Mozilla Thunderbird v1.5.0.10
Fra : Autocadster

Dato : 06-03-07 16:03

Har prøvet at læse vejledninger på kimludvigsen.dk, men har lige nogle
spørgsmål jeg ikke kan få løst.

1/ Kan man få den til at markere en gruppe som læst når den forlades ?

2/ Kan man få den til at holde op med at åbne tråde med ulæste meddel
ser, det er ikke alle den åbner men den gør det tit.

3/ Kan man få den til at vise en markering på tråde man følger, og kan
man få disse til at ligge sig øverst ?

4/ Kan den Yenc kode/afkode ?

Det var vist alt for nu

Virker som om Mozilla Thunderbird v1.5.0.10 kører som det skal under
Vista, men gode råd modtages gerne... evt. direkte til min mail som er
valid.

På forhånd tak.

Fra : Holst

Dato : 06-03-07 16:11

Autocadster wrote:

> 4/ Kan den Yenc kode/afkode ?

Min kan i hvert fald fint afkode yEnc. Har ingen idé om, om man også kan
kode yEnc.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-03-07 16:16

http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/

>4/ Kan den Yenc kode/afkode ?

Afkode ja , men den kan ikke samle delte meddelser (det der i OE hedder
Kombiner og Afkod)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-07 17:08

Den 06-03-07 16.02 skrev Autocadster følgende:
> Har prøvet at læse vejledninger på kimludvigsen.dk, men har lige nogle
> spørgsmål jeg ikke kan få løst.
>
> 1/ Kan man få den til at markere en gruppe som læst når den forlades ?

Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Konfigurations redigering =>
Højreklik => Ny(t) => Boolsk => skriv: mailnews.mark_message_read.nntp
=> OK => True => OK => Luk vinduet og luk indstillingsvinduet.

> 2/ Kan man få den til at holde op med at åbne tråde med ulæste meddel
> ser, det er ikke alle den åbner men den gør det tit.

Thunderbird husker ens tidligere valg. Men jeg er ikke sikker på, om den
gør det konsekvent, jeg husker i hvert fald, at jeg rodede en del med
den slags, før det virkede som ønsket - men måske den megen roden blot
skyldes, at Thunderbird husker hver enkelt nyhedsgruppe for sig, og at
man derfor skal tilpasse hver enkelt gruppe for sig.

> 3/ Kan man få den til at vise en markering på tråde man følger, og kan
> man få disse til at ligge sig øverst ?

Desværre ikke. Jeg ved ikke, om det er muligt i Thunderbird 2, som
kommer i løbet af nogle få dage. Jeg har endnu ikke afprøvet
nyhedsgrupper i 2'eren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-03-07 16:57

On 06 mar 2007, Kim Ludvigsen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Desværre ikke. Jeg ved ikke, om det er muligt i Thunderbird 2, som
> kommer i løbet af nogle få dage. Jeg har endnu ikke afprøvet
> nyhedsgrupper i 2'eren.

Jeg sidder stadig og venter spændt...

Kan man se nogen steder om den er lige om hjørnet?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-07 17:37

Den 09-03-07 16.56 skrev Palle Jensen følgende:
> On 06 mar 2007, Kim Ludvigsen wrote in
> dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg sidder stadig og venter spændt...

Det gjorde jeg også, indtil jeg opdagede, at jeg havde lavet en fejl.
Jeg troede udgivelsesdagen var fastsat til den 6., men det viste sig at
være sidste frist for ændringer i oversættelserne.

> Kan man se nogen steder om den er lige om hjørnet?

Ikke direkte. Nedenstående side viser de sprog, der er blevet testet.
Når alle oversættelsesholdene har meldt tilbage, og hvis der ikke er
fejl, vil jeg tro den frigives. Som du kan se, er det ikke den danske
oversætter, der holder frigivelsen tilbage.

http://wiki.mozilla.org/L10n:Thunderbird_2_Sign_Offs

Der plejer vist at gå en uges tid fra de sidste rettelser, så hvis der
ikke er fejl, vil jeg gætte på, at Thunderbird 2 frigives tirsdag/onsdag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-03-07 23:43

On 09 mar 2007, Kim Ludvigsen wrote in
> [...]

> Der plejer vist at gå en uges tid fra de sidste rettelser, så
> hvis der ikke er fejl, vil jeg gætte på, at Thunderbird 2

Hvis man skal vente på at alle "landene" noterer noget på listen kan
vi da komme til at vente længe. Sker jo ikke noget?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-07 00:04

Den 14-03-07 23.42 skrev Palle Jensen følgende:
> On 09 mar 2007, Kim Ludvigsen wrote in

> Hvis man skal vente på at alle "landene" noterer noget på listen kan
> vi da komme til at vente længe. Sker jo ikke noget?

Normalt sker der en hel del mere, end der har gjort denne gang. Men der
er håb forude: Der er test-dag på fredag, og hvis den forløber
tilfredsstillingen, bør Thunderbird 2.0 langt om længe komme i starten
af næste uge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Kent

Dato : 06-03-07 18:29

Autocadster skrev:

> 1/ Kan man få den til at markere en gruppe som læst når den forlades ?
Du kunne også vælge at bruge <skift> + <ctrl> + c. På den måde har du
stadigvæk markeringerne, hvis du får brug for at vende tilbage til en
gruppe.

--

Kent