Åh hvor hårdt
Fra : lh

Dato : 25-02-07 17:11

Hej alle sammen.

Giv jeres hunde en ekstra krammer, for det kan pludselig gå stærkt med de
ikke er her mere. Jeg har lige mistet min akut her for et par timer siden,
formentlig af en
hjerneblødning. Det gik meget stærkt men dyrlægen nåede hertil, men da var
hunden bevidstløs og blev hjulpet det sidste stykke vej.
Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Mvh

lh

Fra : C.H

Dato : 25-02-07 17:32

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
> alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Hvor er det dog grimt - sikke et chok du må have fået der...
Masser af trøstekram fra mig til dig - og jeg husker at give Cassius et
ekstra møs på mulen.

Connie - der husker fornemmelsen af at miste sin hund meget tydeligt

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 25-02-07 17:42

Det gør mig ondt at høre!
Eneste positive i din situation er, at det i det mindste gik hurtigt - ingen
smerter eller langsom hensygnen... En "god" afslutning på en hunds liv.
Mange tanker

Mvh Ann K

Fra : Janni Pedersen

Dato : 25-02-07 17:55

> [...]
> Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
> alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Kondolerer. Det gør altid ondt at miste en af sine kære.

Janni
www.kennel-lowchen.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-02-07 18:11

"lh" skrev
> [...]
> Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
> alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Det gør mig ondt.
Det er den tid vi alle ved kommer, men som ingen af os holder ud at tænke
på.

- Winnie

Fra : qfha

Dato : 25-02-07 19:01

On 25 Feb., 17:11, "lh" <lhm...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
> alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Jeg føler med dig. Det er hårdt at miste sin hund, men tænk på de
dejlige timer I har haft sammen, og vær glad for det gik så hurtigt.

mvh
qfha

Fra : pwh

Dato : 25-02-07 17:39

lh, skrev:
> [...]
> Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
> alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Trist at hører
Håber at den trods alt havde 10 gode år.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 25-02-07 21:28

> [...]
> Hun blev godt 10 år, men en stor race så hun var en gammel hund, men
> alligevel. Sikke et chok og jeg er ved at tude øjnene ud af hovedet.

Hej Ih

Jeg forstår fuldstændigt, hvordan du har det lige nu.

Jeg måtte i september måned sige farvel til min labrador Molly på knapt 6½
år. Hun havde været i behandling med binyrebarkhormon i 1½ år på grund af en
blodsygdom og udviklede akut betændelse i bugspytkirtlen en lørdag morgen.
Jeg fik en akut tid hos dyrlægen 46 km herfra og kørte hurtigt, fordi jeg
kunne se, at hun havde mange smerter og slet ikke kunne finde ro.
Dyrlægen fandt hurtigt ud af, hvad det drejede sig om ved hjælp af en
blodprøve, og da han sagde, at det havde meget dårlige udsigter for Molly på
grund af den langvarige prednisonbehandling, valgte jeg at sige farvel til
hende her og nu.
Hun havde været til utallige blodprøvekontroller i den forløbne tid og havde
lige til den dag haft et godt hundeliv, men jeg syntes ikke, at hun skulle
gå mere igennem.
Det var en hård beslutning, som jeg var nødt til at tage her og nu, og jeg
er helt sikker på, at det var det rigtige for hende, men jeg har savnet
hende dagligt lige siden.

Jeg har altid haft to hunde, og den efterladte labrador Sally får i morgen
en ny bofælle, nemlig en sort labradorhvalp, som jeg skal hente på Sjælland.
Det er det helt rigtige både for mig og Sally, er jeg sikker på.

Måske du også bestemmer dig for en ny hund, når du har fået sorgen over den
gamle hund lidt på afstand.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 26-02-07 06:46

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er det helt rigtige både for mig og Sally, er jeg sikker på.
>
> Måske du også bestemmer dig for en ny hund, når du har fået sorgen over

Tusind tak til jer alle sammen.
Jo jeg skal helt klart have hund igen så hurtigt som muligt. Jeg er da ked
af at skal af med de gamle og bliver sendt ned i mørket af sorg når jeg
mister dem, men hende her har faktisk fået en så "god" død som muligt og
havde opnået en pæn alderdom. Og jeg har tænkt på alle de år vi har haft
sammen. Det sidste år var det begyndt at gå ned ad bakke, men så sent som i
går morges - få timer før hendes død - var vi på en gåtur så hun kunne
boltre sig i den megen sne inden den forsvandt.
Så hun og jeg har haft en dejlig tid sammen, men jeg er heller ikke typen
der ikke vil have en hund igenfordi den ikke kan erstatte den gamle. Og det
vil en ny heller aldrig kunne, den er sin egen. Jeg er heller ikke typen der
skal bruge måneder før der kommer en ny ind igen. Men jeg skal først lige
sunde mig og så finde den rette hund.
Men lige nu er det hårdt at rydde op efter den gamle. Der hænger stadig
halsbånd, og hundesnor og hundetæpper!
Men jeg vender tilbage her en dag jeg står med en skøn lille ny hvalp.

Med stor hilsen
lh

Fra : Sanne

Dato : 26-02-07 08:52

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Det gør mig ondt på dine vegne.
Sikke et tomrum de kan efterlade, men det betyder jo kun de har haft stor
betydning på vores liv.

Sanne

"If there are no dogs in heaven, then when I die,
I want to go, where they went. "