udskiftning af bundkort
Fra : hjmm

Dato : 07-03-07 20:27

kan man undgå at skulle ligge windows xp pro ind på ny ved skift af bundkort

og hvis man kan hvordan så

lige et side spørgsmål hvordan laver man et dual boot så man kan køre med,xp
pro samt vista

mvh sloth

Fra : Dr.Phil

Dato : 07-03-07 21:42

"hjmm" <sloth2@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort
>
> og hvis man kan hvordan så
>
> lige et side spørgsmål hvordan laver man et dual boot så man kan køre

Nogen gange er man heldig og slipper for re-install af XP.

Men prøv at starte i Fejlsikret Tilstand og fjern bundkorts drivere.

Så kan du måske starte op på et andet bundet uden format C:

Ang. dual boot så skal du højst sandsynlig bare installere Vista og lade
værd med at formatere.

Så burde den automatisk lave en dual boot hvor du kan vælge imellem XP og
Vista.

MEN TAG BACKUP FØRST !!

Fra : Peter

Dato : 07-03-07 21:46

> [...]
> bundkort
>
> og hvis man kan hvordan så
>
> lige et side spørgsmål hvordan laver man et dual boot så man kan køre

Det kan du klare men en reparation, på følgende måde:

Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede.
Følg derefter instrukser på skærmen.

Alle programmer du har installeret bibeholdes ved denne proces, men alle
drivere bliver fornyet, så drivere til hardware, som Win XP ikke kan
genkende, skal geninstalleres.
Ligeledes skal ALLE Win XP updates geninstalleres via Windows update.

Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

Angående din andet spørgsmål, så har jeg aldrig prøvet at køre med dualboot,
så det overlader jeg til andre.

PeterB.

Fra : Madsen58

Dato : 07-03-07 22:06

hjmm wrote:
> kan man undgå at skulle ligge windows xp pro ind på ny ved skift af
> bundkort

Har med held lavet en ekstra hardware profil, laver først en kopi hvor efter
jeg i enhedshåndteringen fjerne alle de ting som har noget at gøre med
bundkortet (feks modem, lydkort,usb,chipset drivere drivere) på den måde,
det gør at der er en mulighed for at der ikke er nogen driver konflikter
under opstart men at win vil bede om driver til det ny bundkort, på denne
måde skulle der også være en mulighed for at disken med styresystemet kan
anvendes på 2 pc'er, når det er lykkes at få den til at køre med det nye
bundkort kan du slette den oprindelige profil.
--
Hilsen Madsen

Fra : hjmm

Dato : 08-03-07 07:16

takker mange gange for svarene Dr.Phil/Peter/Madsen88 jeg tror jeg fik
noget jeg kunne bruge ,skal nok lige vende tilbage med feedback