Hvad skal man vælge?
Fra : Hansen

Dato : 07-03-07 09:52

Hej gruppe,

Jeg skal have nyt bundkort (gamle=dødt) og lige nu står valget mellem to
bundkort.

1) Det billige bagudkompatible hybridkort

2) Det nye hurtige(?) state-of-the-art kort

1) gør at jeg kan genbruge mine ram (1 Gb DDR) og min 80 Gb PATA harddisk.
Og så koster det ikke engang 500,-.
2) betyder at jeg skal have nyt ram, hvilket er en yderligere udgift på i
hvert fald 1000,- Desuden kan jeg ikke gennemskue om jeg kan bruge min gamle
HD samt mit floppy-drev?. Og så koster det 1500, hvilket er lidt dyrt for et
bundkort synes jeg?

Det skal siges at jeg under alle omstændigheder skal have nyt grafikkort, så
AGP/PCI-E problematikken er ikke-eksisterende.
Ydermere kan det nævnes at jeg et seperat creative 7.1 lydkort, så lyden er
i orden uanset hvad.

Skyder jeg mig selv i foden hvis jeg vælger et 1) idet det så alligevel skal
skiftes snart (Det understøtter dog trods alt 4core hvilket jeg ikke kan
genemskue om 2) gør?
Og får jeg meget mere performance for pengene ved at vælge 2)?

/Hansen

Fra : J

Dato : 07-03-07 13:12

On Wed, 7 Mar 2007 09:52:12 +0100, "Hansen"
<bluesboys@-remove-this-hotmail.com> wrote:

> [...]
>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307948
>
>1) gør at jeg kan genbruge mine ram (1 Gb DDR) og min 80 Gb PATA harddisk.

Det bundkort har kun 2 ram-slots til DDR. Det går, hvis du nu har kun
2 ram klodser, - ellers ikke. Desuden kan du næpppe opgradere til
Vista med 1 Gb ram, - der skal helst mindst 2 Gb i, og du har ikke
flere ram slots: så alligevel ny ram (større klodser)

> [...]
>HD samt mit floppy-drev?. Og så koster det 1500, hvilket er lidt dyrt for et

Du har næppe noget at bruge et 975 chipset bundkort til, men kan nøjes
med et med Intel 965 chipset. F.eks. dette:

Det koster 900. Det er et af de potentielt bedste overclockere på
markedet, - så dumt er det ikke. Skal du bruge firewire, så den dyrere
model DS3P.

> [...]
>genemskue om 2) gør?
>Og får jeg meget mere performance for pengene ved at vælge 2)?

Du får fremadrettethed imod Vista, ellers ikke noget.

Nu siger du, at det gamle bundkort er dødt. Hvordan ved du, at det er
bundkortet. Kan det ikke være strømforsyningen ? Er der sket et
sammenbrud med strøm på, så er der en potentiel risiko for flere
komponenter, - så det kaan godt være usikkert om skift af bundkort
hjælper. Jeg ville nok prøve med en anden strømforsyning ialfald.
Eventuelt købe asrock bundkortet, - teste at det kører. Sælge bundkort
med CPU, ram og harddisk (til bekendt eller familie) og købe noget
helt nyt istedetfor.

mvh

John

Fra : VETE

Dato : 08-03-07 02:15

> [...]
> Vista med 1 Gb ram, - der skal helst mindst 2 Gb i, og du har ikke
> flere ram slots: så alligevel ny ram (større klodser)

Kan man ikke bruge 2 x ddr ram slots og 2 x ddr2 ram slots samtidig ?

Fra : J

Dato : 08-03-07 08:46

On Thu, 8 Mar 2007 02:15:25 +0100, "VETE" <nejtilt@spam> wrote:

>Kan man ikke bruge 2 x ddr ram slots og 2 x ddr2 ram slots samtidig ?

Nej for pokker ! Det er enten eller.

mvh

John

Fra : jama

Dato : 08-03-07 10:20

J wrote:

> Nej for pokker ! Det er enten eller.
>
> mvh
>
> John

Nu vil jeg ikke blande Mig, men min Bærbar "Medion 98100" har kun 1GB Ram og
dog Vista, er det fordig det er de nye DDR2 Ram? 512 i hver slots.
Er der så meget forskel på Ram?
Mvh.Jama

Fra : J

Dato : 08-03-07 12:05

On Thu, 8 Mar 2007 10:19:51 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>Nu vil jeg ikke blande Mig, men min Bærbar "Medion 98100" har kun 1GB Ram og
>dog Vista, er det fordig det er de nye DDR2 Ram? 512 i hver slots.
>Er der så meget forskel på Ram?

Nej

Jeg ved godt man sælger bærbare m. Vista og 1 Gb. Det kan vel næppe
være fornøjeligt.
Set fra et salgssynspunkt er det helt logisk, at man sælger bærbare m.
1 Gb og stationære m. 2 Gb. For prisen er godt salgsargument !

mvh

John