MS Windows
briani 27239
Vista's Aero og 3D effekter får baghjul
Fra : Nicolai L

Dato : 06-03-07 17:28

http://www.computerworld.dk/art/38271?a=newsletter&i=926

Har Vista overhovedet en berettigelse på markedet, taget i betragtning at MS
vil komme med nyt i 2009. Vista har ikke noget, som ikke er set andre steder
og inden alle børnesygdomme og kompatibilitetsproblemer er løst, er der nyt
på vej.

Men ok, MS skal jo have nogle til at betale for de sidste 5 års fejlslagne
investering.

Nicolai

Fra : Ricko.

Dato : 06-03-07 17:47

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nyt på vej.
>
> Men ok, MS skal jo have nogle til at betale for de sidste 5 års fejlslagne

Som skrevet tidligere i denne gruppe er det netop derfor jeg springer vista
over ,og venter til den næste dukker op, nu går vi jo og venter på xp sp3,
hvad fanden skulle vi så skifte til nye problemer for , nej behold xp og lad
lille bill brænde inde med vista

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-03-07 18:04

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev bl.a:

> Har Vista overhovedet en berettigelse på markedet, taget i betragtning at
> MS vil komme med nyt i 2009.

Nej. Microsoft kommer helt sikkert ikke med nyt OS i 2009. Det er *altid*
mindst 2 år forsinket

Mvh.

Karsten

Fra : Ricko.

Dato : 06-03-07 18:07

"Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Nej. Microsoft kommer helt sikkert ikke med nyt OS i 2009. Det er *altid*
> mindst 2 år forsinket
>
> Mvh.
>
> Karsten

Så får vi sku nok en sp 4 til xp også

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-03-07 18:28

Ricko. <Ricko@livsnyter.com> wrote:

> "Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Så får vi sku nok en sp 4 til xp også

Kom der ikke i sin tid en sp7 eller 8 til NT4?

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 18:34

Ricko. wrote:

> Så får vi sku nok en sp 4 til xp også

Forventer i at SP3 eller SP4 vil introducere Vista features til XP?

Fra : Ricko.

Dato : 06-03-07 18:37

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Forventer i at SP3 eller SP4 vil introducere Vista features til XP?
nej tværtimod

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 18:45

Ricko. wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> nej tværtimod

Hvorfor så holde Vista's brugerflade op mod *nix eye candy og derefter
kommetere XP overfor det? jeg mener... lad være med at tro Vista er en
revolution, det er et skridt fremad for windows platformen, rent build
mæssigt om ikke andet...

mht. berettigelsen af 'Ny Windows' så kunne man argumentere for at vi
heller ikke kunne have interesse i at køre på noget nyere end Windows
2000, eller måske endda NT4, og da SLET ikke XP, fy hada... Det er fair
nok at i ikke vil bruge penge på en Vista (ja, jeg synes også den er
uforholdsmæssigt dyr i forhold til f.eks XP vs. features) men den er et
skridt på vejen mod et bedre Windows system, jeg kan ikke helt se
hvorfor nogen skulle mene andet.

Fra : Ricko.

Dato : 06-03-07 18:55

> [...]
> uforholdsmæssigt dyr i forhold til f.eks XP vs. features) men den er et
> skridt på vejen mod et bedre Windows system, jeg kan ikke helt se hvorfor
Havde de bygget vidre på xp havde de sikkert fået mere ud af det , for ikke
at tale om alle de stakkels programøre der sidder og laver nyt hele tiden af
div programmer som nu slet ikke kan køre mere under vista, ja , jeg ved godt
de gjorde det samme fra 98 til xp , men for pokker det lærte de sku heller
ikke noget af, der bliver fandme mange der får røven på komedie med deres
programmer under vista , nej windovs er og bliver en penge maskine , og os
tosser følger efter , på et eller andet tidspungt , der bliver stadig
udgivet nye programmer til xp som slet ikke virker under vista , så det er
da nok til at droppe den .

Fra : Stig

Dato : 06-03-07 19:37

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> uforholdsmæssigt dyr i forhold til f.eks XP vs. features) men den er et
> skridt på vejen mod et bedre Windows system, jeg kan ikke helt se hvorfor

Og faktisk er der ikke så mange af mine programmer og spil der har været
problemer med.
Jeg syntes at MS er sluppet meget hæderligt fra det. Denne gang er der
blevet bygget lidt mere sikkerhed ind
næste gang får vi nok det nye filsystem vi skulle ha haft denne gang. Men
set i lyset af at der er kommet ny browser, ny mediaplayer, ny "Outlook
Ekspress", bedre Søgemuligheder, mulighed for at brænde dvd, nyt udseende
osv. syntes jeg da nok at det er en ny fornemmelse at sidde med dette OS.
Men Nej, skiftet er ikke nogen revolution.

Stig

Fra : Nicolai L

Dato : 06-03-07 21:39

> [...]

> uforholdsmæssigt dyr i forhold til f.eks XP vs. features) men den er et
> skridt på vejen mod et bedre Windows system, jeg kan ikke helt se hvorfor

Nu er det sket før, at MS har lanceret og tjent penge på OS'er som havde
haft bedst af at samle støv i skuffen. Det kan MS jo være ligeglade med,
bare de får deres penge.

Når man holder tingene op mod hinanden og at MS selv siger at der kommer nyt
i 2009, så er det da fælt skuffende, det som Vista kan eller ikke kan
præstere, efter 5 års udvikling. Hvis det nye ikke bliver forsinket, skal
det så være bagudkompatibelt med Vista? Bagudkompatibilitet har tit været en
spærring for ægte forbedringer. Der var også folk der roste, bl.a. Windows
ME da den var spæd og set i bakspejlet, så var det et flop. Jeg tror altså,
at Vista er et flop. Måske ikke lige så slemt som ME, men nok til at jeg
bliver harm over at MS nu fører sig frem i reklamer, for at få solgt det
skidt de har været hele 5 år om at udvikle, ca. Jeg forventer faktisk, at
MS' OS'er bibringer en del revolutionerende nyt, når man tager prisen i
betragtning, i forhold til MacOS og Linux. Det er fair nok, hvis ikke MS kan
leve op til dette, men så kunne en kraftig prisnedsættelse komme på tale.

Nicolai

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-07 18:39

"Claus Albæk (Kbh.)" skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Forventer i at SP3 eller SP4 vil introducere Vista features
> til XP?

Næh - men omvendt har Vista ikke noget, jeg savner i XP.

Så længe XP er "med" sikkerhedsmæssigt, så skifter jeg ikke.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nicolai L

Dato : 06-03-07 21:43

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Forventer i at SP3 eller SP4 vil introducere Vista features til XP?

Det sjove er jo netop, at alle Vista's "features" allerede eksisterer
til/hos andre OS eller fra andre udviklere, til XP. I store træk.

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 22:29

Nicolai L wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Det sjove er jo netop, at alle Vista's "features" allerede eksisterer
> til/hos andre OS eller fra andre udviklere, til XP. I store træk.
'

jaer... og for nørder som vi sikkert er mange af herinde er det også
fint nok, men huske lige på at der findes en HEL del firma pc'er hvor
der ikek er plads til 'sådan noget pjat' og mindst lige så mange hr. og
fru jensen'er der ikke kan finde ud af det. at M$ integrerer det er fint
IMHO, det er jo i bund og grund det samme Apple har gjort med OSX hvis
jeg må være så fræk.

Fra : Nicolai L

Dato : 06-03-07 21:41

"Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Nej. Microsoft kommer helt sikkert ikke med nyt OS i 2009. Det er *altid*
> mindst 2 år forsinket

Ja, men det kan godt være jeg ender med at blvie klogere, men jeg tror altså
at de denne gang kommer "før" tid end hvad de plejer. De har jo selv, i
denne ombæring, kraftigt pointeret at der fremover skal komme nyt OS med
faste intervaller.

> Mvh.
>
> Karsten

Nicolai

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 06-03-07 20:02

Nicolai L sendte dette med sin computer:
> [...]
> på vej.
>
> Men ok, MS skal jo have nogle til at betale for de sidste 5 års fejlslagne

Hvorfor ikke bare undgå Vista i al stilhed?
Hvis du ikke vil have Vista, så lade dog være, men hvorfor i alverden
spilde tid på at fortælle mig det her?
Vista har rent faktisk noget JEG ikke har set andre steder, så for min
part er Vista OK.
Og jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad hvem kommer med hvad om så
og så lang tid, hvis jeg har brug for det... køber jeg det. Og jeg
behøver ikke engang bekendtgøre det her i gruppen
...::JMJ::..

Fra : Nicolai L

Dato : 06-03-07 21:22

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare undgå Vista i al stilhed?

Det fortjener den såmænd også.

> Hvis du ikke vil have Vista, så lade dog være, men hvorfor i alverden
> spilde tid på at fortælle mig det her?

Altså, hvis alle havde den holdning, så var usenet jo ikke hvad det er i
dag, - et debatforum. Du kunne jo også vende den om, og forestille dig at
jeg var lige så interesseret i at høre din mening, som du er i at høre min.
Og så kunne vi lukke usenet. Du kunne jo også lade være med at deltage i
tråde, som du er ligeglad med.

Du siger spild af tid, - jeg siger at jeg har overskud til at føle mig en
smule harm over at et stort firma med smarte (og mange) reklamer,
manipulerer for at sælge et produkt, som rent faktisk kun er et meget lille
fremskridt. Ligesom jeg også havde overskud til at blive harm over at TDC
lige før jul, for nogle år tilbage, annoncerede det forældede ISDN produkt
til privatmarkedet som værende revolutionerende nyt og must buy, til trods
for at ISDN var overhalet af ADSL for længst.

> Vista har rent faktisk noget JEG ikke har set andre steder, så for min
> part er Vista OK.

Jojo, men det betyder vel bare at nogle af os, er mere oplyste end andre.

> Og jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad hvem kommer med hvad om så og
> så lang tid, hvis jeg har brug for det... køber jeg det.

Nårh ja, men nogle af os, vil gerne sprede budskabet om bondefangeri, når
muligheden byder sig.

> Og jeg behøver ikke engang bekendtgøre det her i gruppen

Men det gjorde du så alligevel?

Nicolai

Fra : Hans

Dato : 06-03-07 21:06

> [...]
> på vej.
>
> Men ok, MS skal jo have nogle til at betale for de sidste 5 års fejlslagne

Nævn en række børnesygdomme i Vista.