bedst af barf. Det er trods alt deres
naturlige føde...

>Så helt seriøst, du skal ikke have spor dårlig samvittighed ved at
>gå tilbage til tørkost hvis det fungerer bedre for jer.

Indtil videre ser det ud til at fungere. Hans har ikke fået udslæt, og
så håber jeg at han kan komme af med lidt af vommen.

Fra : pwh

Dato : 28-02-07 09:47

Leyna, skrev:

> Korrekt, men Vaks sagde ofte nej tak til barfen, men han siger aldrig
> nej tak til tørkosten. Det kom lidt bag på mig.

Kan jo også have noget med vane og gører, og så self hvad
du har serveret som Barf, grøntsagsmix bliver feks aldrig mines livret.

> Jeg tror nu stadig at de har bedst af barf. Det er trods alt deres
> naturlige føde...

Det tror jeg også.
Men jeg tror også det forudsætter at man Barfer korrekt,
ellers tror jeg det kan værer direkte skadeligt.

/Jens

Fra : Uni Bull

Dato : 01-03-07 15:31

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> Klart den er da ikke dum den ved jo godt at udløbsdatoen er i morgen.
> Tror ikke du får det afsat herinde, folk er rimeligt glade for deres hunde
> herinde

Jo - den ér netop dum. Den stoppede nemlig med at æde det for over
et halvt år siden - altså lang tid før sidste salgsdato

Som sagt er det helkonserves, så buddet står stadig ved magt.
Jeg mener... Der er vel nok andre der kan få glæde af foderet...

Bemærk, at det er w/d - altså foder med lavere kalorieindhold en normalt.

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : pwh

Dato : 01-03-07 18:14

Uni Bull, skrev:

> Bemærk, at det er w/d - altså foder med lavere kalorieindhold en
> normalt.

Bemærk så også at det nok er mere skodagtigt end normalt,
altså lavere energi for pengene.

/Jens

Fra : Uni Bull

Dato : 01-03-07 21:31

> Bemærk så også at det nok er mere skodagtigt end normalt,
> altså lavere energi for pengene.

Det /kunne/ jo hænge sammen med et ønske om mindre energi
ind i flaben på hunden...
Desuden er det jo trods alt dyrlægerne - og ikke Bilka - der
typisk sælger produktet...

Anyway - jeg har objektivt fortalt hvad jeg har stående og hvis
der ikke er nogen der er interesserede, så er den jo ikke
længere... Jeg nærer ikke noget udtalt behov for at vide hvorfor
folk evt. /ikke/ er interesserede, eller for den sags skyld hvad
andres mening måtte være om produktet...
--
Uni Bull
Vallensbæk