Færdigpakke: Apache + PHP + MySQL
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 16:59

Hej,

Findes det der står i ovenstående?

Jeg ved godt at man kan få EasyPHP, men det tillader ikke forbindelser fra
andet end 127.0.0.1 / localhost.

Jeg orker ikke at skulle til at integrere PHP og MySQL med Apache, det er
jeg for doven til *pinligt*

Troels

Fra : Ove Lie

Dato : 06-03-07 17:13

"Troels [around 9000]" <troels@abuse.com> skrev i melding
: Hej,
:
[...]

Instalerer du Fedora så følger alt dette med ferdig oppsatt.

-Ove

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 17:24

> Instalerer du Fedora så følger alt dette med ferdig oppsatt.

Måske jeg burde sige jeg kører Windows, og ikke skifter til Linux af den
årsag, da det kun skal bruges til leg.

Troels

Fra : Lars

Dato : 06-03-07 17:33

Jeg kører PHP under W2000 IIS. Det går ganske godt.
Den kan downloades som MSI. og så bruger jeg maguma
open studie som editor, da den er gratis.
Også MySQL har jeg downloaded, men ikke brugt
endnu.

--
Mvh. Lars

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 06-03-07 18:17

> Måske jeg burde sige jeg kører Windows, og ikke skifter til Linux af den
> årsag, da det kun skal bruges til leg.

Et alternativ er:
http://www.wampserver.com/en/index.php
Men det skal også sættes op og beskyttes, før det lukkes "ud på nettet".

Mvh jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-03-07 17:32

Fra : Knud Haugmark

Dato : 06-03-07 20:32

Prøv http://sourceforge.net/projects/xampp/
Det virker bare. Installeringen er en leg.
Klik klik klik, og du tester dine phpfiler lokalt.
phpmyadm er også installeret sammen med apache, mysql og php.
rigtig fed pakke.

Knud

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 20:36

> [...]
> Klik klik klik, og du tester dine phpfiler lokalt.
> phpmyadm er også installeret sammen med apache, mysql og php.

Hvad nu hvis jeg vil have den til at være tilgængelig udefra?

http://bimmer.myftp.org kører der en apache på lige nu, men damn den er
irriterende at konfigurere, og kan ikke gennemskue hvilken version jeg skal
køre med for at sikre bedst kompabilitet.

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 10:07

www.easyphp.org
Er også et alternativ !
Desværre er det meste af hjemmesiden og deres fora på Fransk.

Det er lykkedes mig at få den til at køre som en reel server, men ja
det kræver lidt indsigt i at configurere en sådanne !

mvh
   Olrik Larsen
   omd[]tra-tanr[]dk
_____________________

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-07 23:21

Troels [around 9000] wrote:

> Hvad nu hvis jeg vil have den til at være tilgængelig udefra?

Så skal dine brugere bare skrive dit IP-nummer i browserens adressefelt:

http://123.456.789.147/din_side.php

Og du skal selvfølgelig i din firewall (for sådan en har du forhåbentlig
installeret, når du over nettet vil give andre adgang til din
server-installation) indsætter brugernes IP-numre som tilladte adresser.

Jeg har ikke nogen problemer med den xampp-installation, jeg har kørende på
en maskine. Der er adgang udefra i den udstrækning jeg i firewall tillader
det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Gearløs

Dato : 07-03-07 10:50

Hej

Jeg bruger http://www.appservnetwork.com/
Nemt og alt hvad du skal bruge.

-Mathias

Fra : Martin

Dato : 07-03-07 13:53

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> fra andet end 127.0.0.1 / localhost.
>
> Jeg orker ikke at skulle til at integrere PHP og MySQL med Apache, det

Nu har du snart fået 20 forskellige ting/programmer...
1 ting som du sjældent får ved en af disse installationer er en 100%
opdateret med alle patches til MySQL, PHP og Apache.

Derfor mener jeg at det er KLART det bedste at hive de 3 ting ned, og
installer dem.

Apache har haft en windows installer siden 2.0, og den virker skam
ganske enkelt.

Derimod har den nyeste PHP version også fået en lille installer
mekanisme indbygget, som faktisk kan sætte det de ting der nu skal
sættes ind i Apache httpd.conf, og selvfølgelig selv laver ændringer i
php.ini, alt efter hvad man vælger.

MySQL, har også en installer - og har haft det længe.

For at benytte PHPs installer korrekt, så er det rimelig vigtigt først
at installer Apache, og derefter PHP - og teste denne, og tilsidst MySQL.

Jeg satte så sent som i forgårs en Windows 2003 server op med disse 3
ting - det tog ca. 5min at downloade tingene, ca. 10 min at installer
dem - og det hele spillede helt perfekt.

Dog skulle der lige nogen andre ting ind, som tog lidt længere, fx. Perl
og GraphicsMagick, men det er jo ikke altid man har behov for dette.

Jeg har selv lidt erfaring med XAMPP, men jeg syns bare det gør det hele
sværere, og man har ikke fuld kontrol over alt - og desuden så kommer
der jo rimelig ofte en ny version af PHP, ofte med en masse
sikkerhedshuller som bliver rettet - og der mener jeg det er rimelig
vigtigt at få lukket de huller.

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-03-07 06:59

"Troels [around 9000]" <troels@abuse.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Findes det der står i ovenstående?

Jeg bruger XAMPP (Apache, php, mySql), som har det hele og virker uden
problemer.

v.h.
Jakob