Fullrate Router og telefoni
Fra : Jesper

Dato : 06-03-07 19:25

Hej

Jeg overvejer at melde mig til Fullrate, i stedet for Tele2 som jeg har nu.
Men jeg har hørt at deres router ikke kan klare så mange forbindelser, og
har det med at gå ned. Men det skulle løse sig ved at købe deres trådløse
model. Og hvordan er det med telefoni, hvis routeren går ned med
Internettet, er den så også væk på telefoni? Hvad med lyd kvaliteten på
telefoni, og køre telefonien ok, hvis man køre for fuldskrue på Internettet?
jeg har hørt noget ip telefoni der lød forfærdelig hvis der var lidt
aktivitet på Internettet.Har den hastighed man vælger at få til Internettet
noget at sige på kvaliteten af telefonien?

Mvh

Jesper

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 06-03-07 23:24

"Jesper" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktivitet på Internettet.Har den hastighed man vælger at få til
Internettet
> noget at sige på kvaliteten af telefonien?

Jeg har fået Fullrate inden for de sidste par måneder (kom også fra Tele2),
og indtil nu synes jeg det har kørt fornuftigt. Først blev ordren afvist,
men efter at jeg henvendte mig til deres kundeservice, viste det sig at
nogen havde begået en tastefejl, og der var således ikke mangel på
kobberforbindelser alligevel (jeg havde jo også allerede en Tele2
forbindelse, såå....). Ellers gik porteringen af telefonnummer smertefrit,
og alt fungerede på dagen som lovet.

Mht. telefoni, så synes jeg umiddelbart at kvaliteten er ganske OK. Der kan
måske være et enkelt lille udfald i lyden ind i mellem, men slet ikke noget
jeg vil betale penge for en PSTN forbindelse for at undgå. Men andres
oplevelser kan selvfølgelig være anderledes.
Telefonien vil forsvinde, hvis routeren går ned eller bliver slukket. Jeg
har ikke rigtigt prøvet endnu at belaste linien mens jeg taler i telefon,
men jeg tror ikke at det er noget problem, ellers har de da også et
forklaringsproblem hos Fullrate, jvf. deres markedsføring med
kvalitetssikret telefoni.

Har prøvet at sende et par emails til deres kundeservice, og de har begge
gange svaret på 2. dagen.

Såvidt mine 2 cents omkring Fullrate i denne omgang...
Ole.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-07 18:58

Ole Brink Sørensen <dk-radarFJERN@mail-online.dk> wrote:

> [...]
> men jeg tror ikke at det er noget problem, ellers har de da også et
> forklaringsproblem hos Fullrate, jvf. deres markedsføring med

Jeg har altid både kunnet down- og uploade mens jeg talte i telefon ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-03-07 18:37

> Jeg har altid både kunnet down- og uploade mens jeg talte i telefon ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Hej

Og hvad med lyden er den klar og tydelige også for dem du taler med? og ikke
nogle små korte udfald og digital støj?

Mvh

Jesper

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 08-03-07 19:58

I demand that "Jesper" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> may or may not have
written in news:%QXHh.63$_A5.7@news.get2net.dk:

Upload og download hastigheden falder bare, hvis der er behov for det,
for at få plads til den båndbredde der skal bruges til telefoni.

> Og hvad med lyden er den klar og tydelige også for dem du taler med?
> og ikke nogle små korte udfald og digital støj?

Lyder er lidt skarp, men jeg tror det afhænger af mange ting, bl.a.
hvor langt der er til centralen, men jeg har ingen klager herfra -
og heller ikke i den anden ende!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-03-07 08:02

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) wrote:

> [...]
>
> Lyder er lidt skarp, men jeg tror det afhænger af mange ting, bl.a.
> hvor langt der er til centralen, men jeg har ingen klager herfra -

Jeg har selv haft Fullrate siden 1.8.
Ved overgang til VoIP bemærker jeg ingen forskel på lydkvaliteten på min
trådløse telefon.

Jeg har dog bemærket, at hvis uploaden bliver belastet for hårdt kan der
forekomme lidt 'hakken' og ekko.

Det problem har jeg løst ved at begrænse upload på knægtens torrent.

Stig Johansen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-03-07 23:29

Jesper <sloth@tele2adsl.snydt.dk> wrote:

> Og hvad med lyden er den klar og tydelige også for dem du taler med? og ikke
> nogle små korte udfald og digital støj?

Det har jeg i hvert fald ikke lagt mærke til, og hvad der måtte have
været af problemer vil jeg så nok have tillagt min trådløse telefons
halvflade batterier - en trådløs telefon med headset er bare praktisk
hjemme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-03-07 18:36

"Ole Brink Sørensen" <dk-radarFJERN@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange svaret på 2. dagen.
>
> Såvidt mine 2 cents omkring Fullrate i denne omgang...

Hej

Jeg er lidt betænkelig omkring telefonien, da jeg har prøvet noget ip
telefoni på mit arbejde og ved en der havde det igennem Cybercity, og det
var mildesttalt meget ulden i lyden, man kunne næsten ikke høre hvad de
sagde. Og så har jeg prøvet at tale med en der talte fra noget ip telefoni
som jeg ikke ved hvor kommer fra, men der var meget digital støj, og små
udfald.

Mvh

Jesper

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 08-03-07 20:04

I demand that "Jesper" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> may or may not have
written in news:HPXHh.62$Hz5.7@news.get2net.dk:
> [...]
> hvad de sagde. Og så har jeg prøvet at tale med en der talte fra noget
> ip telefoni som jeg ikke ved hvor kommer fra, men der var meget

Det er (meget) billig telefoni, så kvaliteten er ikke dem samme som
når signalet bliver overført analogt til en kvalitets A/D-konverter
på centralen (POTS), men (selvfølgelig afhængig af bl.a. afstanden til
centralen) så er næsten lige så godt som den gamle telefon (men jeg
vil ikke hænges op på hvordan din linie kommer til at blive!)

Andrew Engels Rump

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-03-07 23:23

Jesper skrev:
> [...]
> har det med at gå ned. Men det skulle løse sig ved at købe deres trådløse

jeg har ikke haft problemer, men jeg kan også kun få max 2 MBit :(
se mere her: http://www.computerworld.dk/art/38268?cid=1
(cybercity bruger samme router som fullrate)
Der er kun et problem for dem der kan få mere end 10Mbit/s

> [...]
> aktivitet på Internettet.Har den hastighed man vælger at få til Internettet
> noget at sige på kvaliteten af telefonien?

Telefoni og internet er på hver sit "net", så trafik ikke umiddelbart
forstyrrer hinanden.

Hvis router går helt ned (mangler strøm eller andet) så er der selvfølgelig
ingen internet eller telefoni.

Jeg har dog oplevet småfejl med telefoni imedens internet stadig fungererede,

Om ikke andet er det godt at have backup f.eks. med mobiltelefon.
Er telefoni-oppetid vigtig så må man nøjes med gammeldags telefoni via "TDC"....

Fra : ShutEye

Dato : 07-03-07 10:30

> [...]
> (cybercity bruger samme router som fullrate)
> Der er kun et problem for dem der kan få mere end 10Mbit/s

Skulle være rettet nu.
Kan ikke sige noget om forskellen for jeg har hele tiden kørt 15Mbit uden
problemer.
<klip>