Åh hvor hårdt opfølgning..
Fra : lh

Dato : 25-02-07 20:15

Vil lige dele min hunds sidste timer med jer, eller rettere den "søde"
dyrlæge jeg først ringede til og som havde vagten i vores område. Skal lige
nævne at vi bor i landområde hvor dyrlægerne uden problemer også køre hjem.
Desuden har/havde jeg en hund på 60 kg, den løfter man ikke bare uden videre
op bag i en bil og futter til dyrlægen med, når den er halvt bevidstløs. Da
jeg kunne se min hund skulle have hjælp, og jeg vidste godt det betød et
farvel, da ringede jeg til vagten, men han nægtede at køre ud med mindre jeg
havde 1400 kr kontant - og det har jeg altså ikke lige på mig, men har et
Dankort, men han havde ikke engang en "fluesmækker" og nægtede at køre før
jeg fandt ud af om jeg kunne skaffe pengene. Så vild panik, jeg bor langt
ude på landet og har 12 kilometer ind til det nærmeste sted jeg kan hæve
penge, desuden stod jeg med en dødssyg hund, man ikke behøvede at være
dyrlæge for at se det krævede hjælp hurtigt så hun ikke skulle lide
unødvendigt længe. Og den kunne eller ville jeg ikke bare køre fra (jeg er
alene). Så måtte jeg igang med at ringe til vores egne dyrlæger uden for
vagttiden, og først den 3. (som slet ikke fungere som dyrlæge mere kunne pga
pension) kunne sætte mig i forbindelse med en der kunne komme med det samme.
Han stod her også i løbet af 5 min da han bor tæt ved. Så min hund kom
herfra rimelig værdigt alligevel, og var dybt bevidstløs da dyrlægen kom.
Men at man står med så sygt et dyr og så møder sådan en dyrlæge der nægter
at hjælpe et dyr med mindre jeg står med pengene kontant i hånden, det er
mig ubegribeligt. På den ene side kan man da godt se det, de bliver måske
tit snydt. Vores egne dyrlæge som var så søde at køre hertil i dag selvom
han slet ikke havde vagt, er med i den vagtordning og sagde at det her kunne
de ikke leve med at vi kunne stå i den situation. Så jeg håber det er noget
der bliver gjort noget ved. Det var en oplevelse jeg godt kunne have været
foruden oven i det at miste min hund.

Mvh

lh

Fra : Anette

Dato : 25-02-07 20:53

lh wrote:
> Det var en oplevelse jeg godt kunne have været foruden oven i
> det at miste min hund.

Stakkels dig - det er slemt nok at stå med en syg hund og udsigten til
aflivning. Den kolde opførsel, som den dyrlægevagt præsterede, er der vist
ingen der har brug for.
Men det lyder jo som om det er noget din dyrlæge vil tage op og få lavet om
på. Det hjælper ikke dig nu; men hindrer forhåbentlig at andre bliver bragt
i samme situation.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-02-07 21:23

lh wrote:
> [...]
> håber det er noget der bliver gjort noget ved. Det var en oplevelse
> jeg godt kunne have været foruden oven i det at miste min hund.

Jeg føler oprigtigt med dig i din store sorg. At du så skulle have det
problem med dyrlægen ved siden af, er næsten for meget. Godt at din
egen dyrlæge er så samvittighedsfuld, han gør dyrlægestanden ære.

Det gør rigtig ondt at miste sin gode ven, men gudskelov at hun ikke
nåede at lide, det er jo det vi alle går og er så bange for at opleve.
Jeg har tændt et lys for hende og sender også dig mange tanker og
trøsteknus.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kosmonauten

Dato : 26-02-07 09:40

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det var en oplevelse jeg godt kunne have været foruden oven i det at
> miste min hund.

Det var noget af en negativ oplevelse med den dyrlægevagt.
Jeg havde en oplevelse der ligner din, det var en klient hvis hund pludselig
faldt om, først ved dyrlæge nr. 3 var der en som, skal vi sige, mere så det
som en pligt at hjælpe dyr i nød fremfor "pengene først" mentaliteten.

Udover det, så har jeg selv stået i samme situation som dig i 1999, glemmer
aldrig den morgen hvor min gamle Dinah pludselig ikke kunne bevæge
bagkroppen, ringede til egen dyrlæge og han var her indenfor 15 min.
Hun fik fred, men efterlod et stort hul, dette kan være svært for "ikke
hunde ejere" at forstå.

Sender en masse positive tanker afsted, tænk på de sjove oplevelser, dem har
der sikkert været nogle stykker af igennem så mange år.

Jeg vil give min Laika et kram.

Mvh.
Martin & Laika.
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-02-07 13:25

> [...]
> det betød et farvel, da ringede jeg til vagten, men han nægtede at køre ud

Jeg synes at det er frækt!, det er direkte uforskammet og dårlig
forretningstaktik!.
hvis det ellers er en dyrlæge der normalt kører ud, kan de for pokker da
ikke forvente, at folk har så mange penge på sig i disse dankort tider!.
når du er kommet dig lidt over din ulykkelige situation, så overvej om der
er mulighed for at klage, det kan måske komme andre til gode, der kommer i
samme situation som dig engang senere.
Jeg er rystet!.
har selv haft akut brug for dyrlæge på de mest umulige tidspunkter og dage,
og har aldrig nogensinde oplevet eller hørt om noget lignende!.
Det er så en "trøst", at din hund var bevidstløs, og ikke befandt sig i et
smertehelvede i din jagt på en ordentlig dyrlæge.

Det var en oplevelse jeg godt kunne have været
> foruden oven i det at miste min hund.

Ja, det kan jeg sandelig godt forstå!, situationen er svær nok i forvejen.

medfølende tanker fra Marie

www.photopassion.dk

Fra : lh

Dato : 27-02-07 14:23

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45e2d1a4$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>

> Det var en oplevelse jeg godt kunne have været
>>
> Ja, det kan jeg sandelig godt forstå!, situationen er svær nok i forvejen.

Jeg har lige talt med Den Danske Dyrlægeforening. Det med at jeg blev afvist
af dyrlægen i søndags hvis jeg ikke stod med kontanter i hånden, det kan de
ikke gå ind i, for dyrlægerne er en selvstændig forretning og kan gøre dette
med at kræve penge først hvis de vil det. Men at en dyrlæge har et så koldt
hjerte, det fatter jeg stadig ikke. Min hund har fred nu og jeg vil ikke
gøre eller forsøge at gøre mere ved det, andet end at fortælle om dyrlægen!
Det er i hvert fald ALDRIG én der får lov til at nærme sig mine dyr, sådan
er det.
Min hund fik 10 gode år og hun var mæt af dage. Der må nu være plads til en
ny lille hund kan få den glæde og varme som hun fik.
Mvh
lh

Fra : Kim H.

Dato : 27-02-07 16:38

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en
> meddelelse news:45e2d1a4$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Har vi fået navnet på den dyrlæge, så folk i dit område har mulighed for at
undgå ham, og ikke "handle" der.

Kim
(med bl.a. Puddel)

Fra : lh

Dato : 27-02-07 17:07

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har vi fået navnet på den dyrlæge, så folk i dit område har mulighed for
> [...]

Jeg kan desværre ikke huske hvad han hed, men han praktiserede i Lundby.

Mvh

lh

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 27-02-07 21:56

hejsa

føler med dig vi mistede vores gd i november det er meget svært at komme
over vi har heldigvis en ny spilopmager,håber du overvejer det samme det gør
det hele lidt lettere.
troede ikke at dyrlæger kunne forlange penge før de kom, så har jeg en meget
fleksibel dyrlæge jeg bruger ham godt nok kun til hestene, og ind mellem
vaccination af hundene men jeg har hans privatnummer som jeg har fået lov
til at ringe til 24 timer i døgnet, og jeg har haft ham på besøg midt om
natten og han er vist nok også med i en vagtordning.
ja og for det ikke er løgn så er han ikke særlig dyr, en rigtig dejlig
dyrlæge.
hilsen dorthe