2 mdr. sommerferie i Europa
Fra : Thomas Olesen

Dato : 03-03-07 11:07

Hej NG.

Vi overvejer at tage en forlænget sommerferie i campingvogn. Vi er ikke nået
ret langt i planlægningen, men overvejer en rute i stil med Holland,
Belgien, Frankrig, Spanien, frankrig (igen), Italien, osv.... Planen er at
finde min. 3-4 pladser hvor vi er i lidt længere tid (1 uge + ).

Jeg kan nævne at vi har 2 børn (5 og 7).

-Er der noget vi skal overveje i den forbindelse?
-Kan man på nogen måde opnå en eller anden form for "mængderabat", ved
f.eks. at vælge en bestemt kæde af campingpladser?
-Hvad gør vi mht.gas. Vi har i dag BP's letvægtsflasker.
-Vi snakker juni og juli mdr. Vil det så være tilstrækkeligt med et solsejl
(evt. Isabella's Zenith/Sun Blue), eller bør vi tage vores Commodore Alpha
med?

Ser frem til at høre fra jer igen.

Mvh.

Thomas

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 03-03-07 17:32

Hej Thomas

Jeg tror Hanses sider kan give dig lidt inspiration + flere aste skrivbenter
i dette forum.
Her er i hverfald linket til Hanses sider :
http://www.hanses-campingsider.dk/smukke_ruter/smukke.htm

Kan selv anbefale en tur langs invasionskysten i Frankrig , startende fra de
store "spillebyer" Trouville + ´Douville lige syd for Le Havre.Snyd ikke dig
selv for et besøg på den amerikanske kirkegård fra 2 den Verdenskrig ved
Ohama Beach.

Kim

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-03-07 18:21

"Thomas Olesen" <tro2703@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> -Kan man på nogen måde opnå en eller anden form for "mængderabat", ved
> f.eks. at vælge en bestemt kæde af campingpladser?

Jeg tror ikke på, at du kan få rabatter af nogen som helst art, sådan midt i
højsæsonen.

Jeg ville vælge mine pladser hjemmefra, med 1-2-3 pladser prioriteret i
hvert område, jeg ville besøge, og så køre til plads nr. 1 og se om de har
plads, og hvis ikke så til plad nr. 2 o.s.v. Evt kan du jo ringe til den nye
plads om morgenen og høre om de har plads.

Jeg vil ikke tilråde pladsreservation. Der er normalt plads, og hvis du
reserverer skal du regne med at betale forud, og så kan du ikke "fortryde"
efter et par dage og køre videre.

Vær opmærksom på, at mange pladser kræver ophold i mindst 1 uge, midt i
højsæsonen!

> -Hvad gør vi mht.gas. Vi har i dag BP's letvægtsflasker.

Det afhænger i høj grad af, hvordan I plejer at lave mad på ferien. Vi
plejer at grille, når vi kan, og at lade køleskabet køre på 230V - og så har
vi rigeligt med gas i én 10 kg. flaske til 3 uger, hvor vi så kun skal burge
lidt gas til madlavning, på de dage, hvor vi ikke griller eller spiser ude.

> -Vi snakker juni og juli mdr. Vil det så være tilstrækkeligt med et
> solsejl (evt. Isabella's Zenith/Sun Blue), eller bør vi tage vores
> Commodore Alpha med?

Det kommer an på vejret, og ved kanalkyste kan man aldrig vide. Vi har kørt
turen kun med solsejl og det fungerede fint. Men så skal man forberede sig
på, at der kan være et par aftener, hvor man er nødt til at trække ind
vognen p.g.a regn elelr blæst. Men en varm trøje kan gøre underværker, og
hvis det "kun" er regnvejr, så er et solsejl ikke noget problem.

Vi gider ikke tage fortelt med, men de er da en mulighed.

/Flemming U

Fra : -henrik

Dato : 05-03-07 08:10

Sat, 3 Mar 2007 11:06:47 +0100, tastede: "Thomas Olesen"
<tro2703@hotmail.com> bl.a.:

>Ser frem til at høre fra jer igen.

Jeg ved, at du ikke spurgte til det, men vær alligevel opmærksom på at
tegne en eller anden form for forsikring ud over Sygesikringsbeviset.
Det dækker kun den første måned.

http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Sygesikringsbeviset.htm#rejse

-henrik