Udbyder, hvor forbindelsen kan deles
Fra : Preben Andersen

Dato : 06-03-07 10:48

Findes der udbydere, hvor en f.eks. 20Mbit forbindelse trådløst kan
deles af et antal boligenheder (ejerlejlejligheder)?

--
Venlig hilsen
Preben

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 06-03-07 13:49

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in news:45ed38db$0$170
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Findes der udbydere, hvor en f.eks. 20Mbit forbindelse trådløst kan
> deles af et antal boligenheder (ejerlejlejligheder)?

Ja, der findes flere af den slags. Dog ligger priserne for forbindelser i
den hastighedsklasse lidt højere, da der så oftest er tale om et
erhvervsprodukt.

Jeg kunne nævne navne her, men flere vil mene det kan være reklame, så der
kommer en mail til dig.

Mvh
Lars Christensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-03-07 12:52

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne nævne navne her, men flere vil mene det kan være reklame, så
> der
> kommer en mail til dig.

OK, tak for det, men andre kunne jo også være interesserede.

mvh
Preben

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 06-03-07 12:50

Jeg synes engang jeg har hørt, at hvis man opretter en forening hvor
beboerne i de pågældende lejligheder er medlemmer, så skulle det være fuldt
lovligt at dele en ganske almindelig forbindelse... Nogen der ved om det
passer?

/morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-07 13:32

Morten Astrup Christensen skrev:

> [...]
> lovligt at dele en ganske almindelig forbindelse... Nogen der ved om det

Det gør det ikke. Det er erhvervsforbindelser der kan deles.

--
Bertel

Fra : Henning Wangerin

Dato : 08-03-07 15:07

On Tue, 06 Mar 2007 13:31:37 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det gør det ikke. Det er erhvervsforbindelser der kan deles.

Ikke nødvendigvis - det kommer om man siger "kan" eller "må" deles.

Jeg var turen rundt for et år siden, og kun tdc og danske telecom ville
lade med dele den. TDC kun via en forening. DT kom aldrig så lang da de
ikke ville levere hos os.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-03-07 13:23

On 2007-03-06, Preben Andersen <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> Findes der udbydere, hvor en f.eks. 20Mbit forbindelse trådløst kan
> deles af et antal boligenheder (ejerlejlejligheder)?

Det vil jeg tro at stort set alle erhvervsleverandørerne kan klare. Men
hvorfor skal det absolut være trådløst? Hvis det er prisen, der er
afgørende, så indhent nogle tilbud og se om det gør den store forskel om
det er trådløst eller ej.

Frit fra hukommelsen: TDC, Telia, Cybercity, NGDC, Jaynet, Danske
Telecom (så behøver Lars ikke selv sige det), nianet.

--
Andreas

Fra : Henning

Dato : 06-03-07 17:19

On Tue, 6 Mar 2007 10:48:20 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Findes der udbydere, hvor en f.eks. 20Mbit forbindelse trådløst kan
>deles af et antal boligenheder (ejerlejlejligheder)?

Vi bruger http://www.ventelo.dk/ - koster 1100,-/md for 10Mbit.
Desværre kun 768K i upload. Til gengæld er vi 30 lejligheder på den,
på trods af det kommer jeg sjældent under 800K i download, det meste
af tiden ligger jeg på 1MB, dvs. fuld udnyttelse af linien.