Andet multimedie
bentjuul 3670
Andy Warholl efekt
Fra : Pico

Dato : 07-03-07 23:45

Jeg har fået nedenstående spørgsmål om et S/H billede:

>kan du lave det om så det kommer til at ligne et Andy Warholl billede.
>Altså hvor du istedet for den sorte og grå farve har blå-nuancer?

Jeg har leget lidt i farvebalancen i Photoshop CS2, den blå farve. Jeg synes
ikke det virker særligt godt, er der nogen der har et forslag ril at opnå
den effekt der spørges efter ?

--
MVH
Pico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-03-07 20:41

Pico skrev:

> Jeg har leget lidt i farvebalancen i Photoshop CS2, den blå
> farve. Jeg synes ikke det virker særligt godt, er der nogen der
> har et forslag ril at opnå den effekt der spørges efter ?

Der er mange måder at gøre det på, men det nemmeste er nok at gå
i Image > Mode og vælge Duotone.

Derinde kan du f.eks. bestemme, at den sorte skal være blå i stedet.
Bemærk, at du kan dobbeltklikke på feltet til venstre for farven og
justere på kurven. Det giver et hav af kombinationsmuligheder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 09-03-07 00:49

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> Bemærk, at du kan dobbeltklikke på feltet til venstre for farven og
> justere på kurven. Det giver et hav af kombinationsmuligheder.

Tak for det Madsen, det tog lidt tid at finde, jeg kørere dansk, var ikke
klar over at der skal konverteres til gråtoner før man kan komme til Duotone
så jeg rodede meget rundt indtil jeg kom i tanke om F1
Det er blevet lidt sent nu så jeg må vente til i morgen med at prøve alle de
muligheder der er.
--
MVH
Pico