Campingmesse Herning DK4
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-07 07:48

Neslein har i sædvanlig stil begået en film om campingmessen i Herning, som
sendes dagligt (flere gange) på DK4.

Der fremvises luksusautocampere, som ingen alligevel har råd til, med
diverse elektroniske gadgets. Der fremvises campingvogne i stor størrelse.
Så er der "stearinlysene", som bruger batteri, det fjerner brandfaren fra
brugen, men er det hyggeligt?

En ny mover på "larvefødder" til montering på støttebenet foran på vognen
demonstreres - næsten. Den vejer 10-12 kg og kan afmonteres til opbevaring
f.eks. i bilens bagagerum. Den bevæger sig med en hastighed af 9 meter i
minuttet. Angiveligt skulle den kunne holde campingvognen også på en
stigning. Prisen blev ikke nævnt.

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-03-07 15:47

> [...]
> f.eks. i bilens bagagerum. Den bevæger sig med en hastighed af 9 meter i
> minuttet. Angiveligt skulle den kunne holde campingvognen også på en

Den nye mover kan man se mere om her:
http://www.westergaard-innovation.com/index.html

Den kommer i forretningerne i april/maj, og prisen bliver 4.500-5.000 kr.
Den kan efter oplysningerne flytte næste alle størrlse vogne. Det bliver
sjovt at se den i funktion. Det ser ud til at være at fint alternativ til de
andre movere.

/Flemming U

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 02-03-07 21:03

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Den kommer i forretningerne i april/maj, og prisen bliver 4.500-5.000 kr.

5.450 kr ifølge det tv-indslag, jeg så fredag eftermiddag.

Hilsen
Ivan, Århus

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-03-07 21:52

"Ivan Sparvath" <ivan.sparvathNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]
>
> 5.450 kr ifølge det tv-indslag, jeg så fredag eftermiddag.

I pressemdeddelsen fra Messecenter Herning er prisen 4.480 kr.
http://www.messecenter.dk/presse/pressemeddelelse.asp?id=480

/Flemming U

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-03-07 01:36

> I pressemdeddelsen fra Messecenter Herning er prisen 4.480 kr.
> http://www.messecenter.dk/presse/pressemeddelelse.asp?id=480
>
> /Flemming U

I forhold til ovenstående kan man her se et kanontilbud i forbindelse med
åbent hus/fødselsdag.
http://www.brohallen.dk/pages/webside.asp?articleguid=28448&menuGuid=11740
Normalpris 5450 - nu kun 5000 kr. Kun 520 kr. over vejledende udsalgspris!

Kurt

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-03-07 08:38

> Normalpris 5450 - nu kun 5000 kr. Kun 520 kr. over vejledende udsalgspris!

De't skisme da smart Og det skal da nok lokke nogen til at trække
mulvarpen op af lommen.

Men jeg er interesseret i dimsen, og skrevet til fabrikanten og spurgt om
Trolleyen kan købes her og nu - og de har svaret nej. Den kommer først i
handlen i april/maj måned.

Så gad vide, om der er nogen som kan købe den hos Brogården, eller om der på
mystisk vis bare er "udsolgt" når man kommer.

Eller også sælger Brogården nogle prototyper, som de har fået fat i - dem
der produceres som test-produkter, før produktionen går rigtigt i gang. Og
skal prisen være noget anderledes.

/Flemming U

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-03-07 23:17

> [...]
> der produceres som test-produkter, før produktionen går rigtigt i gang. Og

Jeg var ellers på besøg hos dem her i weekenden, men da jeg ikke lige var
interesseret i ovenstående, så jeg ikke efter, om de rent faktisk havde den.
Jeg ved ikke lige om jeg eller min datter skal derop igen i løbet af ugen,
men det kan være tilfældet. Hun har foræret mig en kombineret
narkosegasalarm fra Brohallen, og hun spurgte om den kom på tilbud i
forbindelse med deres åben hus arrangement, og fik at vide, at det gjorde
den ikke. Den var da på tilbud til 599 kr. Nu kan jeg se, at de sælger den
til 499 kr. ved åbent hus arrangementet, så om en af os gider køre derop for
at brokke os over de 100 kr. ved jeg ikke endnu.
Men du kan evt.sende mig en mail med dit tlfnr., så skal jeg gerne ringe til
dig og oplyse om de har vidunderet, hvis vi kører derop.
Men ellers kan du jo også bare ringe til dem. Vi snakker et nogenlunde dansk
her på sydhavsøerne.

Kurt

Fra : Knud

Dato : 05-03-07 17:17

Hej Kurt.

[snip]
> Men ellers kan du jo også bare ringe til dem. Vi snakker et nogenlunde
> dansk her på sydhavsøerne.
>
> Kurt
Du mener vel synger? et nogenlunde dansk
Mvh Knud
www.kaben.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-03-07 23:18

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>
> [snip]

> Du mener vel synger? et nogenlunde dansk

Neeeej, hvis jeg undtagelsesvis skulle være kommet i godt humør og vil
synge, siger min kone straks, at jeg skal holde kæft, for synge kan jeg
ikke. Men jeg er heller ikke helt rigtig indfødt, så måske er det derfor

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-07 21:27

Jeg kan lige følge op på det tidligere skrevne.
En kammerat har lige været deroppe,og de havde bæltedyret stående, men han
kunne forstå på det hele, at de ikke kunne levere lige her og nu, men man
blev i stedet skrevet op.
Umiddelbart skønner han, at kvaliteten er OK, samt at den faktisk godt kan
flytte en del.

Kurt

Fra : ulrikkrog@gmail.com

Dato : 02-03-07 19:46

efter min bedste overbevisning er den ikke et hak bedre end hitchdrive-
moveren.
Den har jeg haft og den virkede på tør vej og tør græs, men ikke på
andre underlag.
Grunden var den ringe vægt på hjulet, og det bliver ikke bedre bare
fordi man giver den larvefødder og batteri.
Jeg tror ikke på den, men lad os se.....

mvh ulrik

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-03-07 21:47

<ulrikkrog@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har du testet den Ulrik? - eller er det bare noget du tror?

Firmaet garanterer at den også virker på vådt græs, såh....det virker som om
den kan noget du ikke tror.

/Flemming U

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-07 22:47

ulrikkrog@gmail.com wrote:

> Grunden var den ringe vægt på hjulet, og det bliver ikke bedre bare
> fordi man giver den larvefødder og batteri.

Hvis nu man placerer sig selv oven på trækkrogen ... det må da være vægt nok
til at trække den lodret op :)

Fra : Sten Bo

Dato : 03-03-07 11:28

> Hvis nu man placerer sig selv oven på trækkrogen ... det må da være vægt
> nok til at trække den lodret op :)

Det er lige der det kniber. Friktionen, der er en kombination af
overfladernes størrelse og ruhed - og vægten.

Og der er formentlig forskel i "akseltrykket" mellem PHK inkl.. kugletryk -
og CV s hjulsæt med hvad - 6-800 kg pr. dæk og en kontakt overflade af hvad?
50-100 cm2 pr. dæk.

Men det er klart at et par PHK ere vil hjælpe hvis man har et kugletryk på
50 kg og sætter 100-200 ovenpå.

Jeg ved ikke hvor store mange m2 larvefødderne er, men det må være bedre end
Hitc drivet - og det kan da være at det er det der lige gør forskellen. En
meget god ting, klimaændringerne i mente, kunne også være at næsehjulet ikke
skærer sig ned på blød bund, og egentlig mangler der vel bare at den kan
synkroniseres med moveren på akslen i et "fly by (no) wire" manøvre system
hvor man kan forvente mere præcis navigering.

Helt I lighed med nytten af bow trusteren, sidepropellerne på skibene. Vi
er så
glade for udstyr - og det her må da være et uudnyttet kick til drengene.

Hvorfor ikke begge? Der er sikkert nogen der kan få dem til at snakke
sammen. Eller ku det overlades til kvinden der ellers altid for lov til at
stå med hænderne i lommen.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-03-07 13:10

> [...]
>
> Hvorfor ikke begge? Der er sikkert nogen der kan få dem til at snakke
> sammen. Eller ku det overlades til kvinden der ellers altid for lov til at

,

En anden ting. Jeg syns tit hjulet "styrer" den gale vej og dermed graver
sig unødigt ned.

Næsehjulet burde måske i stedet for et hjul, være en kugle med passende
stor diameter. "Ophængt" frit bevægeligt til alle sider som kuglen i
pc-musen.

Fra : Gismo

Dato : 05-03-07 21:13

> Så er der "stearinlysene", som bruger batteri, det fjerner brandfaren fra
> brugen, men er det hyggeligt?

Jeg studsede lidt over eksponeringen af disse smartlight.
"Vær sikker på der står smart light på pakken så har du fået
de rigtige, og ikke de dårlige kopi produkter"
Sagde en kjøvenhavner.

Gad vide hvordan hvis man satte nogle andre produkter ind i stedet for
smartlight f.eks:

Trio telte.
Knaus campingvogn.
Crespo
osv.osv.

Hvad mon de konkurrerende firmaer ville sige til sådan en udtalelse?

Gismo

Fra : Sten Bo

Dato : 06-03-07 18:31

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Crespo
> osv.osv.
>
> Hvad mon de konkurrerende firmaer ville sige til sådan en udtalelse?

,

Så gammel som ... når der er komme billigere "kopivarer" på markedet.
Min svigerinde har vist 4-5 forskellige slags og størrelser.

I den sidste ende må det komme an på den pæneste lampeskærm/glas (Holmegård
eller Kina) eller mangel på samme. Og så kan det da være den ene bruger
batterierne hurtigere end den anden, - men det er jo gætteværk.

Der kan være forskel. Vi købte solcelle lamper i Aldi, rustfrit stål, og
jeg har skrællet en, kondens, ligget på hovedet, var samlet med
skruer,og syns den er rimelig indeni. Man kan bla. forny, eller sætte større
kapacitet akku i hvis det blir nødvendigt.

Så jov der kan da være forskel.

Der er nogen af de små stearinlys diode lamper der kan lades.