mælktilvænding
Fra : Mimi

Dato : 01-07-01 17:50

Hejsa
Jeg har så meget mælk i brysterne efter 6 dage at jeg er begyndt at
pumpe lidt af det ud, da min søn jo slet ikke spiser så meget, og mine
bryster strammer utrolig meget.
Går der lang tid inden brysterne regulerer sig efter hvor meget mælk
barnet drikker? Hvad er jeres erfaringer? Jeg kan næsten ikke holde
tanken ud om flere måneder med sådan en spænding og jeg vil jo gerne
amme et godt stykke tid.
VH Mimi

Fra : Lotte L.

Dato : 01-07-01 20:01

Hej Mimi
Der kan godt gå noget tid, inden mælkemængden regulerer sig. Pas derfor på
ikke at malke for meget ud, fordi det kan være med til at øge produktionen.
Du skal kun lige tage toppen af et meget fyldt bryst evt. lige inden el.
efter din søn har spist. Altså ikke sådan at du nærmest skaber et ekstra
måltid mellem amningerne. Men forhåbentlig for dig finder det snart et
rimeligt leje. Glæd dig over at du har masser af mælk og så selvfølgelig et
stort til lykke med den lille nye.
Vh. Lotte

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 04-07-01 22:49

Hejsa

Bare rolig, spændingen går snarrt over og du slipper for at svømme i mælk

De første ca 14 dage, var jeg ved at svømme væk i mælk, især om morgenen.
Jeg kunne "fylde" en stofble ved det bryst ham ikke lå ved Men efter den
tid har jeg ikke haft brug for at bruge ammeindlæg (husk at skifte dem tit
brysterne må ikke blive fugtige)
Husk at jo mere du mælker ud, jo mere producere du. Men selvfølgelig er det
godt hvis du har mange spændinger, lige at tage de værste. Husk at gemme det
(op til 3 mdr i fryseren) Så har du lidt til en aften hvor du føler dig helt
tømt

MVH

Conny

PS: Er meget flot at du har så meget mælk på 6 døgn Det havde jeg i
hvert fald ikke med den første.