Vista/XP
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-03-07 10:32

Hej

Lige en forspørgelse Ang netværk mellem Vista og XP.

Har nu prøvet op til flere gange at lave et hjemme netværk uden held.

Er der en løsning, hvis ja.....................hvordan

På forhånd tak for hjælpen

Carsten Pedersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-03-07 10:48

"Carsten Pedersen" <caraem@mail.tele.dk> crashed Echelon writing

> Lige en forspørgelse Ang netværk mellem Vista og XP.
>
> Har nu prøvet op til flere gange at lave et hjemme netværk uden held.
>
> Er der en løsning, hvis ja.....................hvordan

Samme subnet, eller kan du komme nærmere ind på hvilke services du ønsker
på netværket?

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-03-07 11:17

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Bjarke Andersen

> Samme subnet, eller kan du komme nærmere ind på hvilke services du ønsker

Hoved PC med Vista er på nettet, vil også have XP på nettet, vil også kunne
dele filer mellem dem

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-03-07 11:34

> Hoved PC med Vista er på nettet, vil også have XP på nettet, vil også
> kunne dele filer mellem dem

Og hvordan har du koblet dem op?
Disablet firewall for servicen?
Lavet delte foldere og tildelt rettigheder?
Logget ind med bruger?

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-03-07 11:52

> Og hvordan har du koblet dem op?
> Disablet firewall for servicen?
> Lavet delte foldere og tildelt rettigheder?
> [...]

De er koblet op med et krydset kabel
firewall slukket
Har tildelt begge pcer samme netværks navn

Problemet er at netværket er ikke identificeret på XP

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-03-07 12:17

> De er koblet op med et krydset kabel
> firewall slukket
> Har tildelt begge pcer samme netværks navn
>
> Problemet er at netværket er ikke identificeret på XP

Ved du om Vista overhoved kan køre sammen med XP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-03-07 16:49

Carsten Pedersen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ved du om Vista overhoved kan køre sammen med XP

Det kan den godt - jeg kørte med det i en kort periode indtil
jeg skrottede Vista igen.

Hvordan med brugernavne ?

Jeg kørte med samme brugernavn på begge PC'er - og så fungerede
det rimelig problemfrit - hvis du har forskellige brugernavne, så
skal begge brugernavne være oprettet på begge PC'er.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-03-07 13:19

> De er koblet op med et krydset kabel

Mhmmm krydset kabel? Og samtidig på nettet? Hvordan ser dit setup ud?

Desuden hvad har du givet af IP-adresser

--
Bjarke Andersen