Popups med specifikt placeret billeder - e~
Fra : Malene Arno

Dato : 06-03-07 13:49

Jeg sidder med noget kode-værk fra:
http://meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo2.html

og har tilpasset koden her:
http://www.atra.dk/pages/profil/medarbejdere.html

Der er bare opstået et problem, som jeg ikke umiddelbart kan løse
selv: billederne forholder sig kun til teksten. Med andre ord -
hvis man har placeret teksten relativt eller absolut med hver sin
id, følger billedet med og "hopper" derfor, i stedet for at blive
vist samme sted - idet billederne ligger i en div med samme id på
alle billeder, mens teksten har forskellige id'er. Jeg har
forsøgt at give hvert billede en class, men placeringen forholder
sig kun til billedet.

Er der nogen, som har et forslag til, hvordan jeg får placeret
billedet af pigen samme sted som billedet med bygninger?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 06-03-07 14:03

Malene Arno wrote:
> http://www.atra.dk/pages/profil/medarbejdere.html

Pssst...
Prøv at se alle sider med firefox...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-03-07 14:28

Martin skrev:

> Pssst...
> Prøv at se alle sider med firefox...

Mener du ikke IE? I IE 6 er der overhovedet ingen
formatering...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Malene Arno

Dato : 06-03-07 14:33

>Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>
> Mener du ikke IE? I IE 6 er der overhovedet ingen
> formatering...

Sorry .. det var mig, der kom til at gemme oven i og skulle lige
rette det til ..

/Malene

( ... men jeg har nu lige opdaget at det ikke fungerer i Opera
... )

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-03-07 00:04

Malene Arno skrev:

> [...]
> rette det til ..
>
> /Malene
>
> ( ... men jeg har nu lige opdaget at det ikke fungerer i Opera

Nu har jeg kun lige checket i FF, og forholder mig kun
til din omsætning af Erics demo. Der tror jeg du har
overset, at Eric har positioneret sine billeder absolut.

div#links a:hover img {position: absolute;
top: 190px; left: 55px; height: 50px; width: 50px;}

sikrer billederne den samme absolutte position i forhold
til body-elementet.
Det samme må du nok gøre i forhold til det element, der
rummer dine navne-links.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Malene Arno

Dato : 07-03-07 08:24

> [...]
> til body-elementet.
> Det samme må du nok gøre i forhold til det element, der

Et meget godt bud og det var også mine første tanke, men min css ser
således ud:
#links a:hover img {position: absolute; top: 0px; left: 386px;
height: 187px; width: 332px;}

..og jeg har med andre ord ligesom Eric også en absolute position på
mine billeder.

/Malene

Fra : tidemann

Dato : 09-03-07 18:51

Malene Arno wrote:

> [...]
> height: 187px; width: 332px;}
>
> .og jeg har med andre ord ligesom Eric også en absolute position på

Du bliver nød til at potionere hvert billede for sig, tror jeg,
lige som her:

http://www.singingwolfs.dk/csspopup.html

--
Mvh Marianne