ComX
Fra : Marco Rasmussen

Dato : 07-03-07 15:24

Hej!

Jeg har læst om bredbåndsudbyderen ComX på deres hjemmeside, comx.dk, og jeg
må sige, at det er nogle gode tilbud de har.
Deres internetforbindelser er fiberforbindelser, og de leverer "ægte"
bredbånd.
Den "langsommeste" forbindelse de har, er en symmetrisk 2 Mbit/s forbindelse
(2 Mbit/s up- og download).
Der er ubegrænset forbrug, og man får endda en fast IP-adresse med i købet.
Alt dette for bare 110 kr. pr. måned.
Er der nogle af jer, som har erfaringer med ComX?
Alle erfaringer er velkomne, gode, såvel som dårlige.

Mange venlige hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-03-07 15:26

"Marco Rasmussen" <marcorasmussen@gmail.com> crashed Echelon writing

> Er der nogle af jer, som har erfaringer med ComX?
> Alle erfaringer er velkomne, gode, såvel som dårlige.

Prøv at søge lidt i google groups. ComX har været oppe et par gange eller
8.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Heide

Dato : 07-03-07 20:58

"Marco Rasmussen" <marcorasmussen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt dette for bare 110 kr. pr. måned.
> Er der nogle af jer, som har erfaringer med ComX?
> Alle erfaringer er velkomne, gode, såvel som dårlige.

Har haft en forbindelse (10/10) via ComX i ca 3/4 år. Den kører
perfekt. har ikke noget kritisk at sige om det firma.

Klar anbefaling.

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 10-03-07 04:31

"Marco Rasmussen" <marcorasmussen@gmail.com> wrote in message
> Alle erfaringer er velkomne, gode, såvel som dårlige.

Hej Marco
Nu synes jeg ikke du nævner noget om hvorvidt det er med tanke for en
forening, bofællesskab etc. Så husk at det ikke er ligesom tele2, cybercity
etc. Der skal installeres netværk, og graves fiber frem til hvor man bor. Så
der er noget af en installationsudgift at tage i betragtning - og ikke noget
for en enkeltperson. Når det så er sagt, så lad mig da dele en længere svada
jeg selv skrev om ComX på vores andelsforenings vegne (erfaring).

Sagen afsluttes i øvrigt i en efterfølgende post.

Kort fortalt:

Jeg kan derfor ikke rigtigt ytre mig om selve kvaliteten af deres produkt da
vi aldrig fik det indendøre. Men man kan da håbe at de har fået genopbygget
deres salgsafd. Denne lod meget tilbage at ønske i sidste halvdel af 2006
som man kan læse fra mine skrivelser (hvis man ellers magter de mange ord)
Summa sumarum var ihvertfald at vi som bestyrelse for en andelsforening
simpelthen ikke turde indlede et samarbejde med ComX hvis deres andre afd.
fungerede lige så trægt som deres salgsafd.

Jeg tror dog stadig at hvis man skal kaste sig ud i sådanne eventyr at ComX
er den bedste på markedet ud fra den indledende research jeg lavede. (om det
så egentlig kommer ned til "pest eller kolera" er måske så en anden snak
Dog skal jeg være ærlig og sige at jeg tror tiden er løbet fra dem. Med
adsl-forbindelser på nu op til 20/1mbit, ip-telefoni igennem uafhængige
udbydere og kabel-tv fra tdc, vil jeg vove at påstå at jeg ikke engang
kan/vil spare penge på at få et "all-in-one" produkt installeret.

--
mvh Rasmus Jensen
mail på 2x "oros" adskilt af @ og med endelsen .dk

Fra : Svend

Dato : 10-03-07 06:40

Oros aka. Rasmus Jensen skrev:
> [...]
> ip-telefoni igennem uafhængige udbydere og kabel-tv fra tdc, vil jeg
> vove at påstå at jeg ikke engang kan/vil spare penge på at få et

Jeg vil på påstå at comx's internet er klasser over adsl. i f.t.
svartider, synkron båndbredde osv.

Deres kabeltv har nogle lidt elendige kanaler, men teknikken gjorde at
billedet var super skarpt i f.t. kabeltv.

--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-03-07 09:54

On Sat, 10 Mar 2007 06:39:58 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Jeg vil på påstå at comx's internet er klasser over adsl. i f.t.
> svartider, synkron båndbredde osv.

Du mener symmetrisk, ikke synkron.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Svend

Dato : 10-03-07 14:41

Asbjorn Hojmark skrev:

> Du mener symmetrisk, ikke synkron.
>
> -A
ja, lol. nu får jeg tanker om synkron svømning...

--
Svend

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 10-03-07 18:34

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> ja, lol. nu får jeg tanker om synkron svømning...
>
> --
> Svend

Tak for de gode svar.

Jeg bor i en andelsforening, og jeg ved at der ligger kabler fra ComX ude i
vejen.

Som det er blevet foreslået, har jeg søgt lidt på Google Groups og jeg
synes, at der er meget blandede meninger om ComX, ud fra det jeg kan læse.

Personligt synes jeg, at det er hastighederne på internetforbindelserne der
gør ComX attraktive og specielt med deres symmetriske fiberforbindelse og en
fast IP, som følger med i prisen.

Jeg har dog lige et spørgsmål mere:

Er det muligt kun at vælge at abonnere på deres internetløsning, eller skal
man betale for både

Internet, IP-telefoni og kabel tv?

Jeg er nemlig godt tilfreds med min fastnettelefon hos TDC, og jeg har også
stor glæde af deres kabel tv løsning.

God weekend!

Mange hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 10-03-07 21:21

> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor i en andelsforening, og jeg ved at der ligger kabler fra ComX ude
> i vejen.

Ja så er der nok ikke noget i vejen for det.

> Som det er blevet foreslået, har jeg søgt lidt på Google Groups og jeg
> synes, at der er meget blandede meninger om ComX, ud fra det jeg kan læse.

Efter vores afstemning havde vi også en beboer til at udspørge bestyrelsen
om vi nu også var helt sikre ang. ComX da vedkommende havde gravet et par af
de hersens brokkesager op. Dette var dog på ingen måde udslagsgivende for
vores beslutning. Faktisk mente vi at de få sager der kunne graves op, var
imponerende lidt, størrelsen og levetiden af ComX taget i betragtning. Vores
endelig beslutning var udelukkende på den erfaring vi (jeg) gjorde os i
forhandlingsperioden.

> Personligt synes jeg, at det er hastighederne på internetforbindelserne
> der gør ComX attraktive og specielt med deres symmetriske fiberforbindelse
> og en fast IP, som følger med i prisen.

Jeg er helt enig, det er dog kun for superbrugeren i mine øjne (jeg bruger
forbindelsen på mit job til den slags i stedet) som har decideret gavn af en
sådanne, sammenlignet med f.eks. den cybercity adsl jeg har privat. Her
bruger jeg måske 1% af den tilgængelig båndbredde. Dog skal jeg naturligvis
have den største, men det er fordi at jeg ikke gider vente når jeg endelig
har brug for den til den opdatering, driver etc. Så skal det helst bare gå
lynbørge.

> [...]
>
> Jeg er nemlig godt tilfreds med min fastnettelefon hos TDC, og jeg har
> også stor glæde af deres kabel tv løsning.

Du kan helt frit vælge iml. de 3 dele.

En anden ting som kom bag på mig ved ComX var deres hårknude med hensyn til
Viasat kanaler. Dette var i vores forening et helt indledende krav. Vi
"skulle" kunne modtage tv3 og 3+ pga fodbolddækningen. Men ComX og Viasat er
ikke de bedste venner i denne verden. Så hvis vi fik ComX installeret så
skulle andelsforeningen på egen hånd, ved siden af ComX lave en aftale med
Viasat. ComX ville så sørge for parabolen så man kunne få viasat ind sammen
med deres tv-pakke. Men det der kom meget bag på mig var altså at
andelsforeningen "selv" stod for både at formidle viasatkanalerne i
foreningen, samt at forhandle med viasat. ComX satte bare teknikken til
rådighed. Så er det jo nok så smart at man får telefoni, internet og tv i
samme pakke, når det så liiiiiige hedder sig at andelsforeningen selv må ud
og skaffe viasat kanaler, og opkræve disse ved siden af ComX.

mvh
Rasmus

Fra : Svend

Dato : 11-03-07 00:00

> [...]
> telefoni, internet og tv i samme pakke, når det så liiiiiige hedder sig
> at andelsforeningen selv må ud og skaffe viasat kanaler, og opkræve

Personligt syntes jeg også at *det* var fuldstændigt uacceptabelt, så vi
valgte viasat fra, så måtte folk betale til tdc hvis de ville have viasat.

--
Svend