hvem kan shine en Cerion 1300 op?
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 07-03-07 02:15

Jeg har behov for at få shinet en ældre Cerion 1300 pc'er lidt op, men har
ikke forstand på at bøvle med hardware.
Hvor kan jeg evt. få isat følgende:

1. En intern kortlæser på det defekte diskettedrevs plads.
2. En frontklap til "pynt", hvor der mangler et CD-ROM-drev.
3. Evt. 512 MB Ram i stedet for de gamle 248 MB, der sidder i den.
4. Evt. en mindre larmende blæser.

Punkt 1 og 2 er vigtigst, men jeg kan ikke undvære computeren, så løsningen
er, at jeg kommer med den og venter, mens det bliver ordnet. Og det siger
sig selv, at det skal være rimelig billigt, men jeg har ikke lyst til at
købe en ny, for den opfylder sit formål og kører perfekt som
"skrivemaskine."

Jeg bor i København, og da jeg ellers aldrig kommer i denne gruppe, bedes et
evt. svar sendt til min mailadresse:

flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(fjerndenneparentes)

mvh.

Flemming

Fra : Mads

Dato : 07-03-07 10:11

On Wed, 7 Mar 2007 02:14:42 +0100, "flemming chr. nielsen"
<flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(fjerndenneparentes)> wrote:

>Jeg bor i København, og da jeg ellers aldrig kommer i denne gruppe, bedes et
>evt. svar sendt til min mailadresse:

Desværre fungerer nyhedsgrupperne ikke på den måde.

Vil du have svar, så må du sgu lette røven og følge med i gruppen
eller er du for doven til at klikke et par genge med musen?

Fra : Holst

Dato : 07-03-07 10:39

flemming chr. nielsen wrote:

> [...]
> sig selv, at det skal være rimelig billigt, men jeg har ikke lyst til at
> købe en ny, for den opfylder sit formål og kører perfekt som

Det er nok de færreste steder, som for billig penge smider alt hvad de
har i hænderne for at servicere en kunde på den måde.

Skal det være billigt, skal du finde en mindre biks. Til gengæld
risikerer du så, at de ikke lige har det RAM hjemme, som skal bruges i
din maskine.

For nogle år siden fik jeg laver lidt småreparation i min computer hos
en lille biks på Finsensvej - og ganske billigt. Om biksen findes endnu,
ved jeg ikke, for jeg flyttede fra området for et par år siden, men en
søgning på dgs.dk afslører en

Alt PC / Computer
Finsensvej 45A
2000 Frederiksberg
Tlf.: 38 10 68 40
Fax: 38 10 67 40

som i hvert fald geografisk ligger omtrent det rette sted. Du kan jo
prøve hos dem.

Er det den samme biks med de samme mennesker, så fik jeg en god, hurtig
og professionel hjælp.

> Jeg bor i København, og da jeg ellers aldrig kommer i denne gruppe, bedes et
> evt. svar sendt til min mailadresse:
>
> flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(fjerndenneparentes)

Spørger man i gruppen, får man svar i gruppen. En af de store idéer ved
Usenet er nemlig, at hjælpen til én person måske også kan være til hjælp
for andre.

Fra : jama

Dato : 07-03-07 12:11

Holst wrote:

> [...]
>
> Spørger man i gruppen, får man svar i gruppen. En af de store idéer
> ved Usenet er nemlig, at hjælpen til én person måske også kan være

Netop!!
Mvh.Jama

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 07-03-07 12:12

Tak for oplysningen: Jeg ringede til dem, men de siger, bundkortet er så
gammelt, at det ikke kan tilsluttes en intern kortlæser.
hilsen og tak
Flemming

Fra : Mads

Dato : 07-03-07 12:28

On Wed, 7 Mar 2007 12:11:57 +0100, "flemming chr. nielsen"
<flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(fjerndenneparentes)> wrote:

>Tak for oplysningen: Jeg ringede til dem, men de siger, bundkortet er så
>gammelt, at det ikke kan tilsluttes en intern kortlæser.

Der findes da interne kortlæsere som sluttes til en IDE kontroller
ligesom en harddisk.
Der er også interne kortlæsere som sluttes til en USB port og har
du ikke en USB port, så kan det da klares med et PCI USB kort.

mvh Mads

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 07-03-07 14:41

Jvnf. mine indledende bemærkninger er IDE-controller og PCI USB-kort sort
snak for mig. I en computerbutik kan jeg sikkert købe et eller andet
XCZS-CWQ, som skulle være pærenemt at slutte til som kortlæser i stedet for
det defekte diskettedrev.
Men hvad så, når jeg kommer hjem med det, og det ikke går som smurt,
fordi det ikke passer til en Cerion 1300?
Det er jo derfor, jeg leder efter én, der har praktisk forstand på de
ting.

Bare sådan noget som en simpel klap, der lukker for det hul, hvor der engang
har siddet et CD-ROM-drev. Hvor får man sådan en frontklap, der lukker af
for støv? Jeg har i forvejen et velfungerende DVD-drev, så foreslå nu ikke,
at jeg skal købe sådan et. Og CDer brænder jeg aldrig.

hilsen Flemming

Foreslå heller ikke en ny computer, for som sagt kører alt det andet
perfekt - takket være diverse software-tips på nettet. Men det irriterer
mig, at pc'eren udadtil ligner noget fra en Stephen King-roman: et opspilet
CD-ROM-gab og et snerrende diskettedrev.