Højfrekvent hyletone
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 05-03-07 21:58

Jeg har på det seneste observeret en højfrekvent hyletone fra min stationære
PC, som tilsyneladende bliver påvirket når jeg bruger scroll-knappen på min
mus, dvs. at lyden forsvinder når jeg scroller?!?

Nogen der har oplevet lignende og måske ved hvordan man kommer det til livs?

På forhånd tak!

Mvh Morten

Fra : ShutEye

Dato : 05-03-07 22:15

> [...]
> scroll-knappen på min mus, dvs. at lyden forsvinder når jeg scroller?!?
>
> Nogen der har oplevet lignende og måske ved hvordan man kommer det til

Har du tilfældigvis et nvidia fx5900 grafikkort?

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 05-03-07 22:39

> Har du tilfældigvis et nvidia fx5900 grafikkort?

Nej jeg har et GF 6600GT kort...

Fra : Esben

Dato : 05-03-07 22:48

"Morten Astrup Christensen" <astrup-noget-@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> scroll-knappen på min mus, dvs. at lyden forsvinder når jeg scroller?!?
>
> Nogen der har oplevet lignende og måske ved hvordan man kommer det til

For mig holdt det op, da jeg skiftede fra PS/2 til en USB/trådløs mus.

--
Esben

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 05-03-07 23:31

> For mig holdt det op, da jeg skiftede fra PS/2 til en USB/trådløs mus.
>
> --
> Esben

Musen kører allerede over USB, den er ikke trådløs...

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 16:48

"Morten Astrup Christensen" <astrup-noget-@gmail.com> wrote in message
> [...]
> scroll-knappen på min mus, dvs. at lyden forsvinder når jeg scroller?!?
>
> Nogen der har oplevet lignende og måske ved hvordan man kommer det til

Jeg har oplevet det samme på flere pc'ere. Desværre kan jeg ikke give dig en
løsning. Men det er grafikkort-relateret. Måske har det noget med jording af
gøre....

mvh///M

Fra : Jakob M

Dato : 06-03-07 23:15

> [...]
> stationære PC, som tilsyneladende bliver påvirket når jeg bruger
> scroll-knappen på min mus, dvs. at lyden forsvinder når jeg scroller?!?

Min gamle skærm gjorde det samme. Prøv at slukke skærmen, mens du scroller,
så kan du hurtig se om det er det. Det skulle efter sigende være en
underdimensioneret strømforsyning der er synderen.

Mvh
Jakob